LOT pozyskał kolejne embraery 195

LOT pozyskał kolejne embraery 195 8,5-letni embraer 195-AR latał wcześniej dla linii lotniczych Azul i zabiera na pokład 118 pasażerów. Maszyna otrzymała rejestrację SP-LNN. Oprócz tego LOT pozyskał także ponad 12-letniego embraera 195-LR, który wcześniej był używany m.in. przez Saratov Airlines, Bora Jet, VIM Airlines oraz Flybe. Samolot otrzymał rejestrację SP-LNO i zabiera na pokład do 114...
09/07/2019 11:00   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_edf2d 2019-07-10 19:53   
gość_edf2d - Profil gość_edf2d
Ten samolot to będzie wizytówka CPK. Już powinni robić szyldy 'Leć do Pekinu i Singapuru nowym Embraerem 195'. To będzie światowy hub tej maszyny.
vscrew 2019-07-10 10:50   
vscrew - Profil vscrew
Lepsze to niż nic. Na innym portalu jeden z managerów LOTu do spraw floty napisał nawet komentarz, że od wielu miesięcy LOT szukał 737-800 do leasingu ale takich po prostu NIE MA. Nie ma dostępnych, albo nie na warunkach jakie stawia LOT ( leasing długoterminowy, maszyny dostępne praktycznie od ręki itd). Więc lepiej nie pisać „dlaczego nie wynajmą itd” bo gdyby mogli to by to zrobili.
demar 2019-07-10 10:37   
demar - Profil demar
@gość_c1400: to, że coś nie jest łatwe to nie oznacza, że nie należy tego robić.
LOT już raz się przejechał na uziemieniu B787 (konieczna była dopłata od podatników).
Po kilku latach ma powtórkę z B737 MAX - co mają zrobić podatnicy teraz?
Ktoś powinien za to odpowiedzieć, w końcu to spółka Skarbu Państwa.
Polityka jednego producenta po prostu się nie sprawdziła.

Generalnie to dziwna sytuacja gdy ma się we flocie więcej B787 niż B737 zdolnych do lotu a chce się budować HUB. Sytuację w LOT-ie w dużym stopniu ratuje zwiększona liczba największych Embraer'ów (195 oraz 4 sztuki 190).
Ale LOT ma w tej chwili najgorszą sytuację flotową od lat (najwięcej różnych modeli, uziemione MAX-y, itd.). ACMI to rozwiązanie chwilowe, drogie, do tego mocno psuje wizerunek, w który LOT zainwestował wiele kilka lat temu.
Jak teraz nie będzie sensownych decyzji, to za parę lat może być znacznie gorzej.
gość_c1400 2019-07-10 08:44   
gość_c1400 - Profil gość_c1400
W związku z problemami z 737max nie jest tak łatwo o leasing A320 czy 737ng. Niektóre źródła podają że cena leasingu używanej maszyny przekracza koszty leasingu nowego samolotu. Wydaje mi się że obecnie największy problem LOT to te wszystkie latające trupy wynajęte na ACMI. A problem z 737max to tylko dobra wymówka.
gość_ce8fd 2019-07-09 21:02   
gość_ce8fd - Profil gość_ce8fd
gość_bb051 ... problem jest taki ze firma i tak musi odebrac te maszyny, chocby za 5 lat. ktos podjal decyzje i podpisal umowe (premie za well job tez pewnie przytulil)
adam7691 2019-07-09 14:59   
adam7691 - Profil adam7691
wg mnie MAX się skończył czas na Airbusa
gość_bb051 2019-07-09 13:50   
gość_bb051 - Profil gość_bb051
Takie samoloty to lepiej niż nic, skoro B737 MAX 8 nie ma. Ale problem ciągle jest, LOT ma za mało dużych samolotów w średniego zasięgu. Czas aby wyleasingowali 20-30 B737NG albo A320neo. Nie ma po co czekać na powrót B737 MAX 8, bo tego długo albo już wcale się nie stanie!
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy