Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_8d700
2019-07-09 09:06
gość_ec29c
czyli firma PWC pomyliła się w spawie Woli a więc może się pomylić w sprawie CPK.
Zwłaszcza że te "analizy" patrzą na trend ilościowy bez jakościowego. Analizwoali tam naszą demografię?
Wzrost liczby pasażerów już zaczął się wypłaszczać. A przecież na razie ubywa ludzi w Polsce powoli a emerytów też nie przybywa bardzo szybko.
Poczekajmy parenaście lat gdy ubędzie 5 mln obywateli a wśród tych którzy pozostaną 40% to będa emeryci z 1500 zł emeryturami. Już widzę jak latają po świecie za te swoje marne grosze których braknie na zrobienie opłat i żywność. Braknie im nawet na dojazd do CPK a co dopiero mówić o lataniu.
50 mld w błoto. Można osiągnąć podobny rezultat za 1/10 tych nakładów bez ryzyka że umoczymy.
gość_cf95f
2019-07-08 18:43
iluż klakierów PPL, no ale za takie zarobki sam bym rzucał konfetti i strzelał szampanem...
Odnośnie powołania PHH i przesunięcia majątku 500 mln pln z PPL do PHH. Jedno państwowe i drugie państwowe, więc kto właścicielowi zabroni przekładać z jednej kieszeni do drugiej. Ale takie PHH od hoteli to już w PRLu było, nazywało się Orbis. Ktoś wie czy cokolwiek zostało?
gość_ec29c
2019-07-06 17:40
@adam1987
Brawa za czujność, sam nie zauważyłem. Ale innej szczegółowej prognozy finansowej Radomia nie widziałem. Jest tylko wiele deklaracji, np. o potrzebie powiększenia lotniska w Radomiu do przepustowości 10 mln rocznie.
@gość_8d700
Oj Wielki Defetysto!!! Co Ty tam możesz wiedzieć!!! Firma doradcza PwC stwierdziła, że 45 mln paxów w CPK to nie problem. Link:
zobacz link A to nie tylko wielka firma z wielkiej czwórki, ale też jeżeli mnie pamięć nie myli to mająca bogate doświadczenie w rekomendacjach dotyczących infrastruktury: swego czasu zasłynęła opracowaniem, że budowa II linii metra w Warszawie będzie nieopłacalna, bo na Woli są tereny pofabryczne (obecnie tzw. Isengard) i tam nie będzie pasażerów.
gość_33f8c
2019-07-06 13:43
adam1987 zastawienia zysków/strat Radomia i ZIelonej Góry zostało przestawione w opublikowanym raporcie finansowym dostępnym w ekrs.
gość_4656b
2019-07-05 20:39
Mam pytanie , czy pasażer.com służy obronie nieudolności PPL-u ?
gość_4656b
2019-07-05 20:38
Szanowni moderatorzy ! To nie jest Wasze prywatne ranczo. A skoro nie dajecie się wypowiedzieć to mam Was w " dużym poważaniu " !
gość_5bd0f
2019-07-05 16:57
adam1987
Nie. Nie o to chodzi. Zresztą spłata kredytu wpływa na cash flow a nie na rachunek wyników i zysk/stratę.
Tam bardzo spadają koszty operacyjne. Autor założył je na sztucznie niskim poziomie na pasażera którego jak sam przyznał na żadnym lotnisku PPL nie osiągnął (a gdzie inflacja). Przychody na pasażera cały czas rosną a koszty spadają. Nierealne założenie.
Dlatego wg mnie ta analiza to taka zabawa liczbami.
Inna sprawa że zysk jest w 2027 a teoretycznie w 2028 przenosiny na CPK i zamknięcie Radomia.
gość_4656b
2019-07-05 16:38
Mam nadzieje, że ten niejaki Szpikowski kiedyś za swoje działania odpowie karnie !
adam1987
2019-07-05 16:10
@gość_8d700 i @gość_ec29c: z tego co rozumiem to zestawienie zysków/strat radomia przygotował portal pasażer.com. Są to wyliczenia czysto teoretyczne na podstawie informacji jakie pojawiały się w mediach np. o ilości pasażerów czy dopłacie miasta. Pod koniec koszty gwałtownie sprawiają ze względu na spłatę kredyty i nie ponoszenie kosztów finansowych z nim związanych.
gość_18306
2019-07-05 14:11
Posiada także udziały w 10 spółkach zarządzających polskimi portami regionalnymi w Krakowie, Bydgoszczy, Gdańsku, Katowicach, Poznaniu, Szczecinie, Wrocławiu, Rzeszowie, Modlinie i w Szymanach. Żadna z wymienionych inwestycji nie przyniosła w 2018 r. PPL przychodu. Czy to oznacza, że bijący rekordy Kraków Airport im. JP II nie przynosi zysku ?!
gość_723b2
2019-07-05 11:54
giganci biznesu ci panowie z PPL ...A marudza ze modlin przynosi straty niby...
gość_067ae
2019-07-05 11:42
Tylko 150 mln zysku w Radomiu ? A czemu by nie pozmieniać cyferek w tabelce i zrobić z tego 1,5 miliarda... albo i 15 miliardów ? Papier wszystko zniesie.
gość_6c19f
2019-07-05 11:18
Formalnie rzecz ujmując prezes PPL, Mariusz Szpikowski, mógł na taką operację się nie zgodzić argumentując, że czeka go sporo inwestycji zarówno na Okęciu, jak i w Radomiu. Odmowa nie znalazłaby zapewne zrozumienia w oczach właściciela PPL, więc zgoda na oddanie udziałów wartych pół miliarda złotych za darmo i pokaźnie uszczuplenie majątku PPL była czystą formalnością.
Czyli wszelkie decyzje tego przedsięborstwa -łacznie z bitwą o Modlin - to walka stojących za plecami Pana Mariusza Szpilkowskiego mocodawców?
gość_731bd
2019-07-05 10:42
gość ec29c papier wszystko przyjmnie ,kreatywna księgowość to domena PLL
gość_8d700
2019-07-05 09:11
gość_ec29c
jeszcze jedno. Już nawet hurraoptymiści od CPK mówią o 30 mln w 2028. 45 mln to może sie zdarzy a może nie.
Specjaliści od otwierania nowych tras właśnie wypowiadali się tu niedawno. W zasadzie to LOT chciałby latać tam gdzie nie może dostać slotów (Chiny) a może latać tam gdzie się nie opłaci.
Kołko się zamyka.
Za 3-5 lat Wizzair chce otwierać połączenia do Chin czy Indii. Do USA zaczną latać z cenralnej Europy American Airlines i inni.
Te wielkie liczby pasażerów to marzenia.
gość_8d700
2019-07-05 09:00
Okęcie obsługując 17 czy 18 mln pasażerów zarabia 350 mln z Radom na niecałych 4 mln zarobi 150 mln!
Od 2024 do 2027 liczba pasażerów rośnie o 50% a koszty operacyjne gwałtownie spadają :-)
Jestem ciekawy jaki idota przygotował te szacunki :-)
gość_ec29c
2019-07-04 21:07
Tu macie prognozę wyników finansowych Radomia do 2027 roku:
zobacz link
zyski od 2025, w 2027 ponad 150 mln zysku!!!
@gość_39365
Ty to jednak nic nie umiesz!!! Poza tym jesteś człowiekiem małej wiary: skoro Radom w 2027 obsługując 3,8 mln pasażerów zarobi ponad 150 mln (link do źródła masz powyżej), to CPK obsługując w 2028 ponad 45 mln zarobi co najmniej 2 mld. A może nawet 4 mld to bo świetna inwestycja, zaś opłaty mają być wysokie. Do tego dojdzie airport city, zapewne z 3 mld zysków rocznie.
gość_00546
2019-07-04 20:51
Chińska księgowość? Jestem pewien że gdyby to spawozdanie finansowe zobaczył jakiś doświadczony księgowy to albo dostałby zawału serca abo umarłby ze śmiechu. To jeszcze nic, poczekajcie aż zaczną budować CPK, wtedy zobaczycie mistrzów księgowości w PPL.
gość_280ae
2019-07-04 18:49
Radomscy geniuszze of lotnictwa i wirtualnek rzeczywistosco. No ale PiS pisi a suweren tez z podniecenia i radosc ze dostaje pincset plus. Odkopywanie Polski z balaganu spowodowanego brakiem kompetencji i rozumu tychze donrych panisk zajmie duzo czasu a ich kieszenie beda ladnie wylozone gotowka bo im sie po prostu nalezy. A suweren zawija w sreberka i sie glupkowato cieszy