CPK liczy na 300 mln rządowych pieniędzy

CPK liczy na 300 mln rządowych pieniędzy Informację o złożeniu w kancelarii premiera wniosku o dofinansowanie przekazał PAP Mikołaj Wild, pełnomocnik rządu ds. CPK . Z jego słów wynika, że wniosek wpłynął do KPRM w poniedziałek 24 czerwca br., a decyzja w sprawie przyznania dofinansowania może zostać podjęta w ciągu kilku najbliższych dni. Według Wilda kwota 300 mln zł mogłaby być pierwszą transzą...
28/06/2019 09:32   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_ec29c 2019-07-01 19:21   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
@gość_cf95f

Nikt nie przewiduje wolnego rynku w tej dziedzinie. Spohr i O'Leary mówią o "nieuchronnej" konsolidacji i tylko pięciu grupach lotniczych w Europie: Lufa, BA, KLM/AF, Ryan i Easy, nawet Wizza nie przewidują jako samodzielnej linii. Potem będzie wielka podwyżka cen.

Wolnego rynku nie przewiduje też LOT wpierany obecnie przez PiS: planują wyrzucenie Wizza i charterów z Okęcia plus likwidacja Modlina, czyli koniec Ryana w pobliżu Warszawy. To oni stoją za reaktywacją Radomia, bo ma on wielką zaletę: jest położony ponad 100 km od Warszawy.

Dla nas lepiej by było, żeby LOT przetrwał, tylko zamiast marnować miejsca na tanio sprzedawane przesiadki powinni obniżyć ceny za typowy europejski RT P2P ze startowej 700 zł i średniej 1000 - 1500 zł do poziomu od 300 zł i średniej 500 - 800 zł. Co jest wykonalne, bo popyt na poziomie 500 - 800 zł za RT gwarantuje zyski, co udowodnił Wizz rozwijając się do poziomu największej linii CEE z zyskiem ponad 1 mld zł. LOT ze średnimi cenami 1000 - 1500 zł służy tylko dużym firmom i administracji. Co więcej wysokie ceny za P2P to zaproszenie dla konkurencji i właśnie dlatego menadżerowie LOT-u muszą ciągle prosić rządy o walkę z konkurencją. Warto przypomnieć Modlin to też był pomysł menedżerów LOT-u (to było za PO/PSL) i powstał po to by wyrzucić LCC z Okęcia.

LOT powinien też obniżyć ceny za P2P Warszawa - Nowy Jork (72 000 paxów w 2018 leciało z przesiadką) i wprowadzić bezpośrednie loty Kraków - Nowy Jork w systemie 1 lot na tydzień w zimie i 3 loty na tydzień w lecie.

LOT to również potencjalna konkurencja dla LCC w regionach skłonnych płacić za "reklamy". Czyli samorządy mają szansę by być mniej drenowanym przez LCC, bo być może "narodowy" przewoźnik w końcu zacznie konkurować też o ten rynek.

A warunkiem przetrwania LOT-u jest blokada rozwoju konkurencji w oparciu o brak slotów na Okęciu.
gość_bc282 2019-07-01 15:33   
gość_bc282 - Profil gość_bc282
Budowanie CPK niestety nie ma zbytniego sensu. Nie ma teraz takiej przepustowości przestrzeni powietrznej w Europie by dodać duży hub. Dlatego też huby powstają w Azji. Ale oczywiście brak sensu operacyjnego nie znaczy, że nie można wydawać kilkudziesięciu miliardów. Polityk zawsze odłoży sobie coś na emeryturę za doradztwo.
gość_cf95f 2019-07-01 08:47   
gość_cf95f - Profil gość_cf95f
@gość_ec29c to tak działa konkurencja i wolny rynek? blokowanie konkurencji?
misiok 2019-06-29 22:11   
misiok - Profil misiok
To rząd ma jakieś swoje pieniądze? Bo tak jakoś z tytułu wynika.
gość_ec29c 2019-06-29 15:51   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
Ja popieram wykup gruntów za kilka miliardów nawet gdyby lotnisko miało powstać za 50 lat lub w ogóle. Bo takie skrzyżowanie tras kolejowych będzie tylko jedno.

Popieram też rozbudowę linii kolejowych, zwłaszcza CMK do Płocka/Włocławka/Torunia/Bydgoszczy i łącznik Wrocław - Łódź. Popieram też rozbudowę i budowę nowych torów dla ruchu towarowego.

Ale przez najbliższe lata JEDYNĄ szansą przetrwania LOT-u jest blokada konkurencji w oparciu o brak slotów na Okęciu. W S19 LOT dostał 2600 (ponad 60%), zaś druga linia na Okęciu czyli Wizz 350, trzeci Enter Air 174. Czyli mamy wielką dominację narodowego przewoźnika, który po prostu powinien kupić samoloty z niskim kosztem fotela, obniżyć ceny za P2P i dodać loty do Dublina i Manchesteru dwa razy dziennie i zrezygnować z jakiś biednych dziur rodzaju Połągi, Koszyc czy Klużu.
gość_01914 2019-06-29 08:24   
gość_01914 - Profil gość_01914
Z dedykacją dla PiSu:
zobacz link
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy