Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
@adam7691: Enter na A321XLR to byłoby bardzo ciekawie.
Na razie Enter objął udziały w Chair Airlines AG. Ta linia ma w przyszłym roku otrzymać A320neo. Będą mieć 3-4 lata na ewentualne sprawdzenie czy model dalekich czarterów warto rozwijać.
gość_68435
2019-06-22 18:36
do goscia gość_0ec52: największe lotniska w Polsce rosną bardzo dynamicznie KTW w ciągu roku urosły o +7 miejsc na 93, GDN na 90, a KRK idzie burza będąc na 72 pozycji (+5 pozycji w górę). KRK wyprzeda Saloniki, Hanower, Eindhoven a do tego stolice takich krajów jak Serbia, Litwa, Białoruś, Słowenia, Chorwacja, Estonia, Albanię, Słowację... Więc loty dalekodystansowe na A321XLR z polskich największych portów w perspektywie najbliższych lat są jak najbardziej uzasadnione.
gość_3145f
2019-06-21 21:38
A LOT niech dalej robi jankesom.....wiadomo co
adam7691
2019-06-21 16:37
z tego widać, że za A321XLR powinien się rozejrzeć Enter
adam1987
2019-06-20 14:16
@gość_ec29c: jedna linia zwiększa oferowanie na zimę nie jest równoznaczne z zimą jest większy popyt niż latem. Jak ktoś chce lecieć do ciepła to musi lecieć dalej niż na południe Europy i dlatego jest większy popyt na Azję południowo-wschodnią. Nie równoważy to jednak spadków na trasach do USA i Kanady.
gość_93c46
2019-06-20 11:40
Ha ha, popyt na bilety po 1500-2000 złotych. Uśmiałem się jak norka. Myśle, ze popyt na bilety po 500-1000 zł byłby jeszcze większy! A gdyby tak sprzedawać bilety po 89 zł, jak niektóre linie? To dopiero byłby popyt!
gość_d23ca
2019-06-20 11:09
Varadi podczas wczorajszej konferencji nie wspomniał ani słowem nt TATL. Powiedział o łączeniu dotychczasowych destynacji, które są zbyt daleko od siebie, padł przykład DWC-KEF.
gość_ec29c
2019-06-20 10:49
@adam1987
I bardzo słusznie!
Zaś restauracje są niepotrzebne. Popatrz na Qatar: oni zimą podstawiają do WAW większe samoloty, czyli w zimie w WAW jest wielki niezaspokojony popyt wylotowy.
Czyli potrzeba więcej charterów i kierunków sezonowych. Colombo to był dobry ruch, tylko niestety doszło do zamachu. Ja bym otworzył jeszcze sezonowe Kathmandu, Kilimanjaro, jakieś wysepki na Oceanie Indyjskim i mimo niskich cen Bangkok godzinami dla Warszawiaków i agresywnym cennikiem P2P. Szkoda, że LOT przegapił czas kiedy Mikosz był w Kenya Airways, bo można było otworzyć Nairobi z dostępem do niemal całej Afryki.
Tylko bardzo ważne: trzeba obniżyć ceny za P2P, bo próba konkurowania w lotach z przesiadką przeciwko trójce zatokowej i Turkishowi jest zupełnie bez sensu. Należy w zimie skupić się na warszawskim rynku wylotowym. I szukać możliwie krótkich lotów, bo po Bangkoku widać wielki popyt na bilety za 1500 - 2000 zł.
gość_40f36
2019-06-20 08:40
"CPL killer" nadszedł. Zresztą ten samolot może sporo namieszać w każdym z wielkich hubów. Ciekawe czy LOT weźmie go pod uwagę tworząć swoją strategię.
Kto zamawia XLR? Wizzair - loty z Budapesztu do USA czy w drugą stronę do Indii to pewnik. Być może również z innych stolic Europy Środkowej (Praga, Bukareszt, Kijów, Belgrad, Zagrzeb).
American Airlines już lata sezonowo do Pragi, Budapesztu czy Dubrownika. Teraz może zacząć latać przez cały rok.
Szef Air Baltic mówi że chętnie będzie feedował pasażerów do Rygi na loty transatlantyckie.
W ten sposób mit o 100 mln pasażerów z CPK upada. Pytanie czy będzie ich więce niż 40 mln bez likwidowania i ograniczania "na siłę" lotnisk regionanych (i Modlina).
American może spokojnie odpalić połączenie do Krakowa ze świetną siatką połączeń w USA.
gość_0ec52
2019-06-20 08:28
@adam1987 generalnie większosc dyskusji tutaj to fantastyka.
Dyskutowanie o lotach transatlantyckich z polskich lotnisk regionalnych: portów w okolicach setnej pozycji w europie w ilości pasażerów. Dodatkowo ci pasażerowie średnio wydają bardzo niewiele w porównaniu do uzytkowników wielu większych lotnisk w europie nie mających połączeń transtlantyckich. Nawet nie wpsominając, że ta cała bogatsza konkurencja jest też wyraźnie bliżej do hubów w usa. Niech którykolwiek fantasta sprawdzi chociażby siatke longhauli z oslo(30 mln pax rocznie, średni dochód paxa 5x większy). Wątpię by 321xlr pojawiłs ię nawet w waw: ostattecznie anrodowy przewoźnik ma tam większe wsparcie niż ryan w modlinie.
Kolejna popularna fantastyka to lot kupujacy kilkadziesiąt nowych samolotów;) Chociaż podoba mi się pomysł zamowienia przez lot b797 - ten samolot nie istnieje dokladnie tak jak zasoby finansowe pll lot.
adam1987
2019-06-19 22:49
Uwielbiam te pomysły z "samolotem zimowym". Czyli co latem latamy boeingiem 787, a zimą airbusem a321xlr? A co będą w tym czasie robić boeingi? Przy autostradzie postawią i otworzą restauracje w nich? A latem wymieni się na airbusa?
Oficjalnie konfiguracja A321XLR od Wizz Air to 239pax (
zobacz link ).
Oficjalny powód (cytat):
"Today, we are flying a number of 5-6 hour routes with great satisfaction to our customers, so the XLR will extend our outstanding value and service proposition on routes of 7-8 hours of flying." - said József Váradi, Wizz Air's Chief Executive Office
Spodziewam się, że to oznacza przejęcie takich rotacji jak KTW-DWC (ok. 5:45) oraz dodatnie kolejnych, jeszcze dłuższych.
W 8 godzin przez Atlantyk to trudno; chyba, że na początek z Luton...
gość_ec29c
2019-06-19 18:21
Ciekawe w jakiej konfiguracji?
Jeśli z leżankami to zapewne otworzy BUD-NY i WAW-NY codziennie, Luton-NY dwa-trzy razy dziennie. Plus kilka razy w tygodniu KRK-NY, czy OTP-NY, może nawet GDN-NY. Być może pojawią się największe aglomeracje indyjskie.
Jeśli bez leżanek to w lecie będzie wykorzystywał w Europie, a zimą będzie woził turystów na Zanzibar, Sri Lankę, Goa itp.
Co powinien zrobić LOT? Przede wszystkim obniżyć ceny za P2P WAW-NY (72 000 osób, równowartość trzech 788 tygodniowo, podróżowało w 2018 roku na tej trasie z przesiadką!).
Bo jak LOT zarabia na przesiadkach? Załóżmy, że koszt fotel w eko na trasie WAW-NY to 1500 zł. Załóżmy też, że NY do CEE z przesiadką w WAW to koszt 1800. I LOT myśli tak: mam około 250 foteli w eko w 789, to je podzielę: 42,5% sprzedam jako P2P średnio po 2 500 zł, 42,5% sprzedam jako przesiadki po średnio 2000, zaś 15% poleci puste. "Zarabianie" na przesiadkach polega na tym, że nie trzeba zapełniać samolotu ruchem P2P, więc można wywindować w kosmos ceny za P2P. To wyobraźcie sobie co się stanie jeśli Wizz wejdzie z A321XLR i sobie pomyśli: mam 120 foteli w eko, średni koszt 1500 zł, to wystarczy, że sprzedam P2P średnio po 1700 zł z 95% obłożeniem...
LOT ma szansę przetrwać tylko musi radykalnie zmniejszyć liczbę przesiadkowiczów na trasach, na których Wizz byłby w stanie zapełnić z zyskiem samolot ruchem P2P. I pod żadnym pozorem nie wprowadzać przesiadek w Budapeszcie.
Mam ambiwalentne odczucia odnośnie bazy 788 w Budapeszcie, bo z jednej strony to P2P, czyli właściwy kierunek, z drugiej strony to lotnisko Wizza. Mimo to wprowadziłbym drugiego Dreamlinera i otworzył Seul i Los Angeles plus chartery zimą. A321XLR nie doleci ani do Seulu, ani do Los Angeles.
Oprócz tego LOT sam powinien kupić A321 XLR, jako samolot zimowy, by w zimie latać codziennie do Newark, JFK, Toronto, Chicago i Pekinu.
gość_9badd
2019-06-19 16:57
gość_01914: I co, Wizzair skonfiguruje wygodnie, a nie dla sardynek? Skonfiguruje tak, jak zazwyczaj - na 230 paxów.
gość_01914
2019-06-19 16:25
Każdy samolot można skonfigurować wygodnie dla pasażera albo jak dla sardynek bez względu na to czy to jest A321XLR czy też B747 lub A380.
adam1987
2019-06-19 15:40
co do siedzenia jak szprotka to akurat LOTowskie dreamlinery też się dobrze sprawdzają :p
Bilety jednak powinny być trochę tańsze, ale też nie wróżą, że otworzą połączenia z każdej wioski z Europy do każdej wioski w USA. Może z niską częstotliwością dla turystów się to sprawdzi, ale dla biznesu to raczej bez szans.
gość_9badd
2019-06-19 14:42
mjpx77@: Wolisz siedzieć jako szprotka w A321XLR? Nie będzie cargo, to bilety nie stanieją. Już widzę te tłumy np. z Katowic do NYC czy Seulu.
A LOT swoje hahaha. 787-8 i inne Boeingi wnętrze jak sprzed dekady koszty rosną ceny również. Nieustające pasmo permanentnych sukcesów LOT nadchodzi.
gość_5728a
2019-06-19 12:23
Patrząc na parametry samolotu, ilość miejsc, to chyba byłby doskonały produkt dla LOT-u. Czymś takim mogliby latać z KTW/KRK/RZE/POZ/GDA no i z WAW tez mieliby komplet pasażerów. Ooops - nie z WAW a z WMI.