×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


Airbus zaprezentował A321 XLR


Na trwającym właśnie salonie lotniczym w Le Bourget pod Paryżem europejski producent samolotów Airbus zaprezentował projekt nowego wąskokadłubowego samolotu A321 XLR.

17/06/2019 12:41
<>

gość_93745 - Profil
gość_93745
  

  
@gość_ec29c: Scoot ma co najwyżej premium eco, a nie biznes. Podobnie jak Norwegian. Jedyna linia LCC, która w dreamlinerach zamontowała prawdziwy biznes to WestJet.
19/06/2019 11:35  

  
Wyobrażam sobie że cześć linii może latać wymiennie na wide-body i 321XLR żeby móc zaoferować codzienne loty, miejsce na cargo i jednocześnie nie pompować niepotrzebnie oferowania. Tylko to będzie wymagało zupełnie innego podejścia to planowania operacji wiec pytanie czy linie będą się chciały w to bawić
18/06/2019 11:42  

  
@gość_93c46: większość tzw. biznes jetów ma bardziej "ciasną puszkę" niż A321. Ale w większości są uważane za bardziej komfortowe, bo tak są po prostu konfigurowane.
Są tacy dla których nie tylko A321 ale i B787 to będą "ciasne puszki" i preferować będą coś w stylu A380. Jako ciekawostkę można podać, że A321XLR ma nominalny zasięg większy niż pierwsze B747 (747-100 - 4620nm).

Moim zdaniem A321XLR to bardzo dobry ruch ze strony firmy Airbus i dość długo wyczekiwany. Uważam, że za 10 lat nawet co piąty pasażer będzie latał przez Atlantyk na pokładzie A321XLR.

Nikt zatem nie skreśla w ofercie TALT szerokokadłubowców w rodzaju B787 czy A330/A350.
To uzupełnienie i uelastycznienie oferty. Wiele tradycyjnych linii (np. TAP Portugal, Aer Lingus, czy nawet Lufthansa) rozważa zakup A321XLR.

Czekam kto pierwszy w Polsce zaoferuje loty na A321 do USA z takich miejsc jak KRK, GDN, czy nawet WRO.

18/06/2019 10:11  

gość_13540 - Profil
gość_13540
  
To tylko kwestia konfiguracji. Vide A320 Qatar z Wawy do Dohy. Bardzo wygodne szerokie fotele. Komfort porównywalny z A350 czy B777. Boeing na złom !
18/06/2019 08:56  

gość_93c46 - Profil
gość_93c46
  
Kiedyś, kiedyś. Popatrz na samochody sprzed 30 lat i porównaj z dzisiejszymi. Modele tej samej klasy, czy wręcz te same (w sensie nazwy) to dzisiaj super limuzyny w porównaniu ze swoimi przodkami. Kiedyś o elektrycznych szybach, nawet tylko z przodu większość kierowców mogła tylko pomarzyć, a dziś są one praktycznie standardem. Kiszenie się w ciasnej puszce jest do przyjęcia jak się ma 20-kilka lat, później tyłek się rozrasta. Gdyby tak duże było zapotrzebowanie na takie loty, to nie byłoby coraz częstszych promocji na przeloty biznesem, a dziś często za naprawdę przyzwoite pieniądze można takie bilety kupić.
Poza tym kiedyś po prostu samolotów szerokokadłubowych nie było, wiec jak miały latać?
17/06/2019 22:59  

gość_3145f - Profil
gość_3145f
  
kiedys samoloty waskokadlubowe jak 707 czy DC8 lataly dekadami na transatlantykach, w roznych konfiguracjach.
Wiec ten A321 LR lub XLR to wielki powrot maszyn waskokadlubowych na dalekie trasy.
Brawo airbus, to bedzie strzal w dziesiatke.
17/06/2019 22:22  

gość_ec29c - Profil
gość_ec29c
  
@BA850

Scoot upchał 335 foteli w 788 (w tym 21 to biznes) i 375 foteli w 789 (w tym 35 to biznes). Air Asia X upchała 377 foteli w A330-300 (w tym 12 to biznes) stosując 9 foteli w rzędzie. Dla komfortu nie ma znaczenie, czy samolot jest wąsko, czy szerokokadłubowy.

WOW popłynął bo oparł się na przesiadkach, zaś Norwegian płynie bo rozpoczął wojnę o Londyn z gigantami zamiast poszukać sobie nisz.
17/06/2019 19:56  

gość_703ef - Profil
gość_703ef
  
Kto wie, czy z krajów wrażliwych cenowo (jak np. Polska) taki model się nie sprawdzi?
17/06/2019 19:37  

  
@BA850: dlaczego A321XLR jest znowu wiązane tylko z LCC?

W samolotach A321 można zrobić zarówno konfigurację dla linii LCC (np. Wizz Air ma 230 miejsc, a w neo ma mieć 239), ale można zrobić też komfortową konfigurację np. często daję przykład Mint od JetBlue ( zobacz link ):
- ktoś chce miejsce płaskie miejsce do spania - proszę bardzo!
- ktoś chce poczucie prywatności i zamykane drzwi - proszę bardzo!
- ktoś chce w economy rozstaw rzędów ok. 38 cali - proszę bardzo!

Bardzo podobnie jest w A321LR od TAP Portugal ( zobacz link ).

Czy w A321XLR skonfigurowanym jak Mint musi być mniej komfortowo niż w A330 czy B787?

17/06/2019 18:58  

gość_4c50e - Profil
gość_4c50e
  
WOW, Norwegian, Primera... Już próbowali na wąskokadłubowcach zawojować rynek transatlantyków i rewolucji jakoś nie zrobili - niektórzy z tych przewoźników nawet tego nie przeżyli ;) A321XLR jakąś tam niszę sobie na pewno znajdzie - ale bądźmy szczerzy - ilu pasażerów zapełniających "przody" w szerokokadłubowcach, czyli tych, na których linie tak na prawdę zarabiaj, będzie chciało wpakować się do takiej puszki na 7-10h?? Moim zdaniem niewielu... O znacznie mniejszym możliwym do zabrania cargo w porównaniu do B787, A330 czy A350, na którym też się przecież przy transatlantykach głównie zarabia, to nie wspomnę...
17/06/2019 18:39  

  
Ciekawe, kto tym będzie chciał latać 10 godzin? Dzięki dzieciom Ryanaira mamy 220 miejsc w A321, z jednym przejściem i brakiem miejsca na rozprostowanie nóg to będzie masakra dla pasażerów. A przykład WOW pokazuje, że latanie tanio na długie dystanse w formule LCC się nie sprawdza.
17/06/2019 17:56  

gość_20f0e - Profil
gość_20f0e
  
A321XLR z przedstawionymi parametrami bardzo zmniejsza szanse na rynkowy sukces NMA.
Ale za to dla wielu klientów może być tym na co czekali od lat.
Brawo dla Airbus.
17/06/2019 14:06  

gość_c9896 - Profil
gość_c9896
  
kiedys myslalem, ze to nastepca 757, a tak naprawde to zupelnie inny rodzaj samolotu.
Pewnie otworzy wiele nowych mozliwosci, swietny ruch i gratulacje dla airbusa.
Kolejny cios dla boeinga, wcale mi nie smutno.
17/06/2019 13:41  

gość_dcb9c - Profil
gość_dcb9c
  
Czyli taki szynobus na 10h jazdy? Przepraszam ale to będzie sardynka na fotelu z autobusu miejskiego.... 180 ok ale już 200 foteli będzie ciasto, ale 220 i heja bambino przez kałużę?
17/06/2019 13:41  

  
Ktoś tu chyba chce dobić boeinga :) jeszcze pół roku temu mówili że nie będą pracowali nad wersją XLR dopóki boeing nie podejmie decyzji o 797. Jeżeli boeing podejmie rękawice to naraża się na ogromne koszty zaprojektowania i wdrożenis całkowicie nowego modelu, jeżeli nie, to grozi mu wypchnięcie z rynku długich lotów a przecież ciągle nie wiadomo czy uda mu się uratować projekt MAX.
17/06/2019 13:16  

reklama
reklama
  

<>


Wylot z:

Przylot do:

  • Data wylotu:

  • Data powrotu:

Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:

Okazje z lotniska
  • Okazje pasażera
Sprawdź wszystkie