Goście Pasażera: R. Ludera i K. Siemiński (LOT) - część 2.

Goście Pasażera: R. Ludera i K. Siemiński (LOT) - część 2. Japonia stanowi ważny rynek, na którym LOT chciałby rosnąć. Ograniczeniem jest przede wszystkim umowa bilateralna, która zezwala przewoźnikowi na operacje do ograniczonej liczby punktów. Prowadzone są rozmowy, by uzyskać możliwość lądowania na lepiej położonym tokijskim lotnisku - Haneda. Niewykluczona jest także Osaka.Osobną kwestią jest zainteresowanie rynkiem Azji...
14/06/2019 09:00   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_8eae2 2019-06-14 21:26   
gość_8eae2 - Profil gość_8eae2
Z tego wywiadu wynika że chcielibyśmy latać ale nie bardzo jest dokąd.
A kolejne samoloty będą przylatywać. Ciekawe gdzie je wcisną. Zakładam że dokądś latać będą. Zyski z tras dochodowych będą przejadane przez połączenia niedochodowe i jakoś to się będzie kręcić. Tylko po co budować CPK skoro LOT nie ma gdzie rosnąć? W Europie zostanie zjedzony przez low costy a na trasach międzynarodowych i tak nie zarobi. A low costy długodystansowe też się będą rozwijać.
gość_ec29c 2019-06-14 18:30   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
1) Myślę, że Panom należą się podziękowania za poważne potraktowanie czytelników i nieopowiadanie dyrdymałów o konieczności budowy CPK. Mam nadzieję, że sami też poczytaliście forum i wiecie, że samobójstwem dla LOT-u byłoby nie tylko CPK, ale LOT zabić już może zwiększenie liczby operacji do 800 dziennie na Okęciu. Źle skończyć się może odpuszczenie przyznanych slotów w te wakacje. Przypominam: jeśli Wizz dostałby 1/4 z dodatkowych operacji to 50 razy 365 razy 239 to ponad 4,3 mln miejsc rocznie, czyli więcej, niż liczba paxów LOT-u P2P z Okęcia za cały 2018 rok.

2) Z Okęcia tak naprawdę brakuje tylko jednego kierunku długodystansowego: to Dolina Krzemowa. I ja wybrałbym San Jose, bo tam jest mniejsza konkurencja. W lecie powinny być loty 9-10 razy w tygodniu, zimą 5-6.

3) Szkoda, że nie poruszono tematu kierunków europejskich: ja zupełnie nie rozumiem, dlaczego LOT nie lata 12 razy w tygodniu do Dublina i Manchesteru. Do rozważenia są też Kolonia, Bolonia i Lyon. Nie rozumiem też braku drugiego lotu do Madrytu. Za to po co Wam Połąga, Kluz, czy Koszyce?

4) Bangkok: skoro wypowiedzieliście wojnę liniom zatokowym, zwłaszcza przesiadkowemu Qatarowi, otwierając Singapur z Australią, otwieracie Delhi to wypadałoby dobić konkurentów Bangkokiem, np. 2 razy na tydzień w lecie i 4 razy tygodniowo w zimie. Z wygodnymi godzinami lotu dla Warszawiaków, np. wylot z Okęcia około 20 i bardzo agresywnym cennikiem P2P skutkującym obłożeniem na poziomie bliskim 100%.

5) Hanoi: teoretycznie moglibyście latać 5-7 razy w tygodniu. Konkurencja jest umiarkowana. Nie wiem tylko po co Wam Ho Chi Minh.

6) Budapeszt: strategicznie Wizz po prostu musi wejść na trasy do Brukseli i Bukaresztu. Tolerować może tylko long-haula. Oczywiście zamiana Chicago na Seul to dobra decyzja, ja bym zbazował dwa Dreamki i otworzył też LAX, plus jeszcze jakieś chartery w zimie.

7) Kraków-NY: moglibyście wyjaśnić, jak LOT "zarabia" na przesiadkach przetłaczając w lecie przez Okęcie równowartość kilku Dreamków tygodniowo?
gość_285c8 2019-06-14 13:33   
gość_285c8 - Profil gość_285c8
To ze nie ma umowy bilateralnych to jest tylko i wyłącznie wina polskich politykowi. Czas aby zaczęli pracować ze to co dostają. To
Ludera mówi „W obecnej sytuacji nie jesteśmy w stanie operować jednocześnie do dwóch miast jak Hanoi i Ho Chi Minh”. Przecież LOT tylko musi latać do Ho Chi Minh, a dzisiaj nie lata wcale w Wietnamu!
To ze LOT w 2019r nie lata do Bangkoku to jest naprawdę fatalnie. Lepiej za pominięć o Kolombo i zacząć bezpośredne rejsy do Bangkoku.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy