×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


Goście Pasażera: Robert Ludera i Krzysztof A. Siemiński (LOT) - część 1.


Rynek chiński i rynek indyjski to dwa zupełnie inne i skomplikowane przestrzenie działalności. Każdy z nich ma swoje łatwiejsze i trudniejsze strony. W przypadku Państwa Środka dużym ograniczeniem jest restrykcyjna umowa bilateralna. To ona ogranicza plany LOT-u.

10/06/2019 09:00
<>

gość_d66a4 - Profil
gość_d66a4
  

gość_8969b - Profil
gość_8969b
  
O co chodzi w tej wypowiedzi?
Teraz wchodzimy w największe „okienko bookingowe” i mamy już pięciocyfrowe sumy jeśli chodzi o rezerwacje.

Co to jest największe okienko bookingowe?
Co to są pięciocyfrowe sumy jeśli chodzi o rezerwacje?

14/06/2019 09:50  

  
Jestem bardzo ciekawy co obaj Panowie myślą o budowie CPK. Politycy mogą sobie snuć wielkie plany, a oni muszą usiąść nad tabelkami pokazującymi potoki pasażerów, zestawić to z umowami, specyfiką rynku, przeliczyć czas rotacji i koszty lotu. Na koniec się okazuje że potencjał jest na 3 może 4 nie trasy.
13/06/2019 22:29  

gość_80a55 - Profil
gość_80a55
  
Polska jak i większość państw świata nie ma stosunków dyplomatycznych z Tajwanem ze względu na twardą politykę ChRL - jeśli dane państwo ma stosunki dypl. z Tajwanem, to nie będzie miało ich z Chinami. Aby jednak obrót międzynarodowy się odbywał, państwa na świecie (w tym Polska) uciekają się do zakładania "Przedstawicielstw" i "Biur Handlowych" - formalnie nie są to ambasady, ale w praktyce pełnią ich funkcje. Tajwan jest de facto państwem niezależnym od Chin - żadna realna władza Chin się na Tajwan nie rozciąga (a więc Tajwan ma 3 elementy stanowiące o tym, że dany byt jest państwem: ludność, terytorium, władza). Trasa lotnicza z Polski na Tajwan może odbywać się z pominięciem chińskiej przestrzeni powietrznej (przez Indie, Birmę, Laos, Wietnam), ale oczywiście ChRL stosuje naciski - jeżeli europejska linia otwiera połączenia do Tajpej, to trudniej jest o ekspansję w Chinach. Dlatego jest względnie mało połączeń oferowanych przez linie europejskie. Ale znów wracamy do pytania - czy naprawdę jest to realne (i opłacalne), by LOT podbił Chiny? Bo jeśli nie, to lepiej skupić się na państwach ASEAN i zbliżonych do nim Tajwanie. To jest łącznie rynek stanowiący ponad połowę chińskiego.
12/06/2019 10:07  

gość_0c2b1 - Profil
gość_0c2b1
  
@gość_93c46 Tajwan a właściwie Republika Chińska to państwo nieuznawane przez większość krajów na świecie w tym przez Polskę. Tajwan chciałby być państwem całkowicie niezależnym od ChRL, ale Chiny na to raczej nie pozwolą, tak jak nie pozwalają liniom lotniczym na określanie Tajwanu jako niepodległy kraj w swoich wyszukiwarkach połaczeń, a wymagają żeby umieszczać Tajwan jako region Chin.
zobacz link

Z Europy jest bardzo mało połączeń do Tajwanu. Z Europejskich linii lata tylko KLM i Air France, oprócz tego lata jeszcze na kilku trasach EVA Air i China Airlines. Taki Finnair lata do 7 miast w Chinach, a nie lata do Tajpej.
11/06/2019 17:36  

gość_39365 - Profil
gość_39365
  
gość_3976d

jedno to co wyliczą fachowcy a drugie co zdecyduje żądny rozwoju zarząd. Niejeden się już przejechał ale to widać po jakimś czasie. Ci dwaj ludzie mogą być fachowcami ale nie oni podejmują decyzje.

Pamiętam jak za poprzednich rządów PIS genialne dziecko tej partii będące teraz bodajże szefem Peako SA udzielało wywiadu i opowiadało o ekspansji LOT np. do RPA.
Ta ekipa młodych i gniewnych prawie doprowadziła LOT do upadku.
I gdy słucham obecnego prezesa to mam pewne deja vu. Też mega ekspansja, zero zysku, budowa CPK nie wiadomo po co.
Zarabiają przez rok tyle żeby kupić jakiegoś najmniejszego Boeinga. To trochę mało jak na firmę z bizantyjskimi planami.

A co do zatrudnienia w LOT to dzięki. Pracuję w linii, która ma przychody 15 razy większe a zyski 50 razy większe. Wiem jak się robi kasę w tym biznesie i jestem trochę sceptyczny gdy słucham naszych orłów :-)
11/06/2019 15:59  

gość_93c46 - Profil
gość_93c46
  
Do Tajwanu? Ha ha ha. Przecież Tajwan jest państwem całkowicie niezależnym od kontynentalnych Chin.
11/06/2019 15:45  

gość_3078e - Profil
gość_3078e
  
Wie ktoś może, czy umowa dwustronna pomiędzy Polską a Chinami reguluje też latanie do Hong Kongu i Tajwanu ? Czy gdyby lot otrzymał sloty w HKG i TPE, to mógłby latać tam codziennie, a oprócz tego np. 3 razy w tygodniu do PEK i 4 razy w tygodniu do PVG ?
11/06/2019 13:08  

gość_0ec52 - Profil
gość_0ec52
  
Kiedy chińczycy sami chcieli więcej lotów z Polski, otwarto Tokio: dla nich to byla obraza. Teraz ich własne linie się rozwinęły i nie potrzebują konkurencji.
11/06/2019 08:15  

  
@gość_3120f: "Szanghaj lub Shenzhen" - jeśli "slotów w Szanghaju nie ma" to trzeba ruszyć do Shenzhen. Na dodatkowe sloty w PEK czeka LOT już od... maja 2012 r. - i może się doczeka - ale to przecież nic pewnego.

@gość_3976d: "Rynek chiński to mrzonki." Co? To drugi największy rynek na świecie.
Tylko trzy rotacje w tygodniu to naprawdę mało...

@gość_80a55: Nie chodzi tutaj o jakiś mityczny "podbój Chin", ale skorzystanie z uprawnień do dodatkowych czterech lotów tygodniowo. Tylko i aż tyle.

11/06/2019 00:07  

gość_80a55 - Profil
gość_80a55
  
Nie ma szans na podbój Chin ze względu na ich protekcjonistyczną politykę. Ostatnio boleśnie przekonały się o tym Air New Zealand. Dziwi mnie, że nie rozważa się poważnie wejścia na kierunki na południe od Chin (co rozwiązuje również problem korytarza syberysjskiego) - Tajwan, Wietnam, Indonezja, Filipiny - są to duże, szybciej od Chin rozwijające się rynki.
10/06/2019 16:41  

gość_3976d - Profil
gość_3976d
  
gość_dce9d: no tak.. bo w LOT pracują osoby, które otwierają nowe kierunki na ślepo... Myślę, że dobrze wiedzą, specyfikę pasażera z i do Indii. Otwierają Delhi - źle, otwierają Kolombo - źle. Polakowi nigdy nie dogodzisz.
P.s. Jak znasz się, to zawsze możesz aplikować do Lotu. Wtedy wszyscy ocenimy efekty Twojego planowania
10/06/2019 16:12  

gość_dce9d - Profil
gość_dce9d
  
Rynek chiński to mrzonki. Chiny są megaprotekcjonistyczne i nigdy na dużą skalę LOT tam nie zaistnieje. Jest jeszcze kwestia przelotu nad Rosją (też będzie się starała chronić Aerofłot).
Lepiej postawić na Indie. Szybka rotacja oraz 300 tys. ludzi w Polsce pracujących w centrach usług które mają swoich indyjskich partnerów.
LOT powinien latać przynajmniej do dwóch lokalizacji w Indiach i raczej Bangalore, Mumbai lub Chennai bo tam są te centra a nie Delhi.
Z tych 300 tys. ludzi w centrach w Polsce, 90 tys. pracuje w Krakowie. Jedno połączenie powinno być z Krakowa (o ile byłoby to efektywne - załogi).
Do których miejscowości LOT powinien latać to dosyć łatwo ustalić robiąc sondaż wśród szefów centrów.
Ta Sri Lanka wg mnie nie ma sensu. Lepiej od razu przekierować dostępny samolot do Indii.
10/06/2019 14:41  

gość_3120f - Profil
gość_3120f
  
Demar: Problem w tym, że slotów w Szanghaju nie ma, więc trochę trudno tam latać.
10/06/2019 13:26  

gość_82e40 - Profil
gość_82e40
  
Hmmm... to kiepsko to wygląda z Chinami. I nie widać chyba rozwiązania :-( Szkoda, że LOT nie próbuje wykorzystać tych 4 dodatkowych rotacji na Szanghaj lub właśnie Szenzen ( lub inne miasto), żeby już zarabiać, wozić pasażerów i cargo, zaistnieć na rynku itd.
10/06/2019 11:22  

  
"trzy punkty w Chinach: Pekin, Szanghaj i Shenzhen. (...) łączna liczba lotów nie może przekroczyć siedmiu w tygodniu"
Czyli na razie z siedmiu LOT wykorzystuje tylko trzy i "czeka" na rozwój sytuacji w Pekinie?
Po drugiej stronie pewnie myślą: "po co im więcej skoro korzystają tylko z 3 na 7" ?

Czy nie lepiej wykorzystać już te 4 rotacje na Szanghaj lub Shenzhen i pokazać partnerom z Chin, że ograniczenie do siedmiu rotacji to naprawdę mało?


10/06/2019 11:14  

gość_0ac63 - Profil
gość_0ac63
  
LOT ma ten sam problem z Chinami co TK z Polską.Ciekawe, jaką umowę ma Finnar, który lata do kilku chińskich miast.
10/06/2019 09:44  

reklama
reklama
  

<>


Wylot z:

Przylot do:

  • Data wylotu:

  • Data powrotu:

Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:

Okazje z lotniska
  • Okazje pasażera
Sprawdź wszystkie