Kraków: 23 proc. wzrostu ruchu w maju

Kraków: 23 proc. wzrostu ruchu w maju Łącznie w ciągu pięciu pierwszych miesięcy 2019 roku obsłużono 3 057 847 pasażerów, czyli o 461 tysięcy więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. - Maj przyniósł nam kolejny wzrost ruchu pasażerskiego w porównaniu z ubiegłym rokiem” - powiedział Radosław Włoszek, prezes zarządu Kraków Airport. „Polacy coraz chętniej wybierają samolot jako środek...
03/06/2019 12:00   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
F16 2019-06-04 19:13   
F16 - Profil F16
Balice potrzebują przede wszystkim połączenia Kraków- Moskwa, NY
gość_79f7e 2019-06-04 16:22   
gość_79f7e - Profil gość_79f7e
Mnie rozwój KRK martwi. Mówiąc kolokwialnie, więcej pijanych anglików, więcej amatorskiej prostytucji..
Miasto się skansenizuje w najgorszym stylu :/
gość_e4d5f 2019-06-04 12:09   
gość_e4d5f - Profil gość_e4d5f
POZ i WRO czekają na połączenie do KRK!
Duża możliwość przesiadek pomiędzy tymi portami spowodowałoby bardzo dogodne warunki do przesiadek.
gość_a4dd9 2019-06-04 11:36   
gość_a4dd9 - Profil gość_a4dd9
@ gosc_39c5b MRA? Misrata Airport w Libii? Nie wiem jak dla Krakowa ale dla MRA to faktycznie bylby przelom.
gość_2a2c4 2019-06-04 11:03   
gość_2a2c4 - Profil gość_2a2c4
W czerwcu nie ma szans na 800tys. Uważam, że wzorem roku poprzedniego wynik może byc ciut niższy niż w maju (nie zapominajmy, że maj jest o jeden dzień dłuższy). Lipiec będzie na pewno słabszy niz sierpien- w ostatnich latach to ten miesiąc jest bardziej wakacyjnym oraz dochodzą przecież nowe kierunki od Wizza. Lipiec wg mnie nie osiągnie 800 tys, sierpień już tak.
gość_39c5b 2019-06-04 11:03   
gość_39c5b - Profil gość_39c5b
Teraz przydałyby się jeszcze rejsy KRK-MRA kilka razy w tygodniu oraz oczywiście więcej połaczeń do WAW i BUD aby można było łapać transfery po europie i dalej.
gość_35db6 2019-06-04 10:42   
gość_35db6 - Profil gość_35db6
Żeby wybudować drugi równoległy pas trzeba by przenieść jednostkę wojskową (pytanie gdzie? nowe lotnisko w Pobiedniku?) i wysiedlić cały Cholerzyn... Koszty byłyby ogromne.
Miejsca na budowę drugiego terminalu brakuje bardzo i ciężko będzie coś wymyślić.
gość_29954 2019-06-04 09:04   
gość_29954 - Profil gość_29954
Kraków będzie spobie ładnie rósł o ile PIS i spółka nie będzie hamował rozbudowy próbując za wszelką cenę promować CPK.
Po wydłużeniu pasa (nawet z obecnym) i rozbudowie terminala lotnisko spokojnie sobie poradzi. Budowa kolejnego pasa nie ma sensu.
Będę powtarzał w nieskończoność. Gatwick na jednym pasie obsługuje 44 mln pasażerów rocznie - prawie tyle co cała Polska. Kraków na tym jednym pasie jest pewnie w stanie dociągnąć spokojnie do 25 mln o ile terminal o miejsca postojowe będą.

Miasto jest nadal atrakcyjne dla turystów a do tego bardzo mocno rosną centra usług. Wydawało się że ten rozrost centrów w pewnym momencie się zatrzyma ale z tego co słyszę to kolejne firmy chcą zatrudniać tysiące ludzi a te które już są również dalej się rozbudowują. A więcej centrów to większe zatrudnienie, szybko rosnące wynagrodzenia i więcej ludzi którzy chcą gdzieś polecieć na wakacje czy krótsze wypady - chartery i low costy. Do tego nawet 20% ludzi zatrudnionych w centrach to cudzoziemcy którzy latają do rodziny. Kolejny wzrost pasażerów.
Z połączeń dalekodystansowych przydałyby się Indie (bardzo ścisła współpraca centrów z centrami w Indiach) ewentualnie USA (po zniesieniu wiz).

gość_872bd 2019-06-04 00:15   
gość_872bd - Profil gość_872bd
Do pełni szczęścia brakuje w zasadzie tylko lotów do Nowego Jorku. Kiedyś była plotka (co prawda szyta grubymi nićmi, ale była) o American Airlines, może oni spróbują zapełnić tę lukę?
gość_a8194 2019-06-03 21:58   
gość_a8194 - Profil gość_a8194
Bomba wynik! Przyczynilem sie do niego takze. Zgoda, ze w takim tempie 12 mil bedzie za nie wiecej niz 5 lat. Czas pomyslec o rozsadnej rozbudowie.
wojtek 2019-06-03 20:24   
wojtek - Profil wojtek
gość_01914: Hipotetyczne wstrzymanie rozwoju KRK przez PPL to droga donikąd, nie zmusi pasażerów do korzystania z Lotu i CPK, a spowoduje wręcz przeciwnie odpływ pasażerów do konkurencji. Lufthansa, KLM, flydubai i cała reszta tych którzy już do KRK latają i tych którzy jeszcze nie latają z pewnością zaciera rączki słysząc te mocarstwowe plany. Wg mnie jeśli LOT chce mieć udział w krakowskim rynku musi pozostawić przynajmniej loty do WAW i BUD.
gość_ec29c 2019-06-03 20:06   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
@gość_2a2c4

800 tyś. raczej już w lipcu, a może nawet w czerwcu. Kluczowy jest Seat Factor. Oczywiście drugi samolot Wizza w sierpniu swoje doda, ale 800 tyś. powinno pojawić się wcześniej.

Druga strona medalu jest taka, że Seat Factor w tym roku w Krakowie spada, co sugeruje nadpodaż.

@gość_01914

Powinna być rezerwa gruntowa pod drugi pas i rozbudowę lotniska, ale na jednym pasie bez problemu można robić ponad 40 mln.
gość_ec29c 2019-06-03 19:36   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
@adam7691

Ludzie latają i to poniżej średnich kosztów, bo turyści z bogatszych krajów przylatują do Krakowa kupując droższe bilety i usługi dodatkowe.

Poza tym Kraków (Gdańsk też) często robi za zapchaj dziurę i dostaje nijakie połączenia w środku dnia. W takim przypadku sponsorem jest biznes latający rano i wieczorem pomiędzy rozwiniętymi miastami Zachodniej Europy, a żeby samoloty nie stały to się je wysyła do miast turystycznych w środku dnia.

Tych grup sponsorów jest dużo, więc jest dużo tanich biletów. Dodatkowo lata też biznes do i z nie tylko Krakowa, ale też Górnego Śląska.

Poznań bazuje na niewielkim ruchu biznesowym i turystyce wylotowej. W Poznaniu potrafią to zrozumieć, zwłaszcza zrozumiał to Wizz. Ale nie rozumieją tego mieszkańcy i forumowicze, więc samorząd dopłaci 26 mln, żeby było więcej lotów.

Zresztą rozwój w Krakowie też się kończy, ciekawe czy w przyszłym roku będą wzrosty?
adam7691 2019-06-03 18:12   
adam7691 - Profil adam7691
Brawo, tak trzymać a nawet jeszcze więcej,
Z Krakowa jest dokąd latać, więc ludzie latają,
w Poznaniu tego nie potrafią zrozumieć.
gość_01914 2019-06-03 18:07   
gość_01914 - Profil gość_01914
Gratulacje Kraków. Nie jestem z Krakowa ale rozbudowa waszego lotniska do 12 mln która może trwać aż do 2036 roku jest totalnym nieporozumieniem bo tyle będzie za około 5 lat. Chyba że PPL planuje za 5 lat wstrzymać rozwój Balic żeby pasażerów zmusić do latania z WAW a później CPK. W przeciwnym wypadku Balice powinny rozmawiać z MON w sprawie przejęcia ich terenów i planować rozbudowę lotniska do około 20 mln z dwoma pasami bo zanim to skończą to lotnisko już dawno osiągnie 12 mln tylko w jakich warunkach. Poza tym przy jednym pasie i takim rozwoju dogodne sloty na lotnisku szybko się skończą i rozwój będzie wstrzymany. Jeśli PPL chce prawdziwego rozwoju Balic i nie ma widoków na przejęcie terenów od MON to powinni planować nowe lotnisko między Krakowem i Katowicami. Jest to jedyne logiczne rozwiązanie ale w PPL, LOT i na Nowogrodzkiej ciężko jest się doszukać logicznego działania.
gość_e776e 2019-06-03 17:43   
gość_e776e - Profil gość_e776e
Dobowe rekordy czyli dwa dni pierwsza niedziela i pierwszy poniedziałek maja ponad 28 tys pytanie co będzie dzisiaj 3 czerwca nowy dzienny rekord.
gość_7080c 2019-06-03 16:48   
gość_7080c - Profil gość_7080c
Brawo!
gość_18306 2019-06-03 15:26   
gość_18306 - Profil gość_18306
To mamy rekord wszech czasów! I dobowe rekordy też padały w międzyczasie. A na forum cisza...
gość_2a2c4 2019-06-03 13:48   
gość_2a2c4 - Profil gość_2a2c4
Grubo. Sierpień powinno pyknąć 800tys lub niewiele braknie
gość_ddd6a 2019-06-03 13:01   
gość_ddd6a - Profil gość_ddd6a
WOW, wiedziałem że będzie duży wzrost w Maju (ok.16-18 %) ale 23 % to już petarda. Wprowadzone nowe kierunki i już nie potrzeba jechać do KTW tylko można lecieć ze swojego lotniska. Ale te liczby głównie wynikają z tłumów turystów jakie są w Krakowie, zaczyna być już ciasno na mieście od przyjezdnych,.. ale oby tylko takie problemy.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy