Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_c4255
2019-07-23 10:19
lysypiotr76- A Kraków to nie stolica ?
gość_ec29c
2019-07-22 21:01
I to jest właściwy kierunek: co prawda w Krakowie od czasu wejścia Wizza mamy nadpodaż i spadek cen, ale jeszcze w 2018 roku Kraków prawdopodobnie był najbardziej zyskownym rynkiem dla większości przewoźników w Polsce. To duży rynek i ma catchment area około 15 mln, podczas gdy WAW to tylko około 10 mln.
Wielkość rynków można liczyć duoportami: w 2018 WAW + WMI to było 20,8 mln, zaś KRK + KTW to 11,6 mln. Gdyby wyłączyć przesiadkowiczów to mamy 16,5 mln vs. 11,6 mln. BUD to 14,9 mln. Ignorowanie drugiego rynku w Polsce było ze strony LOT-u czystą głupotą, z drugiej strony pamiętajmy, że plan dynamicznego wzrostu w WAW został opracowany za Mikosza II i dopiero po zlikwidowaniu ograniczeń wynikających z otrzymania pomocy publicznej (de facto wkładu własnego na 788) został wprowadzony w życie.
Oczywiście pojawia się pytanie, gdzie LOT nie mając samolotów chce latać z KRK? Można polecieć do NY w systemie 1 na tydz. w zimie i 3 razy na tydz. w lecie. Można sprzedać reklamy Warszawy, Krakowa i Budapesztu w gazetce LOT-u i zacząć latać do Doliny Krzemowej. Tylko nie wiadomo, czy Trzaskowski zapłaci, bo LOT zrobił się sprawą polityczną. Koniec końców LOT może też zbazować dedykowanego Q400 i dodać ze dwa loty tygodniowo wieczorem do BUD, plus jakieś loty do Belgradu, Zagrzebia, Mińska, Wilna, Hanoweru itp. LOT może też próbować szczęścia bazując E195, ale prawie wszystkie trasy są już obstawione. Na razie LOT jest jakąś 4-5 linią w KRK razem z Norwegianem po Ryanie, Grupie Lufy i EasyJecie, ale Wizz ich przeskoczy i będą 5-6.
Strategia może być pisana pod wybory, projekt CPK, który Kaczor nie tylko zatwierdził, ale jeszcze radośnie ogłosił w radiu Białystok miał służyć pozyskiwaniu głosów wyborców politycznego centrum i mieszkańców dużych miast. A skończyło się klęską, CPK odbiera wyborców, zwłaszcza w Warszawie i było ważnym powodem wygranej Trzaskowskiego w I turze. A Radomia PiS i tak nie odzyskał.
lysypiotr76
2019-07-22 20:17
W nowej strategii LOT-u na lata 2020-2028 planuje się rozwój siatki połączeń w oparciu o trzy porty lotnicze. Chodzi oczywiście o Warszawę, Budapeszt i Kraków. To trzecie miasto to jednak nowość. Dotychczas prezes opierał się o dwie stolice, teraz uwzględnia Kraków w swojej strategii.
gość_a8989
2019-06-04 20:29
gość_29954 Austrian jest czescia Lufthansy, nie martwilbym sie o to ze sie wykrwawi nawet jak bedzie musial tymczasowo zredukowac ilosc polaczen
lysypiotr76
2019-06-04 10:43
Kelo - Bądźmy uczciwi. Samolot mógłby latać z Budapesztu nawet pusty. Oczywiście jeśli pod podkładem będzie wypełniony.
LOT o Budapeszt się nie martwi bo Węgry dopłacają mu takie pieniądze że mógłby i latać na pusto... Chicago i tak będzie zamienione jesienią na Seul.
gość_d944c
2019-06-04 09:24
Ależ niektórych zawiść zżera widzę :)
na lotnictwo znowu kawał dobrej roboty zrobili (maciek) i odkopali staty
Obłożenie ORD od momentu powrotu.
2017
ORD -KRK/ KRK-ORD
VII 88% / 93%
VIII 84% / 96%
IX 81% / 92%
X 88% / 77%
XI 56% / 83%
XII 87% / 66%
2018 (Od lipca do końca pażdziernika latali 2xweekly, później raz)
I 66% / 89%
II 63% / 80%
III 90% / 86%
IV 67% / 68%
V 93% / 90%
VI 100% / 95%
VII 92% / 95%
VIII 85% / 96%
IX 90% / 94%
X 76% / 93%
XI 61% / 89%
gość_29954
2019-06-04 08:55
Dobrze że piszą o "rentownym" wzroście.
Natomiast realia są takie że LOT jest mega niskodochodowy. Nawet jeżeli zarobili 200 mln w 2018 to przy 6 mld sprzedaży marża zysku jest bardzo niska. Znacznie poniżej większości linii (w Europie) które się rozwiajają. Pytanie jak długo starczy kasy na leasing kolejnych maszyn. Myślę że LOT będzie wspierany przez państwo i ewentualnie jakoś przeżyje.
Na koniec CPK wbrew pozorom może być dla LOT gwoździem do trumny. Na razie mają sporo slotów a obecność lowcostów na Okęciu jest nieduża. Gdy wszyscy przeniosą się na CPK (zwłaszcza jeżeli PIS będzie blokował rozwój Modlina) to może się zrobić jak w Wiedniu gdzie Austrian się wykrwawia bo konkurencja jest bardzo ostra.
gość_ec29c
2019-06-04 01:13
@gość_a4b70
Ciekawe po co taka mało wysublimowana intelektualnie ironia? My popieramy realistyczny rozwój lotnisk lokalnych. Każdy rozwój najbliższego lub kilku najbliższych. To racjonalne i nieszkodliwe.
Kraków ma swoje limity, ale Nowy Jork w systemie 1 lot w tygodniu w zimie i 3 loty latem LOT mógłby uruchomić. Poza tym to dziwne, że na drugim lotnisku w kraju "narodowy" przewoźnik jest piąty pod względem oferowania i chyba będzie szósty jeśli chodzi o liczbę pasażerów, z około 7% udziałem w rynku. Nawet słabe linie rodzaju Air France nie oddały Lyonu i są tam liderem.
A problem z KRK i BUD jest ten sam: strategię rozwoju trzeba było rozpoczynać z 15 lat temu. Bo teraz jeden i drugi rynek został opanowany przez konkurencję.
gość_a4b70
2019-06-03 23:37
Dzień dobry, jako uważny czytelnik forum, mogę jednoznacznie stwierdzić, że jedynem ratunkiem i rozsądnym wyjściem jest przeniesienie wszystkich lotów do KRK, tego najwspanialszego lotniska na świecie i otwieranie tylko z tamtąd nowych połaczeń. Nieważne gdzie, bo przy takim potencjale wszytsko się opłaca. Pozdrawiam. Czytelnik
gość_872bd
2019-06-03 22:27
Te statystyki LOTu z Budapesztu to jest jakiś dramat, czy naprawdę nie bardziej opłacałoby się uruchomienie JFK albo EWR z Krakowa? Ktoś powinien gęsto się tłumaczyć za ciągłe utrzymywanie połączeń z Budapesztu, bo z wypełnieniem na poziomie 20-50% nie ma szans na jakąkolwiek opłacalność połączenia, to jest skandal
No jednak Polska pozostaje największym rynkiem transferowym LOTu - do żadnego innego kraju nie ma, jeżeli dobrze liczę, 41 rejsów dziennie.
gość_ec29c
2019-06-03 19:24
@gość_82e40
Nie wiem, co Was ugryzło! Nie dość, że przesiadki to jeszcze tylko z CEE. Znaczenie ma liczba w WAW i co najwyżej liczba podróżujących z jedną przesadką z miast do których LOT lata. W czym ma być gorszy Wietnamczyk z Berlina, czy Hamburga przesiadający się w WAW, od przesiadającego się Wietnamczyka dajmy na to z Pragi?
Przy ponad 50 000 podróżujących rocznie z WAW z przesiadką, można się zastanawiać, podobnie jak można rozważać Bangkok (ponad 70 000 przesiadkowiczów z WAW). Obydwa kierunki są trudne, długie (ponad 24h w dwie strony 2h rezerwami) i z niskimi cenami biletów.
Tylko zrozumcie w końcu: jeśli bilety z przesiadką sprzedawane są tanio to linia na nich traci. Tak LOT ma skandalicznie niskie marże, przy skandalicznie wysokich cenach biletów P2P, bo traci na przesiadkach! Po drugie specjalizacja LOT-u w CEE istnieje tylko w Power Poincie: region jest opanowany przez Lufę, Turkisha i innych.
gość_82e40
2019-06-03 15:45
Skoro LOT chce być linią typowo tranzytową, liczba pasażerów z Polski do Hanoi ma mniejsze znaczenie - powinno się zliczyć pasażerów z całego obszaru Europy Środkowo-Wschodniej.
gość_6bb4a
2019-06-03 12:43
Czy jest szansa na połączenia Bydgoszcz-Warszawa? Przy obecnej siatce połączeń z Okęcia, miało by to sens.
gość_3a2c9
2019-06-03 11:29
Strategia
787- problemy z silnikami co chwilę któryś uziemiony
737 max - problemy uziemione.
Co jeszcze będzie ?
gość_2fd7d
2019-06-03 11:14
Skoro ta trasa ma taki potencjał, to dlaczego Vietnam Airlines nadal nie ogłosił połączenia?
gość_01914
2019-06-03 10:16
Ciekawe jaka to będzie strategia jeśli wszystkie 737 trzeba będzie uziemić:
zobacz link
W temacie drugiego hubu w BUD:
styczen: JFK 57,6% (12 lotow), ORD 69,6% (5 lotow)
luty: JFK 43,4% (16 lotow), ORD 24,8% (6 lotow)
marzec: JFK 47,5% (35 lotow), ORD 38,2% (18 lotow)
#zastój, #recesja, #bankructwo, #zmarnowany rok, #utylizacja 787,
nie ratuje ich feedowanie z KRK, to uratuje ich feedowanie z OTP? wątpię