×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


Airbus nie zamierza konkurować A350 z 777X Boeinga


Od pewnego czasu branżę lotniczą obiegały plotki dotyczące planów Airbusa co do wprowadzenia do oferty powiększonej wersji A350, czyli A350-2000. Maszyna ta, oferująca ponad 400 miejsc miała by konkurować z boeingiem 777X. Ostatecznie europejski producent położył kres tym spekulacjom.

24/05/2019 08:27
<>

gość_12d14 - Profil
gość_12d14
  

gość_c9896 - Profil
gość_c9896
  
Lufthansa bedzie chyba druga linia otrzymujaca 777X ale nie ma to znaczenia, beda mieli we flocie piekna maszyne.
24/05/2019 14:13  

gość_64154 - Profil
gość_64154
  
a to ciekawe zobacz link
24/05/2019 13:50  

gość_31a2d - Profil
gość_31a2d
  
Airbus ma duze problemy jesli chodzi o przepustowosc produkcji i kupowania silnikow.
Zaklady Airbusa produkuja ogromne ilosci samolotow miesiecznie. Tworzenie nowych linii montazowych musialoby sie odbyc poswiecajac inne linie (w TLS in HAM zwyczajnie nie ma miejsca i sila robocza jest coraz drozsza). Rodziny A320 nie ogranicza, A350 tez nie. A330 i A330neo jest w miare stabilne, ale po co zmieniac rutyne produckyjna?
Prawdopodobnie trzeba by bylo tworzyc nowe centrum montazowe i przeniesc czesc produktu gdzies indziej ale wiaze sie z tym ryzyko.

Nie mowiac juz o tym ze RR i GE ledwo nadazaja wyprodukowac tyle silnikow zeby zaspokoic popyt (plus problemy w RR).

Z tych powodow Airbus nie widzi potrzeby w rozwoju kolejnego modelu samolotu ktory sprzeda 200 sztuk? Moze wiecej, moze mniej, nie jestem w stanie oszacowac ile przewoznikow by sie na ten model zdecydowalo. Rozwoj nowego wariantu jest kosztowne i trzeba mierzyc inwestycje na liczbe klientow (wiekszosc przewoznikow hubowych juz uzywa 777 - bardzo bezpieczne, dosc ekonomiczne i szkolenia juz zrobione - ciezko bedzie przekonac do zmiany).

Airbus ostatnio sie przejechal na duzych samolotach - widac ze coraz wiecej lata sie P2P, co oznacza ze w przyszlosci maszyny beda sie zmniejszac. Co sie stanie z Hubami i flotami duzych przewoznikow na zatloczonych lotniskach tylko czas pokaze...
Rzeczywiscie Airbus teraz nie ma niczego co moglo by konkurowac z Boeingiem w segmencie 330+ (wieksze od a350-1000 sa wszystkie modele 777 i 777X).
Jest na nie popyt, zwlaszcza na lotniskach gdzie jest ogromny ruch. Ciekawy jestem co A z tym zrobi. W ramach podsumowania:
Airbus (i kupione programy) obecnie produkuje:
3 modele rodziny A320 z roznymi wersjami (neo i ceo oraz modele XR/XLR w A321)
4 modele A330 (neo i ceo)
2 modele A350
dodatkowo 2 modele A220

Podczas gdy Boeing produkuje
4 modele 737 i 737 max
3 modele 787
2 modele 777 (z roznymi wersjami ER LR etc, nie wiem czy 200 jest jeszcze produkowane?)
747 cargo
i oczywiscie przygotowuje sie do 777 i 797 (jesli zostanie ogloszony).


24/05/2019 12:05  

gość_21612 - Profil
gość_21612
  
Emirates będzie launch customer, a nie Lufthansa
24/05/2019 09:33  

reklama
reklama
  

<>


Wylot z:

Przylot do:

  • Data wylotu:

  • Data powrotu:

Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:

Okazje z lotniska
  • Okazje pasażera
Sprawdź wszystkie