gość_c9896
2019-05-24 14:13
Lufthansa bedzie chyba druga linia otrzymujaca 777X ale nie ma to znaczenia, beda mieli we flocie piekna maszyne.
gość_31a2d
2019-05-24 12:05
Airbus ma duze problemy jesli chodzi o przepustowosc produkcji i kupowania silnikow.
Zaklady Airbusa produkuja ogromne ilosci samolotow miesiecznie. Tworzenie nowych linii montazowych musialoby sie odbyc poswiecajac inne linie (w TLS in HAM zwyczajnie nie ma miejsca i sila robocza jest coraz drozsza). Rodziny A320 nie ogranicza, A350 tez nie. A330 i A330neo jest w miare stabilne, ale po co zmieniac rutyne produckyjna?
Prawdopodobnie trzeba by bylo tworzyc nowe centrum montazowe i przeniesc czesc produktu gdzies indziej ale wiaze sie z tym ryzyko.
Nie mowiac juz o tym ze RR i GE ledwo nadazaja wyprodukowac tyle silnikow zeby zaspokoic popyt (plus problemy w RR).
Z tych powodow Airbus nie widzi potrzeby w rozwoju kolejnego modelu samolotu ktory sprzeda 200 sztuk? Moze wiecej, moze mniej, nie jestem w stanie oszacowac ile przewoznikow by sie na ten model zdecydowalo. Rozwoj nowego wariantu jest kosztowne i trzeba mierzyc inwestycje na liczbe klientow (wiekszosc przewoznikow hubowych juz uzywa 777 - bardzo bezpieczne, dosc ekonomiczne i szkolenia juz zrobione - ciezko bedzie przekonac do zmiany).
Airbus ostatnio sie przejechal na duzych samolotach - widac ze coraz wiecej lata sie P2P, co oznacza ze w przyszlosci maszyny beda sie zmniejszac. Co sie stanie z Hubami i flotami duzych przewoznikow na zatloczonych lotniskach tylko czas pokaze...
Rzeczywiscie Airbus teraz nie ma niczego co moglo by konkurowac z Boeingiem w segmencie 330+ (wieksze od a350-1000 sa wszystkie modele 777 i 777X).
Jest na nie popyt, zwlaszcza na lotniskach gdzie jest ogromny ruch. Ciekawy jestem co A z tym zrobi. W ramach podsumowania:
Airbus (i kupione programy) obecnie produkuje:
3 modele rodziny A320 z roznymi wersjami (neo i ceo oraz modele XR/XLR w A321)
4 modele A330 (neo i ceo)
2 modele A350
dodatkowo 2 modele A220
Podczas gdy Boeing produkuje
4 modele 737 i 737 max
3 modele 787
2 modele 777 (z roznymi wersjami ER LR etc, nie wiem czy 200 jest jeszcze produkowane?)
747 cargo
i oczywiscie przygotowuje sie do 777 i 797 (jesli zostanie ogloszony).
gość_21612
2019-05-24 09:33
Emirates będzie launch customer, a nie Lufthansa