Inwestycje na Okęciu mają zostać wstrzymane

Inwestycje na Okęciu mają zostać wstrzymane Beata Mieleszkiewicz szefowa Departamentu Lotnictwa w Ministerstwie Infrastruktury (MI), która nadzoruje Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze" (PPL) nie zgodziła się na planowaną rozbudowę Okęcia - dowiedział się nieoficjalnie Pasazer.com. Uzasadnieniem odmowy jest podobno konieczność przeprowadzenia oceny przepustowości Lotniska...
22/05/2019 15:53   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_3f4d5 2019-06-13 22:53   
gość_3f4d5 - Profil gość_3f4d5
mieszkancy Bemowa mają dość rozbudów, remontów pasów lotniska Chopina. Zapraszam redaktorów na grupę "CiszaNadBemowem" na facebooku. Tam min. o niedzialajacym i nienapawianym ounkcie pomiarowym na Kossutha (PPL nie dziala zgodnie z prawem, bo jest zobowiazane do pomiarów ciaglych!) https://www.facebook.com/groups/453481508775899/?epa=SEARCH_BOX a tu nasze dyskusje z Portem Chopina zobacz link
kobek 2019-05-26 08:47   
kobek - Profil kobek
Między 6:00 a 7:15 startuje chociażby Frankfurt i Monachium. Z perspektywy pasażera na takim locie możliwość dojazdu w 20 min na Okęcie jest błogosławieństwem. Taki lot z CPK będzie oznaczał pewnie zaczęcie dnia o 3:00 albo i wcześniej
gość_87731 2019-05-24 10:17   
gość_87731 - Profil gość_87731
Oczywiście, że mieszkańcy Mazowsza mają taki stosunek, gdyż wiele z nich pracuje w firmach uzależnionych od lotniska i boją się zmian jak i dłuższego dojazdu do pracy.
Polak z natury zmian nie lubi.

Co do zapychania się lotniska to np pomiędzy 6 rano a 7:15 nie startuje żaden LOTowski samolot i spokojnie można puścić sporo rotacji nie tranzytowych.
Takich dziur jest sporo. Wprowadzenie rotacji wczesno porannych daje tez większą niezależność linii, nie trzeba czekać na tranzyty więc wszystkie samoloty mogą wystartować o czasie.

LCC jak np Wizz, Ryan czy Easyet pokazują, że da się zapełnić samolot po dach.
Z Tegel np pomiędzy 6 a 6:55 startuje aż 25 samolotów.
25 * powiedzmy 160 oax * 2 (wylot i przylot) * 356 dni = prawie 3 mln pasażerów, zakładając średnio 4 rotacje dziennie = 12 mln.

Jak się dobrze popieści to się wszystko zmieści jak to mówią.
gość_fb7dc 2019-05-24 08:58   
gość_fb7dc - Profil gość_fb7dc
do gość_ec29c
Dla Warszawiaków najlepiej byłoby gdyby im samoloty na dachach lądowały.
Jak otwierano Modlin to był płacz i zgrzytanie zębów, że tak daleko trzeba będzie jechać na lotnisko a czas pokazał, że latają stamtąd głównie ludzie z poza Warszawy.
To samo będzie dotyczyć Radomia ale pobiadolić trzeba.
adam7691 2019-05-23 21:08   
adam7691 - Profil adam7691
gość_ec29c: wiadomo, że warszawiacy chcieli by wszystko na progu swego domu, więc te wyniki sondaży nie są żadnym zaskoczeniem
gość_ec29c 2019-05-23 18:34   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
Opublikowano sondaż na temat likwidacji Okęcia i CPK:

69% mieszkańców Mazowsza ma negatywny stosunek do planów likwidacji Portu Lotniczego im. Fryderyka Chopina, przy 15% zwolenników takiego rozwiązania.

Sceptyczny stosunek do wygaszenia lotniska na Okęciu jest szczególnie widoczny w aglomeracji warszawskiej. Zdecydowanie złą opinię na temat tych planów wyraża aż 56% mieszkańców, a 21% uważa pomysł za raczej zły (łącznie 78% głosów przeciwnych). Pozytywnie pomysł likwidacji lotniska ocenia co dziesiąty ankietowany

Mieszkańcy Mazowsza (bez Warszawy i sąsiednich powiatów) również nie zgadzają się z planami zamknięcia Portu Lotniczego im. Fryderyka Chopina (60% przeciwników), a jedynie co piąty z nich ocenia możliwość likwidacji stołecznego lotniska pozytywnie.

Danych o CPK bez zamykania Okęcia wklejał nie będę, bo myślę, że na tym forum wszyscy wiedzą, że zamknięcie Okęcia jest integralną częścią projektu CPK.

zobacz link
adam7691 2019-05-23 18:14   
adam7691 - Profil adam7691
i słusznie, po co rozbudowywać Okęcie, skoro ma powstać nowie lotnisko, no chyba żeby jednak nie powstało
gość_1af56 2019-05-23 17:54   
gość_1af56 - Profil gość_1af56

do gość...
"Czyli rozbudowę Radomia też ta pani zaraz wstrzyma. Przecież jak jest miejsce na Okęciu to po co komu Radom? "

Gdybyś gościu mieszkał pod pasem nalotów albo obok, inaczej byś mówił (śpiewał).
gość_1bdd7 2019-05-23 13:53   
gość_1bdd7 - Profil gość_1bdd7
Nie zdziwie sie , ze za jakiś czas zrobia to samo z Balicami, Rebiechowem. Jasne wtedy bedzie, ze jedynym slusznym wyjsciem jest budowa CPK
gość_85d8e 2019-05-23 10:46   
gość_85d8e - Profil gość_85d8e
A co? W kasie nie ma pieniedzy na intergalaktyczny port w radomiu, a z budżetu pieniążki wyparowały wraz z pinset plus?
adam1987 2019-05-23 07:13   
adam1987 - Profil adam1987
gość_87731: Ciszej nie będzie? Przecież właśnie powinno być coraz ciszej skoro produkuje się samoloty coraz cichsze. Cisza nocna na lotniskach nie jest niczym nadzwyczajnym, a szczególnie jeśli znajdują się tak blisko centrum.

A co do tych mitycznych tanich mieszkań, to ich wcale tak dużo nie ma. Jak zmienili ścieżki podejścia to nagle dużo osób dostrzega problem i to raczej nie ich wina, że wyglądało to inaczej jak kupowali mieszkanie.Ale lotnisko powinno się rozwijać i tak
gość_9e6c8 2019-05-23 00:15   
gość_9e6c8 - Profil gość_9e6c8
Ograniczenie inwestycji ma za zadanie ograniczyc ruch na Okeciu i lotnisko 'zapelnic', tak zeby nikt sie nie czepial ze CPK jest nie potrzebne.

KE tez przychylnie spojrzy ze organiczamy (a potem z CPK) usuwamy zanieczyszczenie i halas z miasta....
gość_a3fee 2019-05-22 21:16   
gość_a3fee - Profil gość_a3fee
Bardzo dobrze, moim zdaniem przy odpowiedniej organizacji pracy Chopin przyjąłby do 25 mln paxów bez problemów - skoro Stansted potrafi i nie jest wcale za ciasny to Chopin tym bardziej. Kwestia odpowiedniego wykorzystania infrastruktury, szybszej obslugi naziemnej, etc.
gość_3b04d 2019-05-22 19:40   
gość_3b04d - Profil gość_3b04d
Jeśli kontrakt dostanie znowu ARUP to przynajmniej wiemy za co. Za Radom!
gość_87731 2019-05-22 18:43   
gość_87731 - Profil gość_87731
Mieszkańcy warszawy wiedzieli gdzie kupują mieszkania, dlaczego były tańsze. lotnisko działa od XX lat i naturalnym jest, że ciszej nie będzie.
Lotnisko też sztucznie samo siebie ogranicza by CPK uzasadnić wprowadzając np ciszę nocną tak samo z siebie uderzając w konkurencje LOT (LOT w godz 23-6 rano nigdy żadnych lotów nie wykonywał).
Wprowadzono zakaz tankowania samolotów z pasażerami na pokładzie uderzając w Wizzair i wydłużając mu postój na płycie a tym sam wykonuje mniej operacji w ciągu dnia niż kiedyś.
a że jest cisza nocna to coś trzeba było obciąć.

Na świecie są lotniska z mniejszymi terminalami i jednym pasem a kilka razy większy ruch obsługują.

Jak LOTowi możliwości się kończą to niech zacznie obsługiwać ruch większymi samolotami a obsługiwanie pasażerów będzie sprawniejsze, jest wiele metod jak sprawnie zapełnić samolot osobami oczekującymi a w LOT nadal jest to na hip hip hurra, kto pierwszy ten lepszy i osoba już w samolocie nagle sie budzi a może kurtkę zdejmę, a może włoże ją do walizki itp itd mimo tego, że co najmniej 1h pod gatem stała.

Podobnie sprawa wygląda przy security, gdzie strażnik powinien obsługiwać 2 bramki.
Uwielbiam zawsze te zaskoczenie TAK PASEK MA METALOWĄ SPRZĄCZKE więc na pewno zapiszczy CZYLI MAM ZDJĄĆ? i mamy po kilka/ kilkanaście minut na pasażerze EXTRA.
Na SKANERACH i na SECURITY powinni zatrudniać ex pracowników LIDLA i jeszcze by się okazało, że OKECIE bez rozbudowy 50 mln pasażerów przyjąć może.
gość_7c3ee 2019-05-22 18:24   
gość_7c3ee - Profil gość_7c3ee
Czyli rozbudowę Radomia też ta pani zaraz wstrzyma. Przecież jak jest miejsce na Okęciu to po co komu Radom?
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy