5 zaleceń dla budowniczych CPK

5 zaleceń dla budowniczych CPK Kilkudziesięciostronicowy raport o Centralnym Porcie Komunikacyjnym (CPK) został opracowany połączonymi siłami Polityki Insight oraz kancelarii prawnej Baker McKenzie. Dokument ma na celu wskazanie ścieżki jaką powinni podążać budowniczy CPK, aby odnieść sukces realizując tę inwestycję. Opracowanie tych dwóch podmiotów jest kolejnym...
14/05/2019 08:53   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_00546 2019-05-15 21:36   
gość_00546 - Profil gość_00546
CPK przede wszystkim ma być największą bazą operacyjną Mossadu w Europie Wschodniej i innych służb specjalnych. A jako przykrywką tego wszystkiego CPK również ma być jako cywilny port lotniczy i jeśli wybory do Sejmu nie zmienią rządu to żadne protesty ani racjonalne argumenty nie zatrzymają budowy CPK. Już teraz na Okęciu kręci się pełno agentów Mossadu ale jest im tam za ciasno i mają przez to ograniczone możliwości działania. Zastanówcie się po co jest aż tyle połączeń lotniczych do Izraela nawet z regionów pomimo że wiele z nich jest połowicznie wypełnione. Na razie. I po co jest ten program Mieszkanie+?
gość_4412c 2019-05-15 08:43   
gość_4412c - Profil gość_4412c
"rozbudowa Okęcia, Modlina i Radomia może nie wystarczyć do sprostania wzrostowi ruchu lotniczego w regionie warszawskim."

Po rozubudowach +40mln pax to za mało??? ciekawe? Bo wygląda no to że LOT dochodzi do granicy swoich możliwości, patrząc po LF, duże grupy to max 10operacji (5 lotów) dziennie do swoich hubów a ich ekspansja jak widac idzie w lotniska regionalne a nie hub LOTu, dodatkowo zostawiamy praktycznie całą polskę wchodnią o północną z baaaardzo słabym dojazdem do CPK.

CPK +40 mln + drugie conajmniej tyle porty regionalne to daje ponad 2 loty na mieszkańca. Niemcy w 2018 obsłużyły 244mln pax (zobacz link na 83mln mieszkańców to daje 3 niecałe... a gdzie nam do nich z mobilnością...?

Optymistycznie... ;)
gość_d1541 2019-05-14 23:18   
gość_d1541 - Profil gość_d1541
To są lobbyści. Piszą takie zalecenia jakich chce zalecający.
gość_e4d5f 2019-05-14 12:20   
gość_e4d5f - Profil gość_e4d5f
W tym projekcie nie podoba mi się kilka kwestii:
-Skala tego projektu pokazuje, że lotnisko to ma być ukierunkowane na linie tradycyjne. Jednak, (niestety?) struktura rynku lotniczego w Polsce jest taka, że większość ludzi lata z portów regionalnych. Przedewszystkim to Kraków, Gdańsk i Wrocław oraz (Katowice charakteryzują się sezonowoscią) Modlin.
-Dojazd koleją dla mieszkańców Szczecina i Wrocławia jest zbyt długi. Biorąc pod uwagę fakt w jakim tempie modernizuje się linie kolejowe nawet na 160km/h.
-Koszty i upolitycznienie. Zamiast budowy jednego lotniska dla Warszawy w bliskiej odległości jakim jest Modlin z możliwością rozbudowy. (Obawy pojawiają się w kwestii mgły i warunków geologicznych) Warszawa będzie mieć ich 4(!). Szczyt bogactwa.
-Zamknięcie się na tanich przewoźników.
gość_bcdf2 2019-05-14 10:29   
gość_bcdf2 - Profil gość_bcdf2
co za bzdury...

to chyba jakis praktykant pisal

"Zgodnie z Polityką Insight i Baker McKenzie uleganie "

czyli przykladowo, jesli projekt bylby polityczny (cokolwiek by to mialo znaczyc), to Lufhansa czy AF sie obrazi i nie bedzie latac do WAW
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy