Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_7258c
2019-05-11 01:29
A PLL LOT w Krakowie jest prawie nie obecny! Powinni już latać z Krakowa do Nowego Jorku i New Ark.
gość_d0a9d
2019-05-10 09:37
Akademickie dyskusje wraz z używaniem słownictwa a la lotniczego są najlepszym przykładem jak mało wiemy o filozofii operowania przewoźników lotniczych. Obserwuje często nasze dyskusje i nie zauważam wypowiedzi prawdziwego autorytetu w tym zakresie. Dlaczego? Jedynie pasjonaci latania( i bardzo dobrze ) egzaltuje sie tym co sie dzieje na rynku lotniczym. Zarządzający, zaproście czasami do dyskusji fachowców. Z przyjemnością odnotowuje gratulacje kolegów dla sukcesów innych , z żenada nawoływania , a dlaczego nie u nas. Może właśnie odpowiedzi fachowców w tej dziedzinie są bardzo potrzebne.
gość_93c46
2019-05-09 19:02
spotter: czyli w takim razie bazami Lotu oprócz Warszawy są Gdańsk, Poznan, Wrocław, Kraków i pewnie pozostałe miasta w Polsce, do których lata? Bo przecież załogi zaczynaja i kończą prace nie tylko w Warszawie i nie tylko w Warszawie mieszkają.
Kelo: a jak ustalić kiedy rotacja samolotu się zaczyna, a kiedy kończy? Zwłaszcza w przypadku lotów, które nie są wykonywane w kierunku X-Y-X, tylko jeden samolot leci w relacji X-Y-Z jednego dnia, a inny obsługuje relacje A-Y-B?
Używacie tego określenia bez żadnej sensownej reguły i tyle.
gość_c518b
2019-05-09 17:54
Kiedy LOT zacznie latać z KRK do EWR oraz LAX?
You're my chick, you're my señora Bora! Bora! Bora! We got the energy Yeah!
gość_c518b
2019-05-09 17:51
Rozbudować terminal w KRK oraz A4 pomiędzy tym portem lotniczym i Katowicami. Powodzenia,
gość_93a32
2019-05-09 16:07
do Kelo ! Ty wszystko wiesz najlepiej szczególnie jeżeli chodzi o tematy krakowskie.
gość_6eb73
2019-05-09 10:14
Gratulacje z Poznania. Ciekawe czy za niedlugi okres czasu nie zlikwidują bazy we Wrocławiu.
gość dbbc1: czemu Ślązacy mieliby mieć z tym problem? Widzę że ty nadal myślisz że Wizzair wynosi się z Katowic. Wszyscy wiedzą że Kraków jest i będzie przed KTW, nie rób z siebie wielkiego odkrywcy, to tak jak byś porównywał np. Wrocław z Poznaniem.
gość_dbbc1: Czemu niby Ślązacy mieliby
spotter10
2019-05-09 07:38
Kelo, rotacja maszyny też nie świadczy do końca o bazie. Moim zdaniem najważniejsze dla bazy, aby ją można było tak nazwać, jest fakt posiadania załóg, które zaczynają i kończą pracę w danym lotnisku. Nie trzeba mieć bazy serwisowej, bo serwis można wykonywać w innych miejscach. Natomiast najważniejsze jest, że wszystkie załogi, operujące na maszynach z danego lotniska, są lokalne. Czyli jak nie pracują, to odpoczywają w swoim czasie wolnym. Bo załoga, która nocuje w hotelu, to mimo odpoczynku, nadal jest w pracy, za co (teoretycznie) powinna mieć płacone.
gość_dbbc1
2019-05-09 02:54
Prawda jest taka że osoby z rejonu Pyrzowic, które nigdy nie były w Balicach najwięcej mają uwag i problemów z powodu bazy operacyjej Wizz Air.
Kraków był i będzie daleko przed jak się ta metropolia nazywa ?????
zapomiałem o światowej sławie i renomie tego lotniska
Do gość ec29c- ostatnie Twoje zdanie bardzo ciekawie powiedziane.
gość_03a4b
2019-05-08 22:40
Akurat WZZ ma "swoje" bazy techniczne na każdym lotnisku w PL, gdzie nocują samoloty.
Z czego największe: KTW, GDN, WAW. Obsługa techniczna to nie tylko hangary :)
gość_00546
2019-05-08 21:46
Albo budować dwa pasy i dodatkowy duży terminal bo przy jednym pasie atrakcyjne godziny przylotów i odlotów szybko się skończą i koniec z rozwojem Balic albo jeśli na to nie ma miejsca to budować nowe lotnisko, najlepiej między Krakowem i Katowicami. Tylko że PPL do tego nie dopuści bo CPK mogłoby na tym nieco ucierpieć ale w ten sposób zyska LH, KLM i inne duże linie i ich huby. Albo PPL stworzy lotnisko na południu Polski które zaspokoi potrzeby pasażerów z południa i da możliwość LOTowi otwarcia bazy albo LOT pasażerów z południa Polski będzie tracił tak jak jest teraz na konto przewoźników z Europy Zachodniej. A o rozbudowie Balic do 12 mln to zapomnijcie bo to jest marnowanie pieniędzy tylko minimum 18-20 mln bo 12 mln KRK osiągnie najdalej za 5 lat, chyba że PPL właśnie o to chodzi żeby później nie było dalszego rozwoju Balic.
gość_ec29c
2019-05-08 20:47
@gość_93c46
Ale z Ciebie maruda! To prawda, że w Krakowie przez ostanie lata ceny były dużo wyższe, niż w Pyrzowicach, czy Modlinie, ale wejście Wizza prawdopodobnie sprawi, że w Krakowie będą najtańsze bilety w Polsce na większości tras.
A jeśli chodzi o komfort: do dziś z rozrzewnieniem wspominam Wizzowskie A320 na 180 z rozkładanymi piankowymi fotelami. Plus opcja zakupu miejsca przy wyjściu awaryjnym i podróżowało się w Wizzowkiej biznes klasie za dopłatą typu 40 zł.
Teraz będą A321 ceo lub A321 neo z pitchem 28 i siedzeniami typu slim. Z jedną zaletą, z krakowskiego punktu widzenia: z Balic, a nie z położonych 14 tysięcy kilometrów za Australią Pyrzowic ;-)
gość_edf2d
2019-05-08 20:29
gość_93d54 - Ta, w porównaniu z nimi, w tamtych są takie BAZY, że hejjj ;) Zaczynają latać więc oficjalnie otworzyli to wszystko i tyle. Życzymy rozwoju!
gość_93c46
2019-05-08 19:41
Dodajmy: tanio dla linii, bo dla pasażera już wcale niekoniecznie.
gość_93d54: To Twoja nowo napisana teoria i definicja? Bazę określa kierunek rotacji KRK-XXX-KRK, a dodatkowymi cechami dla bazy przewoźnika są ulgi/zwolnienia od niektórych opłat lotniczych. Gdyby przyjąć metodologię brak serwisu = brak bazy to by większość lotnisk z długiej listy Ryanair/Wizzair straciła tytuły, a taki Rzeszów byłby mega bazą dla linii z połowy Europy. Baza z zapleczem naprawczym,technicznym i serwisowym w Balicach była jest i będzie (mowa o wojsku), część cywilna też będzie miała nowy hangar.
@gość_7b5b4 Ale jaki ma być „komfort” pasażerów Wizzaira, skoro to lowcost?! Takim liniom nie zależy na „komforcie” ( patrz: Luton Airport który wygląda jak gigantyczny kurnik), tylko tanio przewieźć z A do B.
gość_7b5b4
2019-05-08 18:49
Ciasnota w KRK jest juz nie do wytrzymania.Zero komfortu dla odlatujacych