Enter Air obejmie 49 proc. akcji szwajcarskiej linii Germania Flug

Enter Air obejmie 49 proc. akcji szwajcarskiej linii Germania Flug Wartość umowy, która daje Enter Air szeroki dostęp do szwajcarskiego rynku turystycznego, wynosi 2 mln USD (około 7,7 mln zł). – Wejście na rynki niemieckojęzyczne było jednym z naszych celów. Poszukiwaliśmy więc odpowiedniego podmiotu, który posiadałby koncesję, kontrakty z biurami podróży, sloty lotniskowe oraz profesjonalny zarząd. Szwajcarska spółka posiada to...
03/05/2019 13:32   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_b20cd 2019-05-07 23:23   
gość_b20cd - Profil gość_b20cd
Państwowe spółki nigdy nie potrafiły być konkurencyjne, gdyż prezesami zawsze zostawały przypadkowe osoby. Dopóki nie będzie ponoszenia odpowiedzialności za złe decyzje nigdy to się nie zmieni. Lobby polityków jak w przypadku lotniska w Radomiu oraz ślepa realizacja ich pomysłów mają lub będą miały negatywny wpływ na budżety spółek. A wystarczy aby zarząd działał jak w prywatnym sektorze. Extra kasa z zysku zawsze była motywująca. Brak wpływu polityków na działania zarządu, realizacja własnych celów, upór w realizacji założonego planu prawie zawsze przynosi efekt. I tak zapewne jest w Enter Air. Realizują własny plan.
gość_1d0df 2019-05-06 09:55   
gość_1d0df - Profil gość_1d0df
@ gość_5ae2e
Podpisuje sie pod tym w 200%
Pozdrawiam serdecznie wszystkich komentujacych :)
gość_5ae2e 2019-05-05 20:40   
gość_5ae2e - Profil gość_5ae2e
X lat temu LOT zlikwidował LOT Charters, linie czarterowe w PL się rozwijają, zlikwidowano Centralwings o tym jak Ryanair czy Wizz się w PL rozwija pisać nie trzeba.
LOT zamiast zysków powinien być na bezpiecznej granicy finansowej a coraz bardziej rosnąć flotowo bo rosnąć w zysk to związki ii tak ograbią bo jest zysk.
Biorąc pod uwagę koszty pracownicze w PL a np. w DE czy FR to przy dobrej kontynuacji tego co Mikosz zaczął LO może być czempionem i oby kurde był.
gość_18306 2019-05-05 20:29   
gość_18306 - Profil gość_18306
gość_311cc: w pełni podzielam Twoje obawy. Ten scenariusz może być całkiem realny. Szwajcaria to nadal ciekawe miejsce: stowarzyszona z UE konfederacja mini-rajów podatkowych....
gość_46584 2019-05-05 13:32   
gość_46584 - Profil gość_46584
aż miło się czyta a sukcesach polskiej firmy. Fajnie, tymi liniami leciałam kilka razy i dobrze wspominam wycieczki
gość_311cc 2019-05-05 01:47   
gość_311cc - Profil gość_311cc
Pytanie co tak naprawdę da kupno tych akcji. Były tanie, bo zapewne większość z nich to spadek po bankructwie matki z Niemiec. Cały majątek to 3 150-osobowe samoloty i następne trzy zamówione, a kierunki raczej nie za bardzo dochodowe, nie mówiąc o lotach dla wirtualnej linii Air Pristina. Rynek szwajcarski jest bardzo lukratywny, ale pod warunkiem, ze obsługuje się kierunki na których Szwajcarzy latają dużo i chętnie. Natomiast fakt, ze ta „linijka” (bo trudno przy tych rozmiarach powiedzieć linia) musiała ratować się lotami dla mieszkańców Kosowa chyba najlepiej świadczy o tym jaki ma potencjał. Patrząc na dotychczasowe losy polskich znakomicie rozwijających się linii czarterowych, nie zdziwiłbym się zbytnio gdyby był to pierwszy krok na wyprowadzanie pieniedzy, a za jakiś rok lub dwa nagle okaże się, ze Enter został bankrutująca wydmuszka. Bingo tez swego czasu zbierało zachwyty i wróżby rozwoju aż do sąsiednich galaktyk, dopóki nie okazało się, ze pieniądze wyprowadzono i biznes się skończył. Dlatego nie zdziwię się jeśli tu będzie podobnie.
demar 2019-05-04 22:48   
demar - Profil demar
Podana cena 2 mln USD za dostęp do rynku szwajcarskiego (czy szerzej niemieckojęzycznego) do tego koncesja, zorganizowany personal, itd. to całkiem rozsądna cena i Enter Air może na tym sporo skorzystać.

Ale interesuje mnie tutaj jeszcze coś innego: Germania Flug używa A319, do marca 2019 używała też A321 (rej. HB-JOI).
Czy to może oznaczać, że Enter Air zainteresuje się rodziną samolotów A320?
gość_18306 2019-05-04 17:13   
gość_18306 - Profil gość_18306
teemu: skoro jest niezależne to dlaczego tak samo się nazywa i takie same ma malowania ? Poczekamy, pożyjemy i... zobaczymy.
teemu 2019-05-04 12:14   
teemu - Profil teemu
goście 119f5 & 18306: pisać umiecie, a czytać? Enter Air przejmuje udziały w Germania Flug, a nie odwrotnie, to raz, a dwa, w artykule jest wyraźnie napisane, że Germania Flug jest całkowicie niezależna od niemieckiej grupy i bankructwo Germanii mbH nie ma tu nic do rzeczy.
gość_9badd 2019-05-03 21:36   
gość_9badd - Profil gość_9badd
gość_119f5: Enter zapewne kupił głównie koncesję, której uzyskanie samodzielnie nie byłoby wcale proste. Być może także sloty.
gość_2104b 2019-05-03 21:21   
gość_2104b - Profil gość_2104b
Czy wy umiecie czytać ze zrozumieniem?
gość_b06fc 2019-05-03 21:17   
gość_b06fc - Profil gość_b06fc
A może tak Enter zacznie latać regularnie? Chociażby tylko do letnich kurortów?
gość_7cfd5 2019-05-03 20:30   
gość_7cfd5 - Profil gość_7cfd5
Właśnie to jest moment w którym się takie ruchy wykonuje. Za bezcen można nabyć dobro inwentarza, co to jest 7,7mln przy ponad 1,2mld obrotu?? Praktycznie za darmo Enter dostaje przepustke na rynek CH...To jest zarzadzanie z glowa. Brawo Enter!
gość_119f5 2019-05-03 15:48   
gość_119f5 - Profil gość_119f5
To dość ciekawe doniesienie, biorąc pod uwagę, ze w ramach postępowania likwidacyjnego właśnie ogłoszono sprzedaż majątku Germanii otwierając publiczne aukcje ich ruchomości. Co zatem de facto kupił Enter?
gość_18306 2019-05-03 14:25   
gość_18306 - Profil gość_18306
Szwajcarski przewoźnik już kiedyś prywatyzował LOT i raczej na tym kiepsko wyszliśmy, bo wkrótce zbankrutował. To jakieś resztki upadłej Germanii, które schroniły się pod szwajcarskimi skrzydłami w poszukiwaniu leszcza...
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy