Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_b20cd
2019-05-07 23:23
Państwowe spółki nigdy nie potrafiły być konkurencyjne, gdyż prezesami zawsze zostawały przypadkowe osoby. Dopóki nie będzie ponoszenia odpowiedzialności za złe decyzje nigdy to się nie zmieni. Lobby polityków jak w przypadku lotniska w Radomiu oraz ślepa realizacja ich pomysłów mają lub będą miały negatywny wpływ na budżety spółek. A wystarczy aby zarząd działał jak w prywatnym sektorze. Extra kasa z zysku zawsze była motywująca. Brak wpływu polityków na działania zarządu, realizacja własnych celów, upór w realizacji założonego planu prawie zawsze przynosi efekt. I tak zapewne jest w Enter Air. Realizują własny plan.
gość_1d0df
2019-05-06 09:55
@ gość_5ae2e
Podpisuje sie pod tym w 200%
Pozdrawiam serdecznie wszystkich komentujacych :)
gość_5ae2e
2019-05-05 20:40
X lat temu LOT zlikwidował LOT Charters, linie czarterowe w PL się rozwijają, zlikwidowano Centralwings o tym jak Ryanair czy Wizz się w PL rozwija pisać nie trzeba.
LOT zamiast zysków powinien być na bezpiecznej granicy finansowej a coraz bardziej rosnąć flotowo bo rosnąć w zysk to związki ii tak ograbią bo jest zysk.
Biorąc pod uwagę koszty pracownicze w PL a np. w DE czy FR to przy dobrej kontynuacji tego co Mikosz zaczął LO może być czempionem i oby kurde był.
gość_18306
2019-05-05 20:29
gość_311cc: w pełni podzielam Twoje obawy. Ten scenariusz może być całkiem realny. Szwajcaria to nadal ciekawe miejsce: stowarzyszona z UE konfederacja mini-rajów podatkowych....
gość_46584
2019-05-05 13:32
aż miło się czyta a sukcesach polskiej firmy. Fajnie, tymi liniami leciałam kilka razy i dobrze wspominam wycieczki
gość_311cc
2019-05-05 01:47
Pytanie co tak naprawdę da kupno tych akcji. Były tanie, bo zapewne większość z nich to spadek po bankructwie matki z Niemiec. Cały majątek to 3 150-osobowe samoloty i następne trzy zamówione, a kierunki raczej nie za bardzo dochodowe, nie mówiąc o lotach dla wirtualnej linii Air Pristina. Rynek szwajcarski jest bardzo lukratywny, ale pod warunkiem, ze obsługuje się kierunki na których Szwajcarzy latają dużo i chętnie. Natomiast fakt, ze ta „linijka” (bo trudno przy tych rozmiarach powiedzieć linia) musiała ratować się lotami dla mieszkańców Kosowa chyba najlepiej świadczy o tym jaki ma potencjał. Patrząc na dotychczasowe losy polskich znakomicie rozwijających się linii czarterowych, nie zdziwiłbym się zbytnio gdyby był to pierwszy krok na wyprowadzanie pieniedzy, a za jakiś rok lub dwa nagle okaże się, ze Enter został bankrutująca wydmuszka. Bingo tez swego czasu zbierało zachwyty i wróżby rozwoju aż do sąsiednich galaktyk, dopóki nie okazało się, ze pieniądze wyprowadzono i biznes się skończył. Dlatego nie zdziwię się jeśli tu będzie podobnie.
Podana cena 2 mln USD za dostęp do rynku szwajcarskiego (czy szerzej niemieckojęzycznego) do tego koncesja, zorganizowany personal, itd. to całkiem rozsądna cena i Enter Air może na tym sporo skorzystać.
Ale interesuje mnie tutaj jeszcze coś innego: Germania Flug używa A319, do marca 2019 używała też A321 (rej. HB-JOI).
Czy to może oznaczać, że Enter Air zainteresuje się rodziną samolotów A320?
gość_18306
2019-05-04 17:13
teemu: skoro jest niezależne to dlaczego tak samo się nazywa i takie same ma malowania ? Poczekamy, pożyjemy i... zobaczymy.
goście 119f5 & 18306: pisać umiecie, a czytać? Enter Air przejmuje udziały w Germania Flug, a nie odwrotnie, to raz, a dwa, w artykule jest wyraźnie napisane, że Germania Flug jest całkowicie niezależna od niemieckiej grupy i bankructwo Germanii mbH nie ma tu nic do rzeczy.
gość_9badd
2019-05-03 21:36
gość_119f5: Enter zapewne kupił głównie koncesję, której uzyskanie samodzielnie nie byłoby wcale proste. Być może także sloty.
gość_2104b
2019-05-03 21:21
Czy wy umiecie czytać ze zrozumieniem?
gość_b06fc
2019-05-03 21:17
A może tak Enter zacznie latać regularnie? Chociażby tylko do letnich kurortów?
gość_7cfd5
2019-05-03 20:30
Właśnie to jest moment w którym się takie ruchy wykonuje. Za bezcen można nabyć dobro inwentarza, co to jest 7,7mln przy ponad 1,2mld obrotu?? Praktycznie za darmo Enter dostaje przepustke na rynek CH...To jest zarzadzanie z glowa. Brawo Enter!
gość_119f5
2019-05-03 15:48
To dość ciekawe doniesienie, biorąc pod uwagę, ze w ramach postępowania likwidacyjnego właśnie ogłoszono sprzedaż majątku Germanii otwierając publiczne aukcje ich ruchomości. Co zatem de facto kupił Enter?
gość_18306
2019-05-03 14:25
Szwajcarski przewoźnik już kiedyś prywatyzował LOT i raczej na tym kiepsko wyszliśmy, bo wkrótce zbankrutował. To jakieś resztki upadłej Germanii, które schroniły się pod szwajcarskimi skrzydłami w poszukiwaniu leszcza...