Kolejowe szprychy CPK liniami o znaczeniu państwowym

Kolejowe szprychy CPK liniami o znaczeniu państwowym Angielskie słowo "hub" używane dla określania wielkich lotnisk przesiadkowych, to nic innego jak polska piasta. System połączeń lotniczych w Stanach Zjednoczonych przypomina wiele kół rowerowych, gdzie rolę piast pełnią centra transferowe takie jak Atlanta, Chicago czy Los Angeles. Z tych największych ośrodków odchodzą...
30/04/2019 10:18   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_84762 2019-05-06 19:17   
gość_84762 - Profil gość_84762
Ktoś wie coś więcej o szybkiej kolei do Wisznic i Janowa Podlaskiego?
gość_53fdb 2019-05-03 13:24   
gość_53fdb - Profil gość_53fdb
oni 4 lata budują 40km krotoszyn-grabnowo i jeszcze się rozsypało przed otwarciem i do dziś są ograniczenia prędkości na nowych torach ale CPL budują? chyba fimam zagraniczna z kasę i terminy jak u siebie np. chiny
gość_ec29c 2019-05-03 09:15   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
Dyskusja o rozbudowie kolei i budowie lotniska CPL powinna być prowadzona oddzielnie.

Tym razem napiszę o części lotniskowej: biorąc pod uwagę co się teraz dzieje w Wiedniu można twierdzić, że LOT może nie przetrwać zwiększenia liczby dziennych operacji na Okęciu z 600 do 800. CPL to po prostu samobójstwo.

W Wiedniu mamy dwa pasy startowe i wolne sloty, z czego skorzystały LCC. A LOT w przeciwieństwie do Austriana nie ma mamusi z ponad setką zamówionych A320neo po niskiej cenie i mamusia nie wymieni mu w trybie pilnym 18 Q400 na 10 A320 neo, żeby w ogóle miał szanse.

O Austrianie pisze Rzeczpospolita:

"Austriacki przewoźnik, który wchodzi w skład Lufthansa Group przewiózł w I kwartale 2,7 mln pasażerów i zanotował w tym czasie stratę w wysokości 99 mln euro, o 26 mln więcej, niż w 2018." Link do całości: zobacz link
adam7691 2019-04-30 18:19   
adam7691 - Profil adam7691
Blazej UK: planowanie od dachu to jest najpierw wybudowanie a później zastanawianie się co z tym zrobić
gość_698fc 2019-04-30 15:59   
gość_698fc - Profil gość_698fc
A po ile będą bilety na takie pociągi? Jak często będą jeździły? Czy będzie to na zasadzie biletu łączonego jak w Niemczech ma Lufthansa i DB? Ile z podatków rocznie będziemy dokładać do utrzymania tych linii kolejowych? Czy będzie tak jak na zachodzie, że bilet na pociąg jest dużo droższy niż na autokar, więc i tak sporo osób wybierze tańszy sposób dostania się na lotnisko? No i najważniejsze pytanie - kto za to zapłaci? Skąd na to będzie kasa? Na pewno nie starczy kasy na te wszystkie 500+ i na takie inwestycje.
gość_1d0df 2019-04-30 14:33   
gość_1d0df - Profil gość_1d0df
@Blazej UK
Zaprzeczasz chlopie sam sobie. Polecam uodpornienie sie na propagande niektorych mediow. Czasem warto krytyczniej spojrzec na propagande saczaca sie z kazdej strony i wyrobic sobie wlasne zdanie.

Cytuje:
,,Kolejne planowanie budowy domu od dachu``
i
,,jak w końcu wbija pierwsza łopatę w ziemie i zaczną go budować.``

Rozumiem, ze wg Ciebie najpierw powinni lopate wbijac i budowac a nastepnie plany i analizy zatwierdzac.

Zycze Wszytkim milego dnia.
gość_b1f5b 2019-04-30 12:49   
gość_b1f5b - Profil gość_b1f5b
Kolejne polityczne bicie piany. Zero wartości merytorycznej. Powoli zastanawiam się czy piszecie te wszystkie bzdury na polityczne zamówienie. Oczywiście mój komentarz nie przejdzie waszej prewencyjne cenzury, ale zastanówcie się kim jesteście - profesjonalnymi dziennikarzami czy politycznymi komisarzami.
gość_ba24f 2019-04-30 12:43   
gość_ba24f - Profil gość_ba24f
Coraz więcej idiotyzmów. Linia kolejowa z Radomia do Baranwowa - dojazd 30 minut.
Zbudujcie taką linię z Radomia do Warszawy i tysiące ludzi będzie dojażdżać do pracy codziennie a nie raz na rok 10% mieszkańców Radomia do Baranowa.
Gdzie tu jest jakaś kalkulacja sensowności tych inwestycji z punktu widzenia państwa?
gość_92d5b 2019-04-30 12:34   
gość_92d5b - Profil gość_92d5b
Gadu, gadu, pie.. (nie dokończę) a kaska leci a raczej spada z siła wodospadu.
gość_92d5b 2019-04-30 12:33   
gość_92d5b - Profil gość_92d5b
Megalomania i fanfaronada jak za Gierka. Dużo słów, zero czynów. Skłóceni z wszystkimi, na wylocie z UE... Ciekawe za co będzie CPK zbudowane? za konfiskatę majątku wszystkich, którzy nie w Pisie?
gość_b8627 2019-04-30 11:36   
gość_b8627 - Profil gość_b8627
@Blazej UK - masz racje, ale z chęcią zostanę tam asystentem od asystowania
gość_b018e 2019-04-30 11:23   
gość_b018e - Profil gość_b018e
CPK i Radom będą miały wspólnego właściciela więc pewnie utworzą coś na kształt duoportu. Przy braku Okęcia to RDO pewnie będzie dowoziło pasażerów długodystansowych. Łódź niestety do zaorania przez wspólny obszar oddziaływania z CPK.
Blazej UK 2019-04-30 11:20   
Blazej UK - Profil Blazej UK
Kolejne planowanie budowy domu od dachu. Zacznę poważnie myśleć o tym całym kuriozalnym przeroście megalomani polskich władz poważnie jak w końcu wbija pierwsza łopatę w ziemie i zaczną go budować. A narazie to jedyne co się buduje to portfele władz spółki widmo
adam1987 2019-04-30 10:47   
adam1987 - Profil adam1987
"do CPK będzie można dojechać z (…) Łodzi i Radomia (dla obu miast ok. 30 minut). Porty lotnicze w tych dwóch ostatnich miastach powinny z uwagą pochylić się nad planami rządu, bo może okazać się, że tak dobrze skomunikowany CPK odbierze im znaczną część ruchu lotniczego i skaże na niepewną wegetacje na kroplówce finansowej podawanej przez właścicieli."

Ale że niby teraz to oba porty prosperują znakomicie i są dochodowe?
gość_bd159 2019-04-30 10:33   
gość_bd159 - Profil gość_bd159
Szprychy to są u roweru a na koleji są tory. CPK to tak potrzebne jak ...............
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy