Umowa lotniska w Pradze i Bamboo Airways w sprawie połączeń do Hanoi

Umowa lotniska w Pradze i Bamboo Airways w sprawie połączeń do Hanoi Memorandum pomiędzy władzami praskiego portu lotniczego oraz liniami Bamboo Airways zostało podpisane przy okazji Czesko-Wietnamskiego Forum Biznesu i Inwestycji, które odbyło się w okresie wizyty w Czechach wietnamskiego premiera Nguyena Xuan Phuco. Podpis w imieniu lotniska im. Vaclava Havla złożył prezes jego zarządu, Václav Řehoř, a wietnamskiego...
29/04/2019 11:24   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_42045 2019-05-03 13:34   
gość_42045 - Profil gość_42045
Hanoi ma nowy przestronny terminal od kilku lat a wiec duzo sie zmienilo od czasu kiedy LOT tam latal. Nawet jak SGN ma wiekszy ruch biznesowy to Vietnam Airlines jednak zdecydowal zmniejszyc ruch z i do SGN i zwiekszyc liczbe swoich tras europejskich do HAN ze wzgledu na ograniczona przepustowosc w SGN i rosnacy potencjal w HAN. To ze Vietnam Airlines zdecydowal otworzyc dwa lata temu trase HAN-SYD to cos znaczy; ogolnie Australia ma malo wspolnego z polnocnym Wietnamem.
Kubuś 2019-05-02 02:15   
Kubuś - Profil Kubuś
gość_7794e gdyby chodziło o Wrocław to napisałby Dolny Śląsk. A poza tym na Dolnym Śląsku nie ma 7 mln.
gość_ec29c 2019-05-01 14:05   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
@gość_7794e

7 mln Śląsk to wyrażenie niejednoznaczne. Chodzi Ci o pomijanie przez LOT Pyrzowic, czy Wrocławia?

Jeśli chodzi o Wrocław to się zgadzam, LOT powinien zbazować we WRO 3 - 5 samolotów zamiast bez sensu oddawać tan rynek innym. Natomiast z Pyrzowicami problem jest taki, że Balice są położone pomiędzy Krakowem i Katowicami. Jak na razie również inne linie rozkładowe postawiły na Balice. Pyrzowice nadają się na chartery i cargo.
gość_56472 2019-04-30 11:20   
gość_56472 - Profil gość_56472
LOT powinien już dawno temu latać do Wietnamu. Rozwój siatki polaczeń do Azji idzie za wolno. Problem jest zanim LOT w końcu otworzy bezpośrednich rejsów do Wietnamu, Bangkoku, Hong Kongu czy Szanghaj, już będzie konkurencja w naszej częściej Europy.
Zamiast budować hub w Budapeszcie, powinni koncentrować nad budowę silnego hub w Warszawie.
Kubuś 2019-04-29 22:53   
Kubuś - Profil Kubuś
Nie no ja się zaraz chyba pochlastam co chwilę tylko ta Praga i Praga no do zżyganaia. Kiedy pozaeuropejskie linie w końcu przestaną ignorować Polskę?!
gość_7794e 2019-04-29 20:50   
gość_7794e - Profil gość_7794e
Taaak w Warszawie ściskają pośladki, że taki mały kraj jak Czechy totalnie ogrywa sąsiadów i nawet taki LOT w Budapeszcie nic nie znaczy !i
Polityka LOTU jest dla Warszawy i Krakowa dlatego idzie na dno za nasze pieniądze. LF ma w Niemczech kilka swoich hubów i jakoś to rozwiązuje z zyskiem natomiast LOT stawia na WAW i KRK gdzie ceny biletów są z kosmosu dlatego liczy straty. kogo w KRK stać na latanie do Ameryki - gdyby nie Słowacy i Czesi to drimek byłby 50% pusty jak tam tak z powrotem.
Polak mądry po szkodzie inwestuje w Węgrzech odpuszczając 7 mln rynek Śląski - to ewenement w skali Europejskiej, gdzie mniejsze ludnościowo kraje maja więcej połączeń narodowego przewoźnika niż Śląsk - ale to Polska i filozofia myślenia byle ja mam więcej od sąsiada.
gość_5003f 2019-04-29 19:14   
gość_5003f - Profil gość_5003f
@mj-123 wg Wikipedii mniejszość wietnamska w Czechach wynosi 83 000 osób, a w Polsce 50 000 osób
gość_82e40 2019-04-29 18:39   
gość_82e40 - Profil gość_82e40
@mj-123 A skąd wiesz, że Bamboo przyleci? Na razie latają na 2-3 trasach krajowych i mają kilka A320, żadnego połączenia międzynarodowego, tym bardziej do Europy. Zatem fakt podpisania "umowy" o niczym nie świadczy - możliwe że loty nigdy się nie zrealizują, albo będą raz w tygodniu, czarterowo. Nie ma co rozpaczać, bo biznes to biznes, i na Wietnamie się nie zarobi.
gość_6cbc5 2019-04-29 17:35   
gość_6cbc5 - Profil gość_6cbc5
Do mj-123:

Niskokosztowy start-up chce sobie sprobowac i tyle. Gestsze upakowanie foteli, zapewne brak jakiejkolwiek klasy biznes a nawet premium economy, to paradoksalnie przewagi nad linia tradycyjna na tej trasie, pozwalajace byc moze zarobic tam, gdzie linia tradycyjna stracilaby. Linia tradycyjna jak Lot nie ma samolotow spelniajacych dwie wskazane wczesniej cechy. No, moze jeszcze jakies wietnamskie zdrapki wprowadza dla pasazerow, albo lotnisko w Pradze troche dolozy do interesu i sie Wietnamczykom oplaci.
mj-123 2019-04-29 16:27   
mj-123 - Profil mj-123
A w Czechach będzie biznes? Turyści będą skłonni zapłacić więcej za bilet? Mniejszość wietnamska (która nie jest tak liczna jak w PL) też będzie gotowa zapłacić więcej?
gość_9badd 2019-04-29 13:31   
gość_9badd - Profil gość_9badd
gość_562cd: Bo nie są skłonni wydawać na bilet tyle, aby opłacało się latać jakiejkolwiek linii. Dlatego LOT też odpuścił.
vscrew 2019-04-29 13:30   
vscrew - Profil vscrew
A dlatego że latanie to biznes a mniejszość wietnamska w Polsce biznesy ma, ale za bilety chce płacić malusio. Stąd LOTowi nie wyszło Hanoi - komplety w ekonomii były, za groszowe ceny, ale w Biznesie i w łukach cargo pustka... Finansowa porażka.
gość_18306 2019-04-29 13:24   
gość_18306 - Profil gość_18306
gość_562cd ; większość polskich Wietnamczyków mieszka u nas " z wietnamskiego punktu widzenia " na nielegalu i nie będą oni prędko podrózować do swojej starej ojczyzny...
gość_562cd 2019-04-29 12:12   
gość_562cd - Profil gość_562cd
A dlaczego Vietnam Airlines albo Bamboo nie lata do Warszawy, gdzie jest duża mniejszość wietnamska i rosnący biznes?
wojtek 2019-04-29 11:32   
wojtek - Profil wojtek
Wobec powyższego LOT powinien pomyśleć o reaktywacji Hanoi zanim konkurencja rozgości się na europejskich trasach.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy