Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_9b09b
2019-04-19 11:36
@gość_f22d9: Teraz to już raczej to co się tam dzieje zależy od umiejętności tureckich. :P
Nie bylbym taki pewien z tym powstaniem CPK. Jest to projekt w dużej mierze polityczno-propagandowy. Wystarczy że (hipotetycznie) pis zaliczy wpadke i nie wygra jesiennych wyborów. CPK zostanie anulowanr lub gruntownie przeplanowane wliczając zmiane lokalizacji. Obecnie poza bardzo ogólnym zarysem i masą slajdow w powerpointcie, nie ma nic. Gadanie, chwalenie się liczbami. Do fizycznego otwarcia ( jeśli powstanie) może minąć realnie kilkanaście lat.
gość_824f2
2019-04-16 15:30
ręce opadają jak się słyszy co poniektórych... Najlepiej to siąść i nic nie robić i myśleć, że wszystko się samo zrobi albo inni zrobią za nas... Pogódźcie się z tym, że CPK powstanie czy Wam się to podoba czy nie :)
gość_a3047
2019-04-16 10:10
Nawet jeśli Niemcy popełniają błąd, to jest to błąd strategiczny.
gość_ffeee
2019-04-16 09:30
gość_8f71a, jak to nie ma nic z CPK?!
Jest logo, jest wizualizacja (skopiowana z lotniska w Amsterdamie) i jest kilka-naście/dziesiąt/set milionów kosztów i są prezesi.
i najważniejsze, jest MOC!
gość_959c4
2019-04-16 08:06
Strach pomyśleć co będzie z terminami na CPK o ile dojdzie do jego budowy.
gość_8f71a
2019-04-16 00:10
gość_9badd: To prawda, o kompleksie niższości wobec Niemców. Bo chociaż nie mogą lotniska ukończyć, to jednak mówimy o bycie już istniejącym. Jeśli chodzi o CPK, to póki co mamy tylko koszty urzędników, którzy zajmują się tym problemem. Nie ma poza tym nic - inaczej niż w przypadku lotniska Berlin Brandenburg International. Trudno porównywać pomysł z faktami.
gość_f22d9
2019-04-15 23:07
Mluben & Crystalmint: pamiętam dyskusję gdy na początku tego wieku projektowano i budowano nowy terminal na Okęciu. Zastanawiano się, czy na pewno zdążymy, bo w Berlinie ma powstać nowe super lotnisko, które zagrozi Warszawie. Kto by wtedy pomyślał, że za kilkanaście-kilkadziesiąt lat w Warszawie będzie planowane nowe lotnisko, a super lotnisko w Berlinie będzie dalej w budowie. Crystalmint: niesamowite umiejętności inżynierskie w Niemczech? Naprawdę? Takie jak przy budowie dworca w Stuttgarcie? Może pora na update.
gość_9badd
2019-04-15 18:17
mluben: Porównywanie CPK do historii niemożności lotniska BB świadczy jednoznacznie o kompleksach.
crystalmint
2019-04-15 13:04
To tylko następny dowód że Polska powinna odpuścić sobie z CPK. Opóźnienia w otwarciu BER są na pewno po to, żeby Niemcy mogli jeszcze trochę ulepszyć lotnisko korzystając z swoich niesamowitych umiejętności inżynierskich. Nie dość że CPK zagraża małym lotniskom regionalnym z ich lotami... eee, Rajanu do Stansteda? co tam jeszcze jest? ach, tak, tureckie czartery... to jeszcze zagraża tym biednym Niemcom! Skandal!
gość_2d25c
2019-04-15 13:01
Sprawa jest jasna: odkąd Niemcy wiedzą, że za miedzą powstanie Centralny Port Lotniczy Baranów to zdają sobie sprawę że dla BBI nie ma już szansy, zwłaszcza że jak za kilkanaście lat PKP PLK zakończy modernizację magistrali E20 to przejazd z Berlina do CPK Baranów skróci się od 2 minuty. Boją się jednak przyznać to wprost, dlatego wynajdują jakieś inne powody dla których to lotnisko nie warto otwierać żeby uniknąć spektaklarnej klapy po owtarciu Baranowa. :P
gość_0505f
2019-04-15 12:16
Architektura i wygląd są najmniej istotne. Problem BBI polega głównie na tym, ze lotnisko było projektowane wiele lat przed rozpoczęciem budowy. W tym czasie zmieniło się wiele standardów dotyczących m.in. bezpieczeństwa p-poż, ale nie skorygowano projektu, tylko budowano według tego co już było. Stad teraz ta niekończąca się opowieść, bo dostosowanie już zbudowanego budynku do znacznie zmienionych wymagań jest zarówno kosztowne, jak i po prostu trudne do wykonania.
Az strach pomyslec co nasi polscy spece wykombinuja w CPK. 2040 rok calkiem realny termin. Będzie niezła komedia z CPK, niekończąca się opowieść.
gość_43057
2019-04-15 11:32
Lepsze jest to, że już muszą rozbudowywać lotnisko, z którego nikt nawet nie odleciał, bo jakby teoretycznie otwarto BER to byłoby za małe na ruch z SXF i TXL. Jest niemalże pewne, że to pierwsze będzie służyło jeszcze kilka lat (TXL idzie do zamknięcia) zanim uda się jeszcze bardziej rozbudować BER.
gość_d8ef8
2019-04-15 10:19
"Nowe berlińskie lotnisko" - ma już prawie 10 lat, więc nie jest takie nowe ;)
bosmanlechu
2019-04-15 09:32
Najciekawsze jest to, że jak w końcu oddadzą ten obiekt, to mnóstwo instalacji będzie na starcie, od razu przestarzałych. Ciekawe, czy te najbardziej zaawansowane rozwiązania są projektowane w ostatnim momencie? Nawet jeśli się starają aby tak było, to przecież jedno rozwiązanie implikuje inne i nie da się wszystkiego non stop zmieniać. To samo dotyczy designu, wystroju, architektury. Po 10 i więcej latach, to co było rewolucyjne, przestaje takie być.
Z drugiej strony przykład tego lotniska jest zbawienny w tym sensie, że pokazuje, że nawet jak się ma mnóstwo kasy, doświadczenia, fachowców - to i tak, przy wielkich projektach, planowanie ma charakter wyłącznie orientacyjny...
gość_5ae2e
2019-04-15 09:22
hahaha i jeszcze rok i jeszcze dwa ... i tak co roku, oby nasi przy CPK tak nie szaleli