Kolejne problemy silników Trent 1000 Rolls Royce'a

Kolejne problemy silników Trent 1000 Rolls Royce'a Wczoraj (10.04) Rolls-Royce (RR) ogłosił, że będzie przeprowadzał, wcześniej niż przewidywał, kontrolę silników Trent 1000 TEN. Inżynierowie brytyjskiej firmy wykryli, że łopatki wysokoprężnej turbiny ulegają zużyciu szybciej niż to zakładali w momencie ich produkcji. Taka usterka może prowadzić do wygaśnięcia silnika w trakcie lotu statki...
11/04/2019 12:38   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
zk1521 2019-04-13 10:13   
zk1521 - Profil zk1521
@Blazej UK a to akurat się zgadzam bardzo z tobą :)
gość_131c9 2019-04-13 02:57   
gość_131c9 - Profil gość_131c9
RR to jest angielski śmieć. Te wszystkie problemy mówią same za siebie.
gość_4334b 2019-04-12 10:53   
gość_4334b - Profil gość_4334b
Sami "experci".Problem dotyczy brytyjskiego RR ale oczywiście winni są amerykanie i LOT.
Blazej UK 2019-04-12 10:51   
Blazej UK - Profil Blazej UK
Jeśli już sobie tak marzymy co by było gdyby to moim zdaniem jeśli lot miałby używać Airbusa i mało by to być ekonomicznie uzasadnione w grę wchodzi tylko rodzina A320 i A330 (mówię o odpowiednikach 737 i 787) ponieważ choćby nawet Type Rating jest ten sam co ułatwia szkolenie pilotów. Żaden A350 nie jest LOTowi potrzebny. Lot to mała linia i nie mówcie mi tam iż maja ponad 80 maszyn. Większość z nich to latające regionalne muzeum.
adam7691 2019-04-12 10:11   
adam7691 - Profil adam7691
Zawsze byłem zwolennikiem Boeinga, ale tym razem chyba rzeczywiści amerykanie popłynęli.
Moim zdaniem wymianę floty LOT powinien zacząć od tego czego w tej chwili im najbardziej brakuje, np. A220, lot Dashem na średnich trasach jest często nieporozumieniem. A co nie jest też bez znaczenia w Europie inaczej by na nas spojrzeli.
Czy LOT zamierza powrócić do sprawdzonych ATR.
demar 2019-04-12 08:56   
demar - Profil demar
@zk1521: Radykalna i nagła zmiana floty LOT-u nie wchodzi w grę.
Faktem jest, że LOT popełnił w ostatnich 2-3 latach sporo błędów jeśli chodzi o zarządzanie swoją flotą. Ale skoro mają już samoloty we flocie to niech je sensownie wykorzystują.

Airbusy też mają swoje wady, ale wprowadzenie w ciągu np. 3-5 najbliższych lat tylko jednego modelu do floty LOT wydaje się cały czas bardzo rozsądne.
I chodzi nie tylko o mitygację ryzyka, ale o wybór takiego segmentu, którego nie oferuje Boeing (albo robi to słabo).

Oczywistymi kandydatami są trzy modele: A220-300, A321neo(w tym LR/XLR) oraz A350-900. Po zwiększeniu floty E195 do 12 sztuk, a B789 do 7 pozostaje na pierwszy rzut A321neo. LOT nie ma samolotu średniego zasięgu ponad 200 pax, a także wersja o wydłużonym zasięgu miałaby dla LOT duże znaczenie, bo można znacząco zwiększyć liczbę celów w USA/Kanadzie oraz obstawić mniejsze lotniska (np. KRK, GDN) zanim zrobi to konkurencja.

Natomiast trzeba wykluczyć radykalne zmiany - to są bardzo duże koszty stałe - pamiętajmy jak pod koniec 2012 gdy LOT wdrażał do obsługi B788 i płacił pierwsze raty za Dreamlinery to po prostu zabrakło mu pieniędzy i otarł się o bankructwo. Potrzebne były setki milionów z budżetu. Nie można takiej sytuacji powtórzyć, bo LOT-owi groziłaby upadłość.
gość_7899b 2019-04-12 00:25   
gość_7899b - Profil gość_7899b
przecież zamiast wymiany samolotów B na samoloty A, można wymienic silniki R na silniki P czy G.
Czy ktoś mógłby wyjaśnić, czy to jest praktykowane i feasible? (tj. zmiana samego silnika na silnik innego producenta)
zk1521 2019-04-11 17:28   
zk1521 - Profil zk1521
@Blazej UK , przepraszam że napisałem krótki post , to teraz tak doskonale się orientuję że to jest niezbyt tani jak i krótki proces . Biorąc pod uwagę koszta leasingu etc które się cyklicznie powtarzają lepsza byłaby wymiana maszyn ,tępo zależy od Lini , następnie nie 100 % floty ale 18 maszyn a lot ma 81 swoich nie licząc wypożyczonych więc procentowo to jakieś około 22 %? floty w tym faktycznie 100 % floty dalekodystansowej a średnio dystansowej tzn 737 ok 46% czyli maxy . Nie uwielbiam bo Żadne maszyny nie są bez wad , tylko patrząc na statystyki niezawodności obecne oczywiście airbus trochę wygrywa . Uwielbiam obu producentów jak już o uwielbieniu mowa .
Blazej UK 2019-04-11 16:57   
Blazej UK - Profil Blazej UK
@zl1521. Rozumiem iż Polska jest już tak bogatym krajem ze beznajmniejszego problemu wymieni 100% floty przeszkoli 100% załogi narodowego przewoźnika z budżetu państwa i jeszcze na tym zarobi. Nie wiem skąd to uwielbienie dla Airbusa bo wcale to nie są samoloty bez wad.
zk1521 2019-04-11 12:53   
zk1521 - Profil zk1521
nie wiem ale moim zdaniem jeżeli lot nie chce popłynąć to zlikwidować zamówienie 737 kupić airbusa i dodatkowo pozbyć się dreamów i tak samo kupić airbusa. Jakoś nie ma z nimi problemu ostatnio . Maxy nie wiadomo ile czasu będą uziemione , dreamy to samo raz latają raz nie to nie ma sensu wg mnie ,czas na zmiany, czas aby w końcu lot zmienił coś pod względem parku maszyn i kupił coś co nie będzie bez przerwy stać.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy