Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_9bf2b
2019-04-04 20:51
irkolo: nie ma to jak faHowiec od wody gazowanej, nie? Ale szacunek za to ile się o niej naczytałeś!
Sami "fachowcy" od CO2... douczcie się zanim zaczniecie pouczać innych.
gość_cf95f
2019-04-04 11:23
jak mozna tak naginac fakty… UE ogranicza i naklada represje za emisje - bo klimat - po czym USA, Chiny czy Indie emituja zupelnie niekontrolowane ilosci CO2. ilez sie mozna bawic w taka ciuciubabke?
gość_9bf2b
2019-04-03 19:52
irkolo - chlor jest gazem trującym, a mimo to jest w wodzie w basenach, a do niedawna był w wielu miastach w wodzie z kranu. A może chlor nie jest trujący? Podyskutujmy....
gość_03df9
2019-04-03 19:47
irkolo: wszystko zależy od stężenia, jeśli jest ono za duże, CO2 staje się trujący. Wystarczy trochę poczytać zamiast pisać głupawe komentarze świadczące o niewiedzy.
CO2 jest gazem trującym?? Co robi więc np. w wodzie gazowanej? Truje nas?
gość_03e0f
2019-04-03 17:31
gość_4d6da: Można by porównywać do ilości ludzi albo nawet do powierzchni ale dlaczego do wielkości gospodarek, biorąc pod uwagę:
1) że rozwinięte gospodarki charakteryzują się wysokim udziałem usług (trudno żeby Niemiec chodzący 2 razy częściej do fryzjera i płacący za niego 4 razy więcej wytwarzał więcej CO2)
2) że niemiecka gospodarka rosła w poprzednich 50-60 latach kosztem ogromnych emisji CO2 (podczas gdy Polska ich nie wytwarzała ze względu na inny system), więc skumulowane wartości CO2 z ostatnich 60 lat, będą kilkunastokrotnie większe w Niemczech niż w Polsce
Oczywiście, każdą statystykę można pokazać tak, jak się chce, dlatego w interesie Niemiec jest dzielić CO2 przez wielkość gospodarki wynikającą w znaczącej cześci z usług i pokazywać jaka Polska jest nieekologiczna... jednocześnie obniżając jej konkurecyjność przepisami faworyzującymi firmy niemieckie... ale to nie uratuje fauny i flory, która w Niemczech umiera... więc dużo więcej sensu miałoby pokazywanie statystyki per capita, a biorąc pod uwagę ekosystem per km2.
gość_4d6da
2019-04-03 10:39
Jak można porównywać emisję Polski i Niemiec?! W Niemczech mieszka ponad 2 razy więcej mieszkańców, gospodarka jest 3,5 razy większa od polskiej. Trudno, żeby miały mniej!
Porównajcie sobie emisję do wielkości gospodarek - niemiecka jest duża bardziej efektywna i mniej emisyjna. I trend w emisji jest spadkowy.
A co do emisji przez samoloty - takie w krótkiej perspektywie może i spowodują niewielki wzrost cen biletów, ale w średniej i długiej będzie motywować to wymiany floty na nowocześniejszą, a producentów do szukania proekologicznych rozwiązań w tym temacie. Gdyby nie europejskie normy EURO dla samochód ciężarowych i autobusów to z pewnością te środki transportu truły by dużo bardziej.
DOMZUK: to nie Niemcy jako państwo trują Europę tylko to nasze ponad-narodowe ludzkie zapotrzebowanie na brudną energię truje Europę i świat. Ano najwyższy czas przestawiać się na bardziej ekologiczne źródła energii....ale to kosztowne.
usuniety
2019-04-02 22:43
7 niemieckich elektrowni. Czyli Niemcy nadal najbardziej trują Europę.
gość_ffeee
2019-04-02 15:32
przy tej metodyce wystarczy wydzielić część samolotów do osobnej spółki (np. Buzz) i nagle Ryan "przestanie" truć.
Innymi słowy, gdyby nie truł Ryan to by truł ktoś inny - samoloty latają i będzie ich coraz więcej. Wprowadzenie nowego podatku "ekologiczego" nie wpłynie na mniejsze trucie, tylko wpłynie na droższe ceny biletów dla pasażera (jak zwykle w podobnych przypadkach).
Ryan ma względnie nowe (=bardziej ekologiczne) samoloty niż większość mniejszych linii.
@brooks88 Lufa większość CO2 wytwarza poza Europą na lotach long-haul.
Częściowe rozwiązanie problemu zanieczyszczeń to koleje szybkich prędkości na trasach 600-800 km. Takie trasy p2p jak KRK-WAW, LIS-OPO czy MXP-FCO które nie powinny się odbywać samolotem tylko właśnie pociągiem. Wyzwaniem będą takie trasy jak PRG-BER, ZAG-BUD, SOF-OTP które przebiegają przez granice państwa ale po coś mamy Unię Europejską
gość_ec29c
2019-04-02 14:55
Nie trucicielem tylko dostawcą niezbędnego dla życia roślin CO2!!!
gość_a430a
2019-04-02 14:36
@brooks88: Skoro największym trucicielem jest elektrownia w Bełchatowie, a nie jej właściciel PGE, to znaczy, że liczą Lufthanse jako linię lotniczą, a nie grupę z pozostałymi liniami jak Eurowings, Austrian, itp. Sama LH przewozi znacznie mniej pasażerów niż Ryan, a część jej samolotów jest mniejszych i mniej paliwożernych, choć ma też duże znacznie więcej emitujące samoloty. Zresztą w artykule wspomniane, że są również wysoko na liście.
brooks88
2019-04-02 13:48
Ha ha a Lufthansa lata na wodę i jest eko
brooks88
2019-04-02 13:45
Ha ha a Lufhansa to ci ja