gość_959c4
2019-03-25 20:29
Nie wiem czy z tego planu się śmiać czy płakać? Czy ktoś kto jest odrobinę myślącym człowiekiem wierzy w to że to będzie działać? Ale polityków z Nowogrodzkiej to wszystko nie obchodzi byleby wypełnić kieszenie i mieć stanowiska dla swoich towarzyszy. Dlaczego?
Po pierwsze, koszty budowy tego planu.
Po drugie, koszty utrzymania takiej infrastruktury i ceny biletów za przjazdy na CPK.
Po trzecie, niech sypnie pół metra śniegu i zobaczymy jak te szprychy będą działać, LOL.
Po czwarte, niech Airbus zacznie produkować A321XLR lub Boeing B797 i zobaczycie ile będzie lotów P2P z większych regionów poza Europę, CPK jak będzie mieć 50% wypełnienia to będzie super.
Po piąte, co jeśli Hyperloop nie będzie tylko fantazją i w Europie ludzie zaczną się przemieszczać na lądzie z prędkością 500-1000 km/h zamiast 200 km/h, wyburzą KDP i zbudują Hyperloop?
gość_f22d9
2019-03-25 18:52
Mimo, że uważam, że nowe lotnisko dla Warszawy jest jak najbardziej potrzebne, czy w Baranowie czy w innej lokalizacji, zupełnie nie rozumiem pomysłu budowania sieci linii kolejowych na lotnisko. Przecież nie tak działają linie hubowe - one transportują pasażerów na jedno centralne lotnisko, nawet ze stosunkowo blisko położonych lotnisk niehubowych - tak jak to jest w przypadku krótkich tras w Niemczech obsługiwanych przez Lufthanse typu Norymberga - Monachium czy Dusseldorf - Frankfurt. Takie rozwiązanie jest też korzystniejsze dla linii, bo wówczas sama decyduje o liczbie połączeń, sama odpowiada za ewentualne opóźnienia. Układ kolejowy opisany w artykule działał w pewnym stopniu w Holandii, gdy po wycofaniu się KLMu z wszystkich tras krajowych na początku tego wieku (np. Maastrich, Eindhoven, Groningen-Amsterdam), KLM zapewnił bezpłatny transport kolejowy na lotnisko dla swoich pasażerów - bilet lotniczy KLMu był też ważnym biletem kolejowym na lotnisko Schiphol. Później to rozwiązanie porzucono, ale pomysł był w ogóle możliwy do zrealizowania z względu na miniaturowy rozmiar Holandii i istniejącą już sieć szybkich kolei. Nie wiem w jaki sposób miałoby to działać w Polsce - przedstawiając takie pomysły ośmiesza się projekt budowy lotniska zastępczego dla Okęcia (w Baranowie czy gdzieś indziej), które jest potrzebne, bo Okęcie będzie trzeba w przyszłości zamknąć.
gość_a866c
2019-03-25 15:24
@gość_bd23f
Niesłusznie. Obecny rząd PiS buduje 300 - 500 km dróg ekspresowych rocznie i niewiele torów. Więc może budować po 200 - 300 km dróg i 200 - 300 km torów, większość maszyn, ludzi i surowców dla budowy torów i dróg jest wspólna.
Problemem tego projektu jest sprzeczna ze z zasadami planistycznymi koncentracja ruchu w jednym miejscu. I specjalne przekierowanie ruchu Szczecin/Poznań - Katowice/Kraków przez CPK, podczas gdy ten ruch powinien iść przez Częstochowę lub Łódź.
Przecież te wszystkie bajki o CPK to zwykły MIŚ, który ma być dojnią kasy dla polityków PiS - PO ma swoją wirtualną Elektrownię Atomową to oni też czegoś chcieli. Będą powstawały dziesiątki opracowań, wszystkie drogie jak diabli i równie bzdurne...
gość_93d80
2019-03-25 14:53
Brzmi super. Oby to nie była "kiełbasa wyborcza".
gość_88389
2019-03-25 12:49
Przedstawione plany wymagają wybudowania tysięcy bezkolizyjnych przejazdów przez tory. To zadanie na 50 lat.O torach i pociągach nawet nie wspominam.Remont fragmentu linii nr 7 Lublin Warszawa porzuconej przez firmę Astaldi będzie trwał 5-6 lat. Całość tej linii od podstaw wykonano 140 lat temu za czasów Cara Imperatora wciągu 2 lat.Przedstawiony program budowy szprychy nawet nie jest śmieszny tylko żałosny.
gość_bd23f
2019-03-25 11:51
Nie wierzę że powstanie choćby 100km bowych linii kolejowych w Polsce, a ten plan na 1600km plus nowy tabor plus całe zaopatrzenie to grube kilkadziesiąt miliardów złotych. Z drugiej strony to wcale nie jest takie trudne pozyskanie pieniędzy na ten projekt. Wystarczy zawiesić program 500+ na dwa lata i mamy 60mld. Tu z kolei widać co byśmy mieli w zamian za przejadanie pieniędzy....
gość_a866c
2019-03-25 11:04
1) Katastrofalny dla regionów centralizm.
2) Okłamywanie mieszkańców małych miasteczek. Ile pociągów bezpośrednich Gorzów - Warszawa jeździ dzisiaj? Drogi pociąg 250 km/h Zielona Góra - Warszawa z pominięciem Poznania i Wrocławia???
3) Brak łącznika Łódź - CMK i Włocławek - Kutno - Łódź.
4) Brak łącznika Sieradz - Częstochowa, czyli żegnajcie szybkie przejazdy Kraków/Katowice - Poznań.
5) Drastyczne złamanie zasady dywersyfikacji, w przypadku byle wypadku będzie paraliż komunikacyjny całego kraju.
Oby to w takiej postaci NIGDY NIE powstało. To oczywiście można skorygować, tylko wtedy nie będzie jednego punktu do którego wszyscy mają być zwożeni.
gość_df340
2019-03-25 10:16
serio ktoś w to wierzy, że ta infrastruktura powstanie ? haha
te plany można wsadzić między bajki ;)
gość_862f0
2019-03-25 09:07
Ciekawy jestem co bedzie jak pasazerowie z bogatego poludnia kraju wybiora swoje lotniska i nie zechca korzystac z CPK i Lotu?
gość_621ad
2019-03-25 08:44
no to PESA będzie miała co budować, oby przetargi wcześniej ogłaszano by mogli na spokojnie budować a nie na chuuura
A co z takimi miastami jak Malbork i Iława przez które dzisiaj jeździ pendolino ? Czemu nie wykorzystują infrastruktury tylk pędź trasę przez Grudziądz O.o