×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


Jak działa system MCAS w boeingach 737 MAX?


Niedzielna (10.03) katastrofa boeinga 737 MAX 8 Ethiopian Airlines kosztowała życie 157 osób. Samolot rozbił się krótko po starcie z lotniska w Adis Abebie. Prawdopodobną przyczyną jest usterka samolotu związana z wadliwym działaniem jednego z pokładowych systemów.

5 dni, 9 godzin temu
<>

gość_69048 - Profil
gość_69048
  

gość_cb4e6 - Profil
gość_cb4e6
  
szanowny autorze, ukłony za ten artykuł. Świetna robota! Pozdrawiam serdecznie.
1 dzień, 7 godzin temu  

gość_1fd7e - Profil
gość_1fd7e
  
tak się dzieje, gdy zdamy się wyłącznie na sztuczną inteligencję
czekam na autonomiczne samochody, może być bardzo nieśmiesznie
3 dni, 6 godzin temu  

gość_fede1 - Profil
gość_fede1
  
Bardzo ciekawy tekst. Ja chyba nie chciałbym lecieć MAXem.
Biedny LOT, oberwał już silnikami od Dreamlinera a teraz MAXami. Chyba lepiej było postawić na Airbusa, no ale cóż polityka i nasza "szorstka", niesymetryczna przyjaźń z "Wielkim Bratem zza wielkiej wody".

4 dni, 8 godzin temu  

gość_f0e09 - Profil
gość_f0e09
  
Nie sądzę żebym kiedykolwiek poleciała samolotem, gdyż mnie na to nie stać. Wcale nie żałuję. Wręcz przeciwnie.
4 dni, 10 godzin temu  

gość_bb407 - Profil
gość_bb407
  
Rewelacyjny tekst! Proszę o więcej takich fachowych artykułów.
4 dni, 16 godzin temu  

gość_de30c - Profil
gość_de30c
  
Treść tekstu powyżej bezspornie niezwykle ciekawa.
Czytalem to jednak już wcześniej w zagranicznych serwisach.
Zastanawia mnie, dlaczego autor nie powołuje się na źrodła, z ktorych korzysta (lub raczej, ktore tłumaczy). No cóż...
4 dni, 17 godzin temu  

gość_00546 - Profil
gość_00546
  
Krótko mówiąc nie da się przechytrzyć aerodynamiki i jedynym rozwiązaniem może być zwiększenie wysokości podwozia żeby zainstalować większe silniki. To będzie kosztować bo to nie jest taka prosta sprawa. Dzięki za dobry artykuł.
4 dni, 21 godzin temu  

gość_1d0df - Profil
gość_1d0df
  
Panie @mgalabuda wielkie wielkie dzieki za bardzoooo rzeczowy tekst!!! :)
Pozdrawiam serdecznie z Hamburga
5 dni temu  

  
@mgalabuda , dziękuję za info bo nie wiedziałem ,a artykuł faktycznie dobry a także dobrze się go czyta:) pozdrawiam .
5 dni, 1 godzinę temu  

gość_18306 - Profil
gość_18306
  
Gratulacje i podziw za tekst. Teraz już wiemy wszystko!
5 dni, 1 godzinę temu  

  
@zk1521, system MCAS został wprowadzony do całej rodziny 737 MAX. Prawdopodobnie charakterystyki maszyn są różne zależnie od wersji, ale system jest w każdej.
5 dni, 2 godziny temu  

gość_f8630 - Profil
gość_f8630
  
Kawal roboty Pan zrobil piszac ten artykul, dziekuje!

(Jesli moglbym cos zasugerowac - dobrze by bylo, gdyby przed publikacja oddawal Pan takie opracowania do korekty jezykowej, bo czasem zgrzyta :)
Powyzsze tylko do wiadomosci autora, prosze nie publikowac tej czesci o jezyku pod artykulem.)
5 dni, 3 godziny temu  

gość_b7e55 - Profil
gość_b7e55
  
dobra robota ten artykul, dzieki
5 dni, 3 godziny temu  

  
Przypomina mi się jedna z pierwszych katastrof Airbusa (chyba prototyp, na szczęście bez pasażerów). Wówczas chyba też "inteligencja" oprogramowania przechytrzyła pilota.
Jak widać Boeing wniosków nie wyciągnął.
5 dni, 6 godzin temu  

gość_bab9e - Profil
gość_bab9e
  
Bardzo dobry artukuł. Dzięki za wyjaśnienie tematu.
5 dni, 6 godzin temu  

  
A tak dodam jeszcze, że ciekaw jestem co z wersją 9, 10 , są dłuższe ,inny rozkład środka ciężkości ciekawe czy tam też są problemy .
5 dni, 7 godzin temu  

  
Tak się kończy rywalizacja w myśli za pieniądzem ,na papierku ma się zgadzać ma latać i kasę nabijać . Coś czuję ze Boeing nie tylko zmieni oprogramowanie lub ten system ale bardzo możliwe że zmieni konstrukcję samego samolotu aby był w pełni stabilny przy różnych prędkościach . A najlepsze jest to że wiedzieli że z samej konstrukcji samolot ma wady aerodynamiczne które są niezbyt bezpieczne to wsadzili komputer który ma to równoważyć , dla mnie to idiotyzm z samego założenia . Elektronika ,systemy ,komputery zawodzą i co wtedy ? no właśnie ofiary , więcej boeing straci i stracił już na wypuszczeniu niedopracowanego samolotu na rynek niż aby zajęło mu więcej czasu dopracowanie konstrukcji . I tak przez głupotę Airbus ma go w kieszeni do tego koszty związane z dochodzeniem ,przeróbką i możliwe odszkodowania . To samo RR zrobił ze swoimi silnikami ,pod presją producentów nie dopracował silników do 787 i same straty na tym ma jak na razie . Czas jest ważny ale bezpieczeństwo ponad wszytko , tylko dobra opinia i wykonanie daje sukces wcześniej czy później ,bubel nigdy sukcesu nie przyniesie a do tego zepsują sobie markę i renomę jaką była wersja 737.
5 dni, 7 godzin temu  

gość_df05b - Profil
gość_df05b
  
Oczywiście na ostateczną wersję przyjdzie nam sporo poczekać, jeżeli Boeing nie będzie też jej po drodze torpedował, bo jeśli potwierdzi się najgorsze to konsekwencje będą ogromne... Mnie osobiście niesamowicie przeraża, że w tym niemal "wyścigu zbrojeń" między Boeingiem a Airbusem, chodzi tak naprawdę o kasę i na kasie to się wszystko skończy. Życie i śmierć 157 osób, czy też wcześniejszych ofiar z Lion Air to w tym wypadku skutek uboczny walki na czas, by było taniej, szybciej, jeszcze bardziej automatycznie. Zyski przysłaniają życie ludzkie.
5 dni, 8 godzin temu  

reklama
reklama
  

<>


Wylot z:

Przylot do:

  • Data wylotu:

  • Data powrotu:

Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:

Okazje z lotniska
  • Okazje pasażera
Sprawdź wszystkie