Opinie: Szanse i zagrożenia CPK dla regionalnych portów lotniczych

Opinie: Szanse i zagrożenia CPK dla regionalnych portów lotniczych Budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego zmieni otoczenie biznesowe dla polskich lotnisk. choć szczegóły zależą w dużej mierze od stopnia i tempa realizacji inwestycji towarzyszących, szczególnie kolejowych oraz zmian w samym lotnictwie. Ostatnio CPK przedstawił kolejową część programu CPK. Integracja z transportem kolejowym to jeden z...
16/04/2019 09:06   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_5ddc4 2020-10-24 19:33   
gość_5ddc4 - Profil gość_5ddc4
Tak jak pisalem zaraza lotniska staneły

Najpierw Europa, potem cały świat

1. Deprawowanie ludzkich myśli
a. Podstęp ateizmu
b. Mit materializmu
c. Bluźnierstwo ewolucji
d. Kult nauki
e. Zasady działań dezintegracyjnych
f. Przeintelektualizowanie
g. Fałszowanie języka

2. Obalanie tradycyjnej kultury
a. Wypaczenie edukacji
b. Zdegenerowana sztuka
c. Kontrola mediów
d. Promowanie pornografii, hazardu i narkotyków
e. Rozkład wszystkich warstw społecznych

3. Rozkład społeczeństwa
a. Erozja kościoła
b. Rozpad rodziny
c. Totalitaryzm na Wschodzie
d. Infiltrowanie Zachodu
e. Wypaczenie prawa
f. Finansowe manipulacje
g. Superrząd

4. Planowanie przewrotu społecznego i sfabrykowanie niepokoju
a. Działania wojenne
b. Rewolucja
c. Kryzys ekonomiczny
d. Odseparowanie człowieka od jego ziemi i korzeni
e. Kontrola ruchów społecznych
f. Terroryzm

5. Dziel i rządź
a. Niszczenie sprzeciwu
b. Wciąganie elit
c. Ogłupianie mas
d. Tworzenie motłochu
e. Przyspieszenie wymiany pokoleniowej
f. Rozbijanie społeczeństwa

6. Podstęp i obrona
a. Jawny spisek
b. Zamaskowane działania
c. Demonizowanie opozycji
d. Odwracanie uwagi
e. Przechwytywanie większości
gość_eb09e 2020-03-12 13:57   
gość_eb09e - Profil gość_eb09e
Wszystkie choroby świata nam przywiozą Lotem i PKP to cena jaka płacić będziemy
to nasze życie bo będziemy umierać jak się zarazimy .I nie ma to znaczenia czy to ja kowalski czy minister się zarazi choroba losowo dopadnie ludzi
gość_c6ca1 2019-05-13 21:15   
gość_c6ca1 - Profil gość_c6ca1
"Według prezeski łódzkiego lotniska sam plan budowy CPK, jak do tej pory, nie niesie żadnego ryzyka dla Portu Lotniczego w Łodzi." - a jakie ma nieść ryzyko skoro LCJ sięgnęło dna i gorzej już być nie może???
gość_f9e31 2019-04-27 22:00   
gość_f9e31 - Profil gość_f9e31
CPK w Baranowie to projekt z założenia nieetyczny, przygotowywany na fundamencie krzywdy ludzkiej. Jak widać pisowskie zajawki o prymacie woli społeczeństwa to puste hasła, które w praktyce zastępowane są pogardą i protekcjonalnym traktowaniem. Trzeba zdać sobie sprawę że inwestycja w planowanym wymiarze oddziaływać będzie nie tylko na mieszkańców wywłaszczanych terenów, ale spaskudzi życie ludziom w kilku okolicznych powiatach. Zresztą sprawa dotyczy nie tylko jakości życia, ma również wymiar czysto materialny, w Stanach wyliczono, ze 1 dB hałasu obniża wartość nieruchomości mieszkalnej o 1,5 %. Tego aspektu lotniskowi macherzy nie raczą zauważać. Reasumując... około 200 tys. ludzi straci, żeby upasła się grupa pisowców i korporacje, którym oni wchodzą od strony, gdzie światło nie dochodzi.
gość_00546 2019-04-16 22:58   
gość_00546 - Profil gość_00546
Jeśli ktoś poważnie myślał o budowie lotniska dla jak największej liczby pasażerów chętnych do korzystania z tego lotniska to powinien zlokalizować to lotnisko w połowie drogi między Warszawą i Łodzią a Śląskiem i Krakowem przy CMK. Są to dwa największe skupiska ludności w Polsce i to jest najważniejsze dla CPK o ile ma odnieść sukces. Piszę tu tylko i wyłącznie o argumentach ekonomicznych i biznesowych, żadne lokalne czy centralne sentymenty mnie nie interesują. Odległość dla pasażerów zarówno z południa Polski jak i Warszawy byłaby około 140 km i przy zwiększeniu maksymalnej prędkości na CMK do 250 km/h dojazd powinien być w granicach około 50 minut. Samoloty z połączeń CPK - KRK/KTW można by przeznaczyć na większą ilość połączeń z innych miast. Budując CPK w pobliżu Warszawy nic to nie zmieni w porównaniu do obecnej sytuacji. Dojazd z południa Polski będzie trwał minimum 2 godziny i CPK zamiast mieć 16 mln ludzi w strefie 60 min dojazdu będzie miał 8 mln. Jeśli najważniejsze jest żeby CPK był jak najbliżej Warszawy to będzie ale co trzeba będzie zrobić żeby przekonać drugie 8 mln ludzi do latania z CPK to nie wiem, może łapanki będą skuteczne. Im dłuższy dojazd na CPK tym większa szansa że podróżny wybierze na przesiadkę jakiś inny hub w Europie i inną linię niż LOT. Nie chcecie żeby CPK był bliżej największego skupiska ludzi w Polsce to nie bo dla tranzytu jest obojętne czy lotnisko jest 150 km w tą czy w tamtą stronę. Tak więc trzymajcie CPK dla siebie jak najbliżej Warszawy a LH i inne duże linie oraz ich huby się cieszą bo pasażerów z południa Polski nie stracą.
gość_ec29c 2019-04-16 22:15   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
@lysypiotr76

Gdyby projekt CPK dla Balic miał oznaczać tylko likwidację połączenia lotniczego z Warszawą to byłbym za (za z punktu widzenia wpływu na rozwój Krakowa). Bo szybki wyjazd z Warszawy i tak należy zbudować, choćby po to by przeznaczyć obecny wyjazd via Grodzisk dla ruchu lokalnego. Szybka kolej Warszawa - Łódź to również szybki wyjazd z Warszawy do Bydgoszczy/Torunia, Poznania/Szczecina/Berlina i Katowic/Krakowa.

Problem jest taki, że aby zapewnić "sukces" CPK władza będzie robić wszystko by CPK i LOT były de facto monopolistami, nie tylko w warszawie, ale w całej Polsce. I to jest groźne dla lotnisk regionalnych. Zwłaszcza dla prawdziwych konkurentów, czyli np. Balic. Gdyby nie kłody rzucane przez PPL to Balice już dawno rozbudowano, by do 12 mln. Administracyjnie blokowany jest Turkish, który do Balic latałby zapewne 2-3 razy dziennie.
aguirre 2019-04-16 21:16   
aguirre - Profil aguirre
Moim zdaniem wszelkie dyskusje nt. CPK powinniśmy odłożyć do momentu, gdy "wbiją pierwszą łopatę". Bo na razie to tylko idea.
lysypiotr76 - docelowo nie powinno być lotów poniżej 300 km jeśli jest szybka kolej, ale póki co to też idea. Na razie wiadomo, że Lublin w realnej przyszłości nie dostanie Pendolino, więc połączenie LUZ-WAW pozostanie ;-)
Co do Szwedów, to czy im nie jest wstyd zamiast tego truć przyrodę spalinami? Nie ma autoskamu? Bo nie wierzę, że jeżdżą tylko teslami i pływają tylko jachtami, oczywiście bez silników ;-) A i ekologicznych sieci tramwajowych mają mniej od nas ... No-tram-skam ;-)
Blazej UK 2019-04-16 19:13   
Blazej UK - Profil Blazej UK
Lysypiotr76 Jak się Szwedom nie podoba na latanie to niech konno jeżdżą ja kocham latać i ma gdzieś ich wstyd. A tak swoją droga to uważam iż ten eco-terroryzm sięga już granic absurdu w Europie.
lysypiotr76 2019-04-16 18:49   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Jeśli plany kolejowe zostaną zrealizowane, kilka polskich lotnisk straci połączenia lotnicze ze stolicą bo podróż pociągiem będzie wygodniejsza.Myślę o połączeniach powiedzmy do 300-400 km. Te samoloty mogłyby być lepiej wykorzystane. Jest jeszcze druga strona medalu. Ekologia. W ostatnim czasie ,,karierę'' w Szwecji robi słowo flygskam czyli wstyd z powodu latania samolotem. Czy ta moda zawita do Polski gdzie latanie jest w fazie ,,pączkowania'':)
gość_959c4 2019-04-16 16:58   
gość_959c4 - Profil gość_959c4
Największe zagrożenie jest dla lotnisk które są zarządzane przez PPL gdyż ich rozwój jest uwarunkowany od tego czy służą WAW a w przyszłości CPK i czy w jakimś stopniu nie zagrażają WAW lub CPK. Przykład? Modlin i Balice.
gość_36b54 2019-04-16 13:43   
gość_36b54 - Profil gość_36b54
W Bydgoszczy prezes Moraczewski w tej chwili ma zerowe zdolności pozyskiwania przewoźników. Czy to znaczy, że po otwarciu CPK będzie miał ujemne?
gość_13540 2019-04-16 10:44   
gość_13540 - Profil gość_13540
CPK będzie wielkim przekrętem dla PISowskich Misiewiczów. Co ukradną, to ich. PIS nie potrafi niczego zbudować. Wszystko, co potrafią to niszczenie państwa i tępe rozdawnictwo. 500+ dla każdej świni. Wolą obsadzać wszędzie PISowskich aparatczyków.
Więc bez paniki, CPK nie powstanie.
gość_bb604 2019-04-16 10:38   
gość_bb604 - Profil gość_bb604
Ja wiem ze majac 10 minut samochodem z domu do lotniska w Bydgoszczy, nie bede zainteresowany jechac pol godziny na dworzec kolejowy, czekac na pociag, by udac sie w 2 godzinna super szybka podroz koleja do CPK, by poleciec w kierunku ktory jest dostepny z bydgoskiego lotniska. Jesli dane polaczenie nie jet dostepne (a jest takich wiele) to nie ma sie wyboru i trzeba sie udac w kilku godzinna podroz na lotnisko. Mysle ze zdecydowana wiekszosc pasazer chce kozystac z lotniska ktore ma najblizej i z polaczen point-point niz z przesiadka. Bo jaki jest sens leciec do np Londynu z przesiadka w Warszawie skoro takie polaczenie - bezposrednie jest oferowane z kazdego lotniska w Polsce i to najczesciej kilka razy dziennie. Uwazam, ze CPK jest potrzebne, ale jedynie lotnisko w Lodzi moze byc zagrozone, aczkolwiek rowniez i dla niego moze byc miejsce na rynku w nieco innej formie - np byc przede wszystkich lotniskiem do obslugi cargo. Glowny problem jest co zrobic z Okeciem i pozostalymi lotniskami wokol Warszawy. Nasza stolica to nie Londyn czy Nowy York z lacznym ruchem na poziomie 200mln paxow, co by potrzebowalo 4 albo i chocby 3 lotnisk. Mysle ze tez zapomiano w tym calym procesie o mieszkancach najbiedniejszego regionu na mapie Polski: rejon polnocno-wschodni, budujac CPK miedzy Warszawa a Lodzia jeszcze dalej odsuwa sie najblizsze lotnisko od tego rejonu. To z pewnoscia nie sprawi by biznes tam sie rozwijal. Zamiast ladowac miliony w Radom, mozna by te pieniadze przeznaczyc na sporo mniejsze, tansze regionalne lotnisko w Bialymstoku. Owszem bedzie ono przynosic starty finansowe jak wszystkie male porty ponizej 1mln paxow, ale jest oknem na swiat dla tej czesci kraju, a byc moze i dla czesci bialorusinow.
Kup bilet Więcej
Rezerwuj loty
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wypożycz samochód
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska
Okazje pasażera
Reklama