Dwa ważne założenia:
1. Udział CPK na poziomie 40%. Naprawdę? W roku 2018 udział WAW spadł do 38,6%. W ciągu ostatnich 10 lat WAW wobec 5 największych portów regionalnych stracił ponad 20%. Jak można przyjąć takie założenie na lata 2028-35 w oficjalnym dokumencie?
2. Zamknięcie Okęcia? Coraz mniej osób na to stawia. Raczej drogi port z ograniczeniami w ruchu ale blisko centrum z 5-10 mln pax gotowych zapłacić 3-4 razy tyle (czyli zamiast 56 zł np. 150-200).
Pkt. 1 i 2 oznacza, że w pierwszym roku może być nie 30,5 mln pax, ale np. 20-25 mln, a i tak nie uwzględnia to rozwoju lotnisk konkrecyjnych (np. WMI, czy RDO).
Jakie będą finanse CPK jak kolejne 5-7 mln pax wybierze np. WMI ?