Test Prywatnego Inwestora, czyli likwidacja Okęcia

Test Prywatnego Inwestora, czyli likwidacja Okęcia Zaciekawiani wiadomością o TPI przekazaną przez wiceprezesa ds. finansowych CPK Michała Wronę, zwróciliśmy się do spółki celowej z prośbą o więcej informacji na ten temat. Przypomnijmy, że TPI jest zbiorem analiz mających na celu ocenę czy realizowana inwestycja podmiotu gospodarczego w oparciu o środki publiczne nie nosi znamion niedozwolonej pomocy publicznej. Innymi...
01/03/2019 09:15   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
demar 2019-03-01 10:34   
demar - Profil demar
Dwa ważne założenia:

1. Udział CPK na poziomie 40%. Naprawdę? W roku 2018 udział WAW spadł do 38,6%. W ciągu ostatnich 10 lat WAW wobec 5 największych portów regionalnych stracił ponad 20%. Jak można przyjąć takie założenie na lata 2028-35 w oficjalnym dokumencie?

2. Zamknięcie Okęcia? Coraz mniej osób na to stawia. Raczej drogi port z ograniczeniami w ruchu ale blisko centrum z 5-10 mln pax gotowych zapłacić 3-4 razy tyle (czyli zamiast 56 zł np. 150-200).

Pkt. 1 i 2 oznacza, że w pierwszym roku może być nie 30,5 mln pax, ale np. 20-25 mln, a i tak nie uwzględnia to rozwoju lotnisk konkrecyjnych (np. WMI, czy RDO).
Jakie będą finanse CPK jak kolejne 5-7 mln pax wybierze np. WMI ?
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy