Sensowne przedstawienie sprawy, z tym, że brakuje jeszcze jednego scenariusza, wynikającego wprost z największej wady CPK jaką jest kurczowe trzymanie się terminu "2027 r.".
CPK to przede wszystkim rozbudowa sieci kolejowej ("spinacze"!), potem sensowne autostrady, a samo lotnisko to nr 3.
Jeżeli do 2027 będą inwestycje związane z nr 1 i nr 2 to i tak będzie duży sukces.
Samo duże lotnisko w 2027r. może być wcale niepotrzebne (zbyt duża podaż WAW, WMI, RDO), albo tylko w ograniczonym stopniu (np. jedna droga startowa dla cargo, albo czarterów i tanich linii - coś na wzór DWC funkcjonującego tak od kilku lat, ale pozostającego z możliwością rozbudowy do bardzo dużego lotniska).
Najważniejszy jest racjonalny plan i zagospodarowanie terenu z docelowo 3-4 drogami startowymi i przepustowością ponad 100 mln pax (ale za wiele, bardzo wiele lat).
crystalmint
2019-02-26 11:26
Albo zbudować CPK i zamknąć Chopin, albo nie budować CPK i zostawić Chopin. Po cholerę oni chcą mieć i CPK i Chopin?