Analiza: Czy za 10 lat grozi nam nadpodaż lotnisk na Mazowszu?

Analiza: Czy za 10 lat grozi nam nadpodaż lotnisk na Mazowszu? Dziś ponad połowa tego ruchu obsługiwana jest poza Mazowszem. Czy za 10 lat grozi nam zatem nadpodaż lotnisk na Mazowszu? W ostatnich dwóch tygodniach mieliśmy do czynienia z kilkoma wydarzeniami, które rzucają trochę światła na przyszłość organizacji ruchu lotniczego w aglomeracji warszawskiej, a w zasadzie w południowo-zachodniej części województwa...
26/02/2019 10:41   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
demar 2019-02-26 11:32   
demar - Profil demar
Sensowne przedstawienie sprawy, z tym, że brakuje jeszcze jednego scenariusza, wynikającego wprost z największej wady CPK jaką jest kurczowe trzymanie się terminu "2027 r.".

CPK to przede wszystkim rozbudowa sieci kolejowej ("spinacze"!), potem sensowne autostrady, a samo lotnisko to nr 3.
Jeżeli do 2027 będą inwestycje związane z nr 1 i nr 2 to i tak będzie duży sukces.
Samo duże lotnisko w 2027r. może być wcale niepotrzebne (zbyt duża podaż WAW, WMI, RDO), albo tylko w ograniczonym stopniu (np. jedna droga startowa dla cargo, albo czarterów i tanich linii - coś na wzór DWC funkcjonującego tak od kilku lat, ale pozostającego z możliwością rozbudowy do bardzo dużego lotniska).

Najważniejszy jest racjonalny plan i zagospodarowanie terenu z docelowo 3-4 drogami startowymi i przepustowością ponad 100 mln pax (ale za wiele, bardzo wiele lat).
crystalmint 2019-02-26 11:26   
crystalmint - Profil crystalmint
Albo zbudować CPK i zamknąć Chopin, albo nie budować CPK i zostawić Chopin. Po cholerę oni chcą mieć i CPK i Chopin?
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy