Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
@lysypiotr76: ja to wszystko rozumiem - widzę też daty.
Jeśli chodzi o określenie "ironiczny komentarz" to jest takie przysłowie: "nie chwal dnia przed zachodem słońca". Samoloty to bardzo skomplikowany produkt.
Nie wystarczy je sprzedać... trzeba je jeszcze dostarczyć i zapewnić długoletnie wsparcie.
Liczą się zatem tendencje w długim terminie.
Przekonał się o tym nie tylko Boeing, ale też Airbus (choćby z A380 - najpierw duża sprzedaż EK sztuk 50+20, potem anulowanie), Bombardier (musiał "sprzedać" linię CSeries do Airbus), czy np. Rolls-Royce (kosztowne problemy z Trent 1000).
A B777X życzę jak najlepiej i czekamy na premierę.
lysypiotr76
2019-03-12 11:05
demar- Tak wiem że premiera B777X przełożona na bliżej nieokreślony termin. Po katastrofie MAXA byłoby niezręcznie . Co do ,,dobrej passy". Ironiczny komentarz z Twojej strony. Mój komentarz ( spójrz na datę) był zamieszczony ....6 dni temu.
@lysypiotr76: "data oficjalnej premiery" to jednak nie będzie 13 marca, bo została przesunięta. Nieoficjalnie: z powodu katastrofy B737 MAX.
"Dobra passa Boeinga" - nie wiem czy to jest prawda.
Już prawie połowa floty B737 MAX jest uziemiona.
lysypiotr76
2019-03-06 08:49
Data oficjalnej premiery to 13 marca.
lysypiotr76
2019-02-28 12:54
Dobra passa Boeinga. W Wietnamie również wczoraj potwierdzenie kontraktu i zamówienie m.in. na 10 Dreamlinerów i 100 MAX-ów.
IAG (dla British Airways) zamówił 18 sztuk B777-9 wraz z 24 opcjami (
zobacz link ).
gość_a865e
2019-02-24 20:48
To nie jest samolot który potrzebuje LOT, może za 100 lat o ile nie upadnie bo jak politycy dalej będą decydować co LOT i PPL ma robić to pytanie nie jest czy upadnie tylko kiedy. A obecnie LOT potrzebuje A321XLR i połączenia P2P z regionów.
gość_27be2
2019-02-24 17:18
Porażka A380 jest wynikiem przede wszystkim złej oceny rynku lotniczego dokonanego przez arbuza. Gdyby ten samolot powstał krótko po B747 zapewne osiągnąłby sukces, ale wszedł na rynek akurat w momencie gdy rynek zaczął się rozdrabniać, co skutkowało coraz większymi problemami z wypełnieniem tak pojemnego samolotu. Gwoździem do trumny było wejście materiałów kompozytowych, co pozwoliło na zmniejszanie kosztów. Specjalne stanowiska obsługi nie są może elementem kluczowym, bo A380 da się tez obsłużyć na klasycznym stanowisku dla dużych samolotów, ale będzie to kosztem znacznego wydłużenia czasu obsługi. Słowem - ten samolot jest po prostu za wielki i zbyt ociężały jak na dzisiejsze czasy.
lysypiotr76
2019-02-24 16:14
Jestem zwolennikiem teorii że to właśnie B777 jest częściowo odpowiedzialny za zamknięcie produkcji A380. Moloch Airbusa by być obsługiwanym na lotnisku potrzebuje niemal wyłącznie dedykowanemu mu miejsca postojowego .Tymczasem B777X ze ,,składanymi skrzydełkami'' :) wyląduje i zostanie obsłużony jak każdy samolot szerokokadłubowy. Zaliczenie B777X w kodzie ICAO do kodu E otwiera mu niemal każde lotnisko bez modernizacji infrastruktury lotniskowej.
@BA850: A380 do takie połączenie B77W bez cargo z B787-9. Ale dwa B77W to znacznie więcej niż jeden A380 i znacznie więcej też spalą...
Albo biorąc z Airbusa jeden A380 to A350-1000 bez cargo plus A330-900.
Dużo osób, duży komfort, znacznie mniej cargo.
Cargo jest ważne, ale jaki jest popyt na cargo (na jeden lot), gdy A380 lata 6 razy dziennie między DXB-LHR, albo DXB-BKK?
A380 oficjalnie to 575 pax w 4 klasach, a B777-9 oficjalnie w dwóch klasach 414 pax, w trzech klasach 349 pax, a w czterech to 331pax.
A380 ma kabinę ponad 70% większą niż B777-9 i prawie 50% większą niż B747-8I.
A380 i B777-9 to trochę inna liga.
Podobna różnica (procentowa) jest np. między B777-9 i B787-8.
@gość_ca21a: GE ma monopol na silniki do B777-300ER i będzie mieć do B777-9.
To nic dziwnego.
Silniki RR mają za to monopol na napędzanie A350 i A330neo i radzą sobie całkiem nieźle.
Coraz mniej modeli samolotów oferuje wybór producenta silnika...
gość_ca21a
2019-02-22 16:12
Silnikom RR podziękowali. Cóż GE mniej ma problemów.
gość_0ec52
2019-02-22 14:33
Zestaw typowe ok 550 dla A380 z 414 dla 777-9 czy 450 dla 777-10. Nikt nie używa a380 w konfiguracji ze 100% klasy ekonomicznej.
@pszn: rozważ też cargo - 777X zabierza 2x więcej cargo niż A388, zabierając też więcej pax - dla porównanie obecnie używane przez British Airways A388 zabiera 469 pax w 4 klasach, B77W zabiera 297 pax w 4 klasach - 2xB77W zabierze 2x więcej cargo + więcej pax niż jeden A388. Z punktu widzenia linii lotniczej bardziej ekonomiczne jest puszczenie 2xB77W niż 1xA388. 777-9 będzie większy niż B77W.
@pszn: 777-9 zabierze 400+ pax w 2-klasowej konfiguracji, A380 zabiera 800 w jednklasowej konfiguracji, większość linii ma jednak 3-4 klasową konfigurację, gdzie zabierają 400+ pax ;)
"Boeing 777X jest uważany za konkurenta airbusa A350XWB, a nawet A380." Co za bzdura. Przecież to są samoloty z innego segmentu rynku. 777 zabiera na pokład 400 pasażerów, a A380 800...
"W drugim przypadku pokonanie przeciwnika będzie bardzo łatwe, ponieważ Airbus zdecydował o zakończeniu produkcji dwupokładowej maszyny." To tak jakby napisać że Szpilka mógłby wygrać walkę z Muhammadem Ali i prawdopodobnie by wygrał bo ten drugi nie żyje. Bardzo odkrywcze. Gratuluję!