Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_4ca3d
2019-02-23 15:33
Do Marcina14 - WizzAir skasował połączenie Skavsta - Szczecin tak samo jak Wilno - Skavsta .... Maszyna z Wolna wykonywała z Skavsty do Szczecina rotację. Nie da się kupić biletu na trasę SZZ - NYO.
Marcin14
2019-02-23 01:08
Oczywiście żarty sobie robię z tą Altą - to już Harstad/Narvik byłby lepszy, ale to tez się nie pojawi. Molde też się raczej nie pojawi - Wizz postawił na częste loty do Alesund, a Molde jest zaledwie 2 h od Alesund i jest za małe, żeby coś same wnosić. Wydaje mi się, że Norwegia jest już w całości obstawiona i teraz można jedynie liczyć na wzrost częstotliwości lotów lub otwarcie połączeń do innych miast Polski lub Europy Środkowo-Wschodniej.
Marcin14
2019-02-23 00:53
@gość_d96bb, @adam1987, jeszcze Alta ALF - tam całkiem dużo Polaków mieszka (z 5 tysięcy, ha ha) i razem z Hammerfest to bardzo ruchliwy rejon zarówno biznesowo (kopalnie, wyroby z łupków), jak i turystycznie (Nordkapp). W Kirkenes nic a nic nie ma (przemysł dawno upadł), a nawet góry już się zamieniają w pagórki. A do Molde (lub Kristiansund) powrót by się przydał, żeby rzeczywiście wypełnić Norwegię. :)
Marcin14
2019-02-23 00:19
@gość_d9cdd - SZZ-NYO to sezonowe połączenie - wraca na wiosnę. A zamiast OSL jest trzeci lot tygodniowo do TRF. Patrząc z perspektywy 10 lat cały czas jest to tendencja wzrostowa (oczywiście z fluktuacjami, 2009-12 - ~20 tys pax, 2013 - 66 tys pax, 2014 - 80 tys pax, 2015 - 120 tys. pax, 2016 - 145 tys. pax, 2017 - 130 tys. pax, 2018 - 160 tys. pax, prognoza na 2019 to 180 tys. pax). Nie porównuję tu do GDN, bo rzeczywiście takie porównanie byłoby śmieszne, ale wzrost, i to nawet dynamiczny, jest. Inna sprawa to, że potencjał wynosi co najmniej 400 tys. pax rocznie.
gość_5c1ac
2019-02-22 10:53
To nie do końca mała mieścina. Bodø to prawdziwa brama na Lofoty ( nie Tromsø). To właśnie z Bodo masz codzienny i bezpośredni prom na Lofoty lub super tani lot Widerøe do Svolvær. Turyści z Europy również będą korzystać z połączenia wizzair. Dochodzi liczna polonia. Bodø to lotnisko dla Fauske, Mo i Rany, plus okoliczne wioski. Wg mnie samoloty będą pełne do momentu kiedy wizzair nie przesadzi cenami biletów
Marcin14
2019-02-21 23:05
Jejku, a o Lofotach słyszeliście? Przecież to jedna z najznakomitszych atrakcji całej Europy. A Bodø jest właśnie bazą wypadową do nich. Lepszą niż Narvik czy tym bardziej Tromsø. Aż dziwne, że żadna z uznanych linii (oprócz SAS-u, który śmiga tam z Oslo chyba 10 razy dziennie) nie zdecydowała się tam latać, więc chwała Wizz Airowi za to.
Nie ma więc żadnych obaw, że to połączenie nie będzie sukcesem. I rzeczywiście, dla tamtejszych mieszkańców Gdańsk jawi się jako ciekawa odwiedzenia metropolia (tak samo zresztą jak dla mieszkańców Alesund, Tromsø czy Kristiansand - słyszałem to wielokrotnie z pierwszej ręki), więc zdecydowanie pasażerów będzie dużo w obu kierunkach (a potrzebne w Gdańsku pieniążki zostaną w dobrych rękach i w dużej nadwyżce).
Ciekawostką w Bodø jest samo lotnisko - można z niego dojść na dworzec kolejowy czy przystań promową po prostu na piechotę przez centrum miasta, które jest kilometr zarówno od terminalu lotniska jak i od przystani promowej i dworca.
gość_d9cdd
2019-02-21 22:45
Marcin14
ilość i częstotliwość lotów ze SZZ do Skandynawii wzrasta?
przecież ostatnio skasowano loty do NYO i OSL
SZZ ma połączenie z 4 (CPH od 04.2019) skandynawskimi miastami - GDN z 18, a częstotliwości lepiej nawet nie porównywać
gość_00d7f
2019-02-21 15:03
Ale przecież to maleńka mieścina na dalekiej północy, gdzie diabeł mówi dobranoc. Czy będą chętni by tam lecieć? Chyba potraktują lot do tej mieściny jako autorską ekstrawagancję lub inne kuriozum.
gość_5c1ac
2019-02-21 11:05
To polaczenie dla mieszkancow tego regionu to prawdziwa gwiazdka z nieba i wydarzenie tego dziesieciolecia. 90% osob tej norweskiej komuny Nordland byla na wakacjach co najwyzej w niedalekiej Szwecji. A tutaj taki podarunek od Wizzair. Na nieswiadomych Norwegach zarobi dobre pieniadze zarowno Wizzair jak i Gdansk
Marcin14
2019-02-21 01:46
@lysypiotr76, nie jest tajemnicą, że bardzo wielu mieszkańców Szczecina lata do Norwegii przez Gdańsk. Z rozmów z lokalnymi wynika, że szczególnie przydałoby się połączenie do Alesund. Nowe połączenia przez CPH trochę ułatwią te podróże, ale wiadomo, że bezpośrednie połączenia byłyby najlepsze.
Ale myślę, że Szczecin również powoli będzie zwiększał swoją siatkę do Skandynawii, tylko nie aż tak szybko jak Gdańsk. Zresztą to się dzieje i cały czas ilość i częstotliwość tych połączeń wzrasta. Jednak potencjał zdecydowanie nie jest wykorzystany i lotów z SZZ do Skandynawii mogłoby być co najmniej 2 razy więcej.
gość_36b54
2019-02-20 13:19
A Ryanair od 30 marca zamyka Bydgoszcz - Weeze, brawo panie prezesie.
lysypiotr76
2019-02-20 12:52
Największa polska ,,brama do Skandynawii" jeszcze mocniejsza. Szkoda że Szczecin nie ma takiego ,,powodzenia" w tamtym kierunku :-) :-) :-)
gość_d45e9
2019-02-20 12:36
pierwsze połoczenie dla tego lotnika poza Norwegie.
gość_dfe92
2019-02-20 12:27
Kolejny nudny kierunek na północ .... jestem ucha chany
gość_e9110
2019-02-20 11:31
To kiedy 8 airbus Wizz a GDN?
adam1987
2019-02-20 11:25
Kolejna wioska w Norwegii z Gdańska, tylko gratulować. Teraz jeszcze Kirkenes i Umea (choć to już w Szwecji) i będę przeszczęśliwy.
gość_d96bb
2019-02-20 11:09
Teraz tylko powrót do MOL i Norwegia obstawiona, inne Narviki z GDN juz nie będą potrzebne.
Kiedyś ktoś stwierdził, że KRK to taki "hub brytyjski", a GDN "hub skandynawski".
Coraz bardziej widać, że to stwierdzenie jest prawdą