Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
@gość_00546: na A321XLR w liniach lotniczych przyjdzie nam poczekać jeszcze kilka lat.
Ale Wizz Air ma tutaj bardzo dobrą pozycję wyjściową i co najmniej kilka jego baz (np. LTN, GDN) nadaje się świetnie na loty przez Atlantyk.
"Chcemy być największą linią w Polsce" - chcieć to jedno, ale moim zdaniem w roku 2018 Wizz Air bardzo słabo sobie poradził z obsługą problemów związanych z odwołaniami lotów. Miał ich rekordowo dużo w czerwcu i lipcu (wiele osób do dzisiaj ma nie zamknięte reklamacje, a np. wskaźnik "On Time Performance" spadł w lipcu do 62%) i bardzo ciekawe jest jak sobie poradzą w tegorocznym letnim szczycie.
Teoretycznie A321neo daje im duże szanse na sukces, ale bez sensownej obsługi klienta to będzie na nic.
gość_d984b
2019-02-21 11:21
@a4333 brawo popieram !
gość_a6f1c
2019-02-21 11:17
Ciekawie zapowiada sie wojenka o Krakow miedzy Wizzem a Ryanairem.Cos wydaje mi sie ze przepustowosc lotniska w Krk jest ograniczona.Budowa nowej drogi startowej i terminala to kwestia kilku lat.Poza tym boom na latanie juz spada .Na horyzoncie wyczekuje sie kryzysu gospodarczego na praktycznie calym swiecie.Katowice zainwestowalo sporo w swoj port lotniczy i chyba zostanie lotniskiem czarterowym.Zreszta niektore kierunki Wizza z Ktw maja slabe wypelnienie ,szczegolnie w sezonie zimowym
gość_89731
2019-02-21 10:18
Niesamowite jest mniemanie, jakie mają o sobie niektórzy bywalcy komentarzy i forów jak Pan gość_8ba82 :))) przekonanie o własnej wspaniałości i wpływie na świat i rzeczywistość powala. Tak było, zapewne!:)
brooks88
2019-02-21 10:01
To może czas na krajowe loty jak chcecie być liderem w Polsce
gość_5783d
2019-02-21 08:15
Poznań pokazał, że jest popyt? Ryanair po otwarciu bazy zaczął tam tracić pieniądze. Ludzie owszem latają, ale po 39 zł, wystarczy popatrzeć na ceny na połączeniach do CDT, BLL, MAD czy OVD. Wiadomo, że baza to długoterminowy projekt, ale wątpię by rozwój FR w POZ przekonał W6, który również zaczął notować coraz gorsze wyniki w POZ (ogólnodostępne dane - wystarczy poszukać) i razem z LUZ wyraźnie odstawał pod względem rentowności, także bazy tutaj nie będzie... Wizz będzie rozwijał KRK i GDN oraz w przyszłości WAW.
Jakoś kibicuję Wizzerowi o wiele bardziej niż pseudo-narodowej linii na literkę L.
gość_a4333
2019-02-20 22:30
Może by tak Wizz wrócił z baza do Poznania? Poznan pokazał ze jak są połączenia to popyt jest ogromny. Ludziom się nie chce jeździć do Berlina ( pomijam już podatki o wydatki płacone w Niemczech a nie w Polsce ). Do tego skoro Wizz rozważa loty nawet z Radomia to znaczy ze mocna chcą podbić rynek.... ( zarząd ławicy jak stracił bazę mówił ze to optymalizacja Wizza ... dobra ściema !!! Skoro nawet z Radomia może Wizz latać gdy w Poznaniu taki potencjał ...) zastanawiam się jak zarząd ławicy może być tak nie skuteczny ze nie dość ze stracił bazę to jeszcze Wizz wybiera Radom ? Serio ?
POZNAN zaprasza Wizz serdecznie z baza !!! Czekamy na Was ! Pasażerowie udowodnią Wam ze warto mimo ze zarząd nie daje rady !
gość_00546
2019-02-20 20:54
Chciałbym wam podsunąć jeszcze jeden pomysł jak być największą linią w Polsce. Skoro LOT nie jest zainteresowany lataniem P2P z regionów do Azji i Ameryki Północnej to może wy kupicie odpowiednią ilość A321XLR o ile będą oferowane i zaczniecie latać na takich trasach? Jestem pewien że chętni będą, przynajmniej na południu Polski.
gość_8ba82
2019-02-20 18:55
blue_sky ; Jeżeli porównywanie tylko ilości rejsów jest warunkiem uznania danego przewożnika za sieciowego , to życzę powodzenia. Może KTW mają takich doradców.
Proszę przeczytać ten tekst ze zrozumieniem , bez emocji.
gość_aaca9
2019-02-20 18:48
blue_sky: zapewne chodzi o duża zmienność połączeń Lotu z KTW. Faktem jest, ze raz Lot bardziej chciał tam latać, raz mniej, raz latał o jednych porach, później o innych, w tej sytuacji faktycznie określenie „nieregularny” pasuje lepiej.
blue_sky
2019-02-20 16:34
gość_8ba82 a czemu to LH według Ciebie jest przewoźnikiem regularnym i sieciowym, a LO już nie? Obaj pezwoźnicy mają dokładnie taką samą liczbę rejsów z KTW. Możliwość wypowiadania się tylko po to żeby się zbłaźnić jest trochę bez sensu.
gość_c518b
2019-02-20 15:52
Dziwne to trochᶒ. Krakόw nie ma nawet dobrej drogi startowej, a sam terminal też jest już za mały. Ludzie sami zdecydujᶏ. Życzᶒ jednak świetlistej przyszłości zarόwno Wizz Air jak i Lotnisku w Krakowie.
gość_361fe
2019-02-20 15:28
KTW chyba czas na uruchomienie własnych linii lotniczych np. Silesia Airlines . Jak takie plany mają względem KRK to mało kto będzie podróżować z KTW. pozostaną tylko czartery do Turcji i Egiptu.
gość_6e5ab
2019-02-20 15:13
gość_efb51 chyba sobie sam odpowiedziales na swoje pytanie - Poznan lata z Berlina i dlatego zamkneli baze.
gość_8ba82
2019-02-20 14:53
Z pewnym wzruszeniem przeczytałem artykuł o rozwoju WIZZ-era w KRK , tym bardziej że 15 lat temu wspólnie z P. Varadim rozpoczynaliśmy rozwój tej linii w Polsce na lotnisku w Katowicach. Obawiam się że niebawem w KTW, WIZZ stanie się pewnym marginesem. To by było marnowanie pieniędzy przewożnika na utrzymywanie dwóch baz tak blisko siebie. W Katowicach nie stworzono żadnej koncepcji konkurowania dla WIZZ ( trudno mówić o RYAN), która to wyzwoliła by powiększanie rynku. Słabnący rynek przewozów pracowniczych oraz otwierane i zamykane destynacje bądż turystyczne lub biznesowe , bez konkurencji dla przewożnika , to tylko pozorne ruchy uzasadniające że na lotnisku coś się dzieje. Jakże inaczej wygląda sytuacja w KRK. Poza czarterami i LH ( bo trudno nazwać LO przewożnikiem regularnym z KTW) , akces do latania z KTW zgłaszają dziwne linie o których trudno usłyszeć w świecie lotniczym. To nie świadczy o stabilności oczekiwań poważnych linii lotniczych w stosunku do KTW. Zdecydowanie lepiej wygląda to w przypadku WROCŁAWIA lub GDAŃSKA , nie mówiąc o Krakowie. Jest mi tym bardziej przykro że wspólnie z kilkunastoma pasjonatami lotnictwa mamy nasz osobisty udział w rozpoczęciu operowania WIZZ-era jak i LH w Porcie Lotniczym Katowice.
gość_d0229
2019-02-20 14:43
Co do WRO to padlo, ze chca sie rozwijac we wszystkich bazach.
Tak wiec stawiam, ze postawia we WRO 3 maszyne, ktora beda obskakiwac dotowane w ramach nowego przetargu polaczenia z POZ...
@demar Takie pytanie padło na konferencji. Varadi oficjalnie zaprzeczył, jakoby był zainteresowany sprowadzeniem tego typu samolotów, bo jak sam mówi, A321neo uważa za wystarczające.
gość_a3047
2019-02-20 13:16
lysypiotr - wtenczas będziemy latać z Berlina! Krakus Czaskowski będzie syty i Ślązak Majchrowski cały!
gość_9b09b
2019-02-20 12:53
Kraków powoli staje się CPK Południe.