Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_03df9
2019-02-25 22:22
No niestety, dokładamy. I tu jakoś nikomu nie przeszkadza, mimo ze często bilety „największego przewoźnika w Polsce” są de facto droższe od linii tradycyjnych (chyba, ze ktoś ma od metra wolnego czasu i lata z jedna para skarpetek).
gość_fdd31
2019-02-25 19:55
Czyli do lotniska w Modlinie cały czas dokładamy? Brawo zarząd lotniska. Nie doceniałem was.
Za czyje pieniądze marszałek Struzik chce odkupić udziały lotniska, za pieniądze podatników?
Może warto przed Bretixem sprowadzić z Anglii kilku dyrektorów do Modlina.
gość_24854
2019-02-21 20:08
Jezeli na danej trasie lata 80 pasazerow przy lf 80 proc., to jaki jest sens wymiany samolotow "liliputow" na samoloty na 180 pasazerow? Koszt jednostkowy bylby po takiej wymianie nizszy ale tylko, gdyby lataly pelne, a pelne nie beda latac tylko dlatego, ze wymieni sie je z "liliputow" na wieksze??? To jest ekonomiczne harakiri.
Co wiecej: po co zamykac taka trase, jezeli jest - wlasnie przy uzyciu "liliputow" rentowna a w szczegolnosci dowozi pasazerow na trasy bardziej marzowe???
Jaki jest sens, aby linia tradycyjna konkurowala z LCC np. cenowo? To jest ekonomiczne harakiri nr 2. To sa rozne biznesy, chociaz oba lotnicze. Kazdy powinien robic to co umie a przynajmniej to co jest zgodne z jego profilem biznesowym.
gość_ec29c
2019-02-21 19:39
Jeśli terminale na Okęciu zostaną rozbudowane i LOT zamieni liliputy na samoloty tanie w przeliczeniu na miejsce i obniży ceny za P2P do 500 - 600 za RT, to Modlin będzie nic nie warty. Bo Ryan będzie tam ponosił tak duże straty, że będzie zmuszony ograniczyć oferowanie.
Wydaje mi się, że Modlin przyniósł już stratę w 2018, ale pewności nie mam.
Natomiast, gdyby zbudowano drogi CPK i zamknięto Okęcie to rozbudowany do 8 - 10 mln Modlin będzie wart miliardy. Natomiast bankrutem będzie lotnisko CPL.
gość_29954
2019-02-21 16:44
Ja bardzo chętnie zainwestuję w to lotnisko. Niech tylko zrobią emisję akcji czy obligacji.
To będzie kura znosząca złote jajka zwłaszcza po zamknięciu Okęcia i otwarciu CPK.
Słyszałem że druga linia metra ma być wydłużona do przystanku PKP Toruńska czyli Modlin uzyska dogodne połączenie metrem i koleją do lotniska. Liniia kolejowa ma zostać wydłużona pod samo lotnisko.
gość_29954
2019-02-21 15:52
Chcieć odkupić, to sobie Struzik może, ale PPL nie ma żadnego interesu w tym, żeby jakikolwiek port lotniczy w Polsce sprzedawać, bo utraci władzę i jeszcze nowy właściciel by mógł psuć plany odnośnie CPK.
Miasto Kraków, czy Małopolskie z pocałowaniem ręki by kupili Balice od PPL (zwłaszcza, że akurat to lotnisko jest rentowne i przed nim świetlana przyszłość), ale tego PPL też nigdy nie odda.
gość_5f7f0
2019-02-20 23:34
Najlepsze rozwiązanie to ogłoszenie upadku MPL-u . Nowy potencjalny nabywca zaczyna wszystko od początku z nowymi umowami a w szczególności z Ryanem, który zyskuje krocie na niskich opłatach.
O jakim rozwoju MPL-u mówią znawcy tematu ,,Panowie Prezesi"- o charterach, o innych przewoźnikach od ilu lat mówią to samo i nic się nie zmienia na lepsze. Może zacznijmy od zmiany zarządu,który nic nie robi by były lepsze wyniki finansowe MPL-u. Oni mają się dobrze i zrobią wszystko by ten marazm trwał. Nie szukajmy winy w PPL-u !
gość_5f7f0
2019-02-20 23:30
Najlepsze rozwiązanie to ogłoszenie upadku MPL-u . Nowy potencjalny nabywca zaczyna wszystko od początku z nowymi umowami a w szczególności z Ryanem, który zyskuje krocie na niskich opłatach.
O jakim rozwoju MPL-u mówią znawcy tematu ,,Panowie Prezesi"- o charterach, o innych przewoźnikach od ilu lat mówią to samo i nic się nie zmienia na lepsze. Może zacznijmy od zmiany zarządu,który nic nie robi by były lepsze wyniki finansowe MPL-u. Oni mają się dobrze i zrobią wszystko by ten marazm trwał. Nie szukajmy winy w PPL-u !
gość_621ad
2019-02-20 15:06
ale tu absolutnie nie chodzi o władzę a o poroniony biznes
lotnisko w Unii Europejskiej zatrudniające polaków (menadżerów na poziomie światowym bo takie wypłaty mają) a opłaty niższe niż na Ukrainie
lysypiotr76
2019-02-20 12:55
Miało być zupełnie inaczej. PIS miał przejąć władzę na Mazowszu po wyborach samorządowych. I Modlin byłby w ich rękach. A teraz chyba żeby problem rozwiązać pozostaje zbyć udziały.
gość_bedc4
2019-02-19 21:17
PPL gra na czas i rzuca kłody pod nogi. Do wyborów jesienią nie sprzedadzą udziałów. Mazowsze nawet jak odkupi udziały to może odsprzedać je na rynku prywatnym firmom.
Niech PPL się pozbędzie niechcianego lotniska i da mu się rozwijać
gość_d3c1b
2019-02-19 18:25
kiedy Redakcja zacznie obiektywnie oceniac kondycję tego portu bo na razie robi to
w bardzo łagodny sposób a przecież Modlin to wieczny bankrut...
gość_5da02
2019-02-19 18:24
lotnisko dotuje Ryana niskimi opłatami. Każdy inny port który ma zdywersyfikowany rynek byłby rentowny.
gość_43fa6
2019-02-19 18:12
Puste gadanie. Struzik nie sprzeda PPL swoich udzialow, bo sprzedajac je nawet powyzej ich dzisiejszej wartosci, czyli po wartosci swojego pierwotnego wkladu do spolki z czasow jej powstania, ale przyjmujac na siebie - a tak chcial PPL w swojej propozycji odkupienia udzialow samorzadu - strate z tytulu gwarantowanych tylko przez siebie obligacji spolki, pokazuje ile wtopil w Modlin i boi sie odpowiedzialności.
Tak samo nie bedzie gotowy odkupic udzialow PPL, bo ten zaproponuje mu cene, ktora PPL sam chcial dac za udzialy samorzadu a wiec powyzej dzisiejszej wartosci tych udzialow. A za te cene Struzik ani nie jest gotowy sprzedac ani nie jest gotowy kupic.
Stad juz teraz gadanie ze wzialby ale najlepiej za darmo. Nic z tego nie bedzie.
gość_18306
2019-02-19 17:01
No to zobaczymy jakich wykrętów użyje teraz PPL ?
gość_9badd
2019-02-19 16:57
Coś nowego, do tej pory chcieli je od PPL za darmo.
gość_621ad
2019-02-19 16:49
ciekawe z czego odkupią ... skoro PPL władowało 100 baniek to raczej będzie je chciało odzyskać
opłat zwiększyć nie mogą dzięki słynnej umowie, pozostaje kolejny nierealny kredyt, którego nie spłacą za 10 lat .... jaki w tym sens?
a za chwilę kolejne remonty będzie trzeba robić ...
najsensowniejsze wydaje się oficjalne bankructwo, dzięki któremu będzie można wprowadzić realne opłaty dla Ryanaira