LOT poleci z Budapesztu do Bukaresztu i Brukseli

LOT poleci z Budapesztu do Bukaresztu i Brukseli Rozkład pozwoli na wykonanie podróży biznesowej do Brukseli w ciągu dnia umożliwiając powrót do Budapesztu bez konieczności rezerwowania noclegu. Nowe połączenie docenią również pasażerowie podróżujący między Budapesztem a Bukaresztem. Rumunia należy do ważnych partnerów gospodarczych Węgier i staje się również coraz chętniej wybieranym kierunkiem turystycznym. LOT...
14/02/2019 09:29   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_2693a 2019-02-18 23:31   
gość_2693a - Profil gość_2693a
Skoro w Warszawie nie ma miejsca to teraz LOT powinien budowac siatkę w Budapeszcie i dokladac kolejne samoloty z połączeniami w podobnym ukladzie: 2 rejsy do Europy Zachodniej: rano i po poludniu (jak Bruksela) oraz dwa rejsy na Balkany: w srodku dnia i w nocy (jak Bukareszt) i w ten sposob hub sie sam zbuduje, bo wszystkie rejsy balkanskie beda mialy tranzyty na rejsy do Europy Zachodniej i z powrotem. Do tego trzeba przesunac na troche pozniej rejsy do Stanów i wprowadzic kolejne kierunki w USA i Kanadzie, aby mialy tranzyty na Balkany i byc moze w dalszej kolejnosci połączenia do Azji majace tranzyty do Europy Zachodniej. I oczywiscie połączenia do polskich regionów.
Przez pierwsze 4-5 lat dodawalbym po 4-6 Embrarerow w kazdym sezonie, a w kolejnych latach po 3-4 737 rocznie. Do tego co roku po 2-3 Dreamlinerow i w szybki sposob powstałby drugi hub LOTu w BUD. Po tych kilku latach zebrało by sie ok 35-45 EMB, 10-15 737 i 10-15 787: w sumie 55-75 samolotów czyli podobna ilośc jaka LOT ma teraz. Liczba obsługiwanych miast z Budapesztu bylaby pewno podobna jak teraz w Warszawie, ale ich lista by sie nie pokrywała. Mozna sobie wyobrazic taki LOT, ktory woziłby w sumie ok 16-18 mln pasazerow majac dwa huby: w Warszawie i Budapeszcie.
gość_0ec52 2019-02-18 12:13   
gość_0ec52 - Profil gość_0ec52
@gość_ec29c Strategia przesiadek ( głownie z krótkodystansowego na dlugodystansowy lub odwrotnie) stanowi dziwnym trafem podstawe dziłania chyba wszystkich większych lini lotniczych.

Tak system wielu hubów i baz ma sens. Tylko czy możesz zauważyć, że te huby np lufthansy są w miastach generujących znacznie większy ruch niż Warszawa, z większym poziomem zamożności średniego paxa.

I przede wszystkim do mówienia o skali BA/LH czy nawet finnaira brakuje kilkudziesięciu milardów zainwestowanego kapitału, kórego 'narodowe srebro o wspaniałej historii' nie ma skąd wziąć.

Lot wykupujący 'bankrutujący' airBaltic? prędzej odwrotnie, bo lot jest bliżej bankructwa.
gość_9badd 2019-02-18 10:48   
gość_9badd - Profil gość_9badd
Kolega gość_ec29c powymyślał sobie jakieś pojęcia - wytrychy, typu "Duży Finnair", "Drugie British Airways". Problem w tym, że pasują jedynie do teorii, którą sam wyznaje, a nie do rzeczywistości.
gość_ec29c 2019-02-18 02:10   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
@gość_f402f

Błędy są trzy:

1) cennik zakładający łupienie za P2P i bardzo tanie sprzedawanie przesiadek. Lot z przesiadką to koszty niemal dwa razy wyższe, niż bezpośredni. Dlatego ciągle pojawiają się konkurenci, np. Easy na trasach z Genewy i Berlina. I jedyne bezpieczeństwo LOT-u opiera się na braku slotów. Z drugiej strony loty z przesiadką są sprzedawane tanio, czyli LOT sprzedaje tanio coś co go kosztuje dużo. Ryan ma średni przychód na paxa około 250 zł i zarabia miliardy.

2) bazowanie na drogich w przeliczeniu na miejsce liliputach. Przywrócenie E170 i używane E195 to były bardzo dobre decyzje obecnego kierownictwa, ale tylko dlatego, że pozwoliły na ekspresowe wzięcie slotów. Należy je wymienić, moim zdaniem najlepsza opcja to fuzja z Air Baltic, bo oni mają tanio kupione CS300, nie wiedzą co z nimi zrobić i w zasadzie są już bankrutem. A LOT właśnie potrzebuje tanich nowoczesnych samolotów.

3) Próba budowy jednego wielkiego hubu. System kilku hubów i kilku baz byłaby bardziej efektywny, to jest coś co robi teraz Grupa Lufy. Problem jest taki, że LOT przespał ekspansję konkurentów w regionach. Teraz budowa czegokolwiek jest bardzo trudna.

Co zrobić poza fuzją z Air Baltic?

Ja bym spróbował dojść do 2 mln paxów w KRK, by płacić tyle ile Ryan. LOT ma pewne możliwości konkurowania oferując kilka lotów w tygodniu bezpośrednio i codziennie lub kilka razy dziennie z przesiadką w WAW. Popatrz na połączenia KRK - DUS oferowane przez Lufę. Bukareszt jest dobrym kierunkiem, ale celem powinno być 17 zł za paxa. Na pewno warto też rozważyć Wrocław jako bazę, na podobnej zasadzie, choć tam nie ma cennika progresywnego.

BUD jest niezwykle trudny, bo tam Wizz szykuje się do rozprawy z Ryanem, poza tym ambicjonalnie Varadi może się odwinąć za upokorzenia (cisza o 23:30 itp.). Na trasach do BRU i OTP już latają konkurenci legacy, do BRU nawet 3 razy dziennie. Po drugie lotnisko w BUD jest kosmicznie drogie.

Zrezygnować to trzeba było z najsłabszych krajówek za czasów, gdy były straty. Teraz wyborcy, by tego nie zrozumieli. Do wycięcia są też Połąga, Kowno, Koszyce, Singapur, Chicago z BUD należy zamienić na LAX, jeśli LAX z WAW ma być utrzymany.

Bez dostępu do danych trudno jest proponować szczegółowe rozwiązania, ale generalnie brakuje lotów dwa razy dziennie do Manchesteru, Dublina, Kolonii, Bolonii, Lyonu i nocowań w Charkowie, Odessie, Zaporożu, Barcelonie, Madrycie. Z długodystansowych dramatycznie brakuje połączenia z Doliną Krzemową.

Podsumowując, trzeba budować system wielu hubów i baz, zamiast jednego dużego, flotę oprzeć o tanie w przeliczeniu na miejsce samoloty i za czasów kiedy były straty trzeba było zrezygnować z najsłabszych krajówek.
gość_f402f 2019-02-17 11:50   
gość_f402f - Profil gość_f402f
gość_ec29c

dlaczego ze złego powodu wzięli sloty - tj dlaczego pod przesiadki to nie jest dobrze? Jeśli siatka p2p miałaby być lepszą i tylko pod to brać sloty to pamiętaj, ze te sloty można zamienić na coś co przynosi więcej pieniędzy. Proponuję, abyś dał listę połączeń które są bardziej pod transfery i które z nich trzeba wyciąć i co dac w zamian, tak, że przychód netto był lepsza dla LOT. I co otworzyłbyś w zamian, gdzie żadna z konkurencji nie może odpowiedzieć. Dla Twojej wiedzy to właśnie duża siatka przesiadkowa daje możliwośc konkurowania bo można latać do GVA 2 dziennie i WizzAir i Easyjet wychodzą, bo z ich 2-4/w nie konkurują nawet na rynku lokalnym. Zabierz kilka dolotów do WAW i połączenie do GVA nie wytrzyma 2 dziennie i będzie 6 tygodniowo i wtedy jesteś zaorany właśnie p2p lowcostowym. To pierwsza kwestia

Druga - wszyscy wszędzie mają możliwości kontry - podaj inną lepszą okazję rynkową dla LOT niż BUD proszę. Gdzie rynek lokalny jest duży, gdzie brak przewoźnika legacy z którym LOT musi walczyć. Wszędzie gdzie nie spojrzysz jest jakiś problem, ale podejmujesz decyzje, które są najlepsze w danych ograniczeniach. Wymień lotnisko w Europie to podam Ci problem jaki tam jest.
gość_3d3e2 2019-02-16 20:14   
gość_3d3e2 - Profil gość_3d3e2
@gość_0f0b6
nic dodać nic ująć 1000/100, podpisuję sie obiema "ręcami"

Pozdrawiam wszystkich pozytywnie myślących :)
gość_ec29c 2019-02-16 16:17   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
@gość_0f0b6

Dostęp do analiz być może mają, ale nie mają zielonego pojęcia o strategii!

Otóż strategicznie na Okęciu zrealizowali strategię British Airways plus 10 p.p., bo BA ma tylko około 55% slotów na LHR, zaś LOT w tym roku będzie miał około 65% slotów na Okęciu. Czyli zrobili dobrze (wzięli sloty), ze złego powodu (chcieli rozwijać przesiadki).

I co? Otóż mówią, że tego BA Plus chcą zamienić na Dużego Finnaira (projekt CPK).

W BUD wszystko zależy od odpowiedzi dotychczasowych graczy. A mają oni możliwość kontry, np. Wizz może polecieć do BRU cztery razy dziennie. Dla zasady. Na tym polegają gry strategiczne w oligopolu.
gość_0f0b6 2019-02-15 20:33   
gość_0f0b6 - Profil gość_0f0b6
Ludzie, jak czytam te bzdury, które piszecie to aż mi słabo. Jest XXI wiek. LOT chyba ma dostęp do analiz rynkowych i doskonale wie na jakich trasach są największe potoki podróżnych. Oni naprawdę wiedzą co robią. Przestańcię siać defetyzm i być takimi malkontentami!!! Trzymam kciuki za nasz LOT. Nasze srebro rodowe od 1929 roku! Mało który kraj może się pochwalić narodową linią lotniczą z taką historią. Czy zamiast ciąglę ją opluwać możemy być chociaż raz z niej dumni??? (P.S. nie jestem z branży lotniczej, żeby nie było)
jjemiolo 2019-02-15 15:49   
jjemiolo - Profil jjemiolo
@35f5d: Masz racje ze planowany samolot z BUD do BRU to ten co przylatuje z OTP. Ta sama maszyna robi OPTO z BUD po przylocie z BRU. Tu nie ma problemu bo nawet przy spoznieniu przsiadak jest pewna bo to ten sam samolot. Mialem na mysli ranzyt z OTP do LCY. Ranny z OTP laduje w BUD o 625, LCY startuje o 7:15. LCY trzeba robic punktualnie bo sloty tamze ograniczone, Jak sie dolot z OT)P spozni bedzie "na styk". Ponownei po poludniu. Nie mowie o tranzycie LCY do OTP bo ten przy obecnych rozkladach nie jest mozliwy. Sa jednak tranzyty z LCY do OTP przez WAW.
gość_35f5d 2019-02-15 12:32   
gość_35f5d - Profil gość_35f5d
@jjemiolo jakie "na styk" i zagrożone "czasy przesiadki" skoro z BUD do Brukseli leci *ten sam* samolot, kt nocował i przyleciał właśnie z OTP? ;)
vscrew 2019-02-15 11:56   
vscrew - Profil vscrew
LOT ma bardzo prężny i duży dział analiz i strategii ( znam kilka osób stamtąd :-) , więc dokładnie wiedzą jak przebiegają kanały ruchów pasażerskich przez WAW, BUD itd, gdzie można zebrać jak najwiecej pasażerów i wysłać ich Z ZYSKIEM ( to słowo klucz!) na inne połączenia. To że taki W6 czy FR ma komplety na pewnych połączeniach nie znaczy, że ci sami pasażerowie polecieliby LOTem, głównie z przesiadką - LOT chce być głównie linią tranzytową, choć cały czas oficjalnie twiedzi że hubu w BUD nie będzie. Ale lista połączeń gdzie można zarobić jest dość długa i rozważana.
Bubatek 2019-02-15 11:18   
Bubatek - Profil Bubatek
Myślę sobie o rozwoju LOT-u w Budapeszcie i oczywiście to jest duża szansa. Myślę, że naturalnym następnym ruchem powinno być
1/ zwiększenie szansy na wypełnienie transatlantyków przez lepsze dopasowanie godzin - to może być ciężka sprawa ale na miejscu LO próbowałbym (kłaniają się sloty w JFK i ORD...)
2/ zwiększenie korzyści skali przez dodanie jeszcze jednej-dwóch maszyn do BUD, by można było obsłużyć jakieś 'peryferyjne' porty wcześnie rano i dać możliwość powrotu do nich tego samego dnia wieczorem, wykorzystując 'w ciągu dnia' maszynę na obsługę tras BUD-XYZ, gdzie aktualnie nie ma żadnej konkurencji / nie ma w ogóle nic.

Ze względu na położenie geograficzne Budapesztu aż prosi się zapewnić poranny wylot i wieczorny powrót do Sofii i - kto wie co mówią analizy - Zagrzebia albo/i Belgradu, może Timisoary, Cluj, Mariboru, Ljublany? Z BUD do Belgradu lata... Belavia :-) 3 razy w tygodniu - to tak BTW. Taka maszyna startując rano z 'południowych' peryferii zabiera stamtąd paxów na a/ BUD P2P, b/ transatlantyk, b/ wszystkie kierunki europejskie 'porannej fali', które możnaby właśnie dodać - tyle kierunków, ile maszyn. BRU już ogłoszone - rotacja E95 z BUH. AMS, PAR, ZRH, GVA założę się, że aż przebierają nogami - KL i AF nie mają dziś żadnej konkurencji (FRancy nie liczę, to inny klient). Nie za dalekie kierunki zachodnie - najlepiej takie, żeby się dało zrobić 2 rotacje dziennie żeby samolot latał (tu musi być potencjał P2P) i poprzesadzać paxów w BUD wieczorem by wrócić z biznesem 'na wschód i południe'.

Myślę, że LOT ma analizy potencjalnych tras, gdzie można zawalczyć i tylko dostępność maszyn jest problemem, ew. załóg. Jeśli już rozwijać BUD, to z sensem, na jakimś poziomie. Mali dziś mają małe szanse, dlatego myślę, że warto zwiększyć swoje szanse w BUD.
jjemiolo 2019-02-14 18:28   
jjemiolo - Profil jjemiolo
Kolejney ciekawe posuniecie LOTu. Tez zycze powodzenia. Czasy na przesiadki z OTP w BUD z BRU i LCY bardzo dobre ale tez na styk. Jak sie cos opozni to pociagnie lawinowe opoznienia. Szkoda ze w odwrotnym kierunku brak skomunikowania z LCY do OTP, ale nie zawsze wszystko da sie spiac idealnie. Tranzyty w BUD na Atlantyk dosc dlugie ale mozlwie, Jak twierdzi @Bubatek (ponizej) przy niskiej cenie moga sie znalezc chetni na to.
A tak na marginiesie: to juz 14 nowa trasa otwarta lub ogloszona w tym roku kalendarzowym. Nie wykluczam ze bedzie wiecej.
gość_ec29c 2019-02-14 17:26   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
Zamiast komentarza zacytuję wyjaśnienia EasyJeta na temat zamknięcia bazy w Hamburgu:

"He explained that Hamburg no longer fits into the airline’s strategy. “We want to be number one at every basis, or at least number two,” he said.

In Hamburg, however, the British budget carrier lies in fourth position behind Lufthansa, Air Berlin and Eurowings/Germanwings."

zobacz link
gość_e95d7 2019-02-14 17:19   
gość_e95d7 - Profil gość_e95d7
Tarom ma dziennie dwa loty bezposrednie do Brukseli. Do tego dochodzi BlueAir. Nie wydaje mi sie, zeby przesiadka w BUD byla dla nich satysfakcjonujaca alternatywa.
Tarom planuje wznowienie lotow transatlantyckich. Poki to sie nie stanie moze zainteresuje ich oferta LOT.

Poki co to, jak niedawno bylem na spotkaniu w Bukareszcie to Skandynawowie przylecieli z przesiadka w Warszawie...
Bubatek 2019-02-14 16:13   
Bubatek - Profil Bubatek
Ciekaw jestem, czy możnaby się dogadać z RO na ich poranną rotację BUH-BUD-BUH na obsługę LO-towskich transatlantyków w code-share? Albo po prostu w taryfie napisać, że RO231/232 są dozwolone na jakiejś proracie. Godziny transferów po prostu IDEALNIE pod nasze długie rejsy... szkoda czekać tyle czasu, z takimi przesiadkami tylko niska cena przyciągnie trochę pasażerów a nie o to chyba chodzi? W promocyjnych taryfach bym nie dawał możliwości... ale tych ździebko droższych - dlaczego nie?

Widać wyraźnie, że LOT walczy tym rozkładem o biznesowy ruch na LCY i BRU przez Budapeszt. Trochę kanibalizując przy tym Warszawę, bo przecież z Bukaresztu przez WAW rozkłady się świetnie spinają.. P2P to dobrze wygląda Bruksela, ale już Bukareszt średnio a skoro walczymy o przesiadkowiczów, to z dużymi misiami... powodzenia, mam nadzieję, że odwojują dosyć, by się to spięło.
gość_6376a 2019-02-14 15:21   
gość_6376a - Profil gość_6376a
Cóż, skończyło się miejsce na rozwój hubu w WAW, więc LOT zaczyna budowę hubu w BUD. Z dwoma hubami w CEE świetnie obsłuży obszar od Republik Bałtyckich na północy po Saloniki na południu włączając w to byłą Jugosławię, Albanię, Bułgarię, Rumunię, Ukrainę, Białoruś oraz Czechy, Słowację i Węgry.
LOT bedzie znowu rozwijac się w WAW jak powstanie lotnisko w Baranowie.
gość_9badd 2019-02-14 14:59   
gość_9badd - Profil gość_9badd
gość_8ac57: LOT woli wozić urzędników między Budapesztem a Brukselą, bo za ich bilety zamawiane na 2-3 dni przed wylotem w niezłej cenie płaci UE. To zupełnie co innego, niż wożenie budżetowych turystów z Polski do Jassów czy Sibiu. Nic im się nie dziwię.
Zdziwię się raczej, jak 2 razy dziennie LOT wypełni E195 między Budapesztem a Bukaresztem. W tej chwili Tarom lata tam też 2 razy dziennie na A318, czyli z niewiele większym oferowaniem. Musieliby nieźle wykosić Tarom. Sądzę, że ostatecznie zostanie E170 albo ew. E175.
gość_621ad 2019-02-14 14:42   
gość_621ad - Profil gość_621ad
samolot zbazowany w BUD a będzie nocował w OTP i będzie latał

OTP BUD BRU BUD OTP
gość_1e87b 2019-02-14 14:36   
gość_1e87b - Profil gość_1e87b
Brawo dla LOT! Cieszy rozwój narodowego przewoźnika.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy