CPK: Balcerowicz ostrzega przed dzikim marnotrawstwem

CPK: Balcerowicz ostrzega przed dzikim marnotrawstwem Tytuł (CPK: Miliardy w błoto?) zorganizowanego przez FOR spotkania nie pozostawiał wielu złudzeń, co do jego wydźwięku. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, przedstawił prezentację zawierającą 10 pytań, na które odpowiedź powinien dostać każdy podatnik w Polsce, czyli de facto każdy udziałowiec inwestycji CPK. Zarówno Syryjczyk, jak i Leszek...
13/02/2019 17:00   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_a865e 2019-02-16 17:52   
gość_a865e - Profil gość_a865e
@ gość_0f0b6

"Samoloty co parę minut przelatujące z hukiem nad głowami. Masakra!!! Współczuje mieszkańcom południa Warszawy. To jest nie do zniesienia." Lotnisko istnieje o wiele dłużej niż te domy wokół tego lotniska i mieszkańcy tych dzielnic dobrze wiedzieli z czym to się wiąże a sensu CPK ja nie widzę dlatego że przepustowość lotniska Chopina można podwoić do około 40 mln kładąc równoległy pas między dłuższym i S2 a na miejsce krótszego w jego wschodniej części postawić drugi terminal a nie budować nowe lotnisko za 4-5 razy tyle pieniędzy z taką samą lub niewiele większą przepustowością. Bo te 100 mln przepustowości to będzie oddzielny przekręt za następne dziesiątki miliardów. Gdzie jest tego sens? Dociera?

"popatrzecie na PAX Lufy z Polski i macie odpowiedź, oni nie mogą stracić tylu pasazerów".
Naiwny człowieku, czy Ty myślisz że jak będzie CPK to ci pasażerowie będą latać LOTem? Czy do Ciebie nie dociera że oni nie latają przez WAW bo jedyne co ich może przekonać do latania LOTem są połączenia P2P z regionów i cena którą LOT często ma wyższą niż LH? A może sądzisz że z CPK LOT będzie miał lepszą siatkę połączeń niż LH? Wyrazy współczucia.

"zdecydowanie niższe koszty"? Przeciętna płaca pracownika na lotnisku Chopina jest około 10 tyś. zł. W dodatku na lotnisku ma ztrudnienie sporo ludzi którzy mają powiązania z Nowogrodzką i biorą o wiele więcej niż 10K na miesiąc a na CPK takich będzie jeszcze więcej. O jakich niższych kosztach Ty bredzisz?

Następnym razem niech PPL i Nowogrodzka znajdą kogoś lepszego kto wysili się na lepszą propagandę bo Ty słabo się spisałeś.
gość_0f0b6 2019-02-15 20:07   
gość_0f0b6 - Profil gość_0f0b6
Ostatnio miałem okazję nocować w południowej części Warszawy i o była to tragedia. Samoloty co parę minut przelatujące z hukiem nad głowami. Masakra!!! Współczuje mieszkańcom południa Warszawy. To jest nie do zniesienia. Natomiast jeśli chodzi o CPK to czy naprawdę nie rozumiecie sensu tego lotniska??? Przed wojną taką "megalomanią" miał być port w Gdyni. I co ? Port jest do dziś i świetnie się rozwija. CPK też jest potrzebne bo Polska z uwagi na swoje położenie geograficczne i zdecydowanie niższe koszty pracy niż na zachodzie może skutecznie konkurować z hubami zachodnioeuropejskimi. Poza tym uważam że taki kraj jak Polska powinna mieć jeden port międzykontynentalny! A Niemcy zrobią wszystko żeby to zablokować (popatrzecie na PAX Lufy z Polski i macie odpowiedź, oni nie mogą stracić tylu pasazerów)
gość_fb4bd 2019-02-15 19:56   
gość_fb4bd - Profil gość_fb4bd
gość_9badd: Jakie kompleksy? Wystarczy zobaczyć, jak u nas wygląda budowa czegokolwiek. Przetargi ceną jako głównym kryterium, wybór jakiejś firmy która za chwile upada i w efekcie mało która duża inwestycja w Polsce kończy się planowo. Tak więc ciężko mi uwierzyć, żeby CPL powstał planowo. Co do WMI: nawet jeśli będzie to kosztować więcej, to wciąż lepiej jest rozbudować istniejący port lotniczy z dużą ilością miejsca, aniżeli tworzyć kolejne lotnisko w polu.
gość_9badd 2019-02-15 12:10   
gość_9badd - Profil gość_9badd
gość_ec29c: No tak, jak "Lufa poszła dwa poziomy wyżej i buduje sieć wielu hubów (FRA, MUC, ZHR, VIE, BRU i po cichu DUS i STR) plus liczne bazy w mniejszych miastach" to wszystko pięknie, natomiast jak LOT zabiega dopiero o pierwszy hub z prawdziwego zdarzenia, czyli CPK, to  źle.
Logicznie rzecz biorąc, LOT powinien wnioskować z miejsca o zbudowanie lotniska wielkości Frankfurtu, drugiego wielkości Monachium i kolejnych - analogicznie do ZHR, VIE, BRU i po cichu DUS i STR. Wtedy dopiero będzie tak dobry, jak Tante Lufa!
gość_9badd 2019-02-15 12:05   
gość_9badd - Profil gość_9badd
gość_fb4bd: Myślenie o możliwych opóźnieniach budowy CPK jako o funkcji opóźnień w Berlinie świadczy o głębokich kompleksach. Przecież taki związek przyczynowo-skutkowy nie ma sensu! A rozbudowa Modlina "do funkcji CPK" za 8 mld zł to pomysł wprost niezwykły. Równie dobrze można napisać 4 mld, 2 mld, 1 mld albo zero.
gość_04510 2019-02-15 07:52   
gość_04510 - Profil gość_04510
Po co nam lotnisko w Warszawie skoro jest już w Berlinie?
gość_a5311 2019-02-14 18:05   
gość_a5311 - Profil gość_a5311
Radomskie lotnisko totalny idiotyzm, jesli mam tracic czas z Katowic na dojazd do niego to wole polaczenie z KAT czy KRK do jakiegos sensownego zagranicznego hubu gdzie bede obsluzony bez problemow a nie natkne sie na niekompetencje firmy oferujacej PrincePolo na pokladzie i duze prawdopodobienstwo ze zamiast firmowego samolotu polece czyms zastepczym bo nasze aktualnie uziemione z powodu XYZ ... .

Odnosnie lobby niemieckiego biznes jak biznes kazdy bedzie ciagnal na swoja strone ale jak place za bilety z wlasnych pieniedzy i dla mnie wazna jest wygoda a nie patriotyzm ktorym sie nie najem.
gość_04510 2019-02-14 12:41   
gość_04510 - Profil gość_04510
Balcerowicz ma rację. Eksperci Lufthansy od dawna ostrzegają że rozwój transportu lotniczego jest dla Niemiec nie do zniesienia i odpowiednie kontrposunięcia będą podjęte jeśli nie dołożymy się do europejskiego BBN.
gość_066c9 2019-02-14 09:15   
gość_066c9 - Profil gość_066c9
Balcerowicz jest bohaterem narodowym który uchronił Polskę od dziadostwa, Ale to tak na marginesie....

A prawda jest taka że budowa tak ogromnego lotniska tylko dla Warszawy nie ma sensu. Te astronomiczne pieniądze lepiej przeznaczyć na poprawę transportu wewnątrz kraju, przede wszystkim na budowę nowych szybkich linii kolejowych, odbudowanie kolei w Polsce powiatowej. To są rzeczy o wiele bardziej potrzebne dla przeciętnego polskiego podatnika.
camel81 2019-02-14 08:58   
camel81 - Profil camel81
Balcerowicz kolejnym ekspertem od lotnictwa...brawo. A ponoc to inteligentny czlowiek, wiec wiedziec powinien ze jak sie nie ma wiedzuy w temacie to sie siedzi cicho.
gość_1bc3b 2019-02-14 08:46   
gość_1bc3b - Profil gość_1bc3b
Nie jestem zwolennikiem CPK, ale to zdanie Balcerowicza i spółki świadczą o tym, że nie mają zielonego pojęcia o rynku lotniczym: "(...)odnieśli się również bardzo sceptycznie do pomysłu wybudowania Airport City wokół CPK uznając, że takie sztuczne, betonowe miasto nie przyciągnie mieszkańców z wyższymi aspiracjami, bo będzie po prostu nieatrakcyjne życiowo." Otóż koncepcja Airport City nie zakłada żadnych funkcji mieszkalnych! Tam nikt nie będzie mieszkał! Na całym świecie Airport City to firmy produkcyjne, logistyka, biura i trochę usług dla klientów lotniska. Nawet "eksperci" od CPK to wiedzą i nie mówią, że wybudują jakieś miasto dla ludzi z "wyższymi aspiracjami" :)
gość_a865e 2019-02-14 08:01   
gość_a865e - Profil gość_a865e
@ gość_821c9
Czyli każdy kto nie chce marnowania pieniędzy podatnika przez rząd, według ciebie jest członkiem lobby niemieckiego? Idź się leczyć chyba, że pracujesz dla PPL lub LOT to masz za takie brednie płacone. Propaganda jak za komuny.
gość_fb4bd 2019-02-14 01:28   
gość_fb4bd - Profil gość_fb4bd
gość_821c9: Jakie lobby niemieckie? Oni nawet w Berlinie nie mogą swojego lotniska od 10 lat ukończyć. W tej sytuacji boję się wiedzieć, jakie opóźnienie będzie mieć CPK? 20 lat?!

Ponadto uważam, że lepiej byłoby rozbudować Modlin do funkcji CPK za ok. 8 mld zł, aniżeli tworzyć od podstaw kolejne lotnisko na Mazowszu za 40 ! Nie jesteśmy na tyle bogatym krajem, żeby sobie na takie wariactwa pozwalać.
gość_ec29c 2019-02-14 01:14   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
@gość_821c9

Nie zauważyłeś, że Lufa poszła dwa poziomy wyżej i buduje sieć wielu hubów (FRA, MUC, ZHR, VIE, BRU i po cichu DUS i STR) plus liczne bazy w mniejszych miastach.

Dzięki temu jest w stanie zaoferować kilka lotów w tygodniu bezpośrednio i o każdej porze dnia z przesiadką. A LOT nam mówi, że chce być drugim Finnairem, tylko większym. Pozwolę sobie na prognozę: Finnair już w tym roku, w 2019, będzie miał straty.

Co więcej Lufa ogranicza oferowanie w głównym hubie FRA i przenosi większe samoloty do MUC. Dodatkowo chce przejmować i ma dwa cele Alitalia i Wizzair. To niech LOT chociaż przejmie Air Baltic!

Ja popieram przetrwanie LOT-u, bo bez tego Ryan i Wizz przestaną być sympatyczne, a nawet byłbym za rozwojem, ale budowa jednego mega hubu pod Warszawą jest tak słabym pomysłem, że aż nie chce mi się go krytykować.
gość_821c9 2019-02-13 23:35   
gość_821c9 - Profil gość_821c9
Wrogiem CPK jest lobby niemieckie ponieważ będą mieli odpływ pasażerów hubowych.
W interesie Polski jest budowa CPK i rozwój LOT-u!
gość_00546 2019-02-13 23:30   
gość_00546 - Profil gość_00546
Uważam że pan Balcerowicz i jego kolesie też mogliby odpowiadać z kilku paragrafów ale to już jest oddzielny rozdział bo jak na ironię losu w kwestii CPK to ma rację. W dodatku że lotnisko Chopina można rozbudować na tyle że przepustowość się podwoi do około 40 mln. Wystarczy położyć równoległy pas między dłuższym i S2 a krótszy zlikwidować i na jego miejsce we wschodniej części postawić drugi terminal.
usuniety 2019-02-13 22:06   
usuniety - Profil usuniety
Oho ekspert od inwestycji komunikacyjnych Balcerowicz zaczął hejtować CPK. Niecierpliwie czekam na kolejne rewelacje...
gość_22c47 2019-02-13 21:45   
gość_22c47 - Profil gość_22c47
Ale kim jest Balcerowicz, żeby z jego zdaniem ktoś musiał się liczyć?
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy