Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_64788
2019-02-21 17:06
A co z ZRH? Mało to w Poznaniu firm z CH? Nie mówię, że od razu BSL też, ale można w czasie 1h z BSL do ZRH "podjechać", więc to by i tak dużo dało.
gość_af53e
2019-02-20 10:05
Teraz się obudzili? Trzeba było o tym myśleć ZANIM Wizzair zabrał bazę z Poznania....
gość_e0f33
2019-02-20 00:56
Ja to bym widział z Poznania przede wszystkim połączenia do Brukseli, Wiednia, Pragi, Paryża, Lyonu lub Marsylii, Amsterdamu, Bukaresztu lub Budapesztu oraz do Moskwy. To są dobre kierunki zarówno turystyczne jak i biznesowe. Pod względem tylko turystycznym wiadomo - ciepłe kraje i kurorty, ale chyba jednak nam chodzi o to, żeby ruch był w obie strony a nie tylko wyjazdowy z Poznania.
gość_9a6a7
2019-02-16 12:56
Może w końcu wróci połączenie POZ - BCN. Lotnisko El Part w Barcelonie to bardzo dobry kierunek pod wieloma względami:
- dla biznesu (w Barcelonie jest wiele firm i targi)
- jest tam dużo wydarzeń kulturalnych
- turystyka - dla tych co jadą na wakacje do Katalonii
- city break w Barcelonie
- z lotniska El Part można polecieć dalej w różnych kierunkach Velingiem i nie tylko (Portugalia, Wyspy Kanaryjskie, Majorka, Ibiza, inne miasta w Hiszpanii itp., itd.)
gość_cbbd9
2019-02-15 19:07
do gość gość_0e181
żenujesz do bólu....
gość_0e181
2019-02-15 09:36
O wiarygodności cytowanych danych z pracuj.pl świadczą same wartości. Żadnych końcówek w groszach? Wszystko zaokrąglone do pełnych setek? Może masz podobne dane a propos PKB per capita? Poproszę, pokulam się chętnie ze śmiechu raz jeszcze. Bez odbioru. Nie wiesz co to merytoryczna dyskusja i robisz swojemu pięknemu miastu tylko wstyd.
@gość_0e181 :dzięki za dane. Faktycznie Wro daleko z tyłu za Poz (niecałe 450 brutto to przepaść). Chciałbym jednak przytoczyć bardziej miarodajne wskaźniki czyli przeciętne wynagrodzenie i tutaj wygląda to następująco (dane pracuj.pl za 2018 r) :
Wro: 5100 zł brutto, Poz :4800 zł brutto (czyli Poz daleko w tyle). Jak wiadomo lotnisko nie jest tylko dla miasta, ale również dla regionu i tutaj dane są następujące (zarobki przeciętne): dolnośląskie - ok. 5100 zł brutto, wielkopolskie - ok. 4500 zł brutto. I jeszcze tak popularyzowane przez Ciebie średnie : dol. ok. 5500 zł brutto, wlkp ok. 4700 zł brutto. Tyle w temacie zarobków. Analiza danych chyba niepotrzebna.
gość_15f1c
2019-02-14 14:08
Kraków i Warszawa (Okęcie) nie płacą, natomiast GDN czy KTW jak najbardziej płacą. Choć im się to opłaca.
gość_0e181
2019-02-14 11:03
Kolego Jogib:
Warszawa 6 453,48 zł
Poznań 5 854,74 zł
Kraków 5 660,01 zł
Szczecin 5 485,56 zł
Wrocław 5 428,10 zł
Lublin 5 274,59 zł
Łódź 5207,31 zł
Rzeszów 4 936,60 zł
Kielce 4 340,40 zł
Białystok 4 177,20 zł
Źródło Money.pl 2018
Radzę poczytać też dane o liczbie nowych spółek prawa handlowego, liczbie konferencji czy wydarzeń międzynarodowych. Cieszę się, że Wrocław kupuje w Poznaniu tramwaje (bo wrocławska spółka tramwajowa chyba padła co?) szkoda tylko, że te najtańsze a nie Moderusy Gamma, które Poznań właśnie odbiera. Sprzeczać się można, nie pisz tylko bzdur, że słabość Ławicy wynika ze słabości miasta bo na tym portalu takie komunały nie powinny przechodzić. Pozdrowienia dla pięknego Wrocławia!
gość_88aee
2019-02-14 09:57
Nie jest tak, ze kazdy placi. Okecie nie placi zadnemu lcc. Skad informacja, ze Krakow placi?
gość_1bc3b
2019-02-14 08:52
Każdy płaci, Kraków też. Tylko, że bogate lotniska płacą ze swoich zysków i nie muszą urzędy marszałkowskie czy inni właściciele ogłaszać przetargów tylko robi to najczęściej sam port. Kiedyś prezes lotniska w Gdańsku mówił, że płacili 10 mln rocznie, ale nie żałuje bo to im się opłaca.
gość_5783d
2019-02-14 08:31
Wszystkie dofinansowania linii lotniczych, w bezpośredni czy pośredni sposób, powinny być jawne, bo to co się teraz odwala na rynku, to już jest przesada. Płacą i wielcy (no bo chyba nikt nie wątpi że reklamy WMI, WRO czy GDN u lowcostów jest za darmo) i malutcy, również zagranicą, ale tylko pojedyncze przypadki są jawne (RZE, BZG, IEG). Najśmieszniejsze jest to, że do linii tradycyjnych się nie dopłaca, a one nabijają przychody lotniskowe z których to potem lowcosty spijają śmietankę. Nie mam nic przeciwko dopłatom, ale niech będą one jawne. Jak ktoś chce kogoś wspierać, niech robi to publicznie, a nie pod stołem.
gość_18306
2019-02-13 23:29
Przy okazji mam pytanie: Może ktoś wie...? Kraków też płaci niskokosztowym, że tak lgną do niego jak muchy na lep ?
gość_621ad
2019-02-13 23:24
czyli od tradycyjnych przewoźników skasują krocie by w tanie linie ładować ... LOT musi pomyśleć o tanich liniach
@ gość_0e181: idąc na spacer z psem średnio mam trzy nogi. Analizując zarobki trzeba wziąć pd uwagę mediane. Jeżeli jednak chcesz porównać średnie zarobki w obu miastach to są zbliżone, jeżeli nie wyższe we Wro (daj link do danych gdzie Poznań jest daleko z przodu przed Wrocławiem). Te wysokopodłogowe tramwaje (produkcja by Poznań) po pierwsze mają 25% niskiej podłogi, po drugie w 2017 r. kupił je Poznań a w 2018 r. również Szczecin. Piona!
gość_0e181
2019-02-13 17:08
Faktem, że lotnisko poznańskie jest słabo zarządzane co nie jest reprezentatywne względem tego jak rodzi sobie miasto jako całość. Z czegość rekordowe wzrosty pasażęrów jednak się biorą jeśli tylko jest oferowanie. Wrocław ma loty ale rozjechał się sam PR-owo... Bańka dmuchana była długo przez poprzedniego prezydenta aż pękła... Komunikacja miejska padaka - miasto kupuje wysokopodłogowe tramwaje chyba jako jedyne w Polsce, zarobki średnie daleko za warszawskimi i poznańskimi podobnie jak PKB per capita. Miasto dla wyrobników na słuchawkach za 3500...
pozpiotr
2019-02-13 16:12
Dlaczego zarząd rozmawia z "tanimi" liniami? Nie mogliby z AF/KL? W POZ nie ma nikogo ze Sky Team...
gość_5398f
2019-02-13 14:41
Ciekawe ile z tych pieniędzy jest już zagospodarowanych na utrzymanie istniejącej bazy Ryanaira a ile jeszcze jest na faktyczne nowości/rozwój. Żeby to wydać zgodnie z prawem potrzebne są przetargi/konkursy więc prędzej czy później i tak się dowiemy na co to poszło.
solokhumbu
2019-02-13 13:57
POZer: nieco za mocno powiedziane. Kierunki ciepłe, na południu, mogą (ale nie muszą) być świetną bazą do incomingu do Wielkopolski. Można latać do LIS czy AGP (i to są dobre lokalizacje), a można do sąsiedniego FAO, które faktycznie wiele nam nie da.
Można do SKG, a można do CHQ. Można do BLQ, a można do RMI. I przykłądy można by mnożyć.
Poza tym mamy już typowo "jednostronne" loty: CDT, VDA/ETM czy MLA. Na nich ogromna większość to Wielkopolanie spragnieni słońca, a przybysze z Hiszpanii, południa Izraela czy Malty stanowią nikły % paxów. Te same lub podobne kierunki mają też inne porty.
gość_3145f
2019-02-13 13:49
Poznanskie lotnisko kuleje juz od dawna. Praktycznie wyglada to tak, ze by gdzies sensownie dojechac to trzeba jechac az do Berlina. Wygodne to nie jest.
26 mln na pakowanie w FR czy Wizza - pudrowanie trupa.