Airbus bliski zakończenia programu A380

Airbus bliski zakończenia programu A380 Decyzja producenta ma zostać podana podczas prezentacji rocznych wyników finansowych przedsiębiorstwa. "Airliner Watch" twierdzi, że decyzja została już podjęta i Airbus szykuje się do zakończenia produkcji. Program super-jumbo mogłoby uratować nowe, duże zamówienie, ale szanse na to są niemal znikome.W ubiegłym tygodniu Qantas poinformował o ostatecznej...
13/02/2019 11:30   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_5c234 2019-02-17 22:19   
gość_5c234 - Profil gość_5c234
Bardzo mi przykro. Uważam, że jest to wspaniały samolot. Jednak biznesowe kalkulacje zabijają rozwój...
Taki jest ten wstrętny kapitalizm!
Roman
demar 2019-02-14 09:49   
demar - Profil demar
Emirates o redukcji zamówienia na A380 napisał nieco więcej w swojej notatce prasowej ( zobacz link ).

Przede wszystkim podkreślił, że A380 zostanie filarem floty aż do lat 30-tych XXI wieku (można to różnie rozumieć...) i że nadal będą inwestować w produkty związane z A380.

Ciekawe jest to, że dostawy A330-900neo mają się rozpocząć w 2021 roku, natomiast A350-900 dopiero w 2024 (dopiero, bo przecież w ciągu 5 lat można to np. jeszcze raz skonwertować, albo wręcz anulować...). Druga sprawa to 40 sztuk A330-900neo to jest dokładnie tyle samo co miałoby być B787-10 w ramach MoU... .
Trzecia sprawa to Rolls-Royce wychodzi na tym praktycznie na to samo: minus 156x Trent 900 ale plus 80x Trent 7000 i 70x Trent XWB. I myślę, że nie będzie płacił już rekompensat za wydajność Trent 900...
demar 2019-02-14 09:07   
demar - Profil demar
Jest oficjalna informacja prasowa ( zobacz link ).

Emirates zredukował zamówienie A380 o 39 sztuk do 123.
Zamówił 40 sztuk A330-900. oraz 30 sztuk A350-900.
gość_fb4bd 2019-02-14 01:24   
gość_fb4bd - Profil gość_fb4bd
gość_9badd: A może i lepiej żeby niektórzy się zaczęli uczyć po "makroekonomicznemu", a może nawet "makroekonomicznemu", czy też całego języka ekonomii; bo czytając niektóre komentarze na forum (jako ekonomista) jestem po prostu przerażony wiedzą niektórych w tym zakresie...
demar 2019-02-13 23:59   
demar - Profil demar
@pszn: decyzje poznamy już za kilka godzin, trzeba poczekać.

Moim zdaniem możliwe jest zarówno zakończenie programu A380, jak i kilkuletnia przerwa w produkcji (np. w oczekiwaniu na neo/plus/-900). To, że A380 robi biznes przede wszystkim w zatłoczonych portach i z ograniczoną liczbą dróg startowych (LHR, DXB, HKG) to podstawowe jego zalety.

Natomiast zdziwiła mnie jedna sprawa: Airbus na swojej stronie umieścił nowe AC (Aircraft Characteristics: zobacz link ) dla A380 (oficjalnie z 1.02.2019), gdzie po raz pierwszy występuje WV014 (z MTOW 572 tony) - to miał być nowy wariant dla A380plus (podbicie o 3 tony z 569; miało być jeszcze inne z WV011 575ton do 578) zapowiedziany jeszcze 19.06.2017r.

Poczekajmy co będzie w czwartek.
pszn 2019-02-13 23:17   
pszn - Profil pszn
Mam nadzieję, że jednak do tego nie dojedzie. Byłoby strasznie szkoda:( Wiadomo, że samolot jest niszowy i zawsze już będzie niszowy, ale wydaje się idealny do obsługi mega lotnisk takich jak DXB czy LHR. Nie sposób odmówić mu wielu zalet, choć wiadomo, że nie jest pozbawiony wad. Nie chcę to wchodzić w jałową dyskusję. Po prostu szkoda:/
gość_00546 2019-02-13 22:31   
gość_00546 - Profil gość_00546
To tylko kolejny dowód na to że ludzie chcą latać P2P z regionalnych lotnisk również i czas na A321XLR i B797. A co na to PPL i LOT? Czy nadal chcecie całą Polskę wozić przez CPK? Jeśli tak to wyrazy współczucia i dziękujemy zagranicznej konkurencji że istnieje.
gość_9badd 2019-02-13 21:47   
gość_9badd - Profil gość_9badd
pawelchmiel: Ale my uczyliśmy się mówić i pisać po polsku, a nie po "mikroekonomicznemu".
gość_ef420 2019-02-13 12:52   
gość_ef420 - Profil gość_ef420
Szkoda :( Mam wrażenie, że za 20 lat wszystkie samoloty będą już wyglądały identycznie i świat lotniczy będzie nudny jak flaki z olejem. Niestety w obecnych czasach nikt się już nie odważy na przełomowe i ciekawe projekty.
pawelchmiel 2019-02-13 12:38   
pawelchmiel - Profil pawelchmiel
gość_13540; Po mikroekonomicznemu ;) A Jakbyś nie znał też takiego słowa jak mikroekonomia, to jest to nauka zajmująca się m.in. rozgospodarowaniem ograniczonych środków( czynników produkcji, tj. materiały, praca ) w przedsiębiorstwie :)
gość_03df9 2019-02-13 12:15   
gość_03df9 - Profil gość_03df9
No właśnie, tez jestem ciekaw czym są owe czynniki produkcji? Bardzo ucierpią na przenosinach? Może by jakaś zrzutkę na nie zrobić?...
gość_7d1df 2019-02-13 12:14   
gość_7d1df - Profil gość_7d1df
Szkoda. Najwygodniejszy samolot w klasie ekonomicznej jakim kilkukrotnie leciałem /Emirates/
gość_13540 2019-02-13 11:41   
gość_13540 - Profil gość_13540
Szkoda tych czynników produkcji. Po jakiemu to ?
Kup bilet Więcej
Rezerwuj loty
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wypożycz samochód
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska
Okazje pasażera
Reklama