×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


Airbus bliski zakończenia programu A380


Airbus prawdopodobnie jutro (14.02) ogłosi zakończenie projektu A380 - podaje "Airliner Watch" powołując się na nieoficjalne źródła. Europejski producent chce wyprodukować pozostałe zamówione sztuki i przenieść czynniki produkcji do popularnego programu A350.

13/02/2019 11:30
<>

gość_1193c - Profil
gość_1193c
  

gość_5c234 - Profil
gość_5c234
  
Bardzo mi przykro. Uważam, że jest to wspaniały samolot. Jednak biznesowe kalkulacje zabijają rozwój...
Taki jest ten wstrętny kapitalizm!
Roman
17/02/2019 22:19  

  
Emirates o redukcji zamówienia na A380 napisał nieco więcej w swojej notatce prasowej ( zobacz link ).

Przede wszystkim podkreślił, że A380 zostanie filarem floty aż do lat 30-tych XXI wieku (można to różnie rozumieć...) i że nadal będą inwestować w produkty związane z A380.

Ciekawe jest to, że dostawy A330-900neo mają się rozpocząć w 2021 roku, natomiast A350-900 dopiero w 2024 (dopiero, bo przecież w ciągu 5 lat można to np. jeszcze raz skonwertować, albo wręcz anulować...). Druga sprawa to 40 sztuk A330-900neo to jest dokładnie tyle samo co miałoby być B787-10 w ramach MoU... .
Trzecia sprawa to Rolls-Royce wychodzi na tym praktycznie na to samo: minus 156x Trent 900 ale plus 80x Trent 7000 i 70x Trent XWB. I myślę, że nie będzie płacił już rekompensat za wydajność Trent 900...

14/02/2019 09:49  

  
Jest oficjalna informacja prasowa ( zobacz link ).

Emirates zredukował zamówienie A380 o 39 sztuk do 123.
Zamówił 40 sztuk A330-900. oraz 30 sztuk A350-900.
14/02/2019 09:07  

gość_fb4bd - Profil
gość_fb4bd
  
gość_9badd: A może i lepiej żeby niektórzy się zaczęli uczyć po "makroekonomicznemu", a może nawet "makroekonomicznemu", czy też całego języka ekonomii; bo czytając niektóre komentarze na forum (jako ekonomista) jestem po prostu przerażony wiedzą niektórych w tym zakresie...
14/02/2019 01:24  

  
@pszn: decyzje poznamy już za kilka godzin, trzeba poczekać.

Moim zdaniem możliwe jest zarówno zakończenie programu A380, jak i kilkuletnia przerwa w produkcji (np. w oczekiwaniu na neo/plus/-900). To, że A380 robi biznes przede wszystkim w zatłoczonych portach i z ograniczoną liczbą dróg startowych (LHR, DXB, HKG) to podstawowe jego zalety.

Natomiast zdziwiła mnie jedna sprawa: Airbus na swojej stronie umieścił nowe AC (Aircraft Characteristics: zobacz link ) dla A380 (oficjalnie z 1.02.2019), gdzie po raz pierwszy występuje WV014 (z MTOW 572 tony) - to miał być nowy wariant dla A380plus (podbicie o 3 tony z 569; miało być jeszcze inne z WV011 575ton do 578) zapowiedziany jeszcze 19.06.2017r.

Poczekajmy co będzie w czwartek.
13/02/2019 23:59  

  
Mam nadzieję, że jednak do tego nie dojedzie. Byłoby strasznie szkoda:( Wiadomo, że samolot jest niszowy i zawsze już będzie niszowy, ale wydaje się idealny do obsługi mega lotnisk takich jak DXB czy LHR. Nie sposób odmówić mu wielu zalet, choć wiadomo, że nie jest pozbawiony wad. Nie chcę to wchodzić w jałową dyskusję. Po prostu szkoda:/
13/02/2019 23:17  

gość_00546 - Profil
gość_00546
  
To tylko kolejny dowód na to że ludzie chcą latać P2P z regionalnych lotnisk również i czas na A321XLR i B797. A co na to PPL i LOT? Czy nadal chcecie całą Polskę wozić przez CPK? Jeśli tak to wyrazy współczucia i dziękujemy zagranicznej konkurencji że istnieje.
13/02/2019 22:31  

gość_9badd - Profil
gość_9badd
  
pawelchmiel: Ale my uczyliśmy się mówić i pisać po polsku, a nie po "mikroekonomicznemu".
13/02/2019 21:47  

gość_ef420 - Profil
gość_ef420
  
Szkoda :( Mam wrażenie, że za 20 lat wszystkie samoloty będą już wyglądały identycznie i świat lotniczy będzie nudny jak flaki z olejem. Niestety w obecnych czasach nikt się już nie odważy na przełomowe i ciekawe projekty.
13/02/2019 12:52  

  
gość_13540; Po mikroekonomicznemu ;) A Jakbyś nie znał też takiego słowa jak mikroekonomia, to jest to nauka zajmująca się m.in. rozgospodarowaniem ograniczonych środków( czynników produkcji, tj. materiały, praca ) w przedsiębiorstwie :)
13/02/2019 12:38  

gość_03df9 - Profil
gość_03df9
  
No właśnie, tez jestem ciekaw czym są owe czynniki produkcji? Bardzo ucierpią na przenosinach? Może by jakaś zrzutkę na nie zrobić?...
13/02/2019 12:15  

gość_7d1df - Profil
gość_7d1df
  
Szkoda. Najwygodniejszy samolot w klasie ekonomicznej jakim kilkukrotnie leciałem /Emirates/
13/02/2019 12:14  

gość_13540 - Profil
gość_13540
  
Szkoda tych czynników produkcji. Po jakiemu to ?
13/02/2019 11:41  

reklama
reklama
  

<>


Wylot z:

Przylot do:

  • Data wylotu:

  • Data powrotu:

Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:

Okazje z lotniska
  • Okazje pasażera
Sprawdź wszystkie