Kraków: W styczniu 16 proc. więcej pasażerów

Kraków: W styczniu 16 proc. więcej pasażerów W styczniu ogłoszone zostały kolejne nowości w siatce krakowskiego lotniska - Bukareszt i Dubrownik - do których poleci w nadchodzących miesiącach LOT. Narodowy przewoźnik poinformował także o zwiększeniu częstotliwości lotów do Chicago - z dwóch do trzech tygodniowo.- W styczniu z usług krakowskiego lotniska skorzystało 510 752 tysięcy pasażerów, to 16% wzrost w...
01/02/2019 15:19   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_66074 2019-02-05 21:00   
gość_66074 - Profil gość_66074
adam7691 - dokładnie tak samo jak było z Krakowem w 2008 roku ;) Wtedy notowano u nas spadki, a statystyki z poprzedniego miesiąca upubliczniano w ostatnim tygodniu bieżącego miesiąca ;)
adam7691 2019-02-05 16:33   
adam7691 - Profil adam7691
a kiedy informacja z POZ, im mniej pasażerów tym dłużej liczą
gość_7c41c 2019-02-04 22:30   
gość_7c41c - Profil gość_7c41c
gość_72a0b - im wyżej w tym rankingu tym ciężej o spektakularny wzrost.
gość_72a0b 2019-02-04 20:48   
gość_72a0b - Profil gość_72a0b
Amazing Krakow airport in 2018 was up by 934.180 passagers to 6.769.369 , third airport in world Dubai only 907.288 to 89.149.387.Congratulation to Krakow airport.To jest super ciekawostka.
gość_72a0b 2019-02-04 16:05   
gość_72a0b - Profil gość_72a0b
Amazing Krakow airport in 2018 was up by 934.180 passagers to 6.769.369 , third airport in world Dubai only 907.288 to 89.149.387.Congratulation to Krakow airport.
ortler 2019-02-03 22:45   
ortler - Profil ortler
Korekta: Balin usytuowany jest w kierunku WNW od Trzebini.
ortler 2019-02-03 22:39   
ortler - Profil ortler
Ad gość 00546 & Co.: Wspólnego lotniska dla Krakowa i G.O.P. nie będzie ponieważ po
prostu nie ma go gdzie wybudować. Pisałem o tym kilkakrotnie na tym forum (ostatnio
jakieś miesiąc temu), ale widać nie do wszystkich dotarło. Nieuświadomionym pozwolę
więc sobie zacytować moje wyjaśnienie na ten temat:

"Podstawowym problemem takiej koncepcji jest to, że nie bardzo jest gdzie takie lotnisko
usytuować. Teren Wyżyny Krakowsko-Częstochowskiej odpada ze względu na silne
nierówności terenu i skrasowaciałe podłoże. Podobnie jest z Garbem Tęczyńskim, który
dodatkowo posiada intruzje porfirowe. Jedynie teren Rowu Krzeszowickiego wypełniony
aluwialnymi osadami wydaje się być korzystny. Są to niestety jedynie pozory, gdyż jest
to teren silnie zabudowany, częściowo o strukturze willowej, a koszty wywłaszczeń i
burzenia kilku wsi oraz setek prominenckich willi przekroczyłyby zapewne szacowany
koszt budowy całego CPK. Natomiast poczynając od Trzebini, na zachód od niej, jest to
teren szkód górniczych, podścielony niegłębokimi kopalniami. Większość z nich została
już dawno zlikwidowana, a szczegółowe plany chodników w wielu przypadkach zaginęły.
W samej Trzebini znajduje pracująca kopalnia ołowiu i cynku Trzebionka. Kilka km na
północ od Trzebini znajduje się Kopalnia Siersza, obecnie nieczynna, ale o rozbudowanym
systemie podziemnych chodników. Na południowy zachód od Trzebini, w Libiążu znajduje
się Kopalnia Węgla Kamiennego Janina. Budowa lotniska na takich terenach, zrytych
podziemnymi chodnikami, o częściowo nieznanym przebiegu, jest w zasadzie wykluczona.
Dodatkowo pogarszają sytuację ponad 200-metrowe żelbetowe kominy pobliskich
elektrowni Jaworzno III oraz Siersza (280 m), stanowiące dla ruchu lotniczego śmiertelne
zagrożenie, zwłaszcza we mgle. Dlatego też będziemy musieli pozostać przy dwóch
odrębnych lotniskach, z których jedno usytuowane jest na "Dzikich Polach", na
które dojazd jest mordęgą, a drugie posiada istotne ograniczenia infrastrukturalne z
przyczyn w dużym stopniu naturalnych."

Nadmieniam, że koncepcja budowy nowego lotniska wspólnego dla Krakowa i G.O.P.
była sformułowana już na początku lat 70-tych. Jedynym miejscem, gdzie można było
lotnisko takie usytuować był Balin, na WEW od Trzebini. Nie było tam nigdy eksploatacji
górniczej, choć była na obrzeżach, a teren jest płaski. Z koncepcji tej szybko
zrezygnowano ze względu na wysokie koszty i niewielkie ówczesne potrzeby (Balice
obsługiwały wówczas nie więcej niż 40 000 PAXów rocznie, a Pyrzowice jeszcze
mniej). Obecnie jest to teren w dużej mierze zabudowany, a koszty wywłaszczeń
byłyby astronomiczne. A ponadto te wysokie żelbetowe kominy ...

Radykalna rozbudowa Balic jest możliwa, ale to zupełnie inna sprawa, do omówienia w
odrębnym poście.
gość_a865e 2019-02-03 20:12   
gość_a865e - Profil gość_a865e
@ gość_d233b:
"przejąć teren od wojska"?
"Balice to wciąż teren wiejski"?
@ Kelo:
"przenieść jednostkę wojskową"?
LOL, Ha, Ha, Ha! Powodzenia naiwni ludzie.
A gdzie infrastruktura? Drogi, parkingi, kolej od strony Katowic a za 20-25 lat drugi pas?
W dodatku Kraków się rozrasta i potrzebuje terenów pod biurowce i zabudowę mieszkalną częścią finansowania nowego lotniska mogą być pieniądze ze sprzedaży terenów Balic a obecny terminal też można sprzedać i przerobić na biurowce.
gość_d233b 2019-02-02 13:06   
gość_d233b - Profil gość_d233b
gosc_00546
Nie zgodzę się, że Balic nie da się rozbudować. Adekwatne plany rozwojowe (w sferze życzeń) mogłyby na przykład obejmować:
- skończyć zabudowę skrawka udostępnionego przez wojsko w południowo-wschodniej części lotniska;
- przejąć teren od wojska;
- wybudować nowy pas o długości co najmniej 3100 m i zabezpieczyć tereny rozwojowe w części południowo-zachodniej;
- wybudować nowy terminal od strony bramek autostradowych z odpowiednim zjazdem z autostrady;
- wybudować odpowiedni dojazd z Krakowa - trasa Balicka;
- wykorzystać w pełni połączenie kolejowe (które w perspektywie można przedłużyć do nowego terminala) - a nie tylko do Wieliczki;

Balice to wciąż teren wiejski, niezabudowany blokowiskami jak Okęcie.
Kelo 2019-02-02 01:21   
Kelo - Profil Kelo
gość_00546: Za czyje pieniążki chcesz budować od podstaw całkiem nowe "wspólne" lotnisko do którego i tak wszyscy będą mieli spory kawałek z średnio zadowalającym czasem dojazdu. Infrastruktura drogowa od podstaw, kolejowa od podstaw kto to ma za sponsorować? do tego odszkodowania i kolejne protesty ludności przeniesione kawałek dalej... Pogranicze Małopolski i Śląska to nie jest pusty obszar. Widziałeś może kosztorys "wstępny" Centralnego Portu Lotniczego? Myślisz, że w przypadku budowy dużego lotniska na granicy województw zaludnionym obszarze postindustrialnym będzie dużo taniej? Taki port powstając w połowie przyszłej dekady musiałby na dzień dobry w pierwszym etapie mieć z 2 drogi startowe, 60-70 miejsc postojowych i około 20-25mln przepustowości w rezerwami kolejne 10-15mln. Tego nie udźwignie ani PPL z GTL razem wzięte nawet ze wsparciem budżetów obu województw. Patrząc z perspektywy krakowskiej taniej będzie budować nową infrę w obecnym miejscu Balic (płyty postojowe, wewnętrzny układ komunikacyjny i terminale) po drugiej stronie jednostki wojskowej gdzie są niezagospodarowane puste pola po horyzont albo w wersji S-F ze wsparciem ministerstwa całkiem przenieść jednostkę wojskową i w ten sposób zachować ciągłość istniejącej infrastruktury.
gość_00546 2019-02-01 23:25   
gość_00546 - Profil gość_00546
I co PPL? Nadal twierdzicie że Balice wystarczy rozbudować do 12 mln bo tyle osiągną w 2036 roku? LOL. Powtórzę po raz setny, planować budowę wspólnego lotniska między Krakowem i Katowicami. Balic nie da się rozbudowywać w nieskończoność a Pyrzowice zawsze będą miały problem z dojazdem. Tak wiem, wasz CPK trochę na tym straci.
usuniety 2019-02-01 19:51   
usuniety - Profil usuniety
Brawo Krakow!
Ale to POZ to dopiero zaszokuje rynek swoimi danymi. Przewiduje niezle spadki az do maja. Brawo miasto Poznan !
gość_5d8f5 2019-02-01 19:19   
gość_5d8f5 - Profil gość_5d8f5
do invicta . Co tam 8 mln dodaj jeszcze ze 3 mln na A321 WIZZ wtedy orgazm gwarantowany.
gość_5d8f5 2019-02-01 19:18   
gość_5d8f5 - Profil gość_5d8f5
do gość_ec127 ! Jak w KTW powstaje holding FR to znaczy, że zwijają się z KRK czy co???
Wszak holding to coś dużo większego niż jakaś tam baza a może FR rezygnuje z W.Brytanii i po Brexicie przeniesie sie do KTW ???
Wtedy za miedzą ich szlag trafi jak nic !
invicta 2019-02-01 18:17   
invicta - Profil invicta
W miesiące wakacyjne będzie po 720 tysięcy lub więcej, brawo! Jeśli już teraz mają 16%, to cały rok z palcem w nosie zamkną 8 milionami.
adam7691 2019-02-01 17:24   
adam7691 - Profil adam7691
brawo KRA, nie to co POZ
gość_3498b 2019-02-01 16:41   
gość_3498b - Profil gość_3498b
Brawo Kraków! :)
gość_100af 2019-02-01 15:59   
gość_100af - Profil gość_100af
Jeśli tempo wzrostu zostanie utrzymane w lutym, a potem nie spadnie poniżej 8%, to luty będzie ostatnim miesiącem w tym roku z piątką z przodu.
gość_15f1c 2019-02-01 15:49   
gość_15f1c - Profil gość_15f1c
Gratulacje, KRK pięknie idzie do przodu. A w statystykach nie ma jeszcze Wizza ;) Kraków w rankingu największych europejskich lotnisk znalazł się na 72 pozycji (skok o 5 miejsc w tabeli) i przeskoczył takie lotniska jak Hanower, Saloniki, Palermo i Sewillę. Ruch w KRK jest większy niż w stołecznych portach w Belgradzie, Mińsku, Bratysławie czy Wilnie. W przyszłym roku przy takim wzroście powinien wyprzedzić SOF,GOT i BOD ;)
gość_17b51 2019-02-01 15:28   
gość_17b51 - Profil gość_17b51
No brawo Kraków, ponad 0,5 mln Pax w najsłabszym miesiącu. Oj będzie się działo w 2019 roku
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy