Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_a865e
2019-02-03 20:27
PPL i LOT nie uruchomiły tego połączenia po części dlatego że za wszelką cenę chcą zmusić ludzi z południa Polski do latania przez WAW a w przyszłości CPK. To jest walka z wiatrakami bo życie i ekonomia nie lubią "sztuczności" która jest efektem centralnego zarządzania przez polityków. W dodatku zobaczą co się będzie działo jeśli do sprzedaży wejdą A321XLR i ewentualnie B797.
gość_e2347
2019-02-03 16:47
Z tego co ostatnio był w Polsce chyba prezydent Turcji , to padło na oficjalnym Jego wystąpieniu: kiedy TK będzie mógł latać do KRK. Pewnie się teraz śmiejecie, ale trzeba się wrócić do wystąpienia
gość_da5e7
2019-02-03 16:18
gość_de829: Od 4 kwartału 2015r. w każdym kolejnym sprawozdaniu działalności zarządu piszą, że latać chcą, i popatrz ile z tych połączeń zaczęli obsługiwać.
zobacz link
+
podsumowanie 3Q2018 tabelka future routes in Europe
zobacz link
Więc latać chcą i o tym piszą nie portale a linia.
gość_38b44
2019-02-03 16:18
Rozumie sie ze redacja jest w Krakowie i promuje Krakow, ale ciagle robienie wiadomosci z pierwszej strony gazet o niczym byle o Krakowie to juz nie cryptoreklama ale choroba.
gość_18306
2019-02-03 12:09
gość_ec29c: śmietanką Pana Pamuły była rozgrzebana przez Włochów budowa terminala, która Pan P. tolerował. Zapomniałeś już, że na skutek opóźnień groziła utrata unijnych dotacji !!!!
gość_18306
2019-02-03 12:04
gość_ec29c: samorząd powinien dopłacić! To może na dobry początek sam dopłać ze swoich!
gość_5b659
2019-02-03 11:24
Turkish jest jak najbardziej zainteresowany Krakowem ale biorąc pod uwagę ograniczenie (LOT rozdaje karty) to ich oferowanie nawet w WAW nie spełnia ich oczekiwań. Z TK operuje WAWy zaledwie 1 lot w ciągu dnia, a do pobliskiego Berlina oferują 5 lotów, ale w ciągu dnia . Z Wiednia także 5 x dziennie, a do bliskich nam sąsiadów w europie wschodniej czyli PRG czy BUD Turkish oferuje 3 rejsy dziennie. Więc o czym my tutaj piszemy, jesli TK będzie oferował co najmniej 3 rejsy dziennie do WAWy to może sobie pozwolić na codzienne rejsy do KRK. Powiem więcej gdyby nie ograniczenia to takie połączenia miały by kolejne porty jak WRO, GDN czy POZ.
gość_de829
2019-02-03 11:05
dziwne, ze ten turkisz lata do niemieckich czy fransuskich pipidowek, a tu LOT, wasiawskie linie blokujom.
Gdzie jest jakis artykul z tureckiej strony, ze maja parcie na latanie do Krakowa czy Gdanska powiedzmy?
Jakis link od Turkow, gdzie jest deklaracja, ze chca latac, ale sa blokowani w PL? Ma ktos? Bo jak nie to po prostu nie wierze w to.
gość_401e5
2019-02-03 08:31
@adam1987: co do Turkisha to chyba oczywiste, że on chce Krakowa, bo potencjał tutaj jest, latają w Europie do o wiele mniejszych lotnisk niż KRK, ale jasna sprawa, że nie za wszelką cenę - KRK to pryszcz w porównaniu z tym ile Turcy straciliby na dopuszczeniu wszystkich low costów Europy na swoje regionalne lotniska o znaczeniu głównie turystycznym.
gość_ebfb9
2019-02-03 07:41
adam1987: wszystkie 4 x EMB190 powinni latac! Poza tym, skoro jest duzy rynek Krakow-Londyn to nich wyleasinguje jeszcze dwa EMB190.
adam1987
2019-02-02 18:03
gość_936eb: skoro LOT ma 4 samoloty dostosowane do LCY to pozostawienie jednego w rezerwie jest więcej niż wskazane na wypadek problemu z jednym z pozostałych trzech.
gość_ec29c: Turkish to tak chce, że:
a) jak była propozycja wolnego nieba z całą unią to jednak nie chciał.
b) już ogłosili Joint Venture z LOTem i miało ruszyć więcej lotów do Turcji, a potem znowu wszystko ucichło.
gość_ec29c
2019-02-02 17:35
Żeby nie było niedopowiedzeń. LCY nie jest kluczowe z punktu wiedzenia Krakowa, natomiast bardzo ważne są:
1) NY, choćby sezonowy
2) Stambuł (blokada administracyjna, mimo, że Turkish chce)
3) Moskwa (Putin nas ukarał za antyrosyjską w Jego ocenie politykę władz Polski)
4) Wilno, Odessa, Luksemburg - to jest pytanie raczej kto, niż czy, ja obstawiam Wizza
5) Tokio, Seul i Dolna Krzemowa, nawet sezonowe - samorząd za te trzy kierunki powinien dopłacić
Jakaś sezonowa Filadelfia od AA też by nie zaszkodziła.
Dziękujemy w 98% Warszawskim (w 2% Krakowskim) Liniom Lotniczym za otwarcie Bukaresztu.
gość_ec29c
2019-02-02 17:19
@gość_a4333
Akurat obecny prezes, pan Włoszek, głównie spija śmietankę po swoim poprzedniku, panu Pamule.
Dopiero teraz ma okazję by się wykazać to gwałtowanie rosnącym ruchu i ryzyku kolejek i ścisku.
A w Poznaniu nie macie problemu rozwoju lotniska, tylko problem rozwoju miasta i regionu. Wrocław z Wami wyraźnie wygrywa, dodatkowo kolejne rządy prowadzą anty-regionalną politykę "cały naród buduje swoją stolicę".
W sezonie letnim LHR od BA bedzie 9x week, maszyna oczywiscie a321/320, ciezki temat z tymi slotami
gość_a4333
2019-02-02 12:08
Czy Pan prezes lotniska w Krakowie mógłby się przenieść do Poznania i w końcu zrobić porządek na tym lotnisku i go rozkręcić ? Bo niestety obecny zarząd całkowicie nie daje sobie rady a jak widać niestety nie ma honoru by odejść ... na czym wszyscy w zachodniej Polsce tracą...
gość_69b70
2019-02-02 11:58
Na LOT nie ma co liczyć, czekamy na drugą rotację British Airways ;)
gość_936eb
2019-02-02 11:50
1 x E90 będzie latał z WAW 2x
1 x E90 będzie latał z BUD 2x
1 x E90 będzie latał z VNO 2x
i zostaje jeszcze jeden E90 zdolny do LCY latać, aż się prosi by była to rotacja KRK - LCY - GDN - LCY - KRK - GDN (tak tak jeszcze krajówkę by się dało wcisnąć więc jedna rotacja samolotu więcej niż z VNO czy BUD) a następnego dnia odwrotnie
w razie nieregularności zawsze można przez WAW pasażera puścić
PS ciekawe czy LOT wystąpił o brytyjskie AOC tak na wszelki wypadek