W 2018 LOT miał ok. 8,8 mln pax, UIA ok. 8 mln.
W 2018 LOT miał ok. 75% wypełnienia, UIA ok. 81%.
W 2018 LOT rozbudował flotę o 16 maszyn (4x E190, 6x E195, 3x B737 MAX 8, 3x B789), UIA o 7 (4x B737-800, 3x B777-200).
Na koniec 2018 LOT miał we flocie 67 samolotów (w tym 12x B737, 8x B788 i 3x B789), a UIA 41 samolotów (w tym 30x B737, 3x B767 i 3x B772).
Czy ktoś ma zestawienie innych kluczowych wskaźników dla UIA i LOT, szczególnie z ostatnich kilku lat?
Ciekawe jak wygląda ich porównanie.
gość_ec29c
2019-01-22 22:53
Ciekawa linia, wielki konkurent LOT-u w regionie, a prowadzi politykę flotowa odwrotną, niż LOT.
UIA bazuje na 737, kupiła sporo 737-800 pod koniec cyklu produkcyjnego. LOT bazuje na liliputach, ale jeśli chodzi o 737 to postawił na MAX-y i mam mieć ich 15 w 2019. UIA ma mieć 3 MAX-y na 36 B737.
LOT kupuje najnowocześniejsze Dreamlinery, najpierw 8, teraz 9, w zasadzie brakuje tylko 10. UIA postawiła na używane 777-200.
Różna jest też struktura własnościowa, LOT jest państwowy, jeśli się nic nie zmieniło, to UIA kontroluje Kołomojski.
LOT próbuje pozycjonować się jako linia taka trochę premium, UIA niczego nie udaje i stawia na tanie bilety.