Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_b513e
2019-01-23 22:43
premia za punktualność na pewno ma dotyczyć wszystkich
natomiast co do podwyżek stawek zasadniczych tego nie wiem ale słyszałem "na korytarzu", że właśnie z powodu dużych odejść pilotów Firma zaczyna mysleć nad sposobem zatrzymania ich.
Wstępne plotki mówią np o 30% dodatkowo dla pilotów z Dash-a
maja też coś dosypać wszystkim z Emb i cpt z 737
nie wiem jak fo z 787 ( w dużej mierze już kontraktowi) bo cpt to jeszcze głównie etat czyli ewentualne "podwyżki" jeśli się strony dogadają
apropos "podwyżek" - szału nie ma a kłamstewka jak ktoś dobrze to określił są intensywne i nie na miejscu
to co firma puszcza PR-owsko do mediów o wielkości ewentualnych podwyżek nie ma się nijak do realiów, symulacja wykazuje kilkukrotnie mniejszy efekt podwyżki w konkretnych przypadkach niż to co słyszymy w mediach...
gość_72676
2019-01-22 20:26
@gość_15eb9 rozumiem, że ów "system premii" dotyczyłby pracowników zarówno etatowych jak i "samozatrudnieniowych". Jeśli tak, to jest to argument dla zarządu firmy w tym konkretnym sporze (o to czy z dodatkowej puli $ ma być finansowana jedynie podwyżka pensji (czyli obejmująca jedynie część pracowników) czy podwyżka pensji + system premiowy (adresowany także do pozostałych osób z załóg)
gość_15eb9
2019-01-21 11:53
Dlaczego podwyżki mają trafić tylko do personelu zatrudnionego na etatach, a nic się nie mówi o poprawie warunków załóg będących na samozatrudnieniu? Jak był strajk to związki przypomniały sobie o "kontraktowcach" bo byli im wtedy potrzebni. Teraz kiedy załatwili swoje najbardziej podstawowe interesy, czyli zostali przywróceni do pracy i tym samym do koryta, o "kontraktowcach" już się nie mówi.
Przecież personel na samozatrdnieniu wykonuje dokładnie taką samą pracę tylko na jeszcze gorszych zasadach niż etatowi!
Właśnie przez takie zachowanie związków prezes będzie eskalował konflikt wewnątrz personelu. Nie oszukujmy się, że nawet u najbardziej spokojnych i ułożonych osób wkurzenie będzie budził fakt, że za taką samą pracę etatowy dostaje podwyżkę, a kontraktowy już nie. I w tej całej dyskusji chyba ktoś zapomina, że to właśnie personel kontraktowy stanowi najbliższą przyszłość tej firmy. Ale piloci z Dasha i z Embraera już sobie wzięli do serca rady forumowiczów i słowa prezesa, że jak się nie podoba to w Locie pracować nie trzeba i masowa ucieczka pilotów do innych przewoźników jest już faktem.
Chciałbym, żeby portal pasażer.com pochylił się nad tą sytuacją, wystosował zapytanie do LOT o ilość odejść, o politykę kadrową i napisał rzetelny artykuł o warunkach pracy na kontrakcie rozmawiając z pilotami i personelem zatrudnionym na takich warunkach, a nie publikując kłamstewka Kubickiego. Nie wiem jednak czy można na to liczyć, bo jak zacznie się zadawanie niewygodnych pytań to pewnie jednocześnie skończą się zaproszenia na loty inauguracyjne na nowych trasach.
gość_71b47
2019-01-19 18:16
Kto ma znajomych w środowisku LOTu, ten wie, że wielu doświadczonych pilotów odeszło niedawno a kolejna spora grupka chce odejść, są w trakcie screeningów do innych linii, szczyt ewentualnych przejść do innych linii prawdopodobnie przypadnie na wiosnę kwiecień / maj ...
Poczekajmy, zobaczymy ale co by nie było fakt jest taki, że w LOT nie dzieje się dobrze.
gość_ae155
2019-01-19 17:41
I nadal dużo słów, ale brak źródła tych „informacji”....
usuniety
2019-01-19 16:08
Prosze sprawdzcie....
Nawet tu sa wiasomosci ktore podaje o bookingach lotow z BUD.
Nawet tu mozna przeczytac jakie samoloty LOT uzywa 787 - dwie wersje , 737 - 3 wersje , Embraer - 4 a nawet 5 wersji, nawet Dashe to 2 wersje. Czy to jest madre? No sami napiszcie.
Ze piloci odchodza wie cale srodowisko. Czemu do maja ? Bo do konca stycznia trwa nabor do RyanairSun a do maja beda szkolenia wiec proces odejsc bedzie przeciagal sie.
I prosze uwierzyc ze wsrod pilotow az wrze po tych propozycjach finansowych wiec odejscia beda kontynuowane.
Jesli panstwo tu nie wierzycie i wolicie chwytac za alowka to juz taki kraj. Fakty sa zle dla Lot.
gość_a861d
2019-01-19 15:58
pawel ryr ... 100% racji. To ze teraz nie odchodza to nie znaczy ze nie ma takich planow. Naloty leca w dol a dni wolnych w grafiku nawet mniej niz jak by czlowiek w korpo pracowal. W tej chwili duza czesc swiezych cpt czeka na 1000, 1500 na lewym i jesli sie utrzyma koniunktura a zarzad dalej bedzie bagatelizowal pracownikow to raczej adios ... zobaczymy za rok o tej porze
gość_ec29c
2019-01-19 14:06
Zmiany w Europie: uzupełnienie poprzedniego posta. Można powiedzieć: zaczęło się.
Announcing a new #DriveTo25 strategy, the Lufthansa-owned airline said it will boost its A320 fleet to 46 aircraft and phase out its 18 Bombardier Q400 turboprops.
zobacz link
Austrian wymienia 18 Q400 na 10 A320 neo. Zauważcie, że do obsługi 10 A320 potrzeba MNIEJ kapitanów, niż do obsługi 18 Q400.
Moim zdaniem Eurowings - 19 liliputów, Lufthansa CityLine - 49 liliputów, Air Dolomiti - 12 liliputów, HOP - 77 liliputów, KLM Cityhopper - 49 liliputów beda musiały zrobić z grubsza to samo. Część wymian to będzie CS300, A320, część MAX-y i być może nawet E195-E2 i E190-E2. Generalnie samolotów będzie mniej, a miejsc więcej.
LOT ma specyficzną sytuację, bo za wszelką cenę musi utrzymać swoje sloty na Okęciu. Bo w przeciwnym razie Wizz wstawi mu A321neo. A zatem wymiana liliputów musi się odbyć w stosunku mniej więcej 1:1.
smolip67
2019-01-19 13:44
pawel ryr; W grudniu pisałeś że piloci z LOT będą odchodzić do końca stycznia teraz podajesz że do maja. To może Ty się zdecyduj. Mocno jesteś zawzięty na tą władzę,ale masz swoje prawo jest demokracja.
gość_ec29c
2019-01-19 13:36
@pawel ryr
Problem jest innej natury: niedobór kapitanów jest zjawiskiem przejściowym i za kilka lat będziemy mieli wielki nadmiar. A to dlatego, że linie europejskie zrezygnują z większości bardzo małych samolotów. Na przykład Lufa zastąpi liliputy modelem A320 neo lub A220-300. Popatrzcie na Austriana.
To co się teraz dzieje w dużej mierze wywołało zupełnie nieodpowiedzialne kierownictwo Norwegiana na masową skalę podkupując kapitanów Ryanowi, przez co doprowadzili Norwegiana na skraj bankructwa: wiadomo, że ktoś Norwegiana przejmie, pytanie tylko kto?
LOT obrywa rykoszetem i ma bardzo trudną sytuację.
Oczywiście kierownictwo LOT-u nie jest zupełnie bez winy, ale też to nie jest tylko ich wina.
adam7691
2019-01-19 12:03
pawel ryr: podajesz bardzo jednoznaczne dane, podaj tylko źródło
usuniety
2019-01-19 10:31
No coz.... przykre ze takie jest podejscie Zarzadu. LOT oczywiscie bedzie dalej latal tak dlugo jak bedzie wola polityczna !
Przeciez golym okiem widac ze Zarzad karmi prase jedna wielka propaganda. A rzeczywistosc jest taka ze wszystko powoli zaczyna sie walic. Bookingi sa coraz gorsze ( spowolnienie gospodarcze i konkurencja ) , flota jest tak dobierana ze o wieksza niekompetencje trudno ( rozdrobnienie) , projekty typu hub w BUD to keden wielki niewypal - samoloty lataja z dziesiatkami wolnych miejsc. Utopione miliony do czego nikt nie chce przyznac sie. Za chwile Nordica wypnie sie na Lot i siatka bedzie tak napieta ze wiosna lato czeka nas powtorka z zeszlego roku czyli mase opoznien i odwolan. Super samoloty 787 to blad poprzednich ekip ale niestety ciagnie firme na dno... w tej chwili 4-5 samolotow stoi i nikt nie wie jak dlugo befzie to trwalo.. leasingi za te maszyny sa okrutnie drogie podobnie jak za 737MAX ktore do tego sa niewykorzystywane w pelni bo mysle ze do Delhi to te samoloty powinny latac. No ale Lot podjal dziwna decyzje ograniczajaca mase tych samolotow a wiec zasieg...
Na koniec polityka kadrowa. Dramat bo z firmy odchodza piloci i to Ci na ktorych firmie powinno najbardziej zalezec. Kapitanowie. Oczywiscie ze Lot moze ich zastapic mlodzierza obnizajac kryteria hak zrobiono to na Dash8. Ale to stapanie po cienkiej linie.... i naprawde bardzo nieodpowiedziany Zarzad moze tak odpuscic wyszkolonych ludzi z doswiadczeniem. Propozycja jaka Lot polozyl jest jakims zartem. Juz w tej chwili doswiadczony kapitan zarabia niemal te same pieniadze co drugi mlody pilot z zerowym doswiadczeniem. Wg nowych propozycji tenze cpt dostanie ok 1tys podwyzki. Ale jak przejdzie na Kapitana na inny wiekszy typ to straci finansowo. To zarty sa .... !!!
Dlatego te ok 30 pilotow ktorzy odejda do Maja to dopiero poczatek.... inni czekaja tylko, dolataja troche godzin i znikna bez sentymentow.
Przykre! Ale tak wlasnie zarzadzaja Ludzie z nadania, przypadkowi... dzis tu jutro tam... byle przy korycie...
gość_71b47
2019-01-19 09:17
No fajnie, podwyżkli dla personelu z umową o pracę.
A co z tymi nieszczęśnikami na samozatrudnieniu?
gość_b252f
2019-01-19 00:06
Zwiazki sa zlodzieje jesli nie akceptuja +14% podwyszki! Jesli ludzie nie chca pracowac w Locie to niech ida do Ryanaira……...w wtedy zobacza co to jest praca!
gość_e98d1
2019-01-18 21:51
Latam często LOTem i akurat do uśmiechów i powitania nie mogę mieć zarzutów. Z jednego lotu nie wyciąga się wniosków.
gość_a861d
2019-01-18 21:51
Ciezko o profesjonalizm i uśmiech jak szef jest dyletantem i bardzej obchodza go speach'e o "visa łejwer program" niz funkcjonalnie wyposażony samolot
adam7691
2019-01-18 17:35
czyli jak zwykle, związki uważają, nieważne jak pracujemy podwyżka nam się należy
gość_4fa34
2019-01-18 15:18
@gość_39c5b
Doskonały pomysł. Jak tylko załogi dostaną szansę na takowe.
Na przykład gdy pokład będzie zaopatrywany w wystarczającą ilość posiłków by nie trzeba było palić głupa przy 4 rzędzie, że "została tylko 1 sałatka".
Albo gdy poAzulowe Embraery zostaną wyposażone choćby w podgrzewacze do wody aby nie trzeba było z wstydem mówić pasażerom, że "to niestety ten samolot bez kuchni i nie ma herbaty czy kawy".
gość_024e2
2019-01-18 15:16
Mialem ostatnio "przyjemność" skorzystać z usług naszego narodowego przewoźnika.
Mam nadzieję że nigdy więcej. E195 - przetarte i brudne siedzenia, załoga ani dzień dobry ani spier@#$&. Jakiś uśmiech? Żart. Sprawiają wrażenie, że są na pokładzie za karę , a pasażerowie to intruzi.
Nie wróżę długiej przyszłości liniom, które mają takie podejście do pasażerów.
W głupiej opluwanej przez "znawców" francy można przynajmniej liczyć na życzliwą załogę.
gość_39c5b
2019-01-18 14:00
to może premie za profesjonalne podejście do klientów?