Brak kompromisu między zarządem LOT-u i związkami zawodowymi

Brak kompromisu między zarządem LOT-u i związkami zawodowymi W ostatnią środę zakończyły się rozmowy zarządu LOT-u ze związkami zawodowymi, które zostały zainicjowane ponad dwutygodniowym strajku w październiku zeszłego roku. W trakcie 11 tygodni negocjacji stronom sporu udało się dojść do porozumienia w kwestii ogólnej kwoty, która ma zostać przeznaczona na podwyżki, jednak kością niezgody są zasady jej podziału.  W...
18/01/2019 12:29   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_b513e 2019-01-23 22:43   
gość_b513e - Profil gość_b513e
premia za punktualność na pewno ma dotyczyć wszystkich

natomiast co do podwyżek stawek zasadniczych tego nie wiem ale słyszałem "na korytarzu", że właśnie z powodu dużych odejść pilotów Firma zaczyna mysleć nad sposobem zatrzymania ich.
Wstępne plotki mówią np o 30% dodatkowo dla pilotów z Dash-a
maja też coś dosypać wszystkim z Emb i cpt z 737

nie wiem jak fo z 787 ( w dużej mierze już kontraktowi) bo cpt to jeszcze głównie etat czyli ewentualne "podwyżki" jeśli się strony dogadają
apropos "podwyżek" - szału nie ma a kłamstewka jak ktoś dobrze to określił są intensywne i nie na miejscu
to co firma puszcza PR-owsko do mediów o wielkości ewentualnych podwyżek nie ma się nijak do realiów, symulacja wykazuje kilkukrotnie mniejszy efekt podwyżki w konkretnych przypadkach niż to co słyszymy w mediach...
gość_72676 2019-01-22 20:26   
gość_72676 - Profil gość_72676
@gość_15eb9 rozumiem, że ów "system premii" dotyczyłby pracowników zarówno etatowych jak i "samozatrudnieniowych". Jeśli tak, to jest to argument dla zarządu firmy w tym konkretnym sporze (o to czy z dodatkowej puli $ ma być finansowana jedynie podwyżka pensji (czyli obejmująca jedynie część pracowników) czy podwyżka pensji + system premiowy (adresowany także do pozostałych osób z załóg)
gość_15eb9 2019-01-21 11:53   
gość_15eb9 - Profil gość_15eb9
Dlaczego podwyżki mają trafić tylko do personelu zatrudnionego na etatach, a nic się nie mówi o poprawie warunków załóg będących na samozatrudnieniu? Jak był strajk to związki przypomniały sobie o "kontraktowcach" bo byli im wtedy potrzebni. Teraz kiedy załatwili swoje najbardziej podstawowe interesy, czyli zostali przywróceni do pracy i tym samym do koryta, o "kontraktowcach" już się nie mówi.

Przecież personel na samozatrdnieniu wykonuje dokładnie taką samą pracę tylko na jeszcze gorszych zasadach niż etatowi!

Właśnie przez takie zachowanie związków prezes będzie eskalował konflikt wewnątrz personelu. Nie oszukujmy się, że nawet u najbardziej spokojnych i ułożonych osób wkurzenie będzie budził fakt, że za taką samą pracę etatowy dostaje podwyżkę, a kontraktowy już nie. I w tej całej dyskusji chyba ktoś zapomina, że to właśnie personel kontraktowy stanowi najbliższą przyszłość tej firmy. Ale piloci z Dasha i z Embraera już sobie wzięli do serca rady forumowiczów i słowa prezesa, że jak się nie podoba to w Locie pracować nie trzeba i masowa ucieczka pilotów do innych przewoźników jest już faktem.

Chciałbym, żeby portal pasażer.com pochylił się nad tą sytuacją, wystosował zapytanie do LOT o ilość odejść, o politykę kadrową i napisał rzetelny artykuł o warunkach pracy na kontrakcie rozmawiając z pilotami i personelem zatrudnionym na takich warunkach, a nie publikując kłamstewka Kubickiego. Nie wiem jednak czy można na to liczyć, bo jak zacznie się zadawanie niewygodnych pytań to pewnie jednocześnie skończą się zaproszenia na loty inauguracyjne na nowych trasach.
gość_71b47 2019-01-19 18:16   
gość_71b47 - Profil gość_71b47
Kto ma znajomych w środowisku LOTu, ten wie, że wielu doświadczonych pilotów odeszło niedawno a kolejna spora grupka chce odejść, są w trakcie screeningów do innych linii, szczyt ewentualnych przejść do innych linii prawdopodobnie przypadnie na wiosnę kwiecień / maj ...

Poczekajmy, zobaczymy ale co by nie było fakt jest taki, że w LOT nie dzieje się dobrze.
gość_ae155 2019-01-19 17:41   
gość_ae155 - Profil gość_ae155
I nadal dużo słów, ale brak źródła tych „informacji”....
usuniety 2019-01-19 16:08   
usuniety - Profil usuniety
Prosze sprawdzcie....
Nawet tu sa wiasomosci ktore podaje o bookingach lotow z BUD.
Nawet tu mozna przeczytac jakie samoloty LOT uzywa 787 - dwie wersje , 737 - 3 wersje , Embraer - 4 a nawet 5 wersji, nawet Dashe to 2 wersje. Czy to jest madre? No sami napiszcie.
Ze piloci odchodza wie cale srodowisko. Czemu do maja ? Bo do konca stycznia trwa nabor do RyanairSun a do maja beda szkolenia wiec proces odejsc bedzie przeciagal sie.
I prosze uwierzyc ze wsrod pilotow az wrze po tych propozycjach finansowych wiec odejscia beda kontynuowane.
Jesli panstwo tu nie wierzycie i wolicie chwytac za alowka to juz taki kraj. Fakty sa zle dla Lot.
gość_a861d 2019-01-19 15:58   
gość_a861d - Profil gość_a861d
pawel ryr ... 100% racji. To ze teraz nie odchodza to nie znaczy ze nie ma takich planow. Naloty leca w dol a dni wolnych w grafiku nawet mniej niz jak by czlowiek w korpo pracowal. W tej chwili duza czesc swiezych cpt czeka na 1000, 1500 na lewym i jesli sie utrzyma koniunktura a zarzad dalej bedzie bagatelizowal pracownikow to raczej adios ... zobaczymy za rok o tej porze
gość_ec29c 2019-01-19 14:06   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
Zmiany w Europie: uzupełnienie poprzedniego posta. Można powiedzieć: zaczęło się.

Announcing a new #DriveTo25 strategy, the Lufthansa-owned airline said it will boost its A320 fleet to 46 aircraft and phase out its 18 Bombardier Q400 turboprops.

zobacz link

Austrian wymienia 18 Q400 na 10 A320 neo. Zauważcie, że do obsługi 10 A320 potrzeba MNIEJ kapitanów, niż do obsługi 18 Q400.

Moim zdaniem Eurowings - 19 liliputów, Lufthansa CityLine - 49 liliputów, Air Dolomiti - 12 liliputów, HOP - 77 liliputów, KLM Cityhopper - 49 liliputów beda musiały zrobić z grubsza to samo. Część wymian to będzie CS300, A320, część MAX-y i być może nawet E195-E2 i E190-E2. Generalnie samolotów będzie mniej, a miejsc więcej.

LOT ma specyficzną sytuację, bo za wszelką cenę musi utrzymać swoje sloty na Okęciu. Bo w przeciwnym razie Wizz wstawi mu A321neo. A zatem wymiana liliputów musi się odbyć w stosunku mniej więcej 1:1.
smolip67 2019-01-19 13:44   
smolip67 - Profil smolip67
pawel ryr; W grudniu pisałeś że piloci z LOT będą odchodzić do końca stycznia teraz podajesz że do maja. To może Ty się zdecyduj. Mocno jesteś zawzięty na tą władzę,ale masz swoje prawo jest demokracja.
gość_ec29c 2019-01-19 13:36   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
@pawel ryr

Problem jest innej natury: niedobór kapitanów jest zjawiskiem przejściowym i za kilka lat będziemy mieli wielki nadmiar. A to dlatego, że linie europejskie zrezygnują z większości bardzo małych samolotów. Na przykład Lufa zastąpi liliputy modelem A320 neo lub A220-300. Popatrzcie na Austriana.

To co się teraz dzieje w dużej mierze wywołało zupełnie nieodpowiedzialne kierownictwo Norwegiana na masową skalę podkupując kapitanów Ryanowi, przez co doprowadzili Norwegiana na skraj bankructwa: wiadomo, że ktoś Norwegiana przejmie, pytanie tylko kto?

LOT obrywa rykoszetem i ma bardzo trudną sytuację.

Oczywiście kierownictwo LOT-u nie jest zupełnie bez winy, ale też to nie jest tylko ich wina.
adam7691 2019-01-19 12:03   
adam7691 - Profil adam7691
pawel ryr: podajesz bardzo jednoznaczne dane, podaj tylko źródło
usuniety 2019-01-19 10:31   
usuniety - Profil usuniety
No coz.... przykre ze takie jest podejscie Zarzadu. LOT oczywiscie bedzie dalej latal tak dlugo jak bedzie wola polityczna !
Przeciez golym okiem widac ze Zarzad karmi prase jedna wielka propaganda. A rzeczywistosc jest taka ze wszystko powoli zaczyna sie walic. Bookingi sa coraz gorsze ( spowolnienie gospodarcze i konkurencja ) , flota jest tak dobierana ze o wieksza niekompetencje trudno ( rozdrobnienie) , projekty typu hub w BUD to keden wielki niewypal - samoloty lataja z dziesiatkami wolnych miejsc. Utopione miliony do czego nikt nie chce przyznac sie. Za chwile Nordica wypnie sie na Lot i siatka bedzie tak napieta ze wiosna lato czeka nas powtorka z zeszlego roku czyli mase opoznien i odwolan. Super samoloty 787 to blad poprzednich ekip ale niestety ciagnie firme na dno... w tej chwili 4-5 samolotow stoi i nikt nie wie jak dlugo befzie to trwalo.. leasingi za te maszyny sa okrutnie drogie podobnie jak za 737MAX ktore do tego sa niewykorzystywane w pelni bo mysle ze do Delhi to te samoloty powinny latac. No ale Lot podjal dziwna decyzje ograniczajaca mase tych samolotow a wiec zasieg...
Na koniec polityka kadrowa. Dramat bo z firmy odchodza piloci i to Ci na ktorych firmie powinno najbardziej zalezec. Kapitanowie. Oczywiscie ze Lot moze ich zastapic mlodzierza obnizajac kryteria hak zrobiono to na Dash8. Ale to stapanie po cienkiej linie.... i naprawde bardzo nieodpowiedziany Zarzad moze tak odpuscic wyszkolonych ludzi z doswiadczeniem. Propozycja jaka Lot polozyl jest jakims zartem. Juz w tej chwili doswiadczony kapitan zarabia niemal te same pieniadze co drugi mlody pilot z zerowym doswiadczeniem. Wg nowych propozycji tenze cpt dostanie ok 1tys podwyzki. Ale jak przejdzie na Kapitana na inny wiekszy typ to straci finansowo. To zarty sa .... !!!
Dlatego te ok 30 pilotow ktorzy odejda do Maja to dopiero poczatek.... inni czekaja tylko, dolataja troche godzin i znikna bez sentymentow.
Przykre! Ale tak wlasnie zarzadzaja Ludzie z nadania, przypadkowi... dzis tu jutro tam... byle przy korycie...
gość_71b47 2019-01-19 09:17   
gość_71b47 - Profil gość_71b47
No fajnie, podwyżkli dla personelu z umową o pracę.

A co z tymi nieszczęśnikami na samozatrudnieniu?
gość_b252f 2019-01-19 00:06   
gość_b252f - Profil gość_b252f
Zwiazki sa zlodzieje jesli nie akceptuja +14% podwyszki! Jesli ludzie nie chca pracowac w Locie to niech ida do Ryanaira……...w wtedy zobacza co to jest praca!
gość_e98d1 2019-01-18 21:51   
gość_e98d1 - Profil gość_e98d1
Latam często LOTem i akurat do uśmiechów i powitania nie mogę mieć zarzutów. Z jednego lotu nie wyciąga się wniosków.
gość_a861d 2019-01-18 21:51   
gość_a861d - Profil gość_a861d
Ciezko o profesjonalizm i uśmiech jak szef jest dyletantem i bardzej obchodza go speach'e o "visa łejwer program" niz funkcjonalnie wyposażony samolot
adam7691 2019-01-18 17:35   
adam7691 - Profil adam7691
czyli jak zwykle, związki uważają, nieważne jak pracujemy podwyżka nam się należy
gość_4fa34 2019-01-18 15:18   
gość_4fa34 - Profil gość_4fa34
@gość_39c5b
Doskonały pomysł. Jak tylko załogi dostaną szansę na takowe.
Na przykład gdy pokład będzie zaopatrywany w wystarczającą ilość posiłków by nie trzeba było palić głupa przy 4 rzędzie, że "została tylko 1 sałatka".
Albo gdy poAzulowe Embraery zostaną wyposażone choćby w podgrzewacze do wody aby nie trzeba było z wstydem mówić pasażerom, że "to niestety ten samolot bez kuchni i nie ma herbaty czy kawy".
gość_024e2 2019-01-18 15:16   
gość_024e2 - Profil gość_024e2
Mialem ostatnio "przyjemność" skorzystać z usług naszego narodowego przewoźnika.
Mam nadzieję że nigdy więcej. E195 - przetarte i brudne siedzenia, załoga ani dzień dobry ani spier@#$&. Jakiś uśmiech? Żart. Sprawiają wrażenie, że są na pokładzie za karę , a pasażerowie to intruzi.
Nie wróżę długiej przyszłości liniom, które mają takie podejście do pasażerów.
W głupiej opluwanej przez "znawców" francy można przynajmniej liczyć na życzliwą załogę.
gość_39c5b 2019-01-18 14:00   
gość_39c5b - Profil gość_39c5b
to może premie za profesjonalne podejście do klientów?
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy