×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


airBaltic: 4 mln pasażerów 2018 r.


W ubiegłym roku z usług linii airBaltic skorzystało 4,1 mln pasażerów, co stanowi wzrost o 18 proc. w stosunku do 2017 r. Linia zanotowała niewielki spadek (o 1 pkt proc.) współczynnika wypełnienia miejsc, który wyniósł 75 proc.

17/01/2019 10:43
<>

gość_06004 - Profil
gość_06004
  

gość_5783d - Profil
gość_5783d
  
@vscrew

Jakby WAW była megalotniskiem... Nie jestem hejterem LO, ale tak jak pisze gość_ec29c brak spójnej strategii oraz polityki flotowej mogą bardzo tąpnąć LO za parę lat...
18/01/2019 08:15  

  
@vscrew: warto pamiętać, że airBaltic koncentruje się na państwach bałtyckich i liczba 4,1 mln pax to prawie 70% łącznej liczby mieszkańców Łotwy, Litwy i Estonii.

W porównaniu do liczby mieszańców w Polsce to przewoźnik skoncentrowany na Polsce musiałby mieć ok. 26 mln pax - to bardzo dużo, np. LOT chwali się wynikiem prawie 9 mln pax w roku 2018.

Druga sprawa to w ciągu trzech lat airBaltic urósł o prawie 60% pod względem liczby pax i ponad 40% pod względem liczby samolotów. To robi się coraz bardziej "poważna" linia w regionie.

17/01/2019 18:59  

gość_495b2 - Profil
gość_495b2
  
Łotwa z Litwą to jakieś 6 mln (z Estonią 8), Polska 38 (plus loty Budapeszt-USA). Konkurencję mają chyba taką samą (każda linia hubowa, która lata do WAW lata i do RIX, plus mają na swoim lotnisku bazę FR, czego nie ma LO). Nie wiem, jak się ma wielkość floty obu przewoźników, ale na tle LO to jest bardzo dobry wynik. I BT chyba nie korzystała ze wsparcia rządowego, w przeciwieństwie do LO?

17/01/2019 18:34  

gość_ec29c - Profil
gość_ec29c
  
@vscrew

Chodzi o politykę flotową. O ile zakup 20 CS300 jako launch customer było ryzykowne, to cała reszta to piękny przykład przemyślanej strategii zakupowej, której bardzo brakuje w Locie.

Zakup kolejnych 30 to już mistrzostwo świata, przy okazji kłopotów Bombardiera, czyli bardzo tanio.

Air Baltic ujednolica flotę, bo Q400 też z niej wylatuje. W linii z kraju wielkości małego województwa najmniejszym samolotem będzie 145 miejscowiec.

Tymczasem w Locie mamy flotę 12 Q400 na 78 miejsc, 2 CRJ 700 na 70 miejsc, 6 E170 na 70 miejsc, 12 E175 na 82 miejsca, 6 CRJ 900 na 90 miejsc, 4 E190 na 106 miejsc, 12 E195 na 112-118 miejsc. Razem 54 LILIPUTY bardzo drogie w przeliczeniu na 1 miejsce i BRAK planu ich wymiany.

Plus 3 737-400, 4 737-800 i 6 MAX-ów, od 162 - 186 miejsce, czyli 13 SAMOLOTÓW.

Flota wąskokadłubowa to 67 maszyn, w tym 80% to liliputy bez planu wymiany!

Walkę liliputy vs. samoloty będziemy mogli oglądać w Tallinie, gdzie obstawiam przegraną Lotu co najmniej 0:5 (LOT się wycofa, zaś Air Baltic będzie miał 5 maszyn).

Oczywiście Air Baltic jest zbyt mały by przetrwać, moim zdaniem dla obu najlepszym rozwiązaniem byłaby fuzja z LOT-em.

17/01/2019 18:25  

  
@gość_5783d Tylko BT lata mniejszego o 2/3 w porównaniu z Warszawą lotniska, konkurencja na większości tras jest minimalna, terminal malutki zatem On time Performance jest łatwy do osiągnięcia. BT jest przewoźnikiem regionalnym więc ma regionalną flotę - A220,B737 ( które będą zastępowane A220) i Q400. To nie różni się od flot innych przewoźników ( np. LH - rodzina A320, E195, CRJ900/1000) czy LOTu ( B737, rodzina EMB i Q400). Zatem w czym problem?

gość_f22d9 - Profil
gość_f22d9
  
Nie jestem pewien czy AirBaltic ma bardziej spójną strategię od LOTu. Jest pewnie ciekawą linią także z tego względu, że oferuje wielogodzinne loty na Dashach, dłuższe niż jakikolwiek inny europejski przewoźnik. Miłego lotu.
17/01/2019 11:53  

gość_5783d - Profil
gość_5783d
  
Czyli prawie połowa tego co robi LO.

Przy czym AirBaltic ma spójną strategię, zaplanowaną wymianę i ujednolicenie floty na A220 oraz świetny on-time-performance. Z podziwem patrzę na zmiany tego przewoźnika. Nie jest już on tanim przewoźnikiem, tylko bardzo ciekawym hubowcem łączącym główne ośrodki Europy z miastami w Wschodniej Europie.
17/01/2019 10:59  

reklama
reklama
  

<>


Wylot z:

Przylot do:

  • Data wylotu:

  • Data powrotu:

Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:

Okazje z lotniska
  • Okazje pasażera
Sprawdź wszystkie