×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


LOT poleci do Indii. Od września loty do Delhi


Linie lotnicze LOT ogłosiły uruchomienie nowego dalekodystansowego połączenia - od września polecimy bezpośrednio z Polski do Indii.

15/01/2019 09:47
gość_82ec1 - Profil
gość_82ec1
  

gość_b54b0 - Profil
gość_b54b0
  
do gość_a318d Będzie dobra cena netto aby było mnustwo biznesa. W gratisie ma być terz mnustwa kursa języka polska dla kaszdego agenta.
23/01/2019 16:36  

gość_44d23 - Profil
gość_44d23
  
Fajnie, a ma ktoś wiedzę jakie następne kierunki są na tapecie? i kiedy?
19/01/2019 00:55  

gość_54a10 - Profil
gość_54a10
  
Warszawa - Delhi bedzie dobre bezposrednie polaczenie.
Ale......czy beda Dreamlinery latali, skoro problem ze silnikami robi sie gorszy, a mial byc lepiej?
LOT powinnien NATYCHMIAST wyleasingowac 4 x B777 na 4 lata, bo balagan trwa.

18/01/2019 02:03  

gość_b021f - Profil
gość_b021f
  
jjemiolo
Pracuję w Krakowie i wiem jak wiele firm tutaj ma podwykonawców w Indiach. U mnie latamy przez Londyn (i pewnie nadal będziemy bo jesteśmy częścią BA).
Ale czasami być może korzystalibyśmy z LOT bo trochę zaoszczędzilibyśmy na hotelach i czasie.
Poza tym Okęcie się zapycha. A połączenia czy lotnicze czy kolejowe między Warszawą a Krakowem są tak częste że nie ma dużej różnicy między jedną a drugą lokalizacją.

16/01/2019 21:34  

  
@lysypiotr76: brałem pod uwagę taki rozkład podany w tekście:
LO71 22:40 - 09:00(+1)
LO72 11:15 - 15:50
W powietrzu wg planu 14h 55m na dwa loty...
To moim zdaniem więcej niż 6h 50m (tyle może w jednym kierunku, ale wtedy powrót 8h 05m). Coś pomyliłem?

@gość_9a2b6: ale LH760/761 omija te same tereny...


16/01/2019 20:57  

  
@29954: bylbym za dalszymi polaczeniami do Azji, le nie jestem pewien czy mialyby one sens z KRK. Na dalekim dystansie WAW zbiera z calego kraju, plus daje tranzyty spoza Polski co w ogolnym rozrachunku ma wiekszy sens niz liczenie tylko na ruch P2P. Osobiscie poza DEL obstawilbym w Indiach tylko BOM. Jedynie BA i LH lataja do czterech lotnisk (DEL, BOM, BLR, MAA), AF do trzech (DEL, BOM, BLR). LX do dwoch (DEL, BOM). Chyba Polska jeszcze nie w tej samej lidze. Ale moge sie mylic.
A co do cyklow operacyjnych: oczywiscie samolot po powrocie z DEL o 1545 (wg rozkladu na stronie LO) moze czekac do 2240 na nastepna rotacje do DEL. Bedzie czas na przeglad, sprzatanie, zaladunek,itp. Rzecz w tym ze linie staraja sie skrocic przerwy miedzy kolejnymi cyklami do niezbednego minimum. Siedem godzin to troche dlugo. LOT juz obecnie stara sie o lepsze wykorzystanie maszyn. Przykladowo (wg Flightradar24.com), w poniedzialek (14.01) Lotowski SP-LSC przylecial z PEK do WAW o 1103, odlecial do ICN o 1648, wrocil do WAW we wtorek (15.01) o 14.41, po czym o 1730 odlecial do ORD, wrocil dzis do WAW o 1338, by odleciec do YYZ o 1731, dokad nadal leci. Jak widzisz miedzy kolejnymi cyklami maszyna stala w WAW nie dluzej niz 5.5 godziny a we wtorek nawet niecale 3 godziny. Dlatego pytalem w moim poprzednim poscie tutaj czy przypadkiem LO nie szykuje nastepnej trasy z odlotami kolo 20-tej, bo to daloby w miare wystarczajaca przerwe w WAW po powrocie z DEL. Przykladowo, loty z WAW do PVG z wylotami okolo 20, wracalaby do WAW (po 2 godzinach postoju w PVG) miedzy 18 a 19 nastepnego dnia, co daloby 4 do 5 godzin przerwy przed nastepnym potencjalnym cyklem do DEL lub SIN. Ale, jak wspomnialem mozna czekac 7 godzin na DEL lub SIN w obecnym rozkladzie.
16/01/2019 19:32  

gość_ec29c - Profil
gość_ec29c
  
@gość_29954 @scrillo

W 100% się zgadzam. SIN jest do likwidacji.

Oprócz tego w Kalifornii San Jose (lub ewentualnie SFO) powinien zastąpić LAX.
16/01/2019 19:19  

  
WAW - DEL oferuje też bardzo optymalne spalanie. Jest to ponad 2800 mil morskich co daje niższe spalanie na milę niż na trasie do SIN, do którego jest prawie 5100 mil morskich.

gość_22fc1 - Profil
gość_22fc1
  
gość_00456 Jeszcze tylko Szanghaj,Hong Kong,Dżakarta, Hanoi, Ho Chi Minh, Bangkok, Bombaj, San Francisco, Meksyk Waszyngton,Montreal Rio de Janeiro
16/01/2019 14:41  

gość_00456 - Profil
gość_00456
  
Jeszcze tylko Szanghaj,Hong Kong,Waszyngton,Montreal
16/01/2019 11:05  

  
demar- Według rozkładu lot będzie trwał 6h 50 minut.
16/01/2019 10:54  

gość_29954 - Profil
gość_29954
  
jjemiolo
A gdzie mają lecieć?
Jeden samolot wylatuje o 22:40 i ląduje o 9.00. Po dwóch godzinach startuje i ląduje w Warszawie o 15.40.
Musi mieć czas na jakieś przeglądy a w powietrzu jest przecież kilkanaście godzin więc ma świetne wykorzystanie.

Indie są dużo lepszym połączeniem niż np. Singapur. Nie chodzi tylko rotacje które zapeniwają dużo lepsze wykorzystanie saolotów i niższe koszty.
W Polsce w centrach biznesu pracuje prawie 300 tys. ludzi. Większość z tych firm w Indiach powiązane firmy. Dochodzą do tego turyści (dla nich sezon zimowy jest idealny bo pogoda jest wtedy lepsza na podróże) co sprawia że można część floty z Japonii czy północnego Atlantyku przekierowac na Indie.
LOT powinien dodać kolejne połączenia do Indii. Najlepiej z Krakowa (największe centra usług) do Bangalore, Mumbai lub Chennai.
16/01/2019 08:39  

gość_9a2b6 - Profil
gość_9a2b6
  
@demar, dystans będzie dłuższy niż po great circle bo LO będzie zapewne leciał nad Morzem Czarnym i Kaukazem żeby ominąć wschód Ukrainy.
16/01/2019 01:28  

  
@gość_4fa34: przylot o 15:50 do WAW jest "planowy".
Ale takie godziny dają dużą rezerwę czasu - dystans WAW-DEL wg gcmap to 5271km, na jeden lot rozkład przewiduje średnio ok. 7,5h (7:20-7:35), co daje średnią prędkość ok. 706 km/h
Dla porównania rozkład WAW-JFK daje średnią ok. 782km/h, WAW-ORD ok. 786 km/h.
Można też porównać LH760/761, który przewiduje średnio ok. 8h (7:30-8:30), choć trasa FRA-DEL jest o 862km dłuższa),

Moim zdaniem zostało to tak zaplanowane, aby mieć spory "margines" na ewentualne spóźnienia (tak duży na rozpoczęcie nowej trasy uważam za rozsądne posunięcie), ale jest bardzo prawdopodobne, że średnio ten samolot będzie sporo przed "planowanym" czasem - czyli przesiadki na popularne odloty popołudniowe z WAW (w tym do USA) powinny być jak najbardziej realne .

16/01/2019 00:13  

  
Zgadzam sie z gosciem 4fa34 ze powroty z DEL sa "na styk" wzgledem wieczornej fali na Atlantyk. Oznacza to ze jak DEL spozni sie tylko 10 minut, odloty atlantyckie musza sie opoznic zeby zabrac tranzytowcow z Indii. Zarazem, ten rozklad stwarza dosc korzystne przesiadki z z Europy Zachodniej i Polnocnej w obie strony. Sadze ze LO liczy bardziej na ruch miedzy Europa a Indiami a mniej na tranzyty atlantyckie, chociaz te ciagle sa mozliwe. Nie wiem tylko jak te cykle wpisuja sie w ogolny rozklad zagospodarowania sprzetu. Na przyklad gdzie poleca maszyny po powrocie z DEL, bo nie za Atlantyk. Moze szykuje sie jeszcze jakas dodatkowa trasa z wylotami z WAW w okolicy 2000?
15/01/2019 21:58  

gość_457e9 - Profil
gość_457e9
  
Cieszy fakt, ze sie rozwijaja Indie to zupelnie inny klient- trzeba poczekac na jakich trasach w Indiach bedzie obowiazywala umowa codeshare plus fakt, iz uruchamiaja sprzedaz na 8 miesiecy przed rozpoczeciem rejsow oznacza, ze beda mogli obserwowac rywali- na pewno TK,EK, QR czy nawet PS beda grali promocjami wiec LOT nie moze sprzedawac biletow ciagle w promkach.
15/01/2019 21:20  

gość_a318d - Profil
gość_a318d
  
Prosze zaproponujcie ciekawa cene netto ze stop over-em w WAW na trasie Toronto-Delhi a ja wam dam mnustwo business-u.
Agent Z.
15/01/2019 20:52  

gość_324bf - Profil
gość_324bf
  
Czy ja dobrze liczę uwzględniając czasy lokalne? Lot WAW-DEL ma trwać 6:50? to jest możliwe?!
15/01/2019 20:12  

gość_ec29c - Profil
gość_ec29c
  
Ja myślę, wbrew wielu opiniom, że połączenie (w przeciwieństwie do LAX i SIN) okaże się żyłą złota. Będzie sukcesem zarówno w klasach wyższych, przy sprawnych promocjach też w klasach niższych.

Bardzo dobre są godziny wspaniale skomunikowane z mega siatką do niehubowych aglomeracji, typu Hamburg, Billund (aglomeracja Wschodniej Jutlandii), Praga, Berlin. Biznes będzie kupować drogie bilety, bo połączenie przez WAW ma najlepsze lub jedne z najlepszych godzin.

Dużą szansą jest współpraca z Air India, mam nadzieję, że obejmie całą siatkę z Delhi.

Widać, że przy tych godzinach dobrym wyborem byłby 737 MAX, bo można było jeszcze obrócić do Europy Zachodniej. Ale jeśli pojawili się chętni na cargo to może też być 787.

Indie to rynek rosnący ze słabą konkurencją, bo ani kraje Zatoki, ani Moskwa nie leżą po drodze. Czyli konkurencja w zasadzie ogranicza się do Turkisha, który ma gorsze godziny.

Mam nadzieję, że szybko dojdą do dwóch lotów dziennie i otworzą też Bangalore. Przydałoby się również Delhi i Bangalore np. 2 - 3 razy w tygodniu z KRK (być może również z WRO i GDN), nawet na B737, czy A321LR.

15/01/2019 18:52  

gość_d53f9 - Profil
gość_d53f9
  
Super, czekamy na następne połączenia
15/01/2019 18:05  

reklama
reklama
  


Wylot z:

Przylot do:

  • Data wylotu:

  • Data powrotu:

Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:

Okazje z lotniska
  • Okazje pasażera
Sprawdź wszystkie