LOT poleci z Krakowa do Bukaresztu

LOT poleci z Krakowa do Bukaresztu Loty zainaugurowane zostaną 1 kwietnia 2019 roku i wykonywane będą bombardierami DashQ400. Rejsy odbywać się będą trzy razy w tygodniu z nocowaniem w stolicy Rumunii. Kraków - Bukareszt Otopeni Z Krakowa samolot wystartuje w poniedziałki, środy i piątki o godzinie 20:25, by w Bukareszcie wylądować o godzinie 23:15. Z Bukaresztu start...
10/01/2019 10:33   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_efac3 2019-01-10 23:24   
gość_efac3 - Profil gość_efac3
Też widziałem skreślony napis transfers, Ale to było rok temu. Od lata jest już czytelny napis transfers, już w pierwszych miesiącach były transfery i to na takich trasach jak do Frankfurtu
gość_7c41c 2019-01-10 22:26   
gość_7c41c - Profil gość_7c41c
gość_ff13a - Wiesz jak wygląda teren mędzy Krakowem a Katowicami, nie tak łatwo ulokować tam lotnisko. Cieszy kolejna trasa - cokolwiek wschodnia trasa!
gość_251b0 2019-01-10 22:03   
gość_251b0 - Profil gość_251b0
Lądując w Krakowie i przechodząc pod skreślonym jeszcze napisem "transfers" zastanawiałem się czy kiedykolwiek będą te przesiadki w tym porcie. Może kiedyś ;)

A co do połączeń LOT-u z regionów: myślę, że nie do końca jest to kwestia polityczna ale bardziej biznesowa. LOT sie rozwija, pozyskuje wciąż nowe samoloty a Chopin się zapycha coraz bardziej więc przewoźnik stara sie wykorzystać te samoloty i zarabiać otwierając coraz to nowe trasy z regionów i analizując po czasie rentownośc połączenia. Lepsze to niżby miały te samoloty stać bezczynnie na Chopinie.
gość_40677 2019-01-10 20:17   
gość_40677 - Profil gość_40677
Czyżby zaczął się festiwal tras a la eurolot? Oby nie zakończył się tak jak tamta zabawa...
gość_ec29c 2019-01-10 20:08   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
@lysypiotr76

Nie pisz bzdur!

Jest bardzo, ale to bardzo mało prawdopodobne, by połączenia europejskie z KRK wymuszali politycy. Być może Chicago. Oczywiście politycy różne rzeczy wymuszają, ale akurat nie w KRK. Oczywiście Adamczyk w związku z tym, że inne linie walą drzwiami i oknami mógł pytać: a Wy co? ale to jeszcze nie jest poważna presja.

Natomiast jeśli chodzi o tzw. strategię, przewidującą "zarabianie" na przesiadkach i budowę CPK, to należy o niej pisać w cudzysłowiu, bo to w jest antystrategia, w 100% gwarantująca bankructwo LOT-u. I wydaje mi się, że Milczarski to już zauważył. Bo LOT, gdybyście tego nie zauważyli, ma WIELKI problem z zapełnieniem samolotów w WAW. Seat Factor w I półroczu wynosił tylko 70%, za cały rok około 75%!

Konkurenci albo skupiają się na p2p (Ryan, Wizz, Easy) albo budują system wielu baz i wielu hubów (Grupa Lufy) albo korzystają z ograniczeń infrastrukturalnych (BA). Mamy też przykład linii korzystającej z tego, że jej kraj jest rajem podatkowym ułatwiającym grabież Europy (KLM), ale nawet oni zdecydowali się na kolejny hub (Paryż) i bazy poza hubem (jako Transavia). Takie cudo jak jeden wielki hub nikomu w UE nie wyszło, bo wyjść nie mogło!

Oczywiście te pojedyncze loty niewiele zmieniają, ale można dopatrzeć się podobieństwa do działań Lufy, która przykładowo, z Krakowa - do Dusseldorfu proponuje jeden lot dziennie w środku dnia, ale można też polecieć rano z przesiadką lub wieczorem z przesiadką.

LOT-owi kiedyś wydawało się, że zagranicą będzie łatwiej (Tallin i Budapeszt), ale już chyba wie, że tak nie jest. W Estonii łomot spuści im Air Baltic, zaś w Budapeszcie Wizzair.

LOT ma do wyboru kilka wariantów:
1) ograniczyć się do Okęcia i bazować na tym, że ma 60% slotów (strategia a la BA). Jeśli ktoś uważa, że wolne sloty mogłyby pomóc to zobaczcie co będzie się działo w Wiedniu, gdzie sloty są.
2) spróbować wejść do regionów. Regiony są bardzo trudne, opanowane przez konkurencję, w KRK LOT jest 4-5 linią.

Oczywiście zarabianie w KRK, gdy jest się 4-5 linią jest trudne, bo jak wiadomo z teorii ekonomii najwięcej zarabia lider. Dlatego Wizz z Ryanem potłuką się o pierwsze miejsce, LOT jeśli nie przejmie Wizza może co najwyżej być trzeci. Ale to wina poprzednich zarządów, które odpuściły regiony. LOT nie jest zupełnie bez szans, choć łatwo nie będzie.

Z drugiej stromy na co LOT miał czekać: na transatlantyki Wizza do KRK, a być może też do WRO i GDN?

Koniec końców, nie można nie odnieść do roli Warszawy: tak mam nadzieję, że dojdzie do deglomeracji i to poważnej z podziałem NBP, KNF, ministerstw, Sądu Najwyższego, kancelarii Premiera, Sejmu, Senatu, urzędów centralnych pomiędzy miasta regionalne. I wreszcie skończymy trwający 70 lat program "cały naród buduje swoją stolicę"!!!!!
lysypiotr76 2019-01-10 18:23   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Strategia LOT nie zakłada połączeń z regionów i nawet prezes Milczarski był wstrzemięźliwy w otwieraniu tego typu połączeń. Ale LOT to firma o bardzo politycznym zabarwieniu w którym aktualnie rządząca partia jest w stanie wywrócić każdy biznesplan.
gość_df946 2019-01-10 18:12   
gość_df946 - Profil gość_df946
gość_acb4c tych stolic to juz wiele nie zostalo :D na palcach mozna policzyc :)
Bubatek 2019-01-10 17:28   
Bubatek - Profil Bubatek
Nie mówcie proszę o Krakowie jako hubie, w każdym razie nie myśląc o PLL LOT. Hubem LOT-u jest Okęcie, z Krakowa otwierają z niczym nie skoordynowane - a więc nie hubowe - kierunki o jakimś potencjale P2P.

Nowe kierunki nie spinają się z czymkolwiek, choć oczywiście fajnie, że są. Troszkę podgryzą Austriana - ludzie z Małopolski przez WAW do Bukaresztu nie chcą latać, już wolą przez Monachium (co jest tak samo albo i mniej sensowne ale wolą) a najczęściej przez Wiedeń.

Fajnie by było, gdyby dogadali się z Taromem na jakieś code-shares, zawsze to wypełnienie ździebko wyższe...
gość_acb4c 2019-01-10 17:22   
gość_acb4c - Profil gość_acb4c
Teraz celem zarządu lotniska powinni być posiadanie połączeń lotniczych że wszystkimi stolicami europejskimi. Plan ambitny i na kilka lat ale do czegoś trzeba dążyć
arahja 2019-01-10 17:19   
arahja - Profil arahja
Tu jeden dash, tam jeden dreamliner, kilka dodatkowych laudamotion i KRK nagle rośnie o wielkość lotniska regionalnego
Kelo 2019-01-10 17:09   
Kelo - Profil Kelo
arahja: Nie panikujmy, 78 miejscowy Lotowski Dash przylatujący z samego rana gdzie całe przyloty stoją odłogiem i hula wiatr tłoku nie narobi. Tłok to wygeneruje FR i W6 w ciągu dnia
arahja 2019-01-10 16:08   
arahja - Profil arahja
Krótko się w Krakowie cieszyli wygodnym i przestronnym lotniskiem :)
gość_dbbcb 2019-01-10 15:48   
gość_dbbcb - Profil gość_dbbcb
Ja prdl. Jak wszyscy tym Krakowem się podniecają...
gość_22292 2019-01-10 15:40   
gość_22292 - Profil gość_22292
Tirany nadal brak... a mnóstwo ludzi by chciało. Przy okazji, Małgorzata Rejmer za książkę "Błoto słodsze niż miód" o życiu w komunistycznej Albanii otrzymała kilka dni temu Paszport Polityki, bo temat popularny turystycznie i kulturowo. Taszkient w Uzbekistanie z kolei się "odwizuje" od lutego br., kierunek arcyciekawy, ale nie ma jak dolecieć...
gość_78651 2019-01-10 15:22   
gość_78651 - Profil gość_78651
To co? 8mln i 100% przepustowości terminala wykorzystane? A konkretów co do rozbudowy brak.
gość_3a698 2019-01-10 15:15   
gość_3a698 - Profil gość_3a698
Dlaczego nie otwierają połączenia ze Stambułem z Krakowa?
Kiedyś czytałem, że są jakieś regulacje dot. połączeń między Polską, a Turcją
Czy są one nadal aktualne? Nie wierzę w to, że Turkish nie chciałby latac do Krakowa albo Gdańska
gość_c518b 2019-01-10 14:30   
gość_c518b - Profil gość_c518b
LOT w ogόle mόgłby latać czᶒściej po Europie zarόwno z Gdańska jak i z samego Krakowa.
gość_efac3 2019-01-10 14:28   
gość_efac3 - Profil gość_efac3
Brawo, wysyp nowych tras od różnych przewoźników w Krakowie dosyć nagły, albo czemu tak długo przewoźnicy ociągali się z wykorzystaniem potencjału lotnisku. Przecież do zeszłego sezonu letniego to było aż widać jak oszczędnie wprowadzano nowe trasy jakby blokowano wzrost oferowania miejsc. W końcu ostatnie miesiące rozwiązały worek z trasami. Myślę że LOT będzie chciał stworzyć mini hub w KRK. Powodzenia. 8 mln pax w 2019 jak nic.
piorun 2019-01-10 14:03   
piorun - Profil piorun
Ja już wiele lat temu poruszałem ten temat, nawet nowy duoport nazwałem KRAKAT Aiport, ale zapewne Warszawa nigdy by się na to nie zgodziła.Osłabiłoby to pozycję Okęcia, nie mówiąc już o CPK. O położeniu tego portu myślałem gdzieś w okolicy Trzebini.
gość_ff13a 2019-01-10 13:03   
gość_ff13a - Profil gość_ff13a
No i Kraków znów pozamiatał. Ledwo się rok zaczął a oni już ogłaszają kolejne nowości. Widać wbrew temu co niektórzy piszą jest tam potencjał skoro się tyle otwiera i wchodzą nowi gracze. Jako mieszkaniec śląska żałuję że nie ma na południu jednego portu wspólnego dla KRK i KTW bo już dawno mieli byśmy hub-y linii lotniczych i kierunki nie tylko europejskie. Dla mnie on mógłby się nazywać nawet Kraków Aiport byle był zlokalizowany między Katowicami a Krakowem. A tak mamy dwa porty jeden na zadupiu a drugi o ograniczonej możliwości rozbudowy.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy