Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_ec29c
2019-01-07 20:30
@vscrew @lysypiotr76
Niby to to ma znaczyć "linia typowo hubowa" lub "uważać się za linię hubową". Lufa która konsekwentnie buduje pozycją dominującej grupy linii w Europie otwarła bazę w Norymberdze. Znaczy się, Waszym zdaniem, Lufa nie jest linią typowo hubową bądź też za taką się nie uważa?
Oczywiście LOT mógłby funkcjonować w cieplarnianych, zbliżonych do monopolu, warunkach w oparciu o limit 600 operacji dziennie na Okęciu, z czego LOT ma około 60% i nie wychylać nosa z cieplutkiego Okęcia. Oparcie się o limit 600 operacji byłoby strategią wzorowaną na BA, którego pomysł na biznes od lat sprowadza się do torpedowania budowy trzeciego pasa na LHR. Choć trzeba im przyznań, że potrafili hurtowo kupić sloty na LHR (zakup Aer Lingusa).
Poza Okęciem mamy szalejącą konkurencję i na każde wychylenie nosa wypadałoby mieć jakiś pomysł. Ja zacząłbym od KRK i próbowałbym dojść do 2 mln paxów, by płacić tak jak Ryan 17 zł za paxa. Rozbudowałbym też bazę we WRO, bo tam są jeszcze ogromne rezerwy wzrostu.
Z zagranicznych pożądane byłoby przejęcie Air Baltic, TAROM i Blue Aira. A także (dwa scenariusze marzeń) CSA i Wizza.
gość_c87f4
2019-01-07 19:10
gość_b94cf prędzej otworzą połączenie WAW - BZG, zrobią codzienne loty do LUZ albo podstawią samolot w KRK niż zabazują maszynę w RZE!
Ekonomia, NIE polityka!
gość_10922
2019-01-07 18:57
Leciałem z BZG do Lwowa latem zeszłego roku. Mimo nocnych godzin i wyższych cen niż z Gdańska (Wizzair) samolot w obie strony był pełen, w tym 90% to mieszkańcy Bydgoszczy i okolic. Do Kijowa za to leciałem z Bydgoszczy linią Ryanair (LOT odwołał rejsy) a w samolocie byli głównie Ukraińcy.
lysypiotr76
2019-01-07 17:15
Słuszna decyzja. Jeśli LOT który uważa się za linię hubową chce efektywnie funkcjonować i tak być postrzegany, musi zamknąć trasy z regionalnych lotnisk.
gość_9d48b
2019-01-07 17:01
Przecież to było planowe. LO nie wychodzi z BZG, wręcz przeciwnie. Optymalizacja siatki to rzecz normalna, nie wiem po co te hejty.
gość_698fc
2019-01-07 16:48
Żuliany były do przewidzenia z powodu Ryanair, który zaczął latać do Boryspola. Lwów zimą siada, bo to głównie Polacy tam latają, a zimą wiadomo, że się nie chce. Cały czas liczę na pojawienie się Warszawy z Bydgoszczy i chyba w tej sprawie toczą się rozmowy, bo latanie do Lwowa wówczas będzie na takiej zasadzie jak w Poznaniu. To dalej oddziałuje na Szymany, bo te dostaną wówczas Lwów z piątki i w poniedziałki w miejsce obecnych sobót i wtorków. Połączenie z Bydgoszczy do Warszawy bardzo jest potrzebne (tranzyty).
gość_d0e44
2019-01-07 16:31
Znowu BZG w dół....lotnisko do kasacji
gość_4d6da
2019-01-07 16:09
Może nie to, że Ukraińców nie stać, ale naszego przewoźnika, LOT-u, nie stać na pomysł na konkurowanie z Ryanairem.
Ostatnio z Warszawy do Lwowa leciałem na Ukrainę za 800zł w obie strony, zapełnienie samolotu było na poziomie 20%. Stać mnie, ale uważam, że cena na ten rejs (niecała godzina) była stanowczo za droga. 400zł byłoby ok. Ryanairem polecę bez łaski za 200zł.
LOT funkcjonuje na większości tras z powodu braku konkurencji. Woli wozić powietrze niż ludzi.
Mimo, że załoga zarabia mało, w dodatku na samozatrudnieniu, to nie potrafią konkurować z innymi liniami.
gość_b94cf
2019-01-07 15:52
No to niech dadza samolot do RZE.
gość_bb604
2019-01-07 15:31
Kijow od czasu kiedy zaczal latac Ryanair to byl wiecej odwolany niz sie odbyl, wiec taka decyzja jest oczywista. Mam obawy czy Lwow jednak powroci od kwietnia. Mialoby to sens jesli LOT otworzylby polaczenie Bydgoszcz-Warszawa 2 razy dziennie rano i wieczorem z nocowaniem w Bydgoszczy. Samolot w nocy moglby wykonac trase do Lwowa i/lub na innym kierunku.
gość_36b54
2019-01-07 15:27
Brawo Panie Moraczewski, kolejny niebywały sukces!
gość_5783d
2019-01-07 15:14
i dobrze. dublowanie lotów do kijowa z Bydgoszczy nie mialo sensu ani dla lotniska, ani dla lotu. a teraz jet duża szansa w końcu na WAW z bzg.
gość_7612e
2019-01-07 14:42
To nie chodzi o to że Ukraińców nie stać na samolot do Polski, ich nie stać na latanie LOTem a nie na samolot ogólnie, bo W6 i FR latają nabite po dach na Ukrainę i to w 90% Ukraińcami właśnie ...
Ale to chyba było oczywiste. Po pierwsze konkurencja ze strony ultrataniego Ryanaira, a po drugie rynek P2P, bez żadnego tranzytu, dla linii typowo hubowej, jak LOT, jest bardzo znikomy.
gość_00d7f
2019-01-07 14:32
To było do przewidzenia, że Kijów LOT-u z Bydgoszczy zniknie skoro zaczął latać tam Ryanair. LOT niestety za słaby by konkurować z Ryanairem.
gość_18306
2019-01-07 14:24
Ja wiedziałem, że tak będzie. To jest tak jak polityka bierze górę nad ekonomią. I ktos dostał dyrektywę, że ma nabijać pasażerów, by lotnisko miało swoją rację bytu. Już kiedyś pisałem tu, że Ukraińców przyjeżdżających do roboty w Polsce nie stać na samolot. A Bydgoszczanie widać niezbyt skorzy do latania na wschód