Lotnisko Chopina w grudniu z 10 proc. wzrostem

Lotnisko Chopina w grudniu z 10 proc. wzrostem W całym ub. roku z warszawskiego lotniska skorzystało 17,75 mln pasażerów - skorzystała w 2018 r. To wzrost o 12,7 proc., czyli o 2 mln, w stosunku do roku poprzedniego. W zeszłym roku, w ruchu międzynarodowym, uczestniczyło prawie 16 mln (wzrost o 17,2 proc.), a w ruchu krajowym blisko 1,8 mln osób. Godny podkreślenia jest również fakt, że ruch czarterowy wzrósł –...
04/01/2019 13:54   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_7c41c 2019-01-08 17:34   
gość_7c41c - Profil gość_7c41c
adam7691 - Dlatego też w najbliższym czasie rocznie w WAW tylko niewielkie wzrosty.
gość_39c5b 2019-01-08 13:49   
gość_39c5b - Profil gość_39c5b
@gość_b23b3 niczego nie brakuje, trzeba tylko lepiej planować i zarządzać, a jak zarządza parodia prezesa i jego zespół BMW no to czego chcieć.

porównywanie do GVA, która ma jeden pas i dużo bardziej restrykcyjne core night... ma się śmiesznie
Marcin14 2019-01-08 12:34   
Marcin14 - Profil Marcin14
Z europejskich lotnisk w mniej więcej tej samej lidze mamy już oprócz wyniku HEL, podanego poniżej (wzrost 10,4%), VIE - 27,037,349, wzrost 10,8% i ATH 24,135,736, wzrost 11,0%. Nieoficjalny wynik dla WAW to 17,755,542, wzrost 12,9%, czyli minimalnie wyższy niż powyższe lotniska podobnej wielkości w regionie.

WAW prawdopodobnie wygra z GVA, ale tylko o 20-30 tys. pax.
gość_18306 2019-01-06 14:59   
gość_18306 - Profil gość_18306
A w Katowicach cisza?! Śniegu nabrali w usta?!
Marcin14 2019-01-05 17:05   
Marcin14 - Profil Marcin14
@gość_559a3, istotnie, potwierdzam, że WAW wyprzedziła w 2018 r. zarówno LTN (o ponad milion pax), jak i HAM (o około 500 tys. pax). Jest wielka niewiadoma, jeśli chodzi o GVA. Do listopada 2018 przewinęło się przez nią 16,267 mln pax, a prognoza na grudzień 2018 to 1,460 mln pax. Razem daje to około 17,727 mln pax, bardzo blisko liczby podanej dla WAW. Przypominam jednak, że dane z WAW są bardzo mocno zaokrąglone więc wciąż może się okazać, że to jednak GVA jest górą, choć różnica będzie bardzo niewielka.

@gość_b0a86, oczywiście easyJet zostaje w SXF, chodziło mi o przeniesienie _części_ operacji. Jednak TXL przeżywa niejako odrodzenie przez zamknięciem, gdy zostanie otwarty BER i rzeczywiście będzie poza zasięgiem WAW w 2019 r. Przewinie się przez niego w 2019 pewnie około 23 mln pax (o około 3 mln więcej niż przez WAW).

Malaga będzie miała wynik w 2018 r. około 18,95 mln pax, ale przy jej słabnących wzrostach w 2018, przewaga nad WAW może być zniwelowana w 2019 r.

Helsinki podały już wynik 20.848.838 pax w 2018 r. i przy agresywnym wzroście tamże, różnica od WAW (około 3 mln pax) w 2019 r. pewnie pozostanie podobna.

St. Petersburg Pulkovo wykazuje prawie równo 18 mln pax w 2018 r., a więc niewiele więcej niż WAW. Do prześcignięcia w 2019 r.

Tak więc WAW najprawdopodobniej przeskoczył 3 europejskie lotniska w 2018 r. z dobrą prognozą przeskoczenia następnych dwóch w 2019 r.
gość_b0a86 2019-01-05 14:07   
gość_b0a86 - Profil gość_b0a86
Marcin14 Tegel dostaje dodatkowe loty w zapelnieniu luki po Air Berlin, EasyJet nie wynosi sie calkowicie z SXF.
W 2019 WAW nie zrowna sie z Tegel, zobaczymy czy w 2020 faktycznie zostanie otwarty BER, ale to lotnisko bedzie poza zasiegiem, tu tylko konkurencja bylby CPL.
A samy wyniki WAW - super, miejmy nadzieje, ze 2019 bedzie rowniez rokiem solidnych wzrostow.
adam7691 2019-01-05 12:51   
adam7691 - Profil adam7691
gość_7c41c: ile razy leciałeś A380, gdybyś leciał chociaż raz to wiedziałbyś , że obecna infrastruktura Okęcia (mówię o miejscach dla pasażerów) jest do tego totalnie nieprzygotowana
gość_9a28b 2019-01-05 11:50   
gość_9a28b - Profil gość_9a28b
@mekki: jak to się nie pojawiają? a Easyjet w tym roku?
Marcin14 2019-01-05 01:55   
Marcin14 - Profil Marcin14
Muszę się poprawić na temat berlińskich lotnisk. Okazuje się, że na W18 TXL ma ogromny wzrost (w listopadzie 47%), głownie za sprawą przenoszenia operacji easyJet z SXF na TXL. Na wiosnę Ryanair również przeniesie trochę operacji z SXF na TXL. Tak więc w 2018 SXF zanotował minimalny spadek (około 1%), a TXL mały wzrost (około 5%).

Dokładne statystyki berlińskich lotnisk (do listopada) są tu: zobacz link
gość_b23b3 2019-01-04 23:28   
gość_b23b3 - Profil gość_b23b3
gość_d96bb: Ukrainskie mniej niz polskie lotniska!
Warszawa (Chopin): 17.8 mln
Kijow: 12.6 mln
gość_b23b3 2019-01-04 23:21   
gość_b23b3 - Profil gość_b23b3
mekki: po prostu brakuje miejsca! Dlatego CPK jest pilnie potrzebny!
gość_7c41c 2019-01-04 21:48   
gość_7c41c - Profil gość_7c41c
mekki - skoro nawet A380 jest niewygodny na Chopinie to co innego ma zachęcać do latania tam..?
gość_559a3 2019-01-04 19:45   
gość_559a3 - Profil gość_559a3
Analiza danych za 1-11.2018 pokazuje, że Luton, Hamburg i Genewa zostaną prześcignięte, ich straty w stosunku do WAW wynosiły odpowiednio 1,2mln, 0,5mln i 0,25mln. Poza zasięgiem jest Pulkovo.
usuniety 2019-01-04 17:50   
usuniety - Profil usuniety
A teraz odpowiedz na pytanie, dlaczego w WAW nie pojawiaja sie zadni nowi przewoznicy. Czy linie lotnicze zainteresowane sa wspolpraca z lotniskiem, ktore w obliczu wzrostu ruchu stara sie rozbudowywac i optymalizowac obsluge tego ruchu, czy tez z lotniskiem, ktorego wladze oficjalnie i bez udawania staraja sie wygonic niewygodnych przewoznikow i faworyzowac pupilka. Odpowiedzcie mi na to pytanie
gość_d96bb 2019-01-04 17:20   
gość_d96bb - Profil gość_d96bb
Ciekawe ile PAX będą miały ukraińskie lotniska w tym roku, jak myślicie?
gość_d96bb 2019-01-04 17:19   
gość_d96bb - Profil gość_d96bb
Geneva do prześcignięta też może być, Moskwa i Petersburg pójdą bardzo mocno do góry.
Obstawiam 1-2 oczka wyżej i jeszcze mocniejsze zbliżenie się do Helsinek, Aten i i Berlina
Marcin14 2019-01-04 16:33   
Marcin14 - Profil Marcin14
@lysypiotr76, ja robiłem dokładne wyliczenia i w 2018 roku w porównaniu do 2017 roku WAW powinien przeskoczyć o jedno oczko w górę wyprzedzając londyński Luton. Mocno też zbliży się do Genewy i Hamburga. Pulkovo i Vnukovo na chwilę odjadą dzięki Mundialowi, ale w 2019 r. znów znajdą się w zasięgu WAW. Do następnych wyżej Malagi i Helsinek różnica jeśli się zmniejszy, to niewiele. Następny jest Tegel w Berlinie, który operuje na granicy przepustowości i jest do dogonienia w 2019 r. Wyżej są już tylko lotniska z rucham znacznie powyżej 20 mln pax rocznie.

Patrząc w dół, różnica między WAW i następnymi w tabeli Pragą, Edynburgiem, Alicante i Niceą będzie się tylko powiększać i to w niektórych przypadkach dość znacznie. Z drugiej strony Berlin Schoenefeld, Budapeszt i Bukareszt mogą trochę do WAW nadrobić, ale one są daleko za nią.
lysypiotr76 2019-01-04 14:59   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Chyba niewiele zmieni się pozycja stołecznego lotniska wobec innych lotnisk europejskich w porównaniu do roku 2017. Procentowo też już widać lekkie wyhamowanie.
gość_a7fd5 2019-01-04 14:14   
gość_a7fd5 - Profil gość_a7fd5
Całe szczęście, że rozpoczyna się budowa lotniska w Radomiu, bo za dwa lata na Chopinie będzie ponad 20 mln pasażerów, droga startowa w Modlinie będzie do remontu a CPK dalej na papierze.
gość_1bf26 2019-01-04 14:05   
gość_1bf26 - Profil gość_1bf26
I co ciekawe, dokładnie ten sam wzrost procentowy byłby potrzebny w bieżącym roku do przekroczenia 20 mln.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy