Loty z Warszawy do Indii coraz bliżej?

Loty z Warszawy do Indii coraz bliżej? Historia połączenia z Polski do Indii ciągnie się co najmniej od 2017 r. Wtedy też dyrektor Air India - Pankaj Srivastava - zapowiadał, że jest gotowy na podjęcie współpracy z PLL LOT jeśli taka trasa wystartuje. Możliwe byłoby łączenie ofert obu przewoźników. Przez Warszawę można byłoby polecieć do wielu miejsc w Europie i Ameryce Północnej, z kolei z Delhi dalej po kraju...
04/01/2019 09:00   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_0cefc 2019-01-08 06:52   
gość_0cefc - Profil gość_0cefc
Indie trudnym kierunkiem?
W Polsce jest już prawie 300 tys. osób zatrudnionych w centrach biznesowych które w dużej części mają swoich poddostawców w Indiach. Bez problemu wypełni się to połączenie.
Do tego dochodzi kilkadziesiąt tysięcy Hindusów którzy w Polsce pracują, studiują no i nasi turyści.

Dochodzi również bardzo dobra rotacja bo można polecieć tam i wrócić poniżej 24h (więc koszty są niskie) a nie tak jak na Daleki Wschód gdy samoloty stoją na lotniskach zamiast latać.

Zastanawiam się czy nie lepszym kierunkiem (biznes) byłoby inne miasto ale może za rok, dwa zostanie otwarte kolejne połączenie.
adam7691 2019-01-07 09:23   
adam7691 - Profil adam7691
gość_39f35: im mniej pasażerów, tym więcej frachtu, często bardziej opłacalnego
vscrew 2019-01-06 22:46   
vscrew - Profil vscrew
@gość_f7b9b No właśnie pokazujesz jak znasz się na przemyśle lotniczym :-) To że samolot lata pełny nie znaczy, że przynosi dochód :-) Jeśli sprzedasz wszystkie miejsca za grosze, to i tak nie koniecznie zwróci się tobie koszt przelotu ( opłaty, paliwo, pensje, catering, pozwolenia itd).
vscrew 2019-01-06 22:43   
vscrew - Profil vscrew
@gość_4746b To mało wiesz :-)
gość_296fb 2019-01-06 21:47   
gość_296fb - Profil gość_296fb
Szanowni goscie forum. Pelen samolot nie oznacza ze polaczenie przynosi zysk. To bardziej skomplikowany system m.in. cargo. Wiec nie piszcie talich bajeczek
gość_f7b9b 2019-01-06 18:32   
gość_f7b9b - Profil gość_f7b9b
Tak samo Singapur miałbyć według ekspertów na forum nieopłacalny, a lata prawie zawsze pełny
gość_4746b 2019-01-05 22:33   
gość_4746b - Profil gość_4746b
Kto mowil ze LOT "planowal" kiedys latac B737 Max * do Indii?
To jest trasa long haulowa i watpie ze byli takie plany.
vscrew 2019-01-05 14:40   
vscrew - Profil vscrew
@gość_215b0 Indie generalnie są bardzo trudnym kierunkiem, bo pasażer, nawet ekonomiczny, jest bardzo wymagający i trudny, nie lubi zmian i odstępstw od przyzwyczajeń. Nie wiem czy LOT liczy na pasażerów hinduskich, na pewno na tranzyty z Europy Zachodniej i Skandynawii - sam fakt ze planował tam 737Max8 świadczy, ze nie liczą na zbyt duże obłożenie tej trasy. Fakt ze postawili jednak latać na 787 ze względu na planowane ogromne cargo pokazuje ze to będzie właśnie kierunek głównie frachtowy, a pasażerowie przy okazji.
gość_39f35 2019-01-05 00:08   
gość_39f35 - Profil gość_39f35
@lysypiotr

Delhi nie są trudnym kierunkiem, tylko monopol na trasach WAW-NY, WAW-ORD, WAW-ICN, WAW-NRT i KRK-ORD jest, aż za bardzo lukratywny i rozleniwia.

LOT powinien przestać uważać, że 80%-85% obłożenie na long haulu to dużo!
gość_251b0 2019-01-04 23:54   
gość_251b0 - Profil gość_251b0
Jeśli to taki dochodowy kierunek to czemu Air India sama nie otworzy połączenia do Polski?
Bo wiedzą, że nie zarobią na tym kierunku i nie będzie on dochodowy ze względu na wrażliwych cenowo i wybrednych Hindusów? Lepiej niech LOT nie otwiera tego kierunku bo raczej na tym nie zarobi i po krótkim czasie będzie musiał wycofać się z obsługi. Już lepiej Szanghaj albo Shenzen.
gość_b23b3 2019-01-04 23:01   
gość_b23b3 - Profil gość_b23b3
gość_00456: LOT ciagle ma jeden problem, to ze dwa B787 nie lataja. To jest wlasnie powod dlaczego w 2019r bedzie tylko dwa nowe polaczenie dalekodystansowe, Miami i New Delhi. (New Delhi bedzie duzy sukces jesli podpisza code share z Air India nie tylko na trasie Warszawa-New Delhi ale szczegolnie New Delhi -Sydney i Melbourne).

PLL LOT w 2019r dostanie 4 x B787, ale powienien wyleasingowac dodatkowe 2 X B787, czyli razem 6, aby rozwoj long haulowy byl taki jak w planowach przed problemy z silnikami Trent 1000. Wtedy mogli dodac jeszcze dwa nowe miasta.

W siatce polaczen LOTu ciagle bardzo brakuje Bangkok, Hong Kong/Szanghaj, Ho Chi, Minh/Hanoi, Vancouver, Philadelphia/Boston/Detroit/Waszyngton/SFO.
gość_f5585 2019-01-04 22:09   
gość_f5585 - Profil gość_f5585
Hanoi akurat jest dobrym rynkiem nie tylko turystycznym ale tez biznesowym. Duzo sie zmienilo, i zbudowali pare lat temu nowy terminal. To nie to samo co kiedys jak LOT latal w 2010-2011. Vietnam Airlines nawet powoli sie przezucili z SGN do HAN przez ograniczona dostepnosc i sloty w SGN. Na kierunki europejskie to jest dziszaj wiecej lotow z HAN niz z SGN.
gość_7c41c 2019-01-04 21:40   
gość_7c41c - Profil gość_7c41c
No trasa WAW - DEL MAXem 737 to byłaby kpina... LOT wcześniej powinien zainteresować się Indiami, jeśli chcemy naprawdę wojować na rynku lotniczym to loty do Indusów to absolutna podstawa, no ale nie na B737.
gość_457e9 2019-01-04 21:20   
gość_457e9 - Profil gość_457e9
Jest to kierunek bardzo ryzykowny , SN Brussels przejechal sie na Bombaju w ubieglym roku, jesli nie uda im sie dopasowac tranzytow aby wypelnic klase ekonimiczna, to nadzieja na wypelnienie eco premium plus klase biznes moze byc troszke zbyt optymistyczna chociaz ciesze sie ze rozwijaja sie w Azji- ciekawi mnie jak bedzie wygladalo cargo pod wzgledem wynikow finansowych. Jesli to prawda jak pisal vscrew ze 5x w tygodniu to widac ze chca dac paxom elastycznosc wyboru dziwi mnie ze Seul tylko 5x razy w tygodniu i na razie Singapur tylko 4 razy.
gość_4a9eb 2019-01-04 20:47   
gość_4a9eb - Profil gość_4a9eb
jezeli dobrze trafia z godzinami /a pewnie o to idzie walka bo to za dlugo trwa/ to bez problemu zrobia jak LH indiaexpress do LA i NYC....inaczej to nie ma sensu...tak jak SIN nie pasuje z lotami do USA, a az sie prosi zeby zaproponowac SIN-WAW-NYC w krótkiej przesiadce, ale LOT ma ponad 10 godzin czekania na cos za atlantyk po przylocie z SIN ;(
marqoos_pl 2019-01-04 20:28   
marqoos_pl - Profil marqoos_pl
Jeżeli przesiadki do/z USA i Kanady będą dobre (tj. poniżej 3h), to te samoloty będą latać pełne (DEL-WAW-US/CA). Również code-share i wspólne taryfy z Air India mogą być dobrą opcją dla podróżujących do Indii.
gość_a141c 2019-01-04 20:07   
gość_a141c - Profil gość_a141c
Trochę ryzykowny ten nowy kierunek no ale kierownictwo LOT chyba przeprowadziło jakieś profesjonalne badanie rynku i wynika z niego, iż popyt na usługi naszego Narodowego przewoźnika będzie. Zastanawia mnie bardziej czemu LOT nie zwiększy częstotliwości do Singapuru. Znajomy w ostatnim czasie kilkukrotnie podróżował na pokładach LOT do Singapuru i zawsze samoloty były prawie pełne. Bardzo dużo ludzi z Europy zachodniej podobno przesiadka się w Warszawie na tym kierunku.
gość_c3b01 2019-01-04 19:40   
gość_c3b01 - Profil gość_c3b01
Indie jako przeciwwaga dla Chin to super kierunek. Jeśli dojdzie do wojny handlowej Indie będą pierwszym wyborem do zastąpienia chińskiego potencjału produkcyjnego. Państwa basenu Morza Południowochińskiego odpadają z oczywistych względów. Naszym strategicznym partnerem w Azji powinny być właśnie Indie a nie Chiny. My wciąż jeszcze mamy trochę technologii, za które oni mogliby nieco otworzyć swój rynek a oni mają nieco projektów do których moglibyśmy przystąpić jako podwykonawcy. Krótko mówiąc jest to szansa na skalowanie w zamian za technologie. Dehli z przesiadkami do Bangalore, Mumbaju i Ahmadabadu to złoty interes a dla turystyki to brama do Himalajów.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy