Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_bc108
2019-01-02 20:01
Nie rozumiem w jaki sposób pasażerowie mieliby być liczeni "dwukrotnie." Jeśli ktoś leci LOTem z Wrocławia do Seulu przez Warszawę, to liczy się osobno jako pasażer na trasie Wrocław-Warszawa i Warszawa-Seul. Co w tym jest "dwukrotnego", w końcu to osobne rejsy z innymi numerami lotów i jak można to inaczej policzyć? I co linie miałyby zrobić w sytuacji rejsu LOTem do Monachium a stamtąd Luftansą do Nowego Jorku przy rezerwacji na jednym bilecie. Jednego pasażera miał LOT a następnie Lufthansa i nastąpiły dwa odrębne rejsy. Żadnej dwukrotności tutaj nie ma.
gość_e43fe
2019-01-02 19:39
Nie tylko podwójnie ale potrójnie, poczwórnie i tak dalej. W tej sytuacji to jest tylko taki skrót myślowy użycia słowa "pasażer". Latam w ciągu roku kilkadziesiąt razy i kilkadziesiąt razy jestem zliczany jako pasażer. Więc pod tym słowem "pasażer" liczy się zapełnione miejsce w samolocie na konkretnym rejsie. To nie jest żadne zliczanie podwójne - tak się po prostu zlicza przewiezionych pasażerów.
jjemiolo
2019-01-02 17:01
@4412c: mysle ze jest to standardowe liczenie kazdego "zaladowanego" pasazera, czyli kazdy w tranzycie jest liczony dwukrotnie. Na tej samej zasadzie EK, LH, AA, OS czy SU nabijaja swoje statystyki.
Odnosnie LO: te 9 milionow rocznie to jest to sukces bez wzgledu jak sie liczy pasazerow. W regionie to tylko W6 i SU maja statystycznie wiecej.
gość_4412c
2019-01-02 11:46
te 8mln to podwójnie liczeni pasażerowie czy po wyeliminowaniu tego efektu?
gość_dc58c
2019-01-02 10:51
Czas juz oglosic Delhi?
zobacz link
zobacz link
gość_cefb9
2019-01-01 21:30
gość_7e77a - netto wychodzi dla lotu najgorzej. Roznica jest ok 140tys rocznie (liczac 30tys rocznie za mundur, zarcie, po potraceniu za sim i inne szmery bajery) w porownaniu z cpt787 z baaardxo duzym dosw i latajacym w lot przynajmniej przez 8 lat (najwyzsze zaszeregowanie stawki za godz a nowym cpt we francy. Tvs to roznica ok 200tys po nowej stawce. Wiec tak w licie nie jest najgorzej ale gdzie indziej jest lepiej.
Poczekajmy do konca stycznia, lutego. Wtedy mija 3 mies okres wypowiedzenia dla pierwszych pilotow, ktorzy opuscili szeregi lotu.
Do tego teraz jest okres kiedy wiele osob przechodzi na emerytury.
Wiec moze stac sie ze 2+2>= 4 :-)
Wiec zycie pokaze.
Ale generalnie trzymam kciuki za lot gdyz:
a) zle jesli firma padnie i wyrzuci tylu pilotow na rynek.
b) jesli lot podniesie pensje aby ludzie bie odchodzili to i inne firmy beda musialy cos zrobic aby wiecej ludzi sciagnac.
gość_d96bb
2018-12-31 15:45
gość_7e77a, ogłoszenia na Pracuj.pl są płatne, trzeba oszczędzać.
Wystarczy, że na własnej stronie
zobacz link
FIRST OFFICER (B787) Warszawa
CAPTAIN EMBRAER 170/190/195 (NON-TYPE RATED) Warszawa
CAPTAIN BOMBARDIER Q400 (NON-TYPE RATED) Warszawa
CAPTAIN BOMBARDIER Q400 (TYPE RATED) Warszawa
CAPTAIN EMBRAER 170/190/195 (TYPE RATED) Warszawa
FIRST OFFICER (Q400/EMB)
gość_7e77a
2018-12-31 14:40
Wszyscy tak narzekają, że piloci odchodzą (swoją drogą jakoś wielkiego exodusu nie widać), ba nawet na stronie LOTu jak i np pracuj.pl nie ma żadnych ogłoszeń w sprawie pracy dla załóg więc
a) piloci nie odchodzą
b) jest więcej chętnych niż odchodzących
zatem skoro b>a to po co przepłacać
Szkoda też, że nikt nie porównuje zarobków netto netto znaczy się ile tak naprawdę po odjęciu mundurów, szkoleń, noclegów i innych szmerów bajerów.
PS słyszeliście, że FRanca zamknęła bazę w Eindhoven i zwolniła wszystkich bo nikt nie chciał się przenieść do bazy na Białoruś
gość_3c358
2018-12-31 10:17
Z tymi mlodymi pilotami bym nie przesadzal. Jakos FR daje rade. Ok 30% FO ma mniej niz 1000 godz TOT i daja rade. Oczywiscie zaraz ktos powie ze to button pilots ale przynajmniej umieja zinterpretowac poprawnie zdanie „land at the nearest suitable airport” i lataja zgodnie z procedurami. Fakt ze raw data nie jest ich mocna strona, ale kto teraz tak lata.
I tylko na mlodych Lot moze liczyc. W koncy cyt rekrutera lotu „albo prestiz albo pieniadze”. Reszta szanujacych sie pilotow podziekuje lotowi i pojdzie latac za wieksze pieniadze. I tak jest w locie teraz. Exodus, exodus, exodus i to z kazdego typu. I nie pokryja tego piloci, ktorzy wrocili do lot po kilku latach nieobecnosci. Pyt jest ile zreszta wytrzymaja w lotowskiej rzeczywistosci, gdzie wymiana „detki” w samolocie urasta do kilkugodzinnej operacji. Gdzie niedofinansowane lowcosty robia to w 45 min i jakos nieslychac aby kola odpadaly.
Nie zdziwi mnie jesli prezes specjalnym prikazem zacznie szkilic WOT na pilotow albo sluchacze deblinskiej szkoly w ramach praktyk przed f16 lub c-130 trzy lata beda musieli polatac w lot :-)
gość_17b89
2018-12-31 08:58
gość _6e592: A Ty przesadziłes z dawkowaniem TVN24.
Panowie jeszcze nie skończył siłę rok 2018, są to szacunkowe wyliczenia. Dokładne będą koniec lutego.
Kto rozpuszcza te wierutne bzdury o masowych odejsciach pilotów, rotacja pilotów jak wszędzie. Norma, zresztą będzie można to sprawdzić czy pawel ryr :pisze prawdę coś wspominał że będzie o tym głośno od połowy stycznia.
gość_110f5
2018-12-31 06:42
gość_457e9: zgadzam sie! Nastepny kierunek dalekodystansowy dla LOTu jest napewno Delhi. Tylko nie wiem dlaczego LOT ciagle czeka i nie oglosi ten nowy kierunek?
LOT ma juz swojego GSA w Indii:
zobacz link
Maja chyba juz Catering w Indii: (fotki i info na LinkedIn)
"We, Ambassador's SkyChef were immensely proud to welcome LOT Polish Airlines for in-flight meal presentation at our prestigious Delhi Flight Kitchen. Customer satisfaction is utmost important to us, we make sure to provide best quality food and high service standard, this is our motto we believe in and practice."
gość_110f5
2018-12-31 02:54
gość_a865e : wspierasz monopoliste…..to wlasnie jest LH.
zobacz link
gość_6e592
2018-12-30 23:31
gość_d9b55 ... przesadziles z dawkowaniem TVP
TravelFan
2018-12-30 23:00
Jak zwykle mało konkretów. Nic więcej się nie dowiemy. To pewne.
Ja też niestety rzadko latam LOTem, chociaż czasami mi się zdarza dalekodystansowo.
Obsługa niestety robi łaskę, że jest ... nie pier*olmy że jest inaczej. Nigdy nie mam takiego wrażenia w LH. Może jestem uprzedzony. Zawsze staram się być miły, ale jednak mam poczucie, że Panie są nieobecne jakby.
Trzymam kciuki za LOT, bo chciałbym latać bezpośrednio z WAW. Sprawdzałem MIA na sierpień, chwilę temu. Economy kosztuje 4,5K w taryfie najtańszej a biznes ponad 13K
Drogawo...
Sprawdzę inne linie, ale wydaje mi sie drogawo
gość_7cfd5
2018-12-30 21:03
Niech podadza wynik skonsolidowany calej grupy...
gość_a865e
2018-12-30 18:56
Nie lubię Niemców ze względów historycznych ale latam LH bo gdy latałem LOTem a powstawały jakieś trudności typu opóźnienia lub odwołania lotów to obsługa zamiast pomóc pasażerom to na nich warczała a personel pokładowy do najmilszych też nie należał. A że trafiało się to dość często to skończyłem korzystać z usług LOTu. Chciałbym żeby to się zmieniło ale słyszę od wielu ludzi i czytam na necie że do tego jest jeszcze daleko.
gość_457e9
2018-12-30 17:24
Mozna sie domyslic,ze nastepny kierunek to raczej na pewno Azja. Osobiscie obstawiam Delhi. Zdziwilbym sie jesli bylby to Szanghaj albo Hongkong. Po tym jaka ma siatke SN Brussels i jak szybko zakonczyl loty do Indii, tak wiem to byl Bombaj, to obawiam sie tego kierunku niskoplatny ruch, niepewna sytuacja z oblozeniem biznes klasy jedyne co moze byc pozytywne to Cargo jak i tranzyty, chociaz Ukrainian Airlines tam juz lata.
gość_22fc1
2018-12-30 14:37
Bardzo jestem ciekaw tego drugiego długodystansowego połączenia.
gość_e00e7
2018-12-30 14:10
No właśnie odchodzą do Ryanaira... ciekawe kto będzie za kilka miesięcy latał na Q400
usuniety
2018-12-30 13:04
Wszyscy którzy mają problem, że pracują w LOT powinni odejść do innej linii. Ryanair na pewno czeka na Was z otwartymi ramionami. I wszyscy będą zadowoleni.
Zarządowi życzę jednak poprawy jakości szkoleń personelu pokładowego- jest gorzej. Brak spójności wykonywania poszczególnych czynności, bierność i nieprofesjonalne podejście do obsługi klienta stają się normą.