Poznań: Minimalny spadek ruchu w listopadzie

Poznań: Minimalny spadek ruchu w listopadzie Listopad jest jak na razie jedynym miesiącem 2018 roku, w którym całkowity ruch jest mniejszy niż w ubiegłym roku. W ruchu regularnym obsłużono ponad 122 tys. pasażerów (-0,79 proc.) a w ruchu czarterowym 13,5 tys. (+5,81 proc.). W porównaniu do jedenastego miesiąca 2017 roku, zmalał też ruch General Aviation z 429 do 304...
28/12/2018 09:32   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
POZer 2019-01-07 08:27   
POZer - Profil POZer
Dowodem na beznadzieje wladz jest jedyne połaczenie LOT zlikwiodowane od kilku lat (TLV).
W innych miastach LOT wygral z low costami na tej trasie, a porazka tylko w POZ.
Brakuje Malagi i Kanarów całorocznie, chociaż coś raz w tygodniu.
gość_9a6a7 2019-01-02 16:51   
gość_9a6a7 - Profil gość_9a6a7
Po pierwsze TLV i VDA leżą w Azji (Bliski Wschód) a nie w Europie południowej.

Po drugie również uważam, że z POZ wciąż brak kierunków południowo-europejskich tych najbardziej popularnych i lubianych. To co jest to i tak mało w porównaniu do innych lotnisk.
Moim zdaniem nadal brak: BCN, AGP, LIS, FAO, NAP, SUF, BRI, CTA, PMO, AHO, NCE
solokhumbu 2019-01-02 10:37   
solokhumbu - Profil solokhumbu
@gość_f4f31chyba wstałeś troszkę lewą nogą.
Jeśli na południe nie ma dokąd latać, to ja może przypomnę wymienię tylko PEWNIAKI na 2019)
GRO, ALC, CIA, BGY, MLA, CFU, ZAD, ATH, TLV, VDA.
Na wakacje również świetnie nadają się:
EDI (Szkocja to perełeczka przyrodnicza, a i sam Edynburg jest całkiem miłym miastem), ORK (czyli w zasadzie poł zachód Itlandii), oczywiście Lądek, Paryż, coś w Holandii lub w Belgii z dolotem do EIN.
Zatem wybór jest spory; zakładając 2-3 wypady lotnicze rocznie, każdy z nas tylko z powyższej listy ma wakacje na 3-4 lata. A przecież wiele miejsc (CIA czy ATH jako dobry przykład) to miejsce, dokąd można polecieć więcej niż raz.
Jeśli do tego dodamy naprawdę już bogatą siatkę LO (a ceny LO są zupełnie znośne!), to masz kolejne ... dzieści destynacji.
Ale jasne, oczywiście, Berlin, Wrocław itp.
Po prostu latajmy stąd. Na pewno tym nie zaszkodzimy Ławicy :)
gość_f4f31 2019-01-02 00:02   
gość_f4f31 - Profil gość_f4f31
Powodem tego, że ludzie nie latają z POZ tylko z innych lotnisk jest to, że z Poznania po prostu nie ma za bardzo gdzie latać. W większości kierunki pracownicze, a południowo-europejskich prawie nic i do tego zlikwidowana ostatnio popularna i lubiana Barcelona.
A jeżeli chodzi i dojazdy na lotnisko do Berlina to tragedia. Leciałem tak ostatnio z małymi dziećmi. Nie polecam. Przede wszystkim strata pieniędzy i sporo czasu. Dodatkowo niepotrzebny stres, nerwy i dodatkowe koszty.

Tak na marginesie. Ciekawe ile osób musiałoby się podpisać pod petycją o odwołanie zarządu lotniska na Ławicy?
gość_7c41c 2019-01-01 23:55   
gość_7c41c - Profil gość_7c41c
gość_55dc2
- Czy chcesz czy nie to Pyrzowice się zwijają, nie Kraków. Sam Kraków ma milion żyjących tam ludzi, miasto jest atrakcyjne samo w sobie, turystyka i biznes. W lecie najwięcej ludzi odwiedza Małopolskę, statystyki nie kłamią, za to bardzo kłują niektórych
w oczy. Od lat biadolicie jak to wszyscy mają uciekać z Balic i co??? No wszyscy wam na złość robią i latają z Balic. Na dodatek wchodzą nowe linie. Pyrzowice mogą robić karierę, ale cargo. Aha i te wakacyjne takie do Egiptu itd. :-P

Poznań po mimo, że ma pieniądze, ma ładne tereny, to ma też niedaleko Berlin. A Wielkopolan w większości stać by jechać do Berlina i lecieć stamtąd, dużo ludzi przyzwyczaiło się do tego. Łatwy dojazd do Warszawy też nie pomaga w rozwoju Ławicy. Turystyka nie jest jakaś tam wybitna.
adam7691 2019-01-01 23:54   
adam7691 - Profil adam7691
gość_3145f: dokładnie to napisałem, gdyby z POZ było gdzie latać, to wielu latających z BER wybrała by POZ
gość_ade2b 2019-01-01 17:24   
gość_ade2b - Profil gość_ade2b
To ja gość_738ab

adam7691 - nie napisałem że do do Poznania przychodzą jakieś koncerny i to jeszcze zachodnie. Zgadzam się że teraz to raczej odchodzą, ale to co w Poznaniu powstało albo "przyszło" dalej w nim jest i dalej potrzebuje latać.

dtr - nie mam nic do Billund, ale wg mnie są dużo bardziej ważniejsze kierunki do otwarcia z Poznania a w tej niszy zdecydowano się otworzyć akurat BLL.
gość_3145f 2019-01-01 02:26   
gość_3145f - Profil gość_3145f
adam7691 bliskosc Berlina to nie tylko ceny, to tez oferta. Mimo, ze lotniska w Berlinie nie sa jakims znaczacym hubem, to mozna stamtad poleciec w dziesiatki roznych miejsc.
Jest pewne jak w banku, ze przy otwarciu BER ta oferta sie jeszcze bardziej zwiekszy i dla POZ i nawet WRO nie wrozy to najlepiej, taka jest prawda, a jak ktos w to nie wierzy to poczeka i sie przekona.
adam7691 2018-12-31 16:02   
adam7691 - Profil adam7691
i jeszcze jedno, POZ już tak na psy zszedł, że nawet lotniskowego kwartalnika raz na kwartał nie potrafi wydać
adam7691 2018-12-31 15:45   
adam7691 - Profil adam7691
gość_b0a86: gdyby z POZ można było gdzieś polecieć, to zaręczam Ci, że 30-40% latających z BER szybko by się przestawiła (chociażby ze względu na koszt).
Dojazd do Berlina i parkowanie nie jest za darmo. Ale jak ktoś liczy tylko cenę biletu i nic poza (czas to też wartość), to wychodzi mu, że się opłaca.
gość_b0a86 2018-12-31 12:11   
gość_b0a86 - Profil gość_b0a86
Pechem Poznania jest jego polozenie: blisko jest Wroclaw, a do Tegel czy Schönefeld mozna sobie szybko i wygodnie dojechac. Po otwarciu BER sila oddzialywania tego lotniska pogrzebie ostatecznie ambicje i znaczenie poznanskiego portu. Taka jest prawda i niestety trzeba to zaakceptowac, a nie wieszac psow na zarzadzie lotniska czy miec pretensje do wszystkich.
gość_e7afe 2018-12-31 11:55   
gość_e7afe - Profil gość_e7afe
Do 55dc2. Jak jesteś z Poznania to rozumiem że możesz nie znać faktów z Krakowa. Rozwój kontaktów Krakowa i Dubaju są na poziomie Urzędu Miasta i rządu Dubaju. Są rozmowy techniczne między Wydziałami odpowiedzialnymi za inwestycje po oby stronach współpracy. Są już umowy między startup'ami z Krakowa A inwestorami z ZEA. Turyści z ZEA nie ograniczają się tylko do Krakowa ale jeżdżą po całej Małopolsce
adam7691 2018-12-31 09:38   
adam7691 - Profil adam7691
gość_738ab: niestety, ale nie mogę się z tobą zgodzić. Gzie te zachodnie koncerny, które tak chętnie przychodzą do Poznania, raczej chętnie wychodzą, np do Wrocławia,
to co piszesz było prawdą, ale 15 lat temu
dtr 2018-12-30 23:33   
dtr - Profil dtr
gość_738ab jedna uwaga - zdajesz sobie w ogóle sprawę jakim kierunkiem jest Billund, co to za miejsce i dlaczego w ogóle ktokolwiek tam lata? Czasem jak się wypowiada na jakimś temat to warto zrobić research. Billund to kierunek 3 w 1 - biznesowy, turystyczny i emigracyjny. Mówią Ci cokolwiek takie nazwy jak Siemens, LEGO, Bestseller, VELUX, Mærsk czy Danfoss? To te firmy mają swoje duże siedziby albo fabryki w promieniu od kilku do kilkudziesięciu kilometrów od tego lotniska. To biznesowe zagłębie a Billund Airport to drugie najważniejsze po Kopenhadze lotnisko w Danii. To tak jakbyś powiedział że miasto zagraniczne X potrzebuje porządne kierunki a nie jakieś kierunki do Polski typu Kraków - bo to jest ranga tego lotniska i regionu w Danii, porównywalna do rangi Krakowa w Polsce...
gość_738ab 2018-12-30 15:39   
gość_738ab - Profil gość_738ab
Poznania nie można porównywać do Krakowa bo to całkiem różne światy. Poznań przez lata był jednym z najbogatszych miast w Polsce i mimo iż od kilkunastu lat jest lekki zastój to nie oznacza że całkowicie stracił potencjał. Biznesowo jest dalej silny. Zobaczcie ile w Poznaniu jest siedzib różnych firm, korporacji - pod tym względem Poznań bije inne miasta na głowę (z wyjątkiem stolicy). Wielkopolska jako region również nie ma czego się wstydzić.
Miasto z którym można porównać Poznań to Wrocław. Niestety dla Pyrlandii ale rynek lotniczy został już w Polsce ustawiony i to Wrocław będzie górą ale to nie oznacza że Poznań nie może się do niego zbliżyć. I tu zdecydowanie jest wina Miasta, zarządu lotniska a i Województwa (UMWW). Mimo mniejszego potencjału ludnościowego nie oznacza to tego że Ławicy nie jest stać na 3-3,5 mln pazażerów 2020-2021 roku, ale muszą być kierunki (nie jakieś Castellony i Billundy), zdecydowanie ich wiecej i przynajmniej jeszcze jedna linia tradycyjna do jakieś hubu (np. KLM do AMS).
gość_0d8ab 2018-12-30 11:44   
gość_0d8ab - Profil gość_0d8ab
Do pawel ryr i innych znawców - zanim się na coś wypowiecie, proszę znajcie się na tym, bo słabo to po pierwsze a po drugie nie porównujcie światowego Berlina do Poznania
usuniety 2018-12-30 09:45   
usuniety - Profil usuniety
To prosze wyjasnijcie mi prosze te setki samochodow na wielkopolskich rejestracjach stojacych na parkingach Berlinskich lotnisk..? Mam wielu znajomych ktorzy lataja regularnie ale z Berlina bo z Poznania jest tak slaba sietka. Miasto jest bardzo ladne ale puste wieczorami. Brak turystow.
To wszystko poczesci wina braku polaczen. Lawica ogranicza sie do charterow. Reszta stoi lub cofa sie. Naprawde spadki beda coraz silniejsze i dalej bede upoeral sie ze wine ponosi Zarzad jak i wladze miasta.
Lotnisko jest zaniedbane. Brak systemu ILS 2CAT , ciasny terminal i brak planow rozbudowy, momopol jesli chodzi o tankowanie i cena jedna z wyzszych w Polsce, jeden handling,.. To swiadczy o braku pomyslu ludzi na dalsze zarzadzanie lotniskiem. I po 15 latach prawie mogliby najzwyczajnie oddac stery innym.
teemu 2018-12-29 22:40   
teemu - Profil teemu
a ja się poniekąd zgadzam z abb25. Żeby były połączenia linii tradycyjnych, to musi być wzrastający potencjał ruchu biznesowego, a tego póki co nie ma. trochę błędne koło, ale tu piłka jest moim zdaniem po stronie miasta. Tylko że Poznań w ostatnich latach inwestuje finansowo i marketingowo w jakość życia mieszkańców i kreuje się jako miejsce dla osób, którym bliska jest ochrona środowiska, slow life itp. W tego typu wizji nie bardzo mieszczą się międzynarodowe korporacje, które miałyby tu otwierać swoje kolejne oddziały.
gość_55dc2 2018-12-29 19:09   
gość_55dc2 - Profil gość_55dc2
gość_7cede Mózg Ci przegrzało? Odkąd Flydubai lata do Krakowa to rozwijają się kontakty Pytam jakie i gdzie??? widziałeś te kontakty?
nie mówiąc o turystach z Emiratów i całego półwyspu Arabskiego których jest bardzo wielu w Małopolsce od tego czasu - powiedz co bierzesz, ze masz takie zwidy?
Nie porównuj Poznania do południa Polski bo tam mieszka 7 mln potencjalnych klientów z czego 5 mln w rejonie KTW.
Poznań jest sam z ok. 2 mln potencjalnych klientów i radzi sobie dobrze.
Gdyby nie Śląsk to krakowski grajdoł byłby na poziomie Bydgoszczy czy Lublina - więc nie narzekaj na Poznań bo to rejon zdecydowanie bogatszy niż krakowski a to, że nie ma tylu kierunków to nie wina zarządu a po prostu zapotrzebowania na te kierunki.
Poczekaj jeszcze trochę a spadki będą i w KRK a linie też będą się wycofywać. Cierpliwości.
gość_7cede 2018-12-29 15:09   
gość_7cede - Profil gość_7cede
Zgadzam się z 1e8d9. Jak coś nie lata to nie ma inwestycji. Odkąd Flydubai lata do Krakowa to rozwijają się kontakty i inwestycje pomiędzy Krakowem A Dubajem nie mówiąc o turystach z Emiratów i całego półwyspu Arabskiego których jest bardzo wielu w Małopolsce od tego czasu
Kup bilet Więcej
Rezerwuj loty
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wypożycz samochód
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska
Okazje pasażera
Reklama