Wizz Air: Nie tak różowo?

Wizz Air: Nie tak różowo? 9,5 mln euro straty zanotowały w roku finansowym 2008/2009 linie lotnicze Wizz Air; strata jest 385% wyższa niż rok wcześniej - wynika ze sprawozdania finansowego, do jakiego dotarła gazeta SME. Sprawozdanie zostało zweryfikowane przez firmę audytorską PriceWaterHouseCoopers. To pierwsze informacje o kondycji węgierskiego przewoźnika. Łączna strata od początku...
27/11/2009 10:27   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
ktgracz 2009-12-01 11:42   
ktgracz - Profil ktgracz
A poza tym... kto prowadzi firmę - rączka do góry?? Widać mało kto, bo byłoby oczywiste, że jak prowadzisz jakiś biznes, to trzeba tak generować (ja osobiście, podchodzę do tego inaczej/ nie aż tak skrajnie.. ale niektórzy nazywają tych co deklarują znaczący zysk z działalności na koniec roku, głupcami=mało rozgarniętymi ludźmi) koszty by nie wykazać na koniec roku zysków!! Żadna filozofia- co nie jest zabronione, to wolno robić (byle by z umiarem.. ) a w PL ta praktyka ogranicza się nie tylko do gigantów, ale jest także masowo stosowana w sektorze małych i średnich firm ]:->
ktgracz 2009-12-01 11:40   
ktgracz - Profil ktgracz
hamburg, marshall: racja w takich molochach jakimi są linie lotnicze po pierwsze płynność finansowa, po drugie plan strategiczny może zakładać pierwsze 5-10 lat wychodzenia na zero lub ze stratami.. dlatego teraz W TYM przypadku, cyferki są stosunkowo mało ważne.
pikus 2009-11-29 12:26   
pikus - Profil pikus
aguirre - jest strata nie zysk - te 2948 powinno byc w nawiasie..
aguirre 2009-11-29 00:05   
aguirre - Profil aguirre
marshall dokładnie - na działalności operacyjnej W6 ma zysk a nie stratę jaką miało zawsze NE. Ale to inna historia, bo Panowie Mandl i Skowronek po prostu zakładali przedsiębiorstwo, osiągali udział w rynku za wszelką cenę po czym je sprzedawali (Virgin, Sky Europe). LOT by dużo dał za takie wyniki ;-). Tu przeważnie była starta na działalności operacyjnej i zysk finansowy ze sprzedania jakiejś nieruchomości lub spłaconego samolotu z powrotem leasingodawcy ;-)
marshall 2009-11-28 23:52   
marshall - Profil marshall
mimis:dokładnie!
4tech: czy ty jesteś rzecznikiem prasowym tego forum i tego portalu? Ja zadałem pytanie do redaktorów a ty się wypowiadasz...
Mam jeszcze pytanie odnośnie weryfikacji tego "sprawozdania" (z wieloma błędami merytorycznymi) przez firmę PriceWaterHouseCoopers.. gdzie jest ta ocena?
I co najważniejsze! Porównywanie SkyEurope do Wizz'a jest całkowicie nie na miejscu bo z tego co pamiętam Sky ponosił straty z działalności operacyjnej a Wizz ma w tym miejscu ZYSK! Na ujemnym wyniku finansowym zaważyły koszty finansowe, które generowane są min. przez zaciągane kredyty a chciałbym tutaj niektórym przypomnieć że Wizz w tym roku zamówił 50samolotów i jakby na to nie patrzeć... to trochę kosztuje i zaliczki na pewno były wpłacane. Żeby to ocenić dokładnie trzeba by zobaczyć całe sprawozdanie a nie taki wycinek...
mimis 2009-11-28 23:38   
mimis - Profil mimis
4tech: autorami komentarzy pod przytoczonym zestawieniem są jak najbardziej redaktorzy portalu. A ja dodam pod rozwagę tylko coś takiego, zacytowane tutaj z "tego innego forum": [Tupungato]:
"JEŚLI te dane są prawdziwe, to Wizzair w ostatnich dwóch latach miał straty w wysokości 1-3% przychodu. Dla przykładu SkyEurope w ostatnich 2 latach działalności miał straty w wysokości 25-28% przychodu." Porównanie w6 z NE nie wydaje mi się trafne.
4tech 2009-11-28 06:59   
4tech - Profil 4tech
marshall: po pierwsze to nie redakcja portalu jest autorem artykułu, tylko słowacki portal SME o którym mowa jest na początku artykułu... Po drugie z artykułu wynika ze redakcja uzyskała potwierdzenie " u źródła" czyli w samej firmie... po trzecie redakcja nie komentuje sytuacji finansowej W6 w kontekście jego wyników a jedynie porównuje do analigicznej sytuacji SkyEurope które to linie nigdy nie odnotowali dochodu ze swej działalności ( WizzAir podobnie)
4tech 2009-11-28 06:59   
4tech - Profil 4tech
marshall: po pierwsze to nie redakcja portalu jest autorem artykułu, tylko słowacki portal SME o którym mowa jest na początku artykułu... Po drugie z artykułu wynika ze redakcja uzyskała potwierdzenie " u źródła" czyli w samej firmie... po trzecie redakcja nie komentuje sytuacji finansowej W6 w kontekście jego wyników a jedynie porównuje do analigicznej sytuacji SkyEurope które to linie nigdy nie odnotowali dochodu ze swej działalności ( WizzAir podobnie)
michalb 2009-11-28 03:40   
michalb - Profil michalb
moim skromny zdanie niema nic niestosownego w tym artykule a porównania do SkyEurope są trafne . w duchu wierze ze jeszcze przez długie lata będziemy mogli korzystać z przelotów na pokładach Wizzair
hamburg 2009-11-28 00:43   
hamburg - Profil hamburg
driver800: Chyba mam prawo do tego, odniesc sie do artykulu i powiedziec jak on dla mnie brzmi. Dla ciebie jako redaktor takie opinie, jak odbieraja osoby twoje artykulu, powinny byc wazne./// A jedno mie dziwi....czemu redakcja dopuszcza do tego aby na forum sie obrazali forumowicze. Czy to nie zlamanie regulaminu?
marshall 2009-11-27 23:35   
marshall - Profil marshall
A tak w ogóle się spytam: czy redaktorzy tego artykułu posiadają jakieś wykształcenie w dziedzinie finansów że pozwalają sobie na interpretację wyników finansowych przedsiębiorstwa? Jeżeli tak, to ok.. ale jeśli są to tylko gdybania i domysły to moim zdaniem trzeba było skontaktować się z jakimiś profesjonalistami aby zasięgnąć opinii... Ja rozumiem że na forum każdy pisze co mu się wydaje, ale artykuł powinien być napisany rzetelnie i merytorycznie!!!!
mimis 2009-11-27 22:01   
mimis - Profil mimis
Driverze: ale ja Ci nigdzie nic nie zarzucam :). Nie wypowiadam się na temat czy Wasze komentarze i porównania na temat Wizz w artykule są uzasadnione czy nie, lecz jedynie wypowiadam swoje zdanie, porównując stratę Wizza np. ze stratą LOTu.
4tech 2009-11-27 21:36   
4tech - Profil 4tech
co ma mgla-Budapeszt-opoznienia do stanu finansow W6??...proponuje zalozyc wolny watek koledzy:)
wiperek 2009-11-27 21:34   
wiperek - Profil wiperek
teraz jest 8 km widoczności, wcześniej było 4 km.....to chyba nie jest "prawdziwy" powód ?
irton 2009-11-27 21:31   
irton - Profil irton
w budapeszcie jest ciagle dość spora mgła może to było powodem tzn wcześnie moze byla wieksza...
irton 2009-11-27 21:27   
irton - Profil irton
rzeczywiście loty z terminala 2 w budapeszcie sa opoznione w wiekszosci
2009-11-27 21:09   
 - Profil
nie jest fortechu normalne. Ale ja nie mówie o tym watku, co do "kółka" - ja mówie ogólnie. I dobrze wiesz, o co się mnie rozchodzi ;p
wiperek 2009-11-27 20:50   
wiperek - Profil wiperek
Mam pytanie trochę nie na temat : czy ktoś orientuję się co się stało dzisiaj w Budapeszcie na lotnisku ? Bo wszystkie samoloty są opóźnione o 1-3 godz. ?!?!
4tech 2009-11-27 20:26   
4tech - Profil 4tech
driver800: nie zauwazylem aby w tym watku mialo miejsce "kolko wzajemnej adoracji" czy jakies inne kolko, czy tez "klubu wzajemnych fanow".....co do kolegi wool, to w swoich postach w zaden sposob nie odniosl sie do omawianego watku tylko postanowil krytykowac wszystkich i wszystko co ktos napisal a na moja prosbe o przedstawienie swojego stanowiska w rzeczonej sprawie/watku...zamilkl. To nasuwa sie pytanie czy z taka osoba jest mozliwa merytoryczn dyskusja gdy na podane srgumenty zapada cisza...i nagle kolega wool pojawia sie w watku o stenusie..czy jest to normalne driverze800??
2009-11-27 20:20   
 - Profil
...czy różańcowe. Już nie pamietam, jak to było ;p
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy