gość_93ae7
2018-12-15 14:52
gość_a865e Ma Pan oczywiście rację.Widać ogólny odwrót od molochów.Lotniska Berlin Brandenburg czy Montreal Mirabel są przykładami.Z samolotami podobnie. Air France uziemił połowę floty A380.Zaklady Airbusa nie mają zamówień na ten model. A w Polsce...Centralny Port Morski w Wieliczce...
gość_5c538
2018-12-13 21:46
Przede wszystkim konfiguracje 2-3-2 i 2-4-2 to mniej foteli w rzędzie niż 3-3-3, a co za tym idzie możliwość wstawienia odrobine szerszych foteli, co w oczywisty sposób wpływa na komfort podróży i to raczej z tego względu są preferowane przez pasażerów.
@kidloco: generalnie najwygodniejsze jest ustawienie większości foteli ekonomicznych parami, zatem zarówno 2-4-2 (np. w A330) jak i 2-3-2 (w B767) są preferowane przez pasażerów.
Dodatkowo w każdym z nich dostęp do korytarza to minięcie maksymalnie 1 pasażera.
Oczywiście to nie dotyczy klasy wyższych (np. biznes) gdzie coraz częściej mamy 1-2-1.
Układ 2-3-2 (ewentualnie nawet 2-4-2) to może być największa zaleta B797 dla pasażera (pytanie tylko co wtedy z ekonomią?) w stosunku do oczekiwanego A321XLR (układ 3-3).
gość_a865e
2018-12-13 16:08
Ciekawe czy, o ile powstanie, będzie to samolot z tradycyjnym kształtem i umiejscowieniem silników czy na wzór Aurory D8? Jeśli będzie tradycyjny to nie będzie jakąś rewelacją a jeśli na wzór Aurory D8 to może być ciekawie. Jeszcze tylko jest kwestia ile czasu im to zajmie i końcowa cena za sztukę. Zarówno ewentualny A321XLR i B797 są idealne na latanie P2P z regionów, tak więc na miejscu "władzy ludowej" poważnie bym się zastanowił nad CPK.
Jeśli będzie to samolot z dwoma korytarzami - jak sugeruje artykuł, to z ustawieniem 2-3-2 będzie powrotem do najwygodniejszej konfiguracji w dziejach lotnictwa, takiej jak oryginalne ustawienie w 767. Na długich trasach będzie sto razy wygodniejszy od A321neo i od 787. Oby Boeing poszedł w tym kierunku, a nie przywracał z martwych koszmar w postaci 757, tylko z kompozytów. Pasażerowie będą wdzięczni!