Niestety lotnisko nie informuje, ani o szczegółowej liczbie pasażerów, ani o transferach, ani od liczbie pasażerów czarterowych. Czyli mamy do czynienia ze świadomym ukrywaniem danych.
Generalnie obraz jest taki, że odsetek transferowych to około 30% i rośnie. Spada natomiast Seat Factor i dotyczy to zarówno LOT-u jak i konkurentów.
Można powiedzieć, że oferowanych jest zbyt dużo siedzeń, ale można też stwierdzić, że ceny są zbyt wysokie. Trzeba pamiętać, że na przykład w takim Krakowie, gdzie Seat Factor jest wysoki, około 90%, Ryanek sprzedaje bilety naprawdę tanio, np. lot Kraków - Wiedeń był w listopadzie po 8 zł w dwie strony i te swoje samoloty zapełnia.
Oczywiście wyniki Okęcia jednoznacznie pokazują absolutny bezsens projektu CPK, z założenia drogiego, bo widać, że popyt na drogie loty z Polski jest już od dawna w pełni zaspokojony i dalszy rozwój można oprzeć tylko o niskie ceny biletów.
Poza tym ile miejsc można sprzedać na lotnisku z catchment area dostępnym w 3 (słownie: trzy!) godziny równym 9,5 mln. Link:
zobacz link