KLM będzie latał trzy razy dziennie z Gdańska

KLM będzie latał trzy razy dziennie z Gdańska Plan godzinowy lotów będzie wyglądał następująco:KL1916 Gdańsk 6:25 – 8:20 Amsterdam; KL1917 Amsterdam 9:35 – 11:15 Gdańsk;KL1918 Gdańsk 11:45 – 13:40 Amsterdam; KL1921 Amsterdam 15:55 – 17:35 Gdańsk;KL1922 Gdańsk 18:05 – 20:00 Amsterdam; KL1923 Amsterdam 20:50 – 22:30 Gdańsk.Tylko rotacja z nocowaniem na Lotnisku im. L. Wałęsy (KL1923/KL1916)...
06/12/2018 18:33   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_70c5f 2018-12-09 00:23   
gość_70c5f - Profil gość_70c5f
Polska jest krajem o bardzo niskiej centralizacji w porównaniu do większości krajów w Europie. Budowanie nieszczęsnego CPK plus komunikacji kolejowej (za dziesiątki miliardów) która będzie pakować wszystkich do Baranowa to bezsens.
Rząd liczy na miliony pasażerów z innych krajów ale to mżonki. Większość krajów zadba po bezpośrednie połączenia ze swoich krajów dla biznesu. A reszta poleci najtaniej i najwygodniej czyli do Ameryk z hubów w Europie Zachodniej a do Azji ze Stambułu, Moskwy lub przez Zatokę Perską.
Nawet jeżeli uzbieramy 30 mln ludzi (które po odpowiednim podejściu logistycznym mogłoby spokojnie obsłużyć Okęcie (przy rozbudowie Modlina) to ta inwestycja będzie dużo bardziej kosztowna i dużo mniej sensowna niż rozbudowa regionalnych lotnisk. Decentralizacja daje szansę na dużo bardziej zrównowżony wzrost w całej Polsce. Nie ma sensu ciągnąć wszystkich do Warszawy.
Wąskokadłubowe samoloty długodystansowe obniżą barierę wejścia do portów regionalnych.
Indigo Partners właśnie kupuje islandzki WOW. Za chwilę pewnie inna firma z ich portfela (Wizzair) będzie feedował ludzi na Islandię a WOW do Ameryki Północnej. Zresztą Varadi myśli o lotach długodystansowych.
adam1987 2018-12-08 19:04   
adam1987 - Profil adam1987
gość_ec29c: Lufthansa ma tylko dwa huby i jest to FRA i MUC pozostałe to huby Eurowings.
gość_d233b 2018-12-08 16:14   
gość_d233b - Profil gość_d233b
Faktycznie, jest to forum o GDN ale do wszystkich krytykujących gosc_ec29c:
Zobaczcie sobie na siatkę połączeń P2P Dusseldorfu, Berlina czy Manchesteru - tego samego chciałbym dla KRK, GDN czy WRO a które przez krótkowzroczne działania centrali (rozwój infrastruktury) jest skutecznie blokowane. Tu nie chodzi o lokalne lotniskowe ambicje ale o rozwój regionów równolegle do W-wy i okolic. Odpowiedni dostęp do komunikacji ze światem to rozwój gospodarczy, kulturalny, dostęp do odpowiedniej jakości usług od nauki po lecznictwo, itd. dla regionów. Słusznie pisze gosc_ec29c - czy chcemy Polskę zredukować do 30 mln W-wy? Takiej centralizacji to nie było nawet za komuny! Parafrazując powiedzenie Pana Premiera (który tak zawsze podkreśla wagę zrównoważonego rozwoju CAŁEGO kraju): po co mieszkać w Krakowie, Gdańsku czy Wrocławiu skoro można przenieść się do W-wy?
gość_ec29c 2018-12-08 16:09   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
Wątpiący w hub w DUS. Wyszukajcie połączenia Budapeszt - Nowy Jork wylot 16 kwietnia powrót 24 kwietnia.

Jest? Jest, znaczy mamy hub długodystansowy.

Wątpiący w STR. Wyszukajcie połączenia Budapeszt - Hamburg wylot 11 grudnia powrót 12 grudnia. Mamy jeden lot bezpośrednio rano i inne opcje via STR, DUS i CGN.

A zatem muszę się skorygować: Lufa ma już teraz pięć hubów w Niemczech, czyli FRA, MUC, DUS, STR i CGN.

Przepraszam za wprowadzenie w błąd, bo wcześniej napisałem, że tylko cztery ;-))

To oznacza, że Grupa Lufy ma już co najmniej OSIEM hubów w Europie, bo dochodzą jeszcze VIE, ZHR i BRU.
gość_26cfb 2018-12-08 15:43   
gość_26cfb - Profil gość_26cfb
Wkrótce KLM i Air France w Rzeszowie Jasionce
lysypiotr76 2018-12-08 00:19   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Na lotnisku w Gdańsku ponownie uruchomiono ILS II, tak więc wszystko wraca do normy :)
gość_251b0 2018-12-07 22:11   
gość_251b0 - Profil gość_251b0
@gość_ec29c - od kiedy Lufa ma hub w STR?
Szukając połączeń na stronie Lufy nigdy nie trafiłem na lot z przesiadką w Stuttgarcie.
Co więcej - właśnie do Stuttgartu leciałem w tym roku z przesiadką w innych hubach Lufy
gość_3245c 2018-12-07 21:36   
gość_3245c - Profil gość_3245c
Chciałbym przypomnieć zagubionym, że to jest artykuł o KLMie i Gdańsku. Na gorzkie żale zapraszam na inny portal.
gość_836df 2018-12-07 19:50   
gość_836df - Profil gość_836df
gość_ec29c: Lufa ma bazy we FRA i MUC, w DUS i STR są bazy Eurowings. Po bankructwie Air Berlin Lufa zainicjowała połączenie długodystansowe z Berlina do Nowego Jorku, ale tylko na krótko, bo się nie opłacało. W porównaniu do LH, LOT bardziej dba o regiony, łącząc Kraków i Rzeszów z USA. Inne przykłady: dużo większe British Airways latają tylko z Londynu, transportując do swojego hubu pasażerów z dużo większych lotnisk niż istniejące w Polsce, takich jak np. Manchester, ignorując rozkład ludności i regionalne aspiracje Manchesteru. Dużo większa Iberia zwozi pasażerów do Madrytu, ignorując aspiracje mieszkańców Barcelony, Alicante, Bilbao czy Walencji. Podobnie działa faworyt Turkish, który zwozi z całej Turcji ludzi do Istambułu. O zasadzie działania hubu była mówione już tyle razy na tym forum, ile razy można jeszcze tłumaczyć to samo?
gość_2d6e4 2018-12-07 19:04   
gość_2d6e4 - Profil gość_2d6e4
gość_ec29c: a jak się ma siła nabywcza 80 milionów Niemców do siły nabywczej 38 milionów Polaków? Ciekaw, ze żadne z lotnisk, które wymieniłeś nie znajduje się w dawnej NRD...
gość_3d932 2018-12-07 19:01   
gość_3d932 - Profil gość_3d932
Lufa ma dwa huby w Niemczech (FRA i MUC), nie tak dawno zamknela hub w DUS. Skad Ci się wzięło DUS i STR? pewnie dlatego ze lata tam Eurowings ale to nie sa huby.
Lufa nie lata z miast w Niemczech poza swoje huby - wycieli te połączenia lub przekazali Eurowings, teraz lataja tylko do hubów. I jeszcze jedno - Eurowings ma dalej duże problemy, jest już trzecia odslona LCC grupy Lufthansa i dalej niezbyt udana. Wiec wiedzej wiedzy a mniej demagogii
gość_ec29c 2018-12-07 17:52   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
@jjemiolo

I jeszcze jedno: Lufa ma już teraz cztery huby w Niemczech, czyli FRA, MUC, DUS i STR.

Lufa ma bazy w innych miastach, np. Norymberdze, czy Hamburgu i proponuje z nich P2p poza huby.

I wreszcie Lufa nie ignorując swoich regionów przynosi zyski o których LOT może sobie pomarzyć stosunkowo czysto (oczywiście przejęcie Air Berlin było "wspierane") konkurując innymi, w tym z LCC.

A LOT stręczy nam jeden hub z dojazdami pkp i niszczy lub blokuje konkurentów administracyjnie. Całkowicie ignorując rozkład ludności i regionalne aspiracje.
gość_ec29c 2018-12-07 17:38   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
@jjemiolo

Oczywiście, że oferta LOT-u via WAW jest bez porównania mniejsza, niż przez FRA, AMS, ZHR, CPH, HEL czy LHR.

W KRK, WRO, KTW, POZ mniejsze od grupy Lufy jest też oferowanie liczone siedzeniami.

Nie mówiąc już o LCC: licząc razem z nimi LOT w KRK obecnie jest czwarty/piąty, a w 2020 prawdopodobnie będzie szóstą linią!!!

Poza tym licząc z DUS i STR grupa Lufy ma siedem hubów więc im jest trudniej latać nie do hubu...
gość_8c5b6 2018-12-07 17:06   
gość_8c5b6 - Profil gość_8c5b6
jjemiolo: akurat WRO w ostatnim roku zyskal Swiss, Air France, Brussels Airlines i KLM, wiec troche sie przyczepie, ze Twoj post lekko nie odpowiadajacy rzeczywistosci - to tak na marginesie ;-) ale masz racje, ze linie wchodza stopniowo: najpierw KRK, potem GDN ( czyli polnoc i poludniowy wschod obstawione); patrzac na geografie Polski, rozwoj biznesu we Wroclawiu, tenze port wydaje sie naturalnym wyborem na kolejne miejsce rozwoju. Mysle, ze to troche efekt kuli sniegowej..... oby w najblizszym roku, dwoch dolaczyly kolejne linie.
Pozdrowienia z WRO i gratulacje dla GDN!
gość_7c41c 2018-12-07 16:01   
gość_7c41c - Profil gość_7c41c
Ludzie, ktoś na zaczepkę napisze że Lotu nie ma w regionach i wielkie oburzenie... Nie nabierajmy się tak na to.
jjemiolo 2018-12-07 15:50   
jjemiolo - Profil jjemiolo
Wracajac do tego rzekomego zaniedbywania regionow przez LO. Z calej Polski LO oferuje chyba nie mniej mozliwosci podrozy przez WAW niz obce linie razem wziete, a mozna jeszcze codac conajmniej BZG do tej oferty. Owszem inni lataja bezposrednio z regionow do swoich wezlow ale to dlatego ze przez nie, tak jak LO przez WAW, wozic naszych dalej. W czym roznica?
jjemiolo 2018-12-07 15:44   
jjemiolo - Profil jjemiolo
Kiedys narzekalismy ze obce linie, poza LH, nie wchodza do Polski. Ostatnimi czasy mamy ekspansje KL, LX, BA, AY, SK, PS, BT. Zaczynaja od lotnisk gdzie jest najwiekszy popyt bo to jest buzines a nie ksiazka zyczen. Nie tak dawno byly gorzkie zale ze tylko KRK a GDN nic. Teraz znow ze jest GDN ale nie POZ, WRO, czy LUZ. Ja widze ogromny postep przez ostatnich kilka lat. Moze wiec cieszmy sie z wszystkiego co jest dodawane w kraju. Z czasem Ci obcy zawitaja tez do POZ, SZZ, LCJ i na inne lotniska. Wolnorynkowy rozwoj rynku to jest process a nie rezultat decyzji kacykow lub sekretarzy. To ostatnie kiedys przerabialismy w kraju i watpie zeby wiekszosc chciala do tego wrocic (choc czasami mysle ze wyglada na to?). Troche cierpliwosci.
gość_836df 2018-12-07 15:21   
gość_836df - Profil gość_836df
Można też dodać, że LOT dba bardziej o swe regiony niż KLM. KLM kiedyś latał z Amsterdamu do Maastricht, Eindhoven czy Groningen, ale "zaniedbał" lotniska regionalne, co w końcu nie jest dziwne, biorąc pod uwagę wielkość Holandii.
spotter10 2018-12-07 14:15   
spotter10 - Profil spotter10
Bardzo przepraszam, jak to LOT'u nie ma w regionach? Z prawie każdego lotniska w Polsce jest obecny z rejsami do WAW. Czyli robi dokładnie to samo, co LH, KL, SK i inni - lata do swojego HUB'u. A że LH ma więcej HUB'ów, to mamy i więcej połączeń.
gość_78651 2018-12-07 12:39   
gość_78651 - Profil gość_78651
LOT nie wejdzie do regionów, tak jak BA nie wchodzi do swoich.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska
Reklama

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy