Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_18306
2018-12-08 17:08
Przestańcie straszyć brakiem miejsc postojowych. Cytat z Pasazera sprzed 2 tygodni.
" Płyta nie stanowi problemu, tylko 11 maszyn (nocuje+bazuje), a dostępne są 22 stanowiska. Rozbudowa miejsc postojowych przecież już trwa w najlepsze, więc liczba się niebawem jeszcze zwiększy. Aby wyczerpać miejsca musiałby wejść momentalnie do KRakowa Wiizzair z Ryanairem w pelnym skladzie. A wiadomo, że W6 będzie instalował sie sukcesywnie....
gość_d233b
2018-12-08 16:38
Rozwój Balic (do 2036 roku - jak w bardzo 'perspektywicznym' (:-)) Generalnym Planie) w oparciu o ok.30 ha 'kącik' udostępniony przez wojsko wymaga wyjątkowej wyobraźni. Czy ktoś z forumowiczów (albo redaktorów 'pasażer.com) spotkał się z koncepcją rozwoju lotniska opracowaną (chyba w latach 90-tych) przez Amerykanów i pomysłem budowy terminala po drugiej stronie PS, równolegle do A4? Proszę o artykuł na ten temat
gość_64149
2018-12-08 13:14
Linie chyba wiedzą że za chwilę skończą się miejsca postojowe na płycie i wchodzą na wyścigi. To inwestycja długoterminowa.
gość_64149
2018-12-08 13:12
W Krakowie co roku przybywa 7-10 tys miejsc pracy w centrach biznesu (ogółem ponad 70 tys.). To tak jakby otwierać dwie kopalnie :-) A pensje są niegorsze.
Do tego 10-15% to cudzoziemcy którzy latają do rodziny albo rodzina do nich. Duża część z tych 70 tys. lata po świecie w celach buznesowych - poprawia to dochodowość połączeń.
Zazwyczaj zatrudniani są młodzi ludzie, jeszcze bez dzieci więc dużo podróżują. Inna sprawa że turystów też przybywa.
Gdy latam na trasie do Hiszpanii to połowa pasażerów jest z Hiszpnii. Więc to nie tylko ruch w tamtą stronę.
gość_5ba9e
2018-12-08 12:27
Nieźle się bawią w tym KRK, 1 nowe połączenie jeszcze w tym roku, 24 w przyszłym, a to nadal nie koniec.
gość_ab226
2018-12-07 22:10
W RZE mogą już odpalać pługi do orki.
gość_efac3
2018-12-07 19:59
Zgadzam się z Kelo, żadnej wojny nie będzie. Na przykładzie Kopenhagi, trasę tą obsługuje SAS, Norwegian i teraz Ryanair. 3 linie i dadzą radę. Ryanair wygrał już ceny na tą trasę i lipiec 2019 kosztuje po 240 zł, czyli za darmo nie chcą wozić (wiedzą co robią i że będzie napełniony samolot). Sam ostatnio robiłem tą trasę i za bilet do Kopenhagi kosztował co najmniej 200 zeta A z powrotem to musiałem korzystać z Lotu przez Warszawę za 467 PLN i to była niska cena bo SAS chciał 970 PLN A Norwegian 1199 PLN. Czyli nikt tu nie chce dopłacać do interesu. Rynek dojrzały i każdy ugra swoje
gość_7499d
2018-12-07 16:49
Panowie ze Śląska.Linie lotnicze latają do Krakowa bo po pierwsze widzą potencjał, po drugie obsługa może nie super ale jest ok w przeciwieństwie do tego co piszecie.Trochę umiaru i pokory.Ja nie neguję tego co maja Pyrzowice ale do Krakowa im daleko.Tylko dla tego że pion handlowy w Balicach ma w nosie chartery to one latają masowo do Pyrzowice.To przykre ale prawdziwe.Terminal w Balicach wytrzyma nie 8 a 10 mln.Płyta po remoncie i powiększeniu przyjmie jeszcze kilka samolotów WIZZAir z Katowic żaden problem.
Pozdrawiam z Krakowa
gość_73ef5
2018-12-07 16:44
Poznań musi poprawić infrastrukturę, dobry dojazd do lotniska praktycznie z każdego kierunku i wówczas będzie można powalczyć o pasażerów i tym samym przewoźników. Na przykład z Wrocławiem
filipsta1
2018-12-07 16:42
Super! Mam nadzieję na Tuluzę z Krakowa od U2 albo FR
gość_7499d
2018-12-07 16:13
Panowie ze Śląska.Linie lotnicze latają do Krakowa bo po pierwsze widzą potencjał, po drugie obsługa może nie super ale jest ok w przeciwieństwie do tego co piszecie.Trochę umiaru i pokory.Ja nie neguję tego co maja Pyrzowice ale do Krakowa im daleko.Tylko dla tego że pion handlowy w Balicach ma w nosie chartery to one latają masowo do Pyrzowice.To przykre ale prawdziwe.Terminal w Balicach wytrzyma nie 8 a 10 mln.Płyta po remoncie i powiększeniu przyjmie jeszcze kilka samolotów WIZZAir z Katowic żaden problem.
Pozdrawiam z Krakowa
Nie panikujcie z tą wojną. Rynek jest duży i dojrzały. Ryanair/Easy/Jet2 dublują swoje kierunki od lat i wszyscy zarabiają, nikt nic nie kasuje. Dublują się nawet flag carrier z low cost i wszystko jakoś funkcjonuje. 2/3x weekly jakieś słoneczno-wczasowe Barii czy Katania od dwóch przewoźników się utrzyma bez problemu i jak zawsze samoloty będą wypchane po sufit tak jak terminal. Jeśli któryś przewoźnik nie będzie zadowolony finansowo z wyników to skasuje i się nic nie stanie. Najważniejszy jest klient i cena, a nie liczba pasażerów których i tak jest za dużo z czym sobie obecny zarząd i warszawski zarządca PPL nie może poradzić
gość_56ad5
2018-12-07 11:30
Zawiść aż bulgocze. :)
gość_b0425
2018-12-07 10:43
Sadze ze infrastruktura nie wytrzyma.Latanie z KRK stanie sie koszmarem.Tloczno i chaotycznie.Po raz kolejny Ryan wywoluje wojne Wizzowi.Zreszta polityka tej linii i prezesa to buta i arogancja.Oby sie sparzyli
gość_e6c30
2018-12-07 10:33
Jak euforia a ja sie pytam gdzie YAN AIR gdzie Aerofłot ? Co odpuścili taki dochodowy kierunek???
gość_3071b
2018-12-07 10:22
Brawo Kraków tak trzymać i nie popuszczać :-) Czekamy na kolejnych przewoźników z pierwszej ligi.
spotter10
2018-12-07 08:00
Gratulacje dla KRK, ale to oznacza tylko wojnę. A jak to na wojnie, zawsze są ofiary. Można się teraz cieszyć, będą wzrosty obsłużonych pax, ale obawiam się (czego oczywiście nie życzę), że za jakiś czas część tras będzie zamykanych. Konkurencja jest dobra, ale wojna już niekoniecznie, bo finalnie prowadzi do eliminacji konkurencji.
gość_103ce
2018-12-07 06:58
Problemem Poznania nie jest bliskość Berlina ( bo jak widać lotniska KTW i KRK są obok siebie - dosłownie i oba się mocno rozwijają , mając w sąsiedztwie WRO! Problemem Poznania tez nie jest brak potencjału bo wzrosty w tym roku były najwyższe w kraju ( procentowo ). Dodatkowo województwo mega zamożne z jednymi z najwyższych zarobków w kraju i najniższym bezrobociem wiec są klienci o których można walczyć . Problemem Poznania jest niestety zarząd którego walka o linie i połączenie przytłoczyła. Szkoda ze władze Poznania są ślepe bo na tym traci cały region !!!
gość_c518b
2018-12-07 06:55
Oby Krakόw nie stał siᶒ ofiarᶏ własnego sukcesu ponieważ infrastruktura trzeszczy dosłownie w szfach. W przyszłym roku pasażerowie bᶒdᶏ mieć istnᶏ ścieżkᶒ zdrowia w Balicach. Życzᶒ dalszych sukcesόw oraz gratulacje,
gość_0f533
2018-12-07 00:38
Pięknie się dzieje, po pierwsze Wizz musiał wejść do KRK ponieważ powoli będą ich wyrzucać do Radomia. Po drugie Ryanair nie chce pozwolić rozpanoszyć się Wizzowi w KRK, stad szybka reakcja. Na wiosnę dołączy kolejna nowa linia tym razem tradycyjna, której dawno nie było w KRK ;) PS. W6 i FR jeszcze będą dokładać na zimie 2019/20 ;) Gratulacja dla KRK.