Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
Nie przypuszczałem, że GDN ma więcej miejsc w 2019 roku niż KTW oraz dlaczego statystyka podana dla WAW jest do końca lata 2019 roku, a nie jak dla pozostałych portów do końca roku ?
gość_7c41c
2018-12-05 16:59
Hehe najbardziej lubię te zazdrosne i kipiące zawiścią komentarze... Prosimy o więcej!!!
gość_44627
2018-12-05 14:43
do Morgi25 ! Jeszcze niczego nie otworzyli a już fanboye krakowskiego grajdoła snują marzenia jaki też to A 320 będzie tam stacjonował - pytam się gdzie ??? Chyba na poboczu A4 Jak na razie to macie pas w rozsypce i poza tym czeka kilka namiotów - ot cały fanaberyzm Krakowa.
gość_91000
2018-12-05 13:24
Za chwilę RYR zacznie dublować trasy ogłoszone przez Wizza i tyle go będzie w KRK!
Przypuszczam, że motywacja zaskakującego wejścia Wizza do KRK nie wynika z analizy
potencjalnych możliwości Krakowa, lecz jest w rzeczywistości nader banalna. Wkrótce
zarząd WAW przystąpi do administracyjnego podziału ruchu, na co zapewne wyrazi zgodę
Komisja Europejska. W pierwszej kolejności z Okęcia wyrzucone zostaną chartery, w
drugiej połączenia point to point, aby LOT uzyskał niemal monopol ruchu na tym lotnisku.
Modlin opanowany jest w praktyce przez FY, z którym konkurowanie byłoby bardzo
trudne, a ponadto z powodu klinczu administracyjnego nie jest w stanie zwiększyć swojej
przepustowości. Zarząd Wizza uświadomił sobie nagle, że dla jego samolotów zabraknie
wkrótce miejsca w Warszawie, a przenoszenie się do niepopularnego Radomia lub
odległego o niemal 150 km Lublinka, do którego dojazd z Warszawy zajmuje co najmniej
2 1/2 godziny byłby katastrofą. Stąd też nagłe, niespodziewane wejście do KRK z
planami rozbudowy obszernej siatki połączeń.
To oczywiście tylko hipoteza, lecz nagłe i niespodziewane wejście jest przemawiającą za
nią przesłanką. Jak było naprawdę i co ostatecznie wpłynęło na decyzję zarządu Wizza
nie dowiemy się prawdopodobnie nigdy.
gość_6dad7
2018-12-05 00:41
No no bilet Katowice - Pyrzowice 26 zł, potem dziw że lepiej ludziom do Balic dojechać. Trasy zaprezentowali ciekawe, na transatlantyki nie ma się co jeszcze napalać, niech rozkręcą to co narazie planują.
@gość_ec29c Dobry wieczór. W rzeczy samej cytat o którym Pan/Pani wspomniał jest pewnego rodzaju nieścisłością, ponieważ źródłem była informacja prasowa o zamówieniu na 72 A321neo, które będą dostarczane w latach 2022-2026. Natomiast pierwsze A321neo z wcześniejszego zamówienia, zgodnie z tym co Pan/Pani napisał zostaną odebrane w 2019 roku.
Natomiast odpowiadając na drugie pytanie, to na konferencji prezes Jones kilkakrotnie podkreślał chęć optymalnego wykorzystania "najbardziej wydajnych samolotów", które przyniosą wspomniane "wymierne zyski". Trudno zaprzeczyć, że bardziej wydajnym modelem jest A321neo, zresztą, jeśli baza w Krakowie rzeczywiście ma być budowana z myślą o przyszłości, tak jak deklaruje przewoźnik, to prędzej czy później A321ceo zastąpią A321neo.
gość_732df
2018-12-04 20:44
FY19 konczy sie 31 marca... do tego czasu spodziewac sie mozna tylko A321
G-WUKI dla Wizz UK
HA-LTG i zaleglego HA-LTB dla Wizz
oraz kolejne 2szt ceo i 2 szt neo.
Co ciekawe NIGDY (w ciagu 10 lat) w Wizz nie bedzie wiecej niz 72szt A320. Docelowo 78% floty to A321
gość_9b5f0
2018-12-04 18:13
Dobrze, że wchodzą do KRK, teraz przynajmniej nie będą blokować FR i innych w KTW bo dotychczas mieli wyłączność i się panoszyli.
gość_ec29c
2018-12-04 17:55
"Należy też pamiętać, że dostawy 184 A321neo, o których wspominał przedstawiciel linii, mają rozpocząć się dopiero w 2022 roku. "
Panie Redaktorze, mogę poprosić o źródło tej informacji?
W FY18 Presentation na stronie 27 jest wykres pokazujący 3 A321 neo w FY 18/19 i 17 A321 neo w FY 19/20.
W FY 21/22 pojawiają się pierwsze A320 neo.
I drugie pytanie: czy Wizz wypowiedział się którą wersję A321 zbazuje w Krakowie?
mechanik59
2018-12-04 16:55
I jeszcze odnośnie KTW na rok 2019 to 3 A321 i 5 A320.
mechanik59
2018-12-04 16:46
IEV jest na 186 miejscowym A320. Jedyna trasa, która nie jest wykonywana samolotem ,,krakowskim''.
gość_34939
2018-12-04 16:45
Według ludzi z W6, na koniec 2020 ma być w Krakowie 6xA32S, oraz tyle samo w Katowicach.
Niestety KTW stracą dwie maszyny, na rzecz Krakowa :(
gość_896a1: Małe wyjaśnienie: Redaktor mówił dlaczego Wizz Aira NIE MA (a nie nie będzie) w Krakowie. Tytuł wspomnianego artykułu jest nie jest cytatem z rozmówcy a inicjatywą autorki.
gość_2af3e
2018-12-04 12:15
We WRO prędzej się pojawi trzeci A320, nim dostaniemy A321. Obecnie dalej lata A320
gość_15f1c
2018-12-04 12:02
Dane oferowania są jeszcze nie pełne w KRK za 2019, ponieważ uruchomią kolejnych 6 kierunków w sezonie zimowym 2019/2020 oraz prawdopodobnie dołączy do bazy 3 A321 ;)
gość_52e44
2018-12-04 11:55
Analiza bardzo ciekawa i profesjonalnie napisana. Brakuje mi jednak odpowiedzi na pytanie... dlaczego akurat teraz Wizz zdecydował się wejść do Krakowa?
gość_d96bb
2018-12-04 10:36
GDN niedługo będzie miało ofertowanie do Oslo w wielkości KRK i WAW razem wziętych
gość_896a1
2018-12-04 10:31
Niedawno redaktor pasażera tłumaczył w Wyborczej Krakow, dlaczego Wizz Air nie pojawi się w Krakowie. Dzisiaj piszecie, że Wizz był spodziewany w Krakowie od lat. Czegos nie rozumiem. W mojej ocenie, wejscie do Krakowa po 14 latach funkcjonowania linii to de facto przyznanie się do popełnienia błędu, aczkolwiek lepiej późno niż wcale. Jesli linia wchodzi do Krakowa tyle czasu po tym jak piankę spijali inni przewoznicy i otwierali trasy i zdobywali rynek w miejscach, gdzie Wizz mógł się pojawić - pokazuje, że cos zrobilismy źle.